Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan foremost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,365

foremost

Zirve
Mesajlar
1,435
Tepkime Puanı
139
Yer
adana
arkadaşlar benim aracım 2.5 benzinli 93 model aracıma hidrolik direksiyon taktırırken ustamın fark ettiği bazı hataları ve onların doğurabileceği telafisi zor hatalardan bahsedeceğim bu yüzden az daha motordan olacaktık erken müdahale hayat kurtardı diyebiliriz
bizim buralarda bu araçtan anlayan pek usta yok o yüzden tam anlayan ustayı bulana kadar yalan yok bir kaç usta gezdim ancak verim alamadım alamdığım gibi aracımada performans kaybı yaşattılar sonunda bu işten anlayan siverekli fahri ustayı buldum kendisi aslen istanbulda yaşıyor yılın belli zamanları buraya geliyor direksiyonu monte ederken bana pervanenin ters takıldığını ve havayı ters üflediğini belirtti baktım gerçektende havayı radyotöre doğru üflüyordu oradan çekmesi gereken yerde şaşırdım kendini usta bilen insan bunu nasıl takar bu sayede motor yağı diye birşey kalmamış ayrıca elfireninin altındaki bölgede büyük bir vida mevcutmuş arka şaftta kalkışlarda bir vurma geliyordu debriyajdan ayağımı ani kaldırdığımda birden vuruyordu saft bu vidanın gevşekliğinden kaynaklandığını belirtti bu sıkıldı ve vurultu yok denecek kadar az
2. hatada ön şaftın ters takılması arabanın tutukluğu ondanmış bende sürekli buna kafa yoruyordum araç tutuk gibiydi şimdi rahatladı serileşti aracım revizyondan çıkalı 2245 km yapmıştım daha bu büyük hatadan kısa zamanda döndüğüm için ustama teşekkür ediyorum işini doğru yapmayan ve kendilerini usta sıfatını yakıştıranlarıda allaha havale ediyorum ???

1.pervanenin ters yönde takılması hararetin sürekli yüksek kalmasına neden olabiliyor özellikle tüplü araçlar daha çabuk ısınıyor

2. ön şaftın ters ve doğru yönde takılmaması aracın tutuk , vurultulu(sesli) performans kaybına sebep arabilir

3.el frenini altındaki büyük civatanın gevşemesi vurultu olması ve civatanin sıkılması sesinin aza indirilmesi

arkadaşlar elimden geldiğince teknik yazmaya çalıştım ancak bende usta olmadığım için ustanın ağzından sizlere aktardım umarın sizlere yardımcı olmuştur aracımı çok severek kullanıyorum sakınan göze çöp batar misali bu yazım bilgilendirme amaçlıdır hepinize kolay gelsin sağlıcakla kalın :D :D
 

Etiketler
Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

foremost' Alıntı:
arkadaşlar benim aracım 2.5 benzinli 93 model aracıma hidrolik direksiyon taktırırken ustamın fark ettiği bazı hataları ve onların doğurabileceği telafisi zor hatalardan bahsedeceğim bu yüzden az daha motordan olacaktık erken müdahale hayat kurtardı diyebiliriz
bizim buralarda bu araçtan anlayan pek usta yok o yüzden tam anlayan ustayı bulana kadar yalan yok bir kaç usta gezdim ancak verim alamadım alamdığım gibi aracımada performans kaybı yaşattılar sonunda bu işten anlayan siverekli fahri ustayı buldum kendisi aslen istanbulda yaşıyor yılın belli zamanları buraya geliyor direksiyonu monte ederken bana pervanenin ters takıldığını ve havayı ters üflediğini belirtti baktım gerçektende havayı radyotöre doğru üflüyordu oradan çekmesi gereken yerde şaşırdım kendini usta bilen insan bunu nasıl takar bu sayede motor yağı diye birşey kalmamış ayrıca elfireninin altındaki bölgede büyük bir vida mevcutmuş arka şaftta kalkışlarda bir vurma geliyordu debriyajdan ayağımı ani kaldırdığımda birden vuruyordu saft bu vidanın gevşekliğinden kaynaklandığını belirtti bu sıkıldı ve vurultu yok denecek kadar az
2. hatada ön şaftın ters takılması arabanın tutukluğu ondanmış bende sürekli buna kafa yoruyordum araç tutuk gibiydi şimdi rahatladı serileşti aracım revizyondan çıkalı 2245 km yapmıştım daha bu büyük hatadan kısa zamanda döndüğüm için ustama teşekkür ediyorum işini doğru yapmayan ve kendilerini usta sıfatını yakıştıranlarıda allaha havale ediyorum ???

1.pervanenin ters yönde takılması hararetin sürekli yüksek kalmasına neden olabiliyor özellikle tüplü araçlar daha çabuk ısınıyor

2. ön şaftın ters ve doğru yönde takılmaması aracın tutuk , vurultulu(sesli) performans kaybına sebep arabilir

3.el frenini altındaki büyük civatanın gevşemesi vurultu olması ve civatanin sıkılması sesinin aza indirilmesi

arkadaşlar elimden geldiğince teknik yazmaya çalıştım ancak bende usta olmadığım için ustanın ağzından sizlere aktardım umarın sizlere yardımcı olmuştur aracımı çok severek kullanıyorum sakınan göze çöp batar misali bu yazım bilgilendirme amaçlıdır hepinize kolay gelsin sağlıcakla kalın :D :D

su el frenının altındakı cıvatayı merak ettım bı resmını cekıp koyabılırmısınız,?? bende de vuruntu yapıyo???
 

Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

selam berk bu civata altına yatınca gözümüyor bende sordum ustaya bunu görebilmek için ve sıkmak için arka şaftı söktüklerini söylediler yani çıplak gözle göremessin bazı parçaların çıkması gerekli ayrıca ben özellikle yerini gösterin gevşerse sıkayım dedim adamlar bana güldü ;Ddurum bu şekilde dahada yardımcı olmak isterdim ama benimde mekanik bilgim bu kadar
 

Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

foremost' Alıntı:
selam berk bu civata altına yatınca gözümüyor bende sordum ustaya bunu görebilmek için ve sıkmak için arka şaftı söktüklerini söylediler yani çıplak gözle göremessin bazı parçaların çıkması gerekli ayrıca ben özellikle yerini gösterin gevşerse sıkayım dedim adamlar bana güldü ;Ddurum bu şekilde dahada yardımcı olmak isterdim ama benimde mekanik bilgim bu kadar

hay allah yaa cok merak ettım sımdı :smiley:)) baska bır konuda da bu vuruntu ıcın arka diff. baglantılarının oldugunuı solemıslerdı bu parca da olabılır tahmınım ???
 

Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

berk' Alıntı:
hay allah yaa cok merak ettım sımdı :smiley:)) baska bır konuda da bu vuruntu ıcın arka diff. baglantılarının oldugunuı solemıslerdı bu parca da olabılır tahmınım ???
Arkadaşlar anladığım kadar bahsettiğiniz büyük civata şaft flanşının sanzumana bağlandığı yani ön ve arka çıkış flanşının içindeki somunlar bunların gevşek olması vuruntuyu aşırı artırır zaten arazi ile ana şanzuman bağlantısında ne yaparsan yap vuruntu var bide bunlar eklenince tamamen boşluk çoğalır ancak şu şaftın ters takılma işini anlayamaadım biraz daha açık yazarsanız sevinirim saygılar
 



Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

aracımı aldıktan bir müddet sonra vurultuyu hissettım çevremdeki bu işi yapabilecek kapasıtede bir ustaya konuyu bahsettim onlarda sesin şaftlardan gelebileceğini söylediler şaftın bağlandığı 4 tarafı sanırım segmanlı bir parça aldırdılar 2 adet sonra sesin bunlardan gelmediğini bu vurultunu yavaş kalkış yaparak sorun olmayacağını söylediler tabiki onlara inanmadım hatta 2 ci parçayı bile takma zahmetinde bulunmadılar sanırım arada ön şaftı ters taktılar buda arabanın gidişini etkiledi aracın zorlandığını hissettim ancak bunuda aracın ağırlığına verdim ve artık kafaya takmamaya başladım taki bu direksiyon işi çıkana dek aracım şimdik bana göre daha rahat saygılar
 

Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

bu büyük vidanın resmini çekerek burada bizlerle paylaşmanız mümkünmü
 



Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

Vuruntu yapmayan Defender varmı ki? Bunların hastalığı bu. Biraz dikkatli kullanmak gerekiyor sadece...
 



Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

onur bey civata altına yatınca gözükmüyor bende sordum ustaya bunu görebilmek için ve sıkmak için arka şaftı söktüklerini söylediler yani çıplak gözle göremessin bazı parçaların çıkması gerekli ayrıca ben özellikle yerini gösterin gevşerse sıkayım dedim adamlar bana güldü ;Ddurum bu şekilde dahada yardımcı olmak isterdim ama benimde mekanik bilgim bu kadar
 

Ynt: defender'de hatalar performans kayıpları (aman dikkat)

bahsettiğiniz civata arka şaftı söktüğünüzde görünür.el fren kampanasının ortasında büyük ve tek bir somundur. gevşemesi durumunda kalkış esnasında ve bilhassa yavaş ve uzun kalkışlarda lak lak lak ....diye vuruntulu bir ses yaptırabilir.somunun gevşek olması prizdireğe geçen flanşın balanslı dönmesi sonucu ses yaptırıyot.bu şekilde uzun kullanımda flanşın bağlandığı ve arazi şanzımanının içine giden prizdireğin frezelerini bozabilirsiniz. bazı durumlarda da somunun gevşemesi bu prizdireğin frezelerinin bozulmasından da olabilir. bu gibi durumlarda da yük flanşın dibindeki keçeye zarar verip el fren tablanızın içine yağ vermesine sebebiyet vermektedir dolayısı ile yağlanan balatalarda el fren tutmama yada kaçırma sorunu yaşayabilirsiniz. ben bu fiberli diye tabir ettiğimiz somunu defalarca değiştirdim devamlı boşanıyordu ve keçeyi de bozuyordu.en sonunda sorunun prizdirekteki frezelerden ve frezeye geçen flanştan kaynaklandığını tespit ettik. arazi şanzımanını indirmeden değiştirmek mümkün ve değiştirdik.çok şükür kalkışlarda ne vuruntu ne el fren kampanasında yağ ve tutmama sorunu kalmadı.en dik rampada bile 2 diş çekmek yeterli .olduğu yere 3 tonluk aracımı çakıyor.selamlar....
 

Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

Herkese Merhaba,

Aracımı satın aldığım günden beri, ileri ve geri viteslerde bir vuruntu her zaman vardı. İki hafta önce oldukça arttı, ustama gittim. Dükkan önüne geri yanaşacağım sırada, geri kalkışta ciddi şekilde metalik bir çakma sesi çıktı, ustam yanımda idi ve direk: '' arka şaft istavrozu gitmiş'' dedi. şaftı söktük, istavrozu çıkardık ve temizledik. Şaft istavrozunun dört kolundan bir tanesi, çapının 4te biri oyulmuştu.
bunun nedenini sorduğumda ustam: taş-toprak olduğunu, gresli olan bu parçalar arasına küçük kum taneleri vb. girdiğinde, bu çelik eklem noktasını yediğini ve bu sonucu ortaya çıkardığını, bu arızanın kronik olarak uzun vadede tekrarladığnı söyledi.

İstavrozu değiştirdikten sonra, kalkışlardaki vuruntu tamamen yok oldu.

Barış
 

Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

Şaftın şanzımana gelecek olan flanşını diferansiyel tarafına takmayı başarabillmişlerse şaft ters takılmış olur.Böylece istvaroz mafsalı hareketi iletirken çok zorlanır.Doğal olarakta aracınız sürekli kasıntılı hareket eder....
 

Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

merhaba arkadaslar 87 moldel Defender'ım var normal yolda giderken gazı bırakınca ıçerı vuruntulu ses verıyo neden olabılır acaba ?
 



Ynt: Defender'de Hatalar - Performans Kayıpları

L@NDCI' Alıntı:
merhaba arkadaslar 87 moldel Defender'ım var normal yolda giderken gazı bırakınca ıçerı vuruntulu ses verıyo neden olabılır acaba ?

Merhaba Landcı,

Ben soruyu tam anlamadım, biraz daha detay yazarmısın? bu durum yüksek devirdemi oluyor? araç vibrasyon yapıyor mu? Kalkışlarda benzer vuruntu oluyor mu?

Barış
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,072
Kayıtlı Üye Sayımız
166,622
Kaydolan Son Üyemiz
mustgok

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst