Ynt: diferansiyel kilidi
Difernasiyel kilitleri ile ilgili topik
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=1530.0
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/dif.htm
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=66989.msg1021230#msg1021230
Ayrıca TOYOTA topiginde bu konuda çook güzel bilgiler,servisler ve gereken çook şeyi bulabilirsiniz..
Diferansiyel kilidi agır off road için gereklidir.
Olması büyük avantajlar sağlar.
Bazan umulmadık yerde kalmaktan sizi kurtarır...
Yukarıda yazdıgım gibi 80 kasalarda fabrikasyon olan arka ve ön diferansiyel kilidi vx100 kasalarda sadece arka kilit olmaktadır..
Kilit gerektigi yerde devreye alınıp ,sıkıntılı durum atlatılınca devreden çıkartılır.Mahsuru yoktur aksine faydası çoktur.
Mahsuru ise batılan yerden yada sıkıntılı durumdan kurtulduktan sonra ..açık unutmaktır.açık kilit unutulunca .hele de ön kilitler belli açıda saga ve sola direksiyon çevirmeye müsade eder..aksi takdirde .gacur gucur ses gelir..Buna ragmen devam edilirse...sisteme büyük hasar verirsin.Masraf açarsın..
Bence ilk öncelik yapacagınız off roada göre aracınızı hazırlamaktır.İyi bir lastik...vinç ve arka dif. kilit çook yerde sizi takılmadan götürür.
İmkanınız varsa..ön kilit de olsa iyi olur..
"Tugsan" arkadaşımız bu konuda geniş açıklama yapmış..
" poryo kilidi ile arb veya elektirikli ön arka kilit aynı şey değildir. poryo kilidi aracı 4 çeker olmasını sağlar.ancak sadece 4 çeker bir araç çapraz tekerleri boşta kaldımı güç aktaramaz ve askıda kalır.araç yürüyemez.bu durum genelde kanal geçişlerinde çok rastlanan bir durumdur.bunu engellemek için kiltleri bağlarsınız ön kilit ön iki tekeri birbirine bağlarken arka kilit ise arka iki tekeri birbirine bağlar.orta kilit ise önü arkaya bağlar.bu durumda aracın her hangi bir tekeri yere değiyorsa araç ilerler ve batmaz.ancak kilitlerin dezavantajıda vardır. birincisi kilit bağlıyken hız yapamazsınız,ikincisi ani dönüşler yapamazsınız.üçüncüsü aracı akslarına ekstra yük biner ve ilk iki konuya dikkat etmeyen acemiler genelde aks kırarlar.profesyoneller bu yüzden arçlarına kilit taktıklarında akslarıda heavy duty dediğimiz daha kuvvetli ağır iş aksları ile değiştirirler.ffirmalar ise araçlarını acemilerden korumak için; ya araçların orjinaline kilit koymaz ya da lsd dediğimiz kilit sistemini kullanırlar.lsd olan araçlarda ,araç 4 çekere alındımı lsd otomatik devreye girer ve arb ile aynı görevi görür.Farkı ise çok zorlandığı zaman aksların kırılmasını engellenmesi için otomatik olarak devre dışı kalmalarıdır.tabi bu durum profesyonellerin iişine gelmez çünkü araziye girmek aracı zorlamak demektir.ve lsd nin ihtiyaç halinde devre dışı kalması hoş bir durum değildir.bu yüzden hiç bir şekilde salmayan ve kullanıcının manuel olarak devreye aldığı arb gibi kilitleri araçlarına ekler ve bu kilide göre aracı güçlendirirler.normal şartlarda tamponundan,vincine ,yükseltmesine ve kilitlerine kadar değişen bir aracın maliyeti araç değeri üzerine 40.000TL civarında tutar.bazı arkadaşlarımız 100.000 TL leri modifikasyonlar için harcamıştır.Ancak off road bir yaşam tarzıdır. Ve bu tarz bir araca sahip olmak gerçek arazi aracına sahip olmak demektir. "
"ne demek amacımız bilgi paylaşmak....elimden geldikçe yardımcı olmaya çalışıyorum...bu arada iyi bayramlar...sorunuza gelince ....bazı firmalar araçlarında yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla 4 x 4 araçlarını gerektiğinde 4 x 2 de kullanılabilmesi (asfaltta)için poryo kilidi dediğimiz ön tekerlerde bulunan ve lock konumuna getirildiklerinde ön tekerlerin difransiyelden güç almasını ve aracı 4 x 4 haline getiren poryo kilitleri kullanırlar.yani poryo kilidi 4 x 4 aracın gerektiğinde 4 x 2 de kullanılmasını sağlayan bir kilittir.bu arada söylediğim meblalarda bir araç zaten profesyonel araçlardır ve sizinde belirtiğiniz gibi bu işte belli bir tecrübe kazanmadan aracı bu hale getirmeye çalışmak yanlış olur.kısacası siz bu işte piştikçe zaten aracınıza yapacağınız modifiyelerde zamana yayılacak ve daha iyi sonuçlara ulaşacaksınız.mahindrada arkada lsd kilit vardır önde ise düz 4 x 4 sistemi vardır kilit yoktur.bu durumda araç 4 x 4 de alındığında % 75 oranında kilitli hale gelir.buda arazide yeterlidir.ben iki sene bu şekilde problemsiz kullandım benim kaldığım yerde geçen araç bir ya da iki tane profesyonel ön arka arbsi olan araçlardı.sonuçta arb zaten sonradan takılıyor zamanla eklenebilir. .profesyonel kullanılacak bir araç lsd nin salmasını engellemek amacıyla lsd si sökülür ver öne arkaya arb takılarak %100 kilit elde edilir.önü arkaya bağlayan difransiyel kilidi zaten bir çok 4 x 4 de vardır ve araç 4 x 4 kullanıldığında otomatik devreye girer. "