Defender Vitesleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BOZÜYÜKLÜ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,041

BOZÜYÜKLÜ

Ana Kamp
Mesajlar
42
Tepkime Puanı
0
selam arkadaşlar 87 model 2500 dizel defender aldım. araç gayet toplu ve yüryeni, motoru mükemmel. daha önceleride 3 adet lada niva ve 1 adet v6 2000 motor suzuki vitara kullandım. aracın yabancısı olduğum için bilen arkadaşlara bir iki sorum olucak;
-küçük vitesi normal seyahat halinde hangi konumda kullanıcam
-küçük vitesin sağında 3 kademe var bunlar ne işe yarıyor.
-sağ ön koltukta oturanın sol ayağının yanında yani viteslerin sağ tarafında kapıya bakan bir kapağa benzer üzerinde kelepçe var bu ne işe yarıyor.
şimdiden bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim.saygılar
 

Etiketler
Ynt: Defender Vitesleri

BOZÜYÜKLÜ' Alıntı:
selam arkadaşlar 87 model 2500 dizel defender aldım. araç gayet toplu ve yüryeni, motoru mükemmel. daha önceleride 3 adet lada niva ve 1 adet v6 2000 motor suzuki vitara kullandım. aracın yabancısı olduğum için bilen arkadaşlara bir iki sorum olucak;
-küçük vitesi normal seyahat halinde hangi konumda kullanıcam
-küçük vitesin sağında 3 kademe var bunlar ne işe yarıyor.
-sağ ön koltukta oturanın sol ayağının yanında yani viteslerin sağ tarafında kapıya bakan bir kapağa benzer üzerinde kelepçe var bu ne işe yarıyor.
şimdiden bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim.saygılar



Öncelikle aracınız hayırlı olsun


http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=12667.0

bu sayfada aradığınız bilgilere ulaşabilirsiniz sanırım. Ahmet.
 

Ynt: Defender Vitesleri

syin bozuyuklu,
kisaca yanit vermeye calisayim,
kucuk viteste iki konum vardir,
high ve low,
bu iki konum icin iki durumda kullanabilirsiniz aracinizi,
sol tarafa alirsaniz diffrensiyal kilitlenir, normalde panelde isik yanar ve zaten suruste farkedersiniz,

normal suruste sag alta alirsaniz high konumda kalir ve diferensiyal kilitli degildir,
bu sekilde kullanin,


3 kademe aslinda yoktur, sadece high ve low vardir, ortasina alirsaniz bos a almis olursunuz,
normal vites te kulanamazsiniz arac hareket etmeyecektir.

sag on koltuktaki kelepceyi acin icinde akuden enerji alabileceginiz prizi goreceksiniz,
aku gucune gore enerji cikisi verir, calisip calismadigini elektrikci 10 saniyede kontrol edebilir,
herhangi bir -12 voltu ornegin 220 ye ceviren- adaptor ile bu enerjiyi - cakmaktan almak yerine- ek cikis olarak kullanabilrsiniz

eglenceli surusler!!
 

Ynt: Defender Vitesleri

92 Defender ambulans kasa camperda debriyaj baskı balata bilya vede debriyaj alt üst merkezleri yenilenmiş olmasına rağmen vites geçişleri rahat değil .
İki yıldır kullanıyorum normal arabaya göre vitesin sert olduğunun bilincindeyim ama burda durum farklı özellikle trafikte kaldığımda 2.vites hariç tüm vites geçişlerinde şanzımanın dişlerini çok zorlayarak oluyor tabi zorlamamaya çalışıyorum özellikle 3.4.5. viteslerde zorluk var ama motor şanzıman soğudugunda daha rahatlıyor . Debriyaja az basmak falanda söz konusu olamaz 30 yıldır araç kullanıyorum . Aklıma sadece diferansiyel ve şanzımanda olabilecek yağ kayıpları geliyor , hava yağmurlu oldugu için gidemedim baktırmaya ama zaten gözle görülen bir yağ akmasıda yok.

Bilen varsa sizce bu neden oluyordur arkadaşlar ????
 

Ynt: Defender Vitesleri

erhan110' Alıntı:
92 Defender ambulans kasa camperda debriyaj baskı balata bilya vede debriyaj alt üst merkezleri yenilenmiş olmasına rağmen vites geçişleri rahat değil .
İki yıldır kullanıyorum normal arabaya göre vitesin sert olduğunun bilincindeyim ama burda durum farklı özellikle trafikte kaldığımda 2.vites hariç tüm vites geçişlerinde şanzımanın dişlerini çok zorlayarak oluyor tabi zorlamamaya çalışıyorum özellikle 3.4.5. viteslerde zorluk var ama motor şanzıman soğudugunda daha rahatlıyor . Debriyaja az basmak falanda söz konusu olamaz 30 yıldır araç kullanıyorum . Aklıma sadece diferansiyel ve şanzımanda olabilecek yağ kayıpları geliyor , hava yağmurlu oldugu için gidemedim baktırmaya ama zaten gözle görülen bir yağ akmasıda yok.

Bilen varsa sizce bu neden oluyordur arkadaşlar ????
vitese geçirirken şanzumandan DİŞLİ SESİ gelmediği halde zor geçiyor deseydiniz .. vites kolunun hemen tabanındaki sac tan yapılma klavuzun deforme olma ihtimalini söylerdimki .. değiştirmek oldukça ucuz bir çözüm olurdu...
Yağ miktarından bu sorunun olduğunu hiç duymadım .. dıştan bu tür kontrollerle çözemezseniz .. size dişlileri kontrol edebilmek için şanzuman indirme görünüyor gibi ..
 



Ynt: Defender Vitesleri

BOZÜYÜKLÜ' Alıntı:
selam arkadaşlar 87 model 2500 dizel defender aldım. araç gayet toplu ve yüryeni, motoru mükemmel. daha önceleride 3 adet lada niva ve 1 adet v6 2000 motor suzuki vitara kullandım. aracın yabancısı olduğum için bilen arkadaşlara bir iki sorum olucak;
-küçük vitesi normal seyahat halinde hangi konumda kullanıcam
-küçük vitesin sağında 3 kademe var bunlar ne işe yarıyor.
-sağ ön koltukta oturanın sol ayağının yanında yani viteslerin sağ tarafında kapıya bakan bir kapağa benzer üzerinde kelepçe var bu ne işe yarıyor.
şimdiden bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim.saygılar
kabaca bende cevap vermek isedim
1.konum: Küçükvites kolu sağ altta:
araç 4x4 yuksek devirde asfalt kullanımına uygun ,günlük kullanım,
2.konum:Küçük vites kolu sağ üstte:
araç 4x4 düşük devirde kuru ve hafif şatta arazi de yada yüklü iken dik rampa çıkıslarına uygun
3.konum:Küçük vites kolu sol altta:
araç 4x4 ve kilit devrede yuksek devirde ıslak kaygan zeminde kar buz çimen gibi kaygan zemine uygun
4.konum:Küçük vites kolu sol üstte:
araç 4x4 ve kilit devrede , en sert araazi şartları için , derin çamur , vs......
 

Ynt: Defender Vitesleri

Ertuğrul Açıkgöz' Alıntı:
vitese geçirirken şanzumandan DİŞLİ SESİ gelmediği halde zor geçiyor deseydiniz .. vites kolunun hemen tabanındaki sac tan yapılma klavuzun deforme olma ihtimalini söylerdimki .. değiştirmek oldukça ucuz bir çözüm olurdu...
Yağ miktarından bu sorunun olduğunu hiç duymadım .. dıştan bu tür kontrollerle çözemezseniz .. size dişlileri kontrol edebilmek için şanzuman indirme görünüyor gibi ..

DİŞLİ SESİ sadece geri vitese geçirirken geliyor. Diğer viteslerde dişi sesi yok çünkü örneğin 4.vitese geçirmek istiyorsunuz hiç geçmiyor 5 e yada 3 alıyorsunuz ama birazdan rahatlıkla geçebiliyor ama dişli sesi bu geçişlerde yok.
 


Ynt: Defender Vitesleri

meriçbager' Alıntı:
Vides kutusunda hangi yağ var eğer ATF yerine 90 numara yağ koyulmuş ise vides geçişlerinde zorluk olabilir ileride prizdirek ve kamalı milde sarma başlayacaktır.

90 numara var evet , ATF yag viskositesi düşük otomatik şanzıman yağı diye biliyordum , benim araç normal olarak manuel , ATF daha zararlı olmazmı ince olduğu için??
Ama siz bunu kullanıyorsunuz teyid ederseniz sevinirim ve hemen denerim.

Teşekkürler ERHAN
 

Ynt: Defender Vitesleri

ATF tipi yağlarla ilgili yazılanları inceledim sanırım haklısınız Meriç bey çok teşekkür ederim .. zaten arac çalıştıgında ilk yarım saatte yapmıyor bu arazı sanırım ısındıkça 90 numarada yağ soğuyamadığı için başlıyor dişlileri zorlamaya ... bişeyleri kırmadan ilk iş yağı değiştirmek gerekiyor :smiley: Tekrardan teşekkür ederim.

Selamlar Erhan
 



Ynt: Defender Vitesleri

erhan110' Alıntı:
ATF tipi yağlarla ilgili yazılanları inceledim sanırım haklısınız Meriç bey çok teşekkür ederim .. zaten arac çalıştıgında ilk yarım saatte yapmıyor bu arazı sanırım ısındıkça 90 numarada yağ soğuyamadığı için başlıyor dişlileri zorlamaya ... bişeyleri kırmadan ilk iş yağı değiştirmek gerekiyor :smiley: Tekrardan teşekkür ederim.

Selamlar Erhan

Erhan bey Defenderlerin Şanzımanlarının Vides kutusu kısmına ATF Arazi kısmına 90 numara dişli yağı konur. Vides kutusuna ATF konulmasının sebebi şanzımanın imalatındaki işleme teknolojisi ile alakalıdır. İmalatta dişliler arasındaki tölerans nekadar verilmiş ise o kalınlıkta yağ kullanılır. Eğer kalın yağ kullanılır ise yağ dişi arasına girmez ve yağlama olmaz. Defender vides kutusu dünyada bir çok Araç üreticisi (Mercedes, BMV, Land Rover) gibi pirestijli markalar tarafından tercih edilen ZF markadır. Saygılar.
 

Ynt: Defender Vitesleri

meriçbager' Alıntı:
Erhan bey Defenderlerin Şanzımanlarının Vides kutusu kısmına ATF Arazi kısmına 90 numara dişli yağı konur. Vides kutusuna ATF konulmasının sebebi şanzımanın imalatındaki işleme teknolojisi ile alakalıdır. İmalatta dişliler arasındaki tölerans nekadar verilmiş ise o kalınlıkta yağ kullanılır. Eğer kalın yağ kullanılır ise yağ dişi arasına girmez ve yağlama olmaz. Defender vides kutusu dünyada bir çok Araç üreticisi (Mercedes, BMV, Land Rover) gibi pirestijli markalar tarafından tercih edilen ZF markadır. Saygılar.

Bilgilere çok teşekkür ederim Meriç bey. esasen Defender kataloğundada ATF 2 vermiş ama katalog bakma özürlü olduğumuz için ancak iş başa düşünce farkettim. Bu konuyla ilgili son bir soru sorucam :- Bahsettiğiniz arazi vitese 90 numara konulur transfer kutusunuda kapsıyormu ??? ben transfer kutusunu sanki arazi vitesi ile aynı konumda gibi biliyorum katalogda 90 numara demiş , bu konuyu teyid edebilirseniz çok memnun olucam.

Selamlar
Erhan

baba resim 001.jpg
 

Ynt: Defender Vitesleri

Bu arada koca istanbulda alt kuru yağlama alt yıkama yapan benzin istasyonu kalmamış , 10 a yakın benzinlik dolaştım tık yok.

Florya Beşyol Shell (sahildeki) de yapılıyor , hüseyin usta
=================================
saatlerce uğraştı tasbaşlarını ,aksları ,şaft kardan milini ,vs vs yağlamak için, arka diferansiyelden adeta çamur çıktı.
 

Ynt: Defender Vitesleri

erhan110' Alıntı:
Bilgilere çok teşekkür ederim Meriç bey. esasen Defender kataloğundada ATF 2 vermiş ama katalog bakma özürlü olduğumuz için ancak iş başa düşünce farkettim. Bu konuyla ilgili son bir soru sorucam :- Bahsettiğiniz arazi vitese 90 numara konulur transfer kutusunuda kapsıyormu ??? ben transfer kutusunu sanki arazi vitesi ile aynı konumda gibi biliyorum katalogda 90 numara demiş , bu konuyu teyid edebilirseniz çok memnun olucam.

Selamlar
Erhan

Erhan bey vides kutusu öne doğru uzanan kısımdır. Seviye tapası araca göre sol tarafında vides kutusunun gövde sindedir pompa olmadan yağ dökemezsiniz Buraya ATF 2. Arazi kısmının tapası şanzımanın tam arkasında arkaya bakan kısımda Arka şaftın şanzımana bağlandığı yerin solunda elfiren kampanasının solunda dır. Her iki tapa dört köşe çukurdur 1/2 lokma kolu ile sökülür. Saygılar
 

Ynt: Defender Vitesleri

meriçbager' Alıntı:
Erhan bey vides kutusu öne doğru uzanan kısımdır. Seviye tapası araca göre sol tarafında vides kutusunun gövde sindedir pompa olmadan yağ dökemezsiniz Buraya ATF 2. Arazi kısmının tapası şanzımanın tam arkasında arkaya bakan kısımda Arka şaftın şanzımana bağlandığı yerin solunda elfiren kampanasının solunda dır. Her iki tapa dört köşe çukurdur 1/2 lokma kolu ile sökülür. Saygılar
Meriç bey benim defender 92 model benzinli iken 2000 model ford turbo dizel motor takılmış benim aldıgımda bu şekilde idi şimdi aracımda debraj balatası bitmek üzere bronz balata çaktırıyım diyorum ne dersiniz olurmu . Birde bu araçların balataları ford minübüslerle aynımı benim araç ford motorlu oldu için land mıdır debraj balatası ford mudur bir diger sorunumda yüksek hızlarda 80 veya 90 gibi bosa atınca 4 ve 5 inci viteslere zor geciyordu aldımdan beri cırt diye bir ses yapıyordu bu motorla sanjumanın uyum saglamadın dan ola bilirmi.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst