Dış Rollcage Uygulaması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,361
Ynt: Dış Rollcage Uygulaması

merhaba.rollcage.en cok uzmanlastıgım konu diyebilirim :D goktug abi içerden yapmanı oneririm cunku jeepin masallah guzel bir jeep.dedigin gibi goruntusu kotu olcak.biz içerden yaptık inip binerken pek bi sıkıntı olmuyor.ayrıca yurki abinin jeepinde oldugu gibi rollcage den cerceve yapılabilir allah gostermesin herhangi bir devrilme durumunda cerceveye birşey olmaz.ama içerden olmasının bir eksisi daha var oda içerde demirler var ve arac cok sallandıgında kafanızı demirlere vurabilirsiniz.o yüzden biz üstteki çaprazı attırmadık.ama yinede karar senin abi.sonucta can guvenligi goruntuden daha onemli.
 

Etiketler
Ynt: Dış Rollcage Uygulaması

Ben sizi anladığımı düşünüyorum. Sizin esas tedirginliğiniz ön cam çerçevesini ve tenti korumak. Büyük ihtimalle ve inşallah atmayacağınız bi takla için 7/24/365 süre görsellikten taviz vermemelisiniz. Dışarıdan cage çok çok çok çirkin olur bence. "Sizce inşallah atmayacağım bi takla için dışarıdan roll-cage çirkin mi olur?" diye bi anket açın. "Evet, dışarıdan yapılmamalı" cevabı tulum çıkarır. Emin olun. Hem içinde eşya v.s. gözü olmayan cj de iç roll-cage çok faydalı. Gözlük kılıfı, ıvır zır için file, bardaklık, çantalar için kanca, sallantıda ve inip binerken tutunmak için tutmaç takarsınız. Hatta gps, telsiz bile olur. Hem de çok şık. Dışarıdan bi sürü zaman, para, emek harcayacağınız roll-cageden 15 dakika sonra pişman olacaksınız. Titiz yapılmış bi cage asla içeriyi daraltmıyor. Sadece inip binerken bacağınızı dizden biraz daha az fazla kırmanız gerekiyor, o kadar. Önde kapıların takıldığı hizaya, tabana 90 derece, içeriden dışarıdan üçgen veya dörtgen flanşlı. Arkada, "çamurluğun ön tavanına" 90 derece ve "arka çamurluk tavanına" açılı gene üçgen veya dirtdörtgen içten ve dıştan flanşlı olacak. Orta cageden arka karşıya/yana alta giden çapraz cage gerek yok. Böylece arka koltuk kullanılabilir durumda. Orta cage en arkaya inen arka yan demirler ve dik inen parçaları ile sayesinde ezilmez zaten. Fotoğraflardaki cjmdeki cageler 98 yıllarında ulusal off*yarışlarındaki teknik kontrollerden geçiyordu arka çaprazsız/yansız. Argon/gazaltı kaynak kullanmalısınız. Boruların içine ezilme açılarına dik yerleştirip, boru uçlarıdan kaynaklattıracağınız lamalar çok işe yarar ama ağır olur.
Sarı çizgiyle işaretlediğim bölgelere dikkat.
Size basit bi de çizim yaptım. Cage' in 6 bağlantı yerlerindeki kupanın altındaki flanşlara dikkat. Cage flanşlarla kasaya değil, kasa sacının karşısındaki flanşa bağlanmalı, yani iç ve dış flanşlar kasayı civatalar ve flanşlerle sıkmalıki taklada civata delikleri yırtılmamalı. Çizimde siyahlar cage ve flanşlar, kırmızı çizgiler kupa.... Kolay gelsin.
O, paketli demonte cage' deki gibi ilaveler için yörenizdeki minübüsçülere sorun. Onlar içeriye hep yaptırıyor ve bağlantılarda bayağı sağlam diye biliyorum. Dolmuşlarda ve otobüsteki bağlantıların alyanlı civataları zayıf, çelik civata ve somun kullanırsınız, bide malzemeleri döküm, yani zayıf, taklada çatlar. Bağlantılarda buruların içine geçtiği yerleri kaiteli metal kelepçe (würth) ile sarasınız, çatlasa bile boruyu bırakmaz. En azından üçüncü taklaya kadar tutar!
Naz çekecek usta bulmadan işe koyulmayın sakın....
Cj' nizle çıktığınız yerlerden inebilmeniz umuduyla :smiley:
Ata' larımız ve kurtlar vadisi ne demiş: "İnemeyeceğin yere Çıkmayacaksın" :smiley:
Bide bi lafları daha hoşuma gidiyor, konuyla lakası yok! "Arka kapısı olmayan yere yazıhane demem ben" :smiley:
YeniBitElemResmi.jpg

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]

ALPc52.jpg


CJ55.jpg


CJ57.jpg
 

Ynt: Dış Rollcage Uygulaması

Bize okulda çerçeve sistemlerini öğretirken çerçeveyi tamamlamanın yük dağılımında ucu açık nokta bırakmamanın önemini söylemişlerdi. O zaman aracın içinde kupaya bağlı ama bağımsızda olsa yapısını bozmayacak bir çerçevelerden oluşan kafes sistemi oluşturayım dedim. Emniyet kemeri ve koltuk bağlantılarını bu çerçevenin içine sabitlediğimizde araç dağılsa bile kafesin içinde yaşam alanı oluşabiliyor.

YeniBitElemResmicopy.jpg
 

Ynt: Dış Rollcage Uygulaması

Güzelde, arkaya geçişi kapatmışsın, kapılardan nasıl giricen. Sizinki roll-cage değil, deprem dolabı gibi olmuş. Siz araçla temkinli off-road mu yapacaksınız, iddialı puanlı off-road mu.

Ama, aklın yolu birrrrr. Bilim herzaman haklıdır....
 

Ynt: Dış Rollcage Uygulaması

arkaya geçiş kapanmıyor özellikle cj 5 de hiç engel olmaz ama arkada çapraz var sanırım yani arka koltuk iptal.
benim cj de arka koltuk yukarda lpg den dolayı çapraz olmasada cage sorun çıkarabilir lpg ye çözüm bulmam lazım önce
 



Ynt: Dış Rollcage Uygulaması

Bende LPG ve arka koltuk iptal ;D Güzel bir cephane sandığım var usa arkada. Şimdi rollcage ile birlikte açılır stepne taşıyıcısı yaptıracağım.
 

Ynt: Dış Rollcage Uygulaması

Benim CJ'te rollcage tente demirlerin iş görüyor. aynı anda on cam'ım çerceveside oluyor! ;)

istiyorsan daha detayli bilgi verebiliriz...
 

Ynt: Dış Rollcage Uygulaması

Ama benim ön cam çerçevesi orjinal, ayrıca tente de orjinal bozmak istemiyorum. Ön çerçeve olmasaydı aşağıda ki resimdeki gibi birşey olabilirdi.

1111.jpg
 












Ynt: Dış Rollcage Uygulaması

Bence dışardan da güzel olabilir,fazla abartmamak şartıyla. hatta ben de düşündüm dışardan yapmayı,ve de yapacam gibi duruyor.Tuncay abinin cj de dışardan var ama o süs yapmış kromajdan ve bence çok ta şık olmuş.

asıl ben başka bi konuya deyinmek istiyorum standart dışı yapılan korumalar tamponlar yasak diye biliyorum muhtemelen bu rollcage için de geçerlidir ( içerden veya dışardan) .Bu konuda ne düşünüyorsunuz...?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,667
Mesajlar
1,521,856
Kayıtlı Üye Sayımız
166,520
Kaydolan Son Üyemiz
ozlergokhan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst