dısco 2 vs dısco 3

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan saitnuh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,772

saitnuh

Kamp I
Mesajlar
177
Tepkime Puanı
0
uzun suredır forumu takıp edıyorum,ancak dısco 3 pek forumda tartısılmayan bır arac olarak görunuyor.
bu aracında yavas yavas bılgılenmemız lazım dıye dusunuyorum.öncelıkle ıkı aracın arazı performansları ile ilgili bılgılı arkadaslardan yorum ıstemekteyım.özellikle dısco 2 yı yorumlarken standart bır dısco 2 yi dusunmeleri ve dısco 3 te ıse terrain response sistemı olan bır arac olarak yorumlamalıyız dıye dusunuyorum.hepımızın bıldıgı gıbı cogu dısco 2 sahıbı arkadasımızı aracları her turlu ılave ekıpmanlarla dolu vazıyette tabıkı boyle yapılı araclar yorumlarda farklılık yaratabılırler.ama oncelıkle standard lastık(belkı at olabılır)ve sadece tc sıstemı olan bır dısco 2 mı yoksa terraın response sayesınde dısco 3 mu daha basarılı arazı ozellıklerı sunar.
selamlar
sait nuhoğlu
 

Etiketler
Ynt: dısco 2 vs dısco 3

ikisine de binmedim ama otomobil dergileri ve internetten edindiğim bilgilere göre kendimce bir cevap vereyim.

firmalar yeni modellerde eskilerin açığını kapatmaya çalışırlar, disco 3 daha şehirli durmasına rağmen yine de eşit şartlarda teknolojinin de etkisiyle daha başarılı olur gibime geliyor,ama fayda/maliyet oranı da işin içine girince disco 2 tabii ki tercih edilen taraf oluyor doğal olarak , o yüzden de pek karşılaştırma imkanı olmaması normal
 

Ynt: dısco 2 vs dısco 3

İki modelin de standart ve yapılı hallerini gördüm, neler yapabildiklerine şahit oldum. D3 çok şaşırttı beni.

DSC_1031.jpg


425828_3288710893533_1652043865_n.jpg
 

Ynt: dısco 2 vs dısco 3

şaşırttı derken beklediğinizden daha iyi buldunuz herhalde.terrain response sistemi çalışması nasıldı ,sistem degısık modlara gecırıne(kaya kum vs)degısıklıkler farkedılebılıyormu
 

Ynt: dısco 2 vs dısco 3

Beklediğimden çok daha iyi performansı var, o yüzden şaşırttı. Değişik modlardaki değişiklikler fark edilmiyor, eğer doğru zeminde doğru Terrain Responce konumuna getirmişseniz araç ilerliyor.
 



Ynt: dısco 2 vs dısco 3

Merhaba.
Her iki aracı da yol ve arazi koşullarında kullandım.Motor performansı olarak başlarsak disco3 ün dizel ve benzinl motoru, disco 2 nin dizel ve benzinli motorundan daha atak ve daha çabuk tepki veriyor.Motor güç ve torklarının üstün olduğundan bahsetmeyeceğim bile.İş arazi ye gelince de durum değişmiyor.Discovery3 off road kullanımda acemiliği kullanıcıdan terrain response (zemin kontrol)sayesinde alıyor.Zemin kontrol sistemi sayesinde seçilen herhangi bir moda göre otomatik olarak motor tepkisi ağırlaştırılıp transfer kutusu(arazi şanzzımanı) dişli oranı değiştirilerek(gerektiğinde H D C devreye sokularak) engel kolaylıkla aşılıyor.Discovery 2 de ise biraz daha profesyonellik gerekiyor.

Yani tercih sebebi olacaksa tabiki de imkanımız var ise açık ara discovery3.
Discovery 3 denilen bu aracı yaklaşık 100 bin km ağırlıklı arazi ve çoğu araç yüklü römork çekme için kullandık,hiç de göründüğü gibi nazik değil sarf malzeme değişimi hariç büyük mebla ödediğimiz olmadı.Aracın hakkını verirseniz sonuna kadar keyif yaşamanıza izin veriyor,yeter ki bu aracı yürütebilecek gücünüz olsun.

tr-sand.jpg


terrain-response.jpg
 

Ynt: dısco 2 vs dısco 3

D2 sahibi olarak ikisini de çeşitli şartlarda kullandım (hem arazi, uzunyol, şehir içi). D2 herhalde klasik arazi araçlarının son temsilcisi diyebilirim. Normal haliyle bile çok yetenekli bir araç olmasına rağmen, engelleri sizin yardımınızla aşıyor ayni makine insan işbirliği gibi. D3 ise kendisi sizi engellerin üstünden geçiriyor, pek eğlenceli bir şey olduğunu söyleyemem. Arabada motor sesi bile yok, koltuklar rahat, iç görünüm ferah, Terr. Resp senin yerine işi götürüyor. Ne anladım ben bu işten?
 

Ynt: dısco 2 vs dısco 3

TR başarılı bir sistem ama herşeye muktadir değil. Aracın ilerlemesini sağlayan şey çekiş, yani zemine uygun lastik ile mümkün.
D3 için uygun bir çamur lastiği bulmak daha zor ve pahalı. 15" ve 16" jant için lastik seçenekleri çok ama 18" için hiç kolay değil, 17" için de kolay değil. D3'e ise 16" jant takamazsınız (diskler büyük kalıyor) dolayısı ile seçenekler çok sınırlı ve maliyeti yüksek oluyor.
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,925
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst