Burada yağ konusunda bazı arkadaşların konuya tam vakıf olmadıklarından yanlış bilği sahibi olduklarını gördüğüm için bazı açıklamalarda bulunmak istiyorum.
Yağlarda kullanılan yoğunluk birimi halk arasında numara diye geçmektedir.
10 numara yağ 50 numara yağ gibi. (bu nu yağ üreten şirketlerde kanıksamışlardır.)
20X50 motor yağı dediğimizde Motor maksimum ısıya ulaştığında yağın yoğunluluğun 20 numara ya kadar inceldiğini (düştüğünü)
motor soğuk ken ise yoğunluğun 50 numaraya kadar yükseldiği ni gösterir.
Yeni teknoloji motorlarda bu oranın 0X10 5X30 gibi adeta su kıvamında dahada ötesi benzin gibi ince yağların kullanıldığına şahit olmaktayız.
(sentetik , yarı sentetik gibi konulara girmeyeceğim)
Bu yazdıklarımın ışığı altında şimdiye kadar 10X60 ölçülerinde bir yağı ilk kez duyuyorum.
Farzedelimki böyle bir yağ var çalışma ısısı 10 numaraya düştüğünde bu yağ klasik 20X50 den de ince bir yağ olacağı için dahada akışkan bir yağ olacaktır. Kaçağa daha çok neden olacaktır.
60 numaralık kısmına gelirsek (Araç birde dizelse) kışın soğuklarda adeta pestil kıvamına gelmiş yağı hangi dinamo cevirecek ?
Bunlardan daha önemlisi keçe nin krank mili üzerinde yaptığı aşıntı bu yağ tarafından doldurulacaksa aynı yağ daha ince yerleri de dolduracağından (silindir kapağına yağ çıkmayacaktır, tapetler yağlanmayacaktır, silindirlere yağ atan jetler tıkanacaktır)
Bunlar teknik konuları bilmeyen kendini ben bu işi biliyorum diyerek komik duruma düşen bir kişinin yaptığı mesnetsiz konuşmadan başka bir şey değildir. ;D ;D ;D
Sayğılarımla.