Defender Kamyonet Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cann14 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,905

cann14

Yeni Üye
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
0
Öncelikle iyi günler bir sorum olacaktı!
Önümüzdeki yıl bir Land Rover Defender kamyonet alıp proje yapmak istiyorum size sorularım şunlar
1- Romörkü değiştirebilir miyim?
2- Değiştiremezsem tekerlek sayısını 2 normal sürüş 4 romörk tarafı olmak üzere 6 ya çıkarabilir miyim?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler!!!
 

Etiketler
defender
1- Römorkten kastettiğiniz arka kasa mı? Öyle ise değişir ama sadece değiştirmek yetmez, şasiyi de uzatmanız lazım. 110'lukları 90'a küçültenler var. Proje geçiyorsa bu da belki geçer ama daha önce yapanını duymadım.
2- Tekerlek sayısını 6'ya çıkarmak trafikten onay anlamında daha da zor olmalı. Teknik olarak da zor ama iyi bir usta yapar. "2 normal sürüş"ten kastettiğiniz ön 2 teker değil mi? "4 römork tarafı" derken de sıralı 2 dingilden bahsediyorsunuz değil mi? Tek dingilde 4 teker, orijinal Defender parçaları ile olmaz. Sonuçta siz aracı 6x6 yapacaksınız. ama bu durumda şasi uzayacak ve arka diferansiyelden, ekleyeceğiniz 2 tekere gücü iletmek için aktarıcı ve şaft uzatmanız gerekecek. Bu parçalar bildiğim kadarıyla Türkiye'de yok. 6x6 için aktarıcı fotoları ekledim aşağıda. Ekleyeceğiniz 2 ekstra tekere gücü iletmeniz lazım, yoksa derin geçişlerde orta sırada kalacak olan orijinal 2 arka teker boşa çıkarsa, arkadaki ek 2 tekere güç iletilmiyorsa, önden 2 çekere düşer aracınız. Bu da offroadta hiç istemeyeceğiniz bir şey.

 


Öncelikle iyi günler ben aracımın bu sekilde arka kasası biraz daha uzun olmasını istiyorum teşekkür ederim
 


Öncelikle iyi günler ben aracımın bu sekilde arka kasası biraz daha uzun olmasını istiyorum teşekkür ederim
Anladım, bu resimdeki 110'un 6x6'sı. Sanırım 50 cm civarı şasi uzatılmış. Buradan tabii gözükmüyor ama yukarıda gönderdiğim fotoğraflardaki aktarma organı kullanılıyor. 130'luk boya gelmiş bu fotoğraftaki. 130'luk Defender'da 110'luk şaft mesafesi ve aktarma organıyla da düşündüğünüz şey yapılabilir. Arazi şanzımanından sonra arkaya doğru tüm sistemin değişmesi lazım ama diğer yandan kaporta işi de çıkar. 130'un arka kapısına bu fotoğrafta da görüldüğü gibi 110'luktaki görünüm verilmesi gerekir. Çünkü 130'lukların arka kapısı dikey iner, 110'daki gibi açılı değildir. Belki de hiç olacak bir şey bile değil. Sadece fikir yürütüyorum ama 110'luklarda yapıldığını biliyorum, şasi uzatılmak ve aktarma organı takılmak şartıyla. Moralinizi bozmayayım ama her ne şekilde yapılırsa yapılsın, bizim buralarda bu işi yapabilecek, mühendisliğini bozmadan uygulayabilecek usta bulunur mu? Bulunur ama çok iyi araştırmak lazım.
Gönderdiğiniz fotoğraftaki Defender, İngiltere'de Kahn'dan çıkma. Çok acayip fiyatlara yapıyorlar. Kahn Automobiles Available Stock | Buy new and used Range Rover, Evoque, Defender, Wrangler and others
 

Aslında bu arada, kamyonet almanıza gerek yok, Defender 110 DCPU alacaksınız, arkayı uzatacaksınız. Ya da Defender station wagon yani kapalı kasa 110 alıp arkayı açıp, uzatacaksınız ve tabii aktarma organı Bu daha ucuza çıkar. Çünkü DCPU yani Double Cap Pick Up'lar yüksek modellerde var ve fiyatları yüksek.
 




SON KONULAR - FORUM