Delta Bisiklet ve Müşteri Anlayışı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan halukbaspinar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,778

halukbaspinar

Yeni Üye
Mesajlar
1
Tepkime Puanı
0
26.03.2010 tarihinde delta bisiklet sirkeciden kızımın bisikleti için bagaj ve heybe aldık,daha sonra başka bir yerde montajı esnasında arkadaşımız " bu bagajın taşıma kapasitesi 9 kg ayrıca aldığınız heybeler çok büyük " dediğinde " zaten uzun turlar için tercih ettik bu heybeyi ama bu heybenin yükünü taşıyamayacağını düşünemediğimiz gibi satan arkadaşda uyarmadı " dedik .,daha sonra kızım delta bisikletle ( kızıltoprak ) irtibata geçip sele borusuna değilde ağırlığını janttan,diskten alan bir bagaj ve buna uyumlu çanta ile değiştirmek istediğini bildirdiğinde , fişle gelindiğinde yardımcı olacaklarını söylediler,8 gün sonra 3.4.2010 c.tesi delta kızıltoprağa kızımla gittik bisikletine uyumlu bagaj ve çantayı deneyerek değiştirmek istediğimizi söyledik,bizimle ilgilenen arkadaş beğendiğimiz bagajın montajını bisiklete yaparken mağaza sahibi yanına gelip azarlayan da bir ses tonuyla " içeride müşteri bekliyor , bırak elindeki işi " diyerek elemanını dükkanın içerisine gönderdi.,ben şaşkın bir vaziyette " kızım bisikleti ile geldi ben ise motorsikletle bunu yanımızda taşıyamayız monte edilirse ancak buradan ayrılabiriz " dediğimde " kusura bakmayın içeride müşteri var bunun montajı çok basit siz de yapabilirsiniz " dedi.,ben de kendisine " peki kardeşim o zaman yapacak bir şey yok "diyerek içeri kızımın yanına giderek " hadi kızım gidiyoruz bu bagajın montajını yapamıyorlarmış çünkü daha kıymetli müşterileri varmış " dediğimde bozulan mağaza sahibi (yanılmıyorsam ismi ulaş) bana dönerek " biz size o kadar yardımcı oluyoruz konuştuğunuz kelimeye bakın " dedi .,ben kendisine " yardımcı oluyoruzdan kastınız ne ? bunları değiştirmekse biz zaten bunları deltadan aldık başka yerden değil ki," dedim .,herhalde kendisine ait ürünü değiştirmekle yapmak zorunda olmadığı ama yaptığı için de kendisine minnet duymamı bekliyordu.,ben yanımda kızım olduğu ve dükkandaki diğer müşterileri de rahatsız etmemek için.,daha fazla uzatmadan dükkandan ayrıldım.,uzun uğraşlar sonucu koca bagajı ve çantasını yalan yanlış motorun arkasına bağlayıp.,Kaçkar bisiklet'e gittik.,utana sıkıla kendisinden montaj için yardım istedik.," ne demek beyefendi bu şekilde sizi nasıl gönderebiliriz ki " diyerek onca işinin arasında montajı yaptı.,ısrarla işçilik ücretini ödemek istememe rağmen benden bir şey almadı.,kendisine çok teşekkür ederek oradan ayrıldık.,kaldı ki kendisini çok iyi tanımadığımız halde ,kızımında kendimin de bisikletlerini oradan almadığımız halde ( arada sırada ufak tefek aksesuar vs şeyler almışızdır ).,bize yardımcı olmuştur.,bence Serkan bey önce esnaf sonra tüccar olmayı yeğlemiş soyu tükenmekte olan birisidir.,delta ulaş bey ise maalesef önce tüccar sonrasında yine tüccar olmayı yeğlemiş günümüz ve ülkemiz trendine uygun bir mağazacıdır.,eğer dükkanda müşterisi olmasa idi ben kendisine şunu sormak isterdim ; eczaneye gittiğinde " al aşını kendin ol evde " deseler yada arabası için lastikçiye gittiğinde " al şimdi bu lastiği uğraştırma yolda patladığında zaten değiştirmiyormusun " dense ya da motoruna yağ için benzinciye gittiğinde " al şu yağı kendin değiştir ne var zaten yağ değiştirmeye " dense acaba nasıl bir tepki gösterir di ? ! ! ! !
maalesef bu gerçek ülkenin de gerçeği,herkes kolay para kazanmanın peşinde.,amerikalıların dediği gibi " easy money " ( bu arada kaçkar bisiklette dakika tuttum tam 10 dakika sürdü montaj )
arkadaşlar bu şikayetimi yazmam daki gaye Delta bisiklet gibi koskoca firmayı karalamak değil tam tersi forumlarda bu yazıyı okuma zahmeti gösteren ve bu firmayı daha yakından tanıyan kişilerin bunu sorgulayıp firmanın düzelmesine yardımcı olmasıdır.,kişi özünde iyi olabilir o gün tersinden kalkmış olabilir ve ya bir şeye canı sıkılmış olabilir.,bunlar olağandır, doğaldır ama yapılan yanlıştır.,sonuçta bu sektör ve camia küçüktür., ama ben büyüğüm bana bir şey olmaz mantığı farkında olmadan insanı ve şirketleri uçuruma sürükler.,zaran gören sektör ve biz bisiklet severler oluruz .,sizlerinde uyarısı ile firmanın kendisine çeki düzen vereceğinden eminim

pedalınız daima düz bassın
hepinize sevgiler
haluk başpınar
[size=8pt][size=10pt][size=12pt][/size][/size][/size]
 

Etiketler
Ynt: Delta Bisiklet ve Müşteri Anlayışı

Ben de benzer bir problemle karşılaştım. Bisikletimi yıllık bakım için götürdüm ve saat 17 gibi alabileceğim söylendi. Belirtilen saate yarım saat daha ekleyerek bisikletimi almaya gittiğimde, temiz bir halde duruyordu kenarda. Ama kontrol ettiğimde yapacaklarını söyledikleri arka tekerle ilgili olan şeyleri yapmadıklarını gördüm. Sadece temizlik için bu kadar para mı verilir diye kızdım ve bisikleti hemen geri içeri aldılar. Özür dilemeler felan...

O akşamki bisiklet programım iptal olduğu gibi, 1 saat kadar beklemek zorunda kaldım ve memnun olmadığım bir hizmete bir sürü para verdim. Eve götürüp bıraktığım bisikletimi iki gün sonra yerinden aldığımda arka tekerin patlak olduğunu gördüm ve evimin arkasındaki yıllardır bisiklet tamiri yapan yere götürüp 3 paraya hem tekrar bakım hem de iç teker değişikliği yaptırdım. Yani para verip tekeri patlattırmış oldum.

Deltadaki arkadaşların kendisine de söylediğim gibi, güvenimi boşa çıkardılar.
 

Ynt: Delta Bisiklet ve Müşteri Anlayışı

merhabalar, böyle bir konu açmakla iyi mi ettiniz kötü mü ettiniz bilemiyorum. çünkü ben adlarına usta dedikleri sadece öğrendiği işleri yapan zerre kadar iş geliştirme anlayışında olmayan kişilerden çok çekmiş biriyim ve bu siteye üye olan herkes eminimki en az benim kadar medeniyet beklentisinde olan kişiler. hem bir scooter hemde bir bisiklet sahibi olarak bunu her ortamda %99 oranda kanıtlayabilirim. bende bu hafta sonu ankarada büyük bir bisiklet bayiinden whistle marka bisiklet aldım. eskişehirden gelmiş biri olarak az da olsa ilgi bekledim fakat, o sıra orada olan ve tamamen özenti içerisinde olup 3-4 kez bisiklete binip bir kenara atacak ama maddi durumu iyi arkadaşlar olduğundan, ben bırakın beklentimi, normal bir müşteri olarak bile hakettiğim ilginin ancak %15 ini görebildim. ve şu lafları duymak beni iyice oradan soğuttu.

-michelin kask varmı
-öyle bir kask dünyada yok
(nasıl yok yaaa : http://www.sahibinden.com/michelin_bisiklet_kask_super_kalite_ve_guvenli_surus-88WQQaXQQ20254040WQQpXQQdisplayitem )
-üzerindeki lastiği değiştireyim, aradaki farkı vermeye hazırım
satarken öve öve bitiremediği bisikletin lastiklerini şimdi yerdenyere vuruyor ve
-bunlar zaten işimize yaramaz, 10-10 20 tl düşeriz.

ve daha kadro boyları hakkında bir sürü çelişki. yani bir kargatulumba durumu oldu. eğer birşey bilmeden gidiyorsanız, oradan size %100 uyan bir bisiklet almadan dönmeniz çok muhtemel. zamanında emek te ki delta bisiklette de benzer şeyi yaşamıştım. pahalı bir şey almıyorsanız, sizin pek öneminiz yok kuralı. çok çok üzücü birşey.

ha bu arada Eskieşhirde Vişnelik mahallesindeki Bianchi servisi hakkında da birkaç bişey söylemeden edemeyeceğim. Whistle 1053 D nin fiyatını ilk sorduğumda bana 790 TL dendi, araya tanıdık isimleri söylediğimde yaptığı güzel fiyat ise 730 Tl idi. daha sonra siteden fiyatına bakıp

-hocam bunun fiyatı 325 euro dediğimde,
-ha evet , doğru dendi.

bu hafta sonu ankaradan bu bisikleti 620 TL peşin fiyatına aldım.

makro açıdan dileğimi söylemek istemiyorum, çünkü gerçekleşmesi imkansız. ama mikro açıdan isteğin-dileğim şudur ki her şehire en az bir tane amatör ruhunu hala saklayan ve MEDENİ birer satış servis şirketinin açılmasıdır.

teşekkürler okuyan kişi :smiley:
 

Ynt: Delta Bisiklet ve Müşteri Anlayışı

Merhaba,bahsettiğiniz konu malesef farklı sektörlerdede var.Personelin eğitimine önem verilmiyor,halkla ilişkiler ve profesyonellik ile ilgili yeterli dikkat gösterilmiyor.Uzun süre çalıştığım mağazacılık sektöründe ilk öğretilen,her müşteriye aynı standart içinde davranılması gerektiği idi.Ürün çeşitliliği ve fiyatlar konusunda Avrupa seviyesini yakaladık ama,davranış konusunda çooookkkkkkkkk fark var.
 

Ynt: Delta Bisiklet ve Müşteri Anlayışı

öncelikle yazılarınızı merakla ve büyük bir zevkle okudum.eski bir işletmeci olarak(mağaza sahibi ama patronla anlaşamadık maaşa zam işe so olayı :D patron da anne olunca malum sonuçlar işte)maalesef sizlere hak vermemek elde değil.kendi adıma şunu söyleyebilirim herkese hak ettiği değeri verdiğime inanıyorum.en azından benim tarzım bulunmuş olduğum şehir ve mağazamın konumu itibarıyla müşterilerimi kıyafetine göre karşılar bana olan tavrına göre uğurlardım.gelen müşteriye kimine anne hoşgeldin der kimine hanımefendi derdim inanın o yakınlığı hisseden müşteri ona göre davranıyor ve bişey almasa bile oğlum tekrar gelirim diyordu ama öyle suratsız müşteri oldumu da selamsız sabahsız davrananlar ve burnu büyükler bende kibarca gerekli dersi veriyordum.tek kelime etmeden mağazadan çıkarken sizede iyi günler ;D diyordum ve birden aptallaşıyorlardı.nede olsa yardımcı olamadım ya belki insanlık öğrenirlerdi çıkarken de olsa :D
 



Ynt: Delta Bisiklet ve Müşteri Anlayışı

bu tarz şeyler gerçekten oluyor. geçen yaz delta bisiklet emek bayisinden baskebol topu şişirmek için pompa ucu almaya gittik ve bize 2,5 euro fiyat söyledi. şu kadarcık şey 2,5 euro mu diye sorunca da (ki en fazla 20 kuruşluk bi aparat) 2,5 lira o zaman dediler uzatmadan aldık ve çıktık. baya da bi güldük sonrasında bu olaya. ben bu hafta içinde karar verip bir bisiklet alacağım şimdi siz söyleyin dandik bi aparatda bile bunu yapan bi firmadan nasıl güvenip bisiklet alabilirim.
 

Ynt: Delta Bisiklet ve Müşteri Anlayışı

alphi' Alıntı:
bu tarz şeyler gerçekten oluyor. geçen yaz delta bisiklet emek bayisinden baskebol topu şişirmek için pompa ucu almaya gittik ve bize 2,5 euro fiyat söyledi. şu kadarcık şey 2,5 euro mu diye sorunca da (ki en fazla 20 kuruşluk bi aparat) 2,5 lira o zaman dediler uzatmadan aldık ve çıktık. baya da bi güldük sonrasında bu olaya. ben bu hafta içinde karar verip bir bisiklet alacağım şimdi siz söyleyin dandik bi aparatda bile bunu yapan bi firmadan nasıl güvenip bisiklet alabilirim.

Alamazsınız :smiley: Ulusta Yiba çarşısında aynı kalitede bisikleti daha ucuza alabilirsiniz. Geçen yıl arkadaşlara 4 tane bisiklet aldık ve deltaya gidip gösterdiğimizde söyledikleri aynen şuydu "bu bisikletin vitesini bile bu paraya alamazsınız" :smiley: ama almıştık...
 

Ynt: Delta Bisiklet ve Müşteri Anlayışı

Bir müşteriye "Kusura bakmayın hanımefendi/beyefendi, müşteriyle ilgilenip hemen size dönüyorum." demek çok mu zor. Böyle bir cümle kursalar kaç kişi, "Hayır, illaki önce benimle ilgileneceksiniz, sonra diğer müşteriye bakarsınız." derki? Başka birine bir şeyler satayım derken, diğer taraftan bir başka müşteriyi kaybediyorsun. Anlamak zor.
 

Ynt: Delta Bisiklet ve Müşteri Anlayışı

Firmalarin bir musteriye yaranmak icin diger musterilere yaptiklarina akil sir ermiyor. Sirf bu unlu firmalarin kaprislerini bildigim ve ufak tefek kullanicilari cokda fazla takmadiklari icin daha kucuk ve ucuz yerler arayisina girmistim. Anadolu yakasinda kaidkoyde eski sali pazari karsisinda bir amca vardi. Cok cok kaliteli bir bisiklet kilidini ucuza almistim ve tamir bakim islerini sordugumda aldigim fiyatlar ucuzdu. Diger kesfettigim dukkan ise suadiye 19 mayis mahallesinde idi. Oral sokagin bir paralel ust sokaginda. Patlamis tekerimizi ve vistes ayarlarini yaptirmistik ve 5-10 lira gibi bir para odemistik 2 sene once. Bu iki yer distan gorunuste gercekten kucuk mahalle arasi bisikletcisi ama bence gercekten meslegin inceliklerini bilenler bu insanlar.
 

Ynt: Delta Bisiklet ve Müşteri Anlayışı

bahcivankurt' Alıntı:
öncelikle yazılarınızı merakla ve büyük bir zevkle okudum.eski bir işletmeci olarak(mağaza sahibi ama patronla anlaşamadık maaşa zam işe so olayı :D patron da anne olunca malum sonuçlar işte)maalesef sizlere hak vermemek elde değil.kendi adıma şunu söyleyebilirim herkese hak ettiği değeri verdiğime inanıyorum.en azından benim tarzım bulunmuş olduğum şehir ve mağazamın konumu itibarıyla müşterilerimi kıyafetine göre karşılar bana olan tavrına göre uğurlardım.gelen müşteriye kimine anne hoşgeldin der kimine hanımefendi derdim inanın o yakınlığı hisseden müşteri ona göre davranıyor ve bişey almasa bile oğlum tekrar gelirim diyordu ama öyle suratsız müşteri oldumu da selamsız sabahsız davrananlar ve burnu büyükler bende kibarca gerekli dersi veriyordum.tek kelime etmeden mağazadan çıkarken sizede iyi günler ;D diyordum ve birden aptallaşıyorlardı.nede olsa yardımcı olamadım ya belki insanlık öğrenirlerdi çıkarken de olsa :D

merhaba Özay Bey, sizin bu dediğinize katılmamak mümkün değil. bende üniversite yıllarımda (çok değil 3-4 sene önce) yazları Antalya'ya otellere çalışmaya giderdim. küçük otel olduğundan herşeyi yapardım. garsonluk, barmenlik, animatörlük..... otele gelen müşterilerle (İngilizler) çoğu zaman muhabbet etmek çok zevkli oluyordu. çünkü bu kişiler cana yakın insanlardı. gelenler de genelde orta yaş üstü olduğu için, benim de üniversite öğrencisi ve ingiliz dili ve edebiyatı öğrencisi olduğumu öğrenince aklınıza gelebilecek her konuda muhabbet ederdik. avrupa birliği, çevre, kültür, aile yaşantıları yani her konuda. Türkiye hakkında bildikleri bütün yanlış düşünceleri değiştirmeye çalışırdım. konuşurken o kadar zevk alırdm ki onlara garsonluk yapmak, yani hizmet etmek çok hoşuma giderdi. onlar da beni severlerdi ve servis zamanı yaptığım bazı hataları görmezden gelirlerdi. ama bazı müşteriler de vardı azından kelimeyi kerpetenle değil 9000 ıb'lik vinçle zor alırdık :D bunlara hizmet etmek de ölüm gibi birşeydi. bu tür adamlar da sizin anlattığınız gibi biraz cins insanlardı. bunlara hizmet ederken onlara müşteri bile olsalar, bize muhtaç oldukları hissini vermeye çalışıyordum. işe yarıyomuydu? evet yarıyordu. bi süre sonra daha ılımlı olmaya çalışıyorlardı ve normale dönüyorlardı. böylece adamlardaki "ben müşteriyim buranın sahibiyim" gibi düşünceler ortadan kalkıyordu.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst