Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hakandenker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,866

hakandenker

Yeni Üye
Mesajlar
13
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
Web
www.shephotography.com
Selam, yeni geldim, kısa bir tanışma faslının ardından, hem kendimi anlattım, hem de yeni tanıdığım Maslak'ın Land Rover doktoru Hüseyin ustama takılarak yeni Discovery MPI aracımın nasıl bir offroad aracı olabileceğini tartışmak adına bu topiği açtım.

1998 Land Rover Discovery 1 MPI arazi aracım var. Yavaş yavaş aracı toparlayıp, araziye nasıl sokarım ve elbetteki 3.0 üstü araçlar kadar olmasa da, MPI'den nasıl performans alırım onu merak ettim. Mutlak benim gibi bu konuyu merak edenler ve edipte çözüm bulanlar ve hatta MPI ile offroad'da iddialı olanlar vardır diye sizlerden mesajlarınızı bekliyorum.

Bir Disco 1 MPI arazide offroad yapabilir mi?
Eğer EVET diyenler varsa, lütfen kaliteli, sağlam ama elbette ki UCUZ çözüm yollarını bizimle (özellikle benimle) paylaşsın...

Yolunuz engebeli, tekeriniz dişli, keyifiniz gıcır olsun...
 

Etiketler
Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Hakan Bey;

Bence üzerinde ki motor kasayı anca taşıyor; arazide güç lazım olduğunda nasıl olur bilemiyorum ama bunun dışında yükseltme gibi, vinç gibi donanımlar ilave edilerek tabiki de işlevselliği arttırılabilir.
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

edaghan buraya mesaj yazar eminim. 2.0 disconun motorunu değiştirdiğine göre, sıkıntıların ne olduğunu en iyi o bilir.

Keşke bu araçların 3.0 ya da 3.5 dizelleri olsaydı diyorum ben. Makul vergi ve tüketimle yeterli torka sahip olunabilirdi.
 


Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Selamlar;

Öncelikle aracınızı tanıyalım. 2.0lt 16V DOHC motor, 136HP 190Nm veren bir makinaya R380 düz vites şanzımana akuple 1.41 HI oranlı LT230 takılı. Fabrika çıkış lastiği 29". Ortalama 13-14Lt / 100km kurşunsuz benzin tüketiyor. Fabrika verilerine göre otobanda maksimum güvenli hızı 176kmh. Makina atmosferiktir, basınç oldukça düşük. Yapısal olarak diğer seri 1 Discovery'lerden pek farkı yok. En büyük fark otomatik vites seçeneğinin olmaması. İç konfor aksamları genelde aynıdır.

Bu motor Rover tarafından üretilmiş T16 kodlu makina. Discovery'de kullanılmadan önce hem atmosferik hem de turbo versiyonları Rover'ın tüm binek modellerinde ve Honda'nın birkaç modelinde kullanılmış. Binek modeller önden çekişli, yani motor yatay; Discovery'de ise dikey konumlu. Turbo versiyonu standardında 180HP 220Nm verirken, ince ayarla 20-30HP ve bir o kadar da tork daha almak mümkün.

Bu motorun Discovery'de kullanılmasının sebebi tamamiyle finansal. İngiltere'de araç kiralamada sunulan vergi avantajları nedeniyle ve Avrupa'daki motorlu taşıtlara uygulanan vergi oranlarının motor gücüne de dayalı olması sebebiyle, alım ve kullanım maliyeti düşük bir Discovery yaratma amacı ile üretilmiş.

Bu aracı arazide kullanmak için üç seçeneğiniz var. Hüseyin abi daha detaylı anlatabilir, sonuçta bizlerden çok daha fazla bilgi ve birebir kurcalama / deneme / yanılma sonucu elde edilmiş tecrübesi var.

1- Aracınızın şuanki limitlerini bilir ve 2" yükseltme ile yine 29" bir MT lastiği ile arazi yapabilirsiniz. Normal vinç, diff kilidi gibi aksesuarlar kullanabilirsiniz.
2- LT230'daki HI dişlisini 1.66'ya düşürür, ve 33" 'e kadar uygun göreceğiniz bir MT lastik takabilirsiniz. 32" takmanızı tavsiye ederdim. LT230'daki dişlileri değiştirerek ya da komple 1.66'lı LT230 takarak bu değişikliği yapabilirsiniz. maliyeti 750-1000 TL arasına çıkar.
3- Motorunuza turbo takviyesi yapabilirsiniz. Bu uygulama için en uygunu çıkma Rover Turbo motor almak, daha ucuza gelir ve sağlıklı olur. Ya da kendi motorunuza yağlama kanallarını açıp eksoz manifoldunu modifiye etmeniz, turbo ve cooler kullanmanız gerekir. Maliyeti 2-3000 TL civarına çıkar.

Her üç koşulda da dikkat etmeniz gereken bir konu var. T16 çok çabuk ısınan bir motor ve "genelde" üst contasını yakar. Soğutma sistemini sağlamlaştırmak şart. Radyatördeki çift fana düğme bağlatıp gerektiğinde sizin de çalıştırabileceğiniz bir yapıya geçmeli, termostatı bir düşük değere çevirmelisiniz. Eğer motor açma durumunuz varsa, üst contayı yeni tipten taktırmalısınız ki, conta yanmasının kesin önüne geçtiği söyleniyor.

Bir tavsiye de, ECU'yü koruma altına alın. Su ile teması sevdiğini sanmıyorum. Tüm Disco kullanıcılarına tavsiyem de, standard plastik hava filtresini Defender hava filtresi ile değiştirmeleri.

Başka sorularınız var ise bildiğim kadarı ile cevaplamak isterim. Kolay gelsin.
 



Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Engin'in bu detaylı açıklaması üzerine, Naci'nin sözü aklıma geldi şimdi :smiley:
 



Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Low Range'a attı mı her makina aşağı yukarı arazide gidiyor.

MPI çok kötü bir makina değil, hele ki conta yakma problemine bir çözümde bulunmuş.
Ancak öyle ahım şahım bir yakıt ekonomisi sağlamayacaktır, neticede çekilen yük aynı.
Bu durumda sadece vergi avantajı kalıyor ki, ben olsam daha eski bir v8'i veya aynı model 300 TDI'ı tercih ederdim.

Aracınızı belirlemiş ve almış olduğunuza göre bence motora değil, araca yatırım yapın, aksesuar ve bazı parçaların yenilenmesi yönünde,
çünkü ileride her şekilde motor değiştirmek isteyeceksiniz.

Hüseyin Usta'da hem aracınızın, hem off-road'a araba hazırlamanın, hem de motor değiştirmenin uzmanıdır.
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Eğer motor değiştirmek isteniyorsa; mali açıdan en uygun çözüm aracı ucuz da olsa satıp, istenilen motora fabrika çıkışından sahip bir araç almak.
 



Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

edaghan' Alıntı:
Eğer motor değiştirmek isteniyorsa; mali açıdan en uygun çözüm aracı ucuz da olsa satıp, istenilen motora fabrika çıkışından sahip bir araç almak.

İşte bu en doğrusu. Bence.
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Yani burdan cikan ozet, offroad yapicaksaniz MPI almayin mi? :smiley:
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Tempus' Alıntı:
Yani burdan cikan ozet, offroad yapicaksaniz MPI almayin mi? :smiley:

Yok, öyle bir sonuç çıkartmamak lazım. Bu işte mutlu olmanın yolu KİŞİNİN BEKLENTİSİ İLE ARACIN ÖZELLİKLERİNİN ÖRTÜŞMESİ.

En canavar off-road aracı ile herkes memnun olmaz. Orta seviyede bir araç ile büyük mutluluk yaşayan da olabilir. Ne yapmak istiyorsun, araç ne yapabiliyior. Bunlar ne kadar yakınsa mutluluk o kadar fazla.
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

Aynı kütleyi aynı yolda ve aynı hızda bir yerden bir yere götürüyorsanız, şehir içi trafiği hariç, motor hacmi değişse de yakıt tüketimi fazla farketmemeli. Fizik kuralları böyle diyor.

Önemli durum gaza yüklendiğiniz anlar. yani kalkışlar ve engel geçme durumları. Bu durumlarda araç gittiğinden fazla güç üretiyor ve yakıt yakıyor. Böyle olunca büyük motor fazla yakıyor. Sabit hızla giderken ise tüketimler çok yakın oluyor.
 

Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

nkurtkaya' Alıntı:
Yok, öyle bir sonuç çıkartmamak lazım. Bu işte mutlu olmanın yolu KİŞİNİN BEKLENTİSİ İLE ARACIN ÖZELLİKLERİNİN ÖRTÜŞMESİ.

En canavar off-road aracı ile herkes memnun olmaz. Orta seviyede bir araç ile büyük mutluluk yaşayan da olabilir. Ne yapmak istiyorsun, araç ne yapabiliyior. Bunlar ne kadar yakınsa mutluluk o kadar fazla.

ne kadar guzel dedin, mutlu olmak icin yaris ati veya cacik istemiyorda olabiliriz yani ;D
 



Ynt: Disco I MPI Nasıl Off-Road Aracı Olur?

edaghan' Alıntı:
Eğer motor değiştirmek isteniyorsa; mali açıdan en uygun çözüm aracı ucuz da olsa satıp, istenilen motora fabrika çıkışından sahip bir araç almak.


Engin anlaşıldı olay abicim.

Bu durumda en mantıklı araba her zaman hazır alınan araba...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,682
Mesajlar
1,522,152
Kayıtlı Üye Sayımız
166,528
Kaydolan Son Üyemiz
yusufkaptan41

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst