Pajeroda:
2H =
4H = 4 Normal - orta kilit devre dışı
4HLc=4 Normal - orta kilit devrede
4LLc= 4 Ağır -orta kilit devrede
Arka dif kilidi içerden bir düğmeyle elektrim motoru yardımıyla devreye giriyor.
LSD olan araçlarda LSD yi devreye sokan bir sistem yok.
Daha deneyemedim ama benim arka dif LSD + 100/100 kilit olabilir.
2h konumunda ön hublar kilitliyken yani, şanzımandan ön şafta tahrik gitmezken ancak lasitikler hublar vasıtası ile aks, diferansiyel ve şaftı çevirirken sırf ön lastiklere binen yük yüzünden %10 ile 15 arasında fazla yakıt tüketirsiniz. Düşününki araç sürekli 4 çeker gitse bu oran ne olur.... poundla para kazanmak ytl harcamak lazım...
Birde patinaj çekmez, yanlamaz, olduğu yerde dönmez, spin atmaz ;D
Yok Uğur bey ,ben Serdara kızmam, kızamam çok sevdiğim bir arkadaşımdır, fikirlerinede hep saygı duyarım. Aramızda hafif dokundururuz biz öyle arada. ;D onunda bana kızacağını hiç sanmıyorum.
LR3 ve Jeep konusuna gelince çok iyi yapmışsınız , LR 3 maalesef arazi aracı değil, arazide kullanılmayacak arazi aracı için LR3 yerine prestij sembolü RR ondan çok daha iyi bir araç.
Selam Arkadaşlar, sıfır km LR3 ü aldığımız ilk an direk araziye girdik ) Benim mitsubishi pajerom var. Uzun kasa. İster istemez kıyaslıyorsunuz.
LR3 te program seçimi var. Kum - çamur - çim - kaya gibi. Önce tepe tırmanmayı denedik. Birönceki gezide standart lastiklerle samurayların bile geçtiği yerde 3-5 kez battık. Ve o parkuru tamamlıyamadık. Kum alana gittik. Kumda V6 motoru çok geç doluyor. Araç seri değil. Ama kum (sand) programını seçtiğinizde direk traction kontrol devreye giriyor. İlk başta aracın altından ABS lerden gelen ses bizi çok korkuttu. Parça kopardığımızı sandık. Ama traction kontrol boşa dönen tekeri ABS ile sürekli kitliyordu ve araç batmadan yola devam ediyordu. Arazide aracı yükseltme düğmesi ile yükselttik. Körüklü amörtisörler her an patlıyacakmış gibi bir duygu yaratıyordu. Bana göre araç RR ile LR Defender arasında bir veriyon. Defenderin az çok arazi performansı ve RR nin aksesuarları var. Pajeroma geri döndüğümde kendimi mutlu, güvende ve heryerden çıkıp geçebilecekmiş gibi tekrar hissetmeye başladım ) LR3 güzel bir şehir aracı....
Benim Pajero 86 model ve super select yok. Araç sürekli 4 çekerde değil. 4H ve 4L var... Önemli soru şu. Benim araç orta direkmi bağlı? transfer kutusumu ? kitlimi deilmi ))
Benim Pajero 86 model ve super select yok. Araç sürekli 4 çekerde değil. 4H ve 4L var... Önemli soru şu. Benim araç orta direkmi bağlı? transfer kutusumu ? kitlimi deilmi ))
Bildiğim kadarıyla sizin araçta merkezi kilit yok.
Anlamanın en kolay yolu aracınızı asfalta çıkarın.( kuru zemin )
4H ve 4L pozisyonlarında aracın direksiyonunu tam çevirerek dönün.
eğer araçta kasılma varsa ( dönmeye direnip kendini dışarı doğru atmaya çalışıyorsa)
orta dif kilidi vardır.
2H deki gibi rahat dönüyorsa yoktur.
Benim Pajero 86 model ve super select yok. Araç sürekli 4 çekerde değil. 4H ve 4L var... Önemli soru şu. Benim araç orta direkmi bağlı? transfer kutusumu ? kitlimi deilmi ))
Bildiğim kadarıyla sizin araçta merkezi kilit yok.
Anlamanın en kolay yolu aracınızı asfalta çıkarın.( kuru zemin )
4H ve 4L pozisyonlarında aracın direksiyonunu tam çevirerek dönün.
eğer araçta kasılma varsa ( dönmeye direnip kendini dışarı doğru atmaya çalışıyorsa)
orta dif kilidi vardır.
2H deki gibi rahat dönüyorsa yoktur.
2h konumunda ön hublar kilitliyken yani, şanzımandan ön şafta tahrik gitmezken ancak lasitikler hublar vasıtası ile aks, diferansiyel ve şaftı çevirirken sırf ön lastiklere binen yük yüzünden %10 ile 15 arasında fazla yakıt tüketirsiniz. Düşününki araç sürekli 4 çeker gitse bu oran ne olur.... poundla para kazanmak ytl harcamak lazım...
Birde patinaj çekmez, yanlamaz, olduğu yerde dönmez, spin atmaz ;D
Yine 10 -15 olur , çünkü yük sadece kalkarken yorar, harekete geçtikten sonra dağılmaya başlar, özelikle Düz V8 Disco 275 70 16 lastik ile 2000-2100 devirede gaza dokunma ile dokunmama arasında tam 100 km(GPS) sabit hız yapıyor. (klima açıkken)
Yanlamak istiyorsan ön şaftı sökersin (4 adet 14 cıvata) yaklaşık 9 dakikamı alıyor sökmek, %100 kilitle 3. viteste 10 metre patinaj çekersin. Kalkarken gazlarsan lastikler yanana kadar gider, ayağını gazdan çekmezsen patinaj hiç durmaz. Kullananbilir ;D
Selam Arkadaşlar, sıfır km LR3 ü aldığımız ilk an direk araziye girdik ....................................
............Bana göre araç RR ile LR Defender arasında bir veriyon. Defenderin az çok arazi performansı ve RR nin aksesuarları var. Pajeroma geri döndüğümde kendimi mutlu, güvende ve heryerden çıkıp geçebilecekmiş gibi tekrar hissetmeye başladım ) LR3 güzel bir şehir aracı....
Walla ben bu düşünceye maalesef katılamıyacağım, zira bizim grupta bir LR3 var (ful versiyon G4 Cahallenger) gezilerimizde birçok aracın çıkamadığı (defender, disco, wrangler vb.) çok zor ve kaygan dik yokuşlarda kendisi hiç zorlanmadan çıkıyor, iniyor, bizim araçları da vinçleyip çıkartıyor. Olağanüstü yetenekli bir araç. (tabii sürücünün yetenekleri de önemli)
sevgiler hepinize
Edal
Yayınlanan bilgiler için teşekkürler.
2003 model Mitsubishi Magnum aracım var. Önceki gün bir dağın tepesinde karda saplandım. Araç tamamen oturdu. Arka tsol tekerlek boşa çıktı. Sağ ön tekerlek de boşa çıktı. Sadece sol ön ve sağ arka tekerlek tutunuyordu. Direksiyonun hemen altında "lock" yazan bir tuş var. Bastım ona, ışığı kırmızı yandı. Tekrar gazladım, arka tekerleklerin her ikisi de devreye girdi. Tutunan tekerlek de battı. Fakat sol ön hiç kıpırdamadı. Birde gösterge panelinde "ABS" uyarısı çıktı. Bu uyarı daha evvel çamurlu bir tarlada batan bir başka aracı çekerken de çıkmıştı. Fakat asfalta çıkınca bişey kırılmış gibi bir ses verip "ABS" uyarısı kaybolmuştu.
Neyse. Saplandığım yerden kurtulamadım. Traktör vasıtasıyla çıktım ordan. Fakat traktör çekerken yine aynı ses geldi ve "ABS" uyarısı kayboldu. Şimdi merak ettiğim üç şey var ;
1 - Benim aracımda diferansiyel kilidi var mı, yok mu?
2- Varsa neden ön tekerlek dönmedi ?
3 - "ABS" uyarısı neden yanıyor ve o ses geldikten sonra sönmesinin anlamı ne?
benim bildiğim kadarı ile aracınızda arka diferansiyel kilidi var ''lock'' yazan tuş ta bunula alakalı, önde ise kilit bulunmadığından sol ön tekerlek hiç kıpırdamadı tüm güç boştaki tekerleğe gitti.