Ynt: Dış Rollcage Uygulaması
Ben sizi anladığımı düşünüyorum. Sizin esas tedirginliğiniz ön cam çerçevesini ve tenti korumak. Büyük ihtimalle ve inşallah atmayacağınız bi takla için 7/24/365 süre görsellikten taviz vermemelisiniz. Dışarıdan cage çok çok çok çirkin olur bence. "Sizce inşallah atmayacağım bi takla için dışarıdan roll-cage çirkin mi olur?" diye bi anket açın. "Evet, dışarıdan yapılmamalı" cevabı tulum çıkarır. Emin olun. Hem içinde eşya v.s. gözü olmayan cj de iç roll-cage çok faydalı. Gözlük kılıfı, ıvır zır için file, bardaklık, çantalar için kanca, sallantıda ve inip binerken tutunmak için tutmaç takarsınız. Hatta gps, telsiz bile olur. Hem de çok şık. Dışarıdan bi sürü zaman, para, emek harcayacağınız roll-cageden 15 dakika sonra pişman olacaksınız. Titiz yapılmış bi cage asla içeriyi daraltmıyor. Sadece inip binerken bacağınızı dizden biraz daha az fazla kırmanız gerekiyor, o kadar. Önde kapıların takıldığı hizaya, tabana 90 derece, içeriden dışarıdan üçgen veya dörtgen flanşlı. Arkada, "çamurluğun ön tavanına" 90 derece ve "arka çamurluk tavanına" açılı gene üçgen veya dirtdörtgen içten ve dıştan flanşlı olacak. Orta cageden arka karşıya/yana alta giden çapraz cage gerek yok. Böylece arka koltuk kullanılabilir durumda. Orta cage en arkaya inen arka yan demirler ve dik inen parçaları ile sayesinde ezilmez zaten. Fotoğraflardaki cjmdeki cageler 98 yıllarında ulusal off*yarışlarındaki teknik kontrollerden geçiyordu arka çaprazsız/yansız. Argon/gazaltı kaynak kullanmalısınız. Boruların içine ezilme açılarına dik yerleştirip, boru uçlarıdan kaynaklattıracağınız lamalar çok işe yarar ama ağır olur.
Sarı çizgiyle işaretlediğim bölgelere dikkat.
Size basit bi de çizim yaptım. Cage' in 6 bağlantı yerlerindeki kupanın altındaki flanşlara dikkat. Cage flanşlarla kasaya değil, kasa sacının karşısındaki flanşa bağlanmalı, yani iç ve dış flanşlar kasayı civatalar ve flanşlerle sıkmalıki taklada civata delikleri yırtılmamalı. Çizimde siyahlar cage ve flanşlar, kırmızı çizgiler kupa.... Kolay gelsin.
O, paketli demonte cage' deki gibi ilaveler için yörenizdeki minübüsçülere sorun. Onlar içeriye hep yaptırıyor ve bağlantılarda bayağı sağlam diye biliyorum. Dolmuşlarda ve otobüsteki bağlantıların alyanlı civataları zayıf, çelik civata ve somun kullanırsınız, bide malzemeleri döküm, yani zayıf, taklada çatlar. Bağlantılarda buruların içine geçtiği yerleri kaiteli metal kelepçe (würth) ile sarasınız, çatlasa bile boruyu bırakmaz. En azından üçüncü taklaya kadar tutar!
Naz çekecek usta bulmadan işe koyulmayın sakın....
Cj' nizle çıktığınız yerlerden inebilmeniz umuduyla
Ata' larımız ve kurtlar vadisi ne demiş: "İnemeyeceğin yere Çıkmayacaksın"
Bide bi lafları daha hoşuma gidiyor, konuyla lakası yok! "Arka kapısı olmayan yere yazıhane demem ben"
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]