Devrim Arabaları'na Saygı...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aykutturhan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,708
Ynt: Devrim Arabaları'na Saygı...

şü anda yurdumuzda sanayi oldukca gelişmiş zaten ülkemizde üretilemeyen motor ve mekanik pacası yok hepsini yerli üretiyoruz fakat reno ısuzu veya mutelif markalara yerli arac yapılmak istenilse yüzde yüz yerli arac hemen yapılır ama yaptırmazlar
 

Etiketler
Ynt: Devrim Arabaları'na Saygı...

birde yurdumuzun yolarında ismi de türkce olan gösterge saatlerinde türkce yazılar olan ve markanın her türlü arac üretimi olan tamamen türk malı olan bir araca kim sahip olmak istemezki belki bizler isteriz lakin bunca yabancı markanın ve sermayenin bir biriyle rekabetinin arasında böyle bir teşebbüse nederler sizce bence tekere büyük taş koyarlarki dönmesin devrimde oldugu gibi ve devrim filminin sponsorlarıda malesef yabancı sermaye saygılar
 

Ynt: Devrim Arabaları'na Saygı...

"Türkiye'de hiçbir başarı cezasız kalmaz evlat..."

"Neden üretelim ki ithal etmek çok daha ucuz..."

"Devrim yolda kaldı..."


Buraya yazılacak o kadar çok şey var ki...
Bu film yanyana getirmek için paranızın yetmeyeceği, bu kadar değerli oyuncularla çekilmiş olmasına, yakın tarihimizin böyle bir acısını açıkca gözler önüne sermesine rağmen çekildiği dönemde GORA'yı, REcep İvedik'i resmen beleşe pazarlayan gazetelerimiz, televizyonlarımız tarafından haber bile yapılmadı... Filmdeki medya mantığı da, "biz yapamayız" ezikliği de, "ithal etmek daha ucuza gelir" zihniyeti de hala aynı ya, EN ACISI DA BU... :-\ :mad:
 


Ynt: Devrim Arabaları'na Saygı...

Her şeye rağmen denemeye devam,Aselsan başardı bence, otomotiv konusunda en azından askeri araçlarla başlanabilir ve yeterli bilgi birikimine sahip olduğumuzu düşünüyorum,Gezenbilir ailesinde bile fazlasıyla var,eskiden Tuzla'da M38 ler üretiliyordu,şu anda sanırım atıl vaziyette duruyor orası,akl-ı selim bir girişimci için bulunmaz nimet bence :smiley:
 




Ynt: Devrim Arabaları'na Saygı...

yazıların bircoğunu okudum öncelikle devrim arabaları bence kim ne derse desin harika idi hatta bazı sahnelerinin cekimini izledim gercekden çok emek zaman ve para harcandı filmi için bile kendi zamanında ne zorluklar cekilöişdir kim bilir

etox konusuna gelince o araç gercekden monopoli misalidir yani tüm aksamları onay almış farklı araçdır yerli imalat falan değil defransiyellerri farklı gösterge talosu farklı şmak üzere farklı araçların parcalarının tolanmasından ibarettir malesef gerceği bu devrim arabaları ile kıyaslamak yanlış olur yurt dışında evden gemiye arabadan denizaltaya kadar parcaları onaylanmış yap kullan modeli ürünler vardır etox bunlardan sadece 1 tanesi ...askeriyede de tayfun tufan isminde arazi taşıtları imal edildi hertarafı farklı parcadan oluşan arazi taşıtı yapılmasına yapıldı ama kendisine göre eksileri artıları oldu

sonuç olarak etox yada buna benzer araçlarla devrim arabaları gibi herşeyi yerli üretim olan araçlar kıyaslanmasınki tabirde kusur varsa affola saygısızlık olmasın bu emeğe zamana
 

Ynt: Devrim Arabaları'na Saygı...

[attachment=1]

Türkiyenin kendi otomobilini üretebileceği konusunda ilk fikri Cemal Gürsel'in konuyu dikkate almasıyla, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da güden, ilk yerli ve seri üretim hedefiyle başlanan otomobil projesi, dönemin rakamlarıyla 1.400.000 TL ödenekle 4.5 ay gibi kısa bir süre içinde tamamlanmıştır.

Otomobil dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Cumhuriyet bayramına götürerek hem tanıtımını hem ilk vazifesini gerçekleştirecekken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 200 metre gidebilmiştir. Cemal Gürsel tarafından "Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" mizahi tabirine de konu olmuştur.

Otomobilin yolda kalmasının sebebi ise trende oluşabilecek bir tehlikede zarar görmemeleri düşüncesiyle Eskişehir'den Ankara'ya taşınan devrim otomobillerine benzin konulmamasıdır(O zaman hale Türkiye'de trenler kömürle çalıştığından lokomotiften sıçrayacak kıvılcamlar benzinin alev almasına neden olacağından benzin az konulmuştur.). Otomobillerin ihtiyacı olan benzinin de Ankara'da konvoy yolunun üzerinde bulunan bir benzin istasyonundan alınmasına karar verilmiştir. Ayrıca benzin istasyonuna kadar olan kısa mesafedeki gerekli benzinin mühendisler tarafından tren ile taşınması, mühendislerin hatayı en aza indirgemek için bütün detayları düşündüklerini gösterir.Ancak Cumhurbaşkanının Meclis önünde beklediği haberi alınınca yakıt ikmaline ,fırsat olmadan hemen meclise gidilir.Bu konvoyda iki Devrim otomobili vardır biri bej,diğeri siyah renklidir.(Trende gelirken siyah renkli Devrim lokomotife daha yakın konduğu için ona az benzin konulmuştur.) Cumhurbaşkanı siyah renkli arabayı daha çok beğenir ona biner ama araba 200 m sonra öksürerek durur,çünkü arabanın benzini bitmiştir.Cumhurbaşkanı gezisini benzini olan bej arabayla sürdürür. Anıtkabir'e ve tören alanına gider.Bu olaydan sonra basın sanki bilerek, bu olayı yanlış manşetlerle yalan haberlerle açıklamıştır.Manşetlerde devletin parasını boş yere gömdünüz,araç 200m gitti durdu ,bu muydu araba gibi bir sürü yalan haber yapılmıştır.Malesef milli otomobil yapılmasını sağlayan güç,seri üretim için devam edememiştir.

Makina Yüksek Mühendisi Devlet Demiryolları Fabrikaları Genel Müdür Yardımcısı Emin Bozoğlu başkanlığında, Devlet Demiryolları Fabrikaları ve Cer Dairelerinin yönetici ve mühendislerinden oluşan bir teknik ekip ve çalışma mekanı olarak da Eskişehir Demiryol Fabrikaları'nda dökümhane olarak yapılıp kullanılmayan bir bina seçilmiştir.

Devrim'in özellikleriMotor modeli eski bir 6 silindir Chevrolet motorundan değiştirilmiştir. İki silindiri kesilip dört silindire indirilmiş, daha sonrada bundan kalıp yapılarak, üretilen yerli yapım diğer arabalara monte edilmiştir.

İki farklı renk otomobil götürülmüştür. Bej renk Devrim ve Siyah (Makam Aracı modeli) Devrim. Siyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir. Geçen sürede bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen tüm güzergahları ve izleyen gunlerdeki makam otosu görevlerini başarıyla tamamlamışlardır.

Devrimin o dönemde makine mühendisliği ve yerli ağır üretim endüstrisi alanında Türkiye için gerçekten bir devrim başlangıç unsuru olabileceği düşünülüp adı bu yüzden Devrim konulmuştur. Projenin, bağımsız ulusal ordu kara taşıma, hava ve zırhlı savaş araç kademeli üretim sanayilerine kıvılcım olabileceği hususunda başarılı bir yetenek ispatı aşamasından hemen sonra neden aniden rafa kaldırıldiğı halen açıklık kazanmamıştır. Eğer Devrim dört arabayla kalmasaydı, şu anda Türkiye'nin dünyanın en büyük makine sanayilerinden birini kurmuş olabileceği yönünde fikirler mevcuttur. Devrim'in önemi, Türk elinden ilk üretilen araba olması ve Türk mühendisliğinin bir şeyler yapabileceğini, başarabileceğini göstermiş olmasıdır. Ayrıca benzin, yağ, hız gibi göstergelerin Türkçe ikazlarla belirtilmesi de buna eklenebilir.

Bej renkli bir kopyası Eskişehirde TÜLOMSAŞ bahçesinde özel bir müzede sergilenmekte ve hala çalışır halde tutulmaktadır.

DEVRÄ°M.jpg
 

Ynt: Devrim Arabaları'na Saygı...

Devrim Arabaları filmini, çekim aşamasından itibaren ilgiyle takip ettim gerçekten çok heycan verici bir konuydu ve Türkiyede bir filmde bir araya gelebilecek en iyi oyuncu kadrosuyla çekiliyordu diyebilirim ki parayla bir araya getirmekte zorlanacağınız bir kadro ve de o kadar büyük emeklerle yapıldıki film bırakın konusunun etkileyici olmasını sadece bu yüzden takip edilmeliydi; filme vizyona girdiği ilk gün gittim heycanla fakat benim için sinematografik açıdan tam bir hayal kırıklığı oldu film senaryosundaki boşluklar, temposuzluk, oyuncu yönetimindeki hatalar, karakterlerin oturmamasının filmin seyircide kabul görmemesine asıl etken olduğunu düşünüyorum...Birde aslında filme konu olan devrim projesi başarı değil bir başarısızlık hikayesidir malesef, ortada evet o projeyi gerçekleştirmeye çalışan çok değerli insanlarımız vardır gurur duyulacak ama toplumumuz açısından tam bir başarısızlık söz konusudur ve bunun nedenin sadece "dış mihraklar" olduğunu idda etmek kafayı kuma gömmektir film daha sert önce kendi toplumumuzu eleştiren, film bittiğinde her seyircinin ben nerde hata yapıyorum toplumum için sorusunu sorduran bir yapıda olması gerekirdi; başarısıklık salt olarak verildiğinde bu filmde olduğu gibi seyircinin ilgisini görmez.Ayrıca bu filmle ilgili bir çok başarılı olmuş sinema filminden daha fazla piar ve tanıtım çalışması yapılmış bir çok filmden daha çok medya desteği bulmuştur ancak belirtiğim nedenlerden gişe başarısı bulamamıştır.Devrim Arabaları dram yerine sert cümlelerin kurulduğu trajikomik bir film olarak çekilmeliydi Türk insanına bak sen burda hata yapıyosun denmeliydi ::smiley:Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst