Defender Hakkında Yardım Lütfen.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Bjorn Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,858

Bjorn

Temiz Abiden Temiz Defender Aranıyor
Mesajlar
27
Tepkime Puanı
0
Yaş
37
Yer
istanbul
Öncelikle Merhaba. Ben Tayfun. Jetta 2011 1.6 TDİ aracımı ev masraflari yüzünden satmak zorunda Kaldım ve arta kalan paramla Hep hayallerini Kurdugum Araç Olan Defender alma Fırsatını Yakaladım ve araç arıyorum. Bir ilan buldum sahibinden de

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-1987-defender-alt-yapiyi-mukemmel-yaptik-detaylarini-siz-yapin-162860514/detay

ilan link i bu. Araç hakkında detaylı bilgi verilmiş gibi ama ben buraya da kopyalıyım istedim telden girip de messaj yazmak isteyenler için.

ARAÇ 1987 MODEL ASKERİYE MKE ÇIKIŞLIDIR.
ARAÇIN KUPASI, MOTOR VE ŞANZIMANI ŞASEDEN AYRILMIŞ, ŞASE KUMLANMIIŞ, ANTİPAS VE İCE SONRASI KUPA RENGİ İLE BOYANMIŞTIR.
ARACIN ALÜMİNYUM KUPASI PERÇİNLERİNE KADAR ELDEN GEÇİRİLEREK, ÇÖL KUMU EFFEKTLİ METALİK SİYAH BOYANMIŞTIR.
MOTOR SIFIR OLARAK KOMPLE YAPILMIŞTIR. ŞANZIMAN VE ARAZİ ŞANZIMANI REVİZYONDAN GEÇİRİLMİŞTİR.
WESTİNGHOUSE'U, FREN ANA MERKEZİ, FREN HORTUMLARI, FREN BALATALARI, DİSKLERİ ORİJİNAL YENİ TAKILMIŞTIR. DEBRİYAJ HİDROLİK POMPASI ORİJİNAL YENİSİ İLE DEĞİŞTİRİLMİŞTİR.
MAZOT YAKIT POMPASI, MAZOT BORU VE HORTUMLARI, MAZOT FİLİTRE KASASI, FİLİTRESİ DEĞİŞTİRİLMİŞTİR.
ELEKTRİK TESİSATI TÜM KABLO VE DONANIMLARI YENİLENMİŞTİR. AKÜSÜ, MARŞ DİNAMOSU, ALTERNATÖRÜ, SİLECEK MOTORU VE TÜM DONANIMI, SİLECEK FREZELERİ, SİLGİ KOLLARI VE SİLGİLERİ, ÖN/ARKA CAM YIKAMA DEPOSU, YIKAMA MOTORU, FİSKİYELERİ ORİJİNAL YENİ TAKILMIŞTIR. KONTAK ANAHTARI VE DİREKSİYON KİLİDİ, FAR ANAHTARI, SİNYAL VE SİLECEK KUMANDA KOLLARI,ÜÇLÜ KAPI KİLİT VE ŞİFRELERİ, KİLİTLİ YAKIT DEPO KAPAĞI ORİJİNAL YENİ TAKILMIŞTIR.
ÖN FARLARI, ÖN / ARKA PARK VE SİNYAL LAMBALARI, GERİ VİTES LAMBASI, ARKA PROJEKTÖR LAMBASI, ARKA SİS LAMBASI, KORNASI ORİJİNAL YENİ TAKILMIŞTIR.
ARAÇ KULLANIM TERCİHİNE GÖRE KONULACAK ÖN VE ARKA KOLTUKLARI İLE EMNİYET KEMERLERİ DIŞINDA TÜV MUAYENESİNE HAZIRDIR.
ARAÇIN PLAKA VE RUHSAT İŞLEMLERİNE İLİŞKİN TÜM MASRAFLARI ALICIYA AİTTİR.

Benim Düşündüğüm tek Nokta Koltuklar takılıp ayar yapıldukdan sonra Tüv + Ruhsat Masrafları Bana ne kadara patlar.

Veyahut işin özü ve aslı Bu Araçlar hakkında Sadece Dökümanlar Okuyarak bilgi Edinmiş bir Bireyim. Hic sahip olup binme lüxünü Yaşayamadım bilgim ve birikimim sadece Siz Degerli Forum üyeleri ve internet ortamında paylasılan dökümanlar ve yazı dizileridir. Bu Aracı Almak Ne Derece Mantıklıdır.. ?
 

Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Tayfun hocam selamlar. Defender çok karizma, arazi kabiliyeti çok çok iyi, her aksesuar yakışan bir araç. Ancak özellikle sadece kağıt üzerinde bilgiye sahipseniz mutlaka ama mutlaka bir tanesini sürün bakın. Defender herkesin kolaylıkla sevebileceği bir araç değil. İster düz dizel ister benzin ister 300 tdi hatta ister td5 olsun kolay bir araç değil. Oturumu felaket, sol kol cama yapışık, omurganız S şeklinde sürersiniz. Koltuk seçimi yanlış ise estetik ameliyat ile gözünüzü çenenize aldırmanız gerekir. Kışın soğuk ve nemli, yazın sıcak ve tozludur. Standart bir defenderı günümüz şartlarına uygun hale getirip biraz izolasyon vs yapayım deseniz 5-10 bin liranız gider. Merkezi kilit taksanız bünye kabul etmez sudan bozulur, bagajı merkezi kilide dahil edemezsiniz, unutursunuz mahalle bebeleri içine doluşur. Ben mekanik seviyorum dersiniz ama müzik dinlemek istersiniz, müziği duymak için bahsettiğim izolasyon gerekir. Klima takmaya kalkışır çeşitli yollar ararsınız.Usta bağımlıdır, şanzımanı gideyim de şurada yaptırayım diyemezsiniz. Sanayiyi sevmeniz, ikinci bir aracınızın olması, defenderı sadece ve sadece hobi için bulundurmanız ve en önemlisi bunu detsekleyecek bir eşiniz/kız arkadaşınız olmalı, yoksa hayat size dar gelir. Ancak tekrar ediyorum herşeye rağmen çok zevkli ve karizma araçtır. Ben kullandım mı, evet hem de çok keyifle, sonra çok sövmeme rağmen bin beterini 82 model Series 3 modelini aldım kullandım. Ama bahsettiğim parametreler olmalı ;D ;D
 

Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Nacizane Cevabiniz icin Tesekkür Ederim. Forumdaki bir cok yazı dizisini okudum ve cidden Kafayı Yakmis bir Vaziyetteyim. Disco 1 V8 yada Defender arasinda cok kararsizdim fakat Kesin Olarak Defender Ayricaligini yasamak istiyorum :smiley: Arayisim basladi isin kisasi. Ya Derli toplu forum Ahalisi tarafindan bilinen ve güven veren bir arac alacagim yada Ucuz yollu bir arac bulup ufak ufak kendi zevkime göre yapacagim. Kesinlikle ingiliz olmak kaydi ile. Otokar istemiyorum üstad.
birde Hali hazirda yapili arac almak ne kadar mantiklidir ve alirken motor tipi ne tercih edilmelidir. 2.5 Benzin + Tüp ( Ki gönlüm bundan yana degil ) 2.5 Düz Eski Tip dizel motor veyahut Dillere Destan olan ve okadar cok adindan bahsedilen Puma Motor mu aramam daha mantikli olur.
Öneri ve Yönlendirmelerinize İhtiyacim var.
 

Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Hakkınızda hayırlısı olsun diyelim o halde:smiley:))))))) Ben şahsen tüpü sevemedim bir türlü. Series 3 aracımda dünyanın en sağlıklı tüpü vardı yine de dizel tıkırtısı rüyalarıma giriyordu sonunda dizele döndüm yine. 2.5 düz dizel süper sorunsuz ve basit. Performans isteğiniz yoksa kesinlikle bu tercih edilmeli. Puma çok güçlü motor ama ben hep orjinal orjinaldir mantığındayım. Kişisel tercih meselesi.
 

Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Tekrardan Tesekkür ederim. Ozaman Start verelimde arama islemi baslasin üstad. Hatta birkac arac var kafamda arayip görüsmek icin fakat önce forum ahalisine danisip daha sonra buldugum araclari paylasip bilgi toplayayim vede eger bulabilirsem güzellik yapabilicek güzel abiler Buldugum araca beraber bakmaya gidebilme imkani yakalarsam benim icin cok buyuk arti olur malüm araclari tanimiyorum ve neresine bakilmasi gerekir ne olup bitmistir gibi. Binek araclar gibi götürüp Bilgisayara baglatmak kadar kolay degil bu isler sanirsam.. Simdilik 2 ilan var birini yansitttim zaten digeride düz dizel bir ilan daha var Eger sizinde kulaginiza herhangi bir bilgi gelir yada satilik herhangi bir arac olursa bilgi aktarirsaniz sevinirim.
 



Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Plakası çıkartılmamış bir araç almayın, hiç plaka çıkartamamak da ihtimaller arasındadır bunu unutmayın !
İlanla yaptıklarım diye anlatılanlar 25 bin civarında bir masrafla yapılabilecek şeyler !
 

Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Tayfun Bey,

Selamlar,

Öncelikle hoş geldiniz demek ister ve umarınız gönlünüze hitap eden bir Defender sahibi olursunuz. Diğer üstatların da dediği gibi kesinlikle bir sürüş deneyimi yapın derim. Çok sevdiğim bir abimin orijinal İngiliz aracı 90 model 110 SW satılıktır.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-ingiliz-1990-model-110-turbodiesel-defender-172715357/detay

Bu araç bizim "- Yeter artık bizde bir Defender sahibi olalım" dediğimiz araç.

Sonrasında 88 model otokar çıkışlı gayet temiz bir Defender 110 sahibi olduk. Yani kısacası hayallerinize ulaştık (Eşim ve Ben.)

Yukarıda ilanını verdiğim bu aracın motoru komple indi revizyon gördü, ve elden geçti. Motorda üfleme vardı şimdi oldukça iyi durumda. Aracın sahibi abim acayip derecede takıntılı biridir. Her bir yerinin kusursuz çalışmasını ister. O nedenle ne gerekiyorsa aracına yaptı. Şu an için, bir bildiğim vincinde problem var onu da yurtdışı görevde olduğundan dolayı pek vakit ayıramıyor.

En üstte ilanını verdiğiniz araç malum sitede uzun yıllardan beri yayında (biz Defender aramaya başladığımızdan bu yana), bahsettiğiniz harcamalar üstatlarında dediği gibi oldukça maliyetli. İyi incelenip sık dokunulması gereken bir araç olduğu kanısındayım. Oldukça da temiz duruyor. Ahmet Bey'in dediği konuya da katılmıyor değilim.

Şahsen bir Defender tecrübesi yaşamadıysanız, Tuzla'da ikamet ediyorum. Buyurun gelin bir Defender kullanma fırsatı bulmuş olursunuz. Diğer arkadaşlara da (yeni Defender sahibi olacak olan) aynı tavsiyede bulunuyorum.

Kapımız herkese açık...

Selamlar
Murat
 

Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Ahmet bey ve Murat bey sizlerin yorum ve önerileri icinde tesekkür ederim. Riskin boyutunu bilmiyordum ve cok makbule gecti bu bilgiler.

Bu arada birkac kelime sarfetmek istiyorum bunu acıtasyon veyahut farkli yorumlanmasini istemiyorun, Sadece icinde bulundugum durumu anlatmak paylasmak ve imkanlarimi belirtmek babinda yazıyorum.

Alt katta Dedem ve nenem üst katta ise babam gibi sevdigim amcam ve yengem var. Ailemle vakit gecirmeyi denize göle kampa, baliga gitmeyi ve memleketimiz Eskisehire gitmeyi cok seviyoruz Dogaya asigiz kisacasi.

Ben Ailenin tek Erkek cocuguyum, Annem ve babam yaklasik 12 senedir ayri ve ben Annem ve 2 kızkardesimle yasiyorum kendimi bildim bileli. 2 kiz kardesim üniverste okuyo Birisi Marmara üniverstesi Göztepe kampüsünde Cografya bölümünde Bir digeri ise Balikesir Merkezde Fen Edebiyat Fakültesinde Okuyor. Annem ve ben calisiyoruz uzun süredir.
Bu Sebeplerden Ötürü, Bütcem belirli bir seviyede kaliyor ve ufak ufak her ay 1 2 parca upgrade edebilicem. . Fakat Alnimizin teriyle calisip kazaniyoruz Sükür bununda üstesinden kalkabilicegimize inandigimiz icin arayisimizi baslattik.

Sizin önerdiginiz araca nakit olarak o miktari verebilmem suanda cok zor. Bu sebepden ötürü Daha alt sınıf Agir arazi donanimlari olmayan Eli ayagi düzgün Forum ahalisinin bildigi ve yardimci olabilicegi bir arac bulmak zorundayim.

Bu yaziyi Yazarken Offroad camiasinin yardimsever ve anlayisli bir topluluk oldugunu bilerek ve kendime yakin hissederek yaziyorum. Amacim kimseden herhangi bir MADDİ talep yada istek dogrultusunda degildir. Benim Manevi destediginize abiliginize arkadasliginiza ihtiyacim var.

Tayfun Şengül.
 


Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Sayın Tayfun Bey,

Kendim ve camiamız adına içten yazmış olduğunuz yorumlarınız için teşekkür ederiz. Herkesin özeline saygımız sonsuzdur. Bu gibi içten yazılanların hiçbir kimse tarafından farklı yorumlanacağını sanmıyor. Allah, evinizin büyüklerine uzun ömür ve kardeşlerinize de güzel baht verir inşallah.

Defender konusunda söylemek isterim ki, doğru yerdesiniz;

Biz de (Eşim ve Ben) doğa ağışıyız bunun için gidemediğimiz yerlere gitmek ve huzura ulaşmak için 4X4 bir araç aramak için yola çıktık. İlk başlarda Defender 110 SW ile başladık arayışımıza. Zaman geçti, aradık, bulamadık, çok istedik ama olmadı. Sonra ardından; Grand Cherokee' lerden Mitsubishi L 200'lere, Ford Ranger' lardan, Pajero' lara kadar baktık Lada Niva'dan indik Toyota Land Cruiser' lara, Dicovery'lere bindik. Hepsi birbirinden güzel, kıymetli ve güçlü araçlardır. Aklımız bu araçlar ile meşgul olurken kalbimizin bir yanı Defender, Defender diye atıyordu. hata Def-Def... Def-Def... diye. :smiley:

Derken, Allah'ın izni ile 1988 model 110 SW - Defender' ımıza 2014'ün Temmuz ayında muayene, satış vs. derken kavuştuk.

"Defender" dediğiniz zaman durum biraz değişir, bu forumda üstatların çok kıymetli yorumları mevcut. Ben, konu konu, sayfa sayfa, satır satır hepsini okudum desem yeridir. Defender, bu sitede, diğer forumlara göre oldukça doğru yorumlanan bir yer. Yani dostun acı söylediği yer ;)

Ruhu olan bir araçtır, diğer 4x4'e göre biraz farklı, bir ruhunun ve felsefesinin olduğunu düşünüyorum. Diğer araçlarında mutlaka ve mutlaka kendilerine göre artı ve eksileri mevcuttur. Defender kesinlikle kusursuz bir araç değil aksine kusurlu bir araçtır. Ama o kusurlar (ciddi olmayanlar hariç) sizin yüzünüzde tuhaf bir gülümsemeye neden olan kusurlardır. Üzerindeki boyası dökük, çatlak, soluk kaç tane arazi aracı vardır ki duruşu "duruş" olsun. Bir elin sayınızı geçmez diye düşünüyorum.

Bende şirket aracı olarak ara sıra 2014 model Jetta kullanıyorum. Defender'ı satın almadan önce kesinlikle sürüş deneyimi yaşayın, asfaltta (bayır yukarı ve aşağı) ve de arazide. Arazide oldukça başarılıdır. Asfaltta ise; sol şeride "elveda", "bye bye", "Astala Vista" dersininiz. Bayırlarda kamyoncu abilerle yarış zamanı 40 km bilemedin 60 km. Düz yolda 90 km belki 100 km. (Bu yorumlarım kendi aracım 2,5 düz dizel için.) Kronik olarak el ferni arızası vardır. önündeki toz lastiği nedeni ile, bu kronik hastalığını bir kaç yerde okudum ve iki kerede başıma geldi. İlk aracı teslim aldığımızda sanayiye götürdüm. Hidrolik direksiyon pompası ve baskı balata değişti. Yolda gelirken ön şaftın vidaları kısa takıldığı için şaft düştü. Ama bu forumda okuduğum bir yorum sayesinde yine yolda kalmadım. Taktım diff-lock'a söktüm ön şaftı, iki çeker (daha doğrusu iter :smiley: ) yol devam ettim. Ufak tefek sorunları olan hafif kusurları olan ama çok fazla can yakmayan bir araçtır. Onu kusurları ile sevmeyi bilir ve öğrenirsiniz.

20000 TL ile 25000 TL arası 2,5 Düz Dizel'ler, 13000 TL ile 15000 TL arasında da benzinlileri mevcut. Aksesuarlısı olursa cabası.

Şu son tavsiyemdir ki; benim ilk başlarda yaptığımı (bence) yapmamanızdır. O da; orijinal İngiliz mi ? yoksa otokar mı ? vs. vs. Ben anladım ki Defender her zaman Defender' dır. İllaki aralarında fark var. Ancak aracınızın İngiltere üretimi olup olmadığını anlayabilirsiniz. Diğerlerinde Knock-down yazar bu da "İngiltere dışında birleştirildiği" anlamına gelir. Aracın tam olarak Yerli üretim mi olup olmadığını anlayabilmemiz bazen zor. Başka bir ülkede de birleştirilmiş yada parçalarının İngiltere' de üretilip Türkiye' de birleştirilmiş olma olasılığı çok yüksek. Bu durumda bir çok farklı yorum var. Açıkçası pek takılınmaması gereken bir konu olduğu düşüncesindeyim.

Önemli olanlar sırası ile;

* Motor durumu.
* Şase kondisyonu.
* Hareketli parçalar (yani yürürü)
* Kupa (bence en son bakılacak şey) Ben öyle yaptım en azından.

Fazla uzatmadan şunu söylemek isterim ki; evdeki tüm alet takımların sürekli aracın bagajında, her an lazım olma durumuna karşı. Sürekli yağ damlatır, (bu da park ettiğiniz yerlere imza bırakmak gibi bir şeydir :p Bizim otoparkta her yerde imzam var ;D ;D )

Önce aşağıdaki kriterleri belirleyin derim;

"Aşağıdakiler forumdaki değerli bir üstadımızın alıntısıdır"

* Gürültü katsayınız nedir ? (ciddi bir izolasyon çalışması ile üstesinden gelinilebilir)
* Yazları ısı dert olur ? (keza bu durumda aynı "izolasyon")
* Konfor Beklentiniz nedir ? (ne yaparsanız yapın sadece koltuk konforunu değiştirebilirsiniz)
* Gündelikte kullanılacak mı ? (Ben bazen kullanıyorum keyif veriyor ama sürekli oldukça zor)
* Mekanik ve oto elektrik bilginiz ? Bu araçlarda elektronik bir şey bildiğim kadarı ile yok. (Bakım kitaplarını kurcalar ve birazda oto elektirik bilginiz varsa birçok problemin üstesinden gelebilirsiniz.) (Şahsen ben hem telefon ile hem de forum üzerinden her zaman elimden geldiğince yardımcı olurum.)
* Yürütme maliyetiniz nedir ? (Vergisi, sigortası ve kendinize göre yapacağınız masraflar.)
* Kimler ile kullanacaksanız onların gürültü ve konfor beklentisi. (Mutlaka aileniz ile bir deneyin ama sakın duygusal davranmayın)

Akşamları yatağınızda, sabahları kalktığınızda yada gün içinde enteresan bir anda aklınıza "şunu da yapsam nasıl olur acaba diyerek" o an ne yaptığınızı unutabilirsiniz. (Benim başıma geldi ve sık sık geliyor)

Gerçekten fazla uzattım, özür dileyerek cümlelerime son olarak ta, "Defender" bir araçtan daha çok hayat felsefesi olduğunu söyleyebilirim. Kusursuz bir araç değildir ama ciddi anlamda severseniz keyif verir ve sizi kendine aşık eder. Akşamları yatmadan camdan bakarsınız "o duruşuna".

Bende sizin gibi Defender ararken açtığımız bir başlık var konuyu incelemenizi ve okumanızı tavsiye derim. Çok değerli arkadaşların ve abilerin kıymetli yorumları bulunuyor. Başlığa buradan ulaşabilirsiniz; http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=103930.0

Sürç-i lisan ettiysem af ola.

Selam ve Saygılarımla
Murat Uzun
 



Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Tayfun Bey Merhabalar,

Avcumun için kaşınmaya başladığından beri malum siteyi ve çeşitli forumları takibe aldım. Belki hayal, belki beklenti ama sahip olmasak da kullananların deneyimlerini okumak da ayrı bir zevk veriyor. Linkini verdiğiniz ilan benim de dikkatimi çekmişti. Hatta ilan tarihini görünce "Neden bu kadar uzun süredir satılmadı acaba?" sorusu da geldi aklıma. Ama henüz alım aşamasında olmadığım için aramak da gelmedi içimden. Belki siz görüşürsünüz, belki Murat Bey görüşmüştür arayışı sırasında, neden bu kadar süre satılamadığını aktarabilirseniz sevinirim.

Sanırım ihaleden alınıp elden geçmiş bir araç bu. Bu ruhsat ve trafik işleri bu kadar zor mu? Ne kadara malolur?

Eğer bütçe ayırıp almaya karar verirsem ben de mümkün olduğunca şase, kaporta ve yürürü elden geçmiş bir araç bakacağım sanırım. Bu konuda Murat Bey'in arayışından araca yaptığı işlemlere kadar neredeyse tüm yazılarını okudum. Paylaştığı bilgiler çok faydalı oldu sağolsun.

Son olarak aşağıdaki ilanda kafama takılan bir açıklama gördüm. Kendisine çok soru sorulmuş ki bunalmış anlaşılan.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-1991-sifir-motor-yapilmis-m1g-arac-ruhsatli-dizel-sw-110-185021516/detay/

"Çok sorulan sorulara istinaden cevap. Araçta çizikler vardır. ilk sahibi değilim, nissan motorlu falan değildir,nakit paraya satılıktır. takas yok, 5 bin kilometre hiç durmadan gidemez.1aylık deneme yada farklı süreler için asla verilmez.!!! Eğer absürt tuhaf tekliflerinizi burdan okumak istemiyorsanız benide kendinizide yormayın.."

"5 bin kilometre hiç durmadan gidemez" den kasıt nedir acaba? Defender sahibi şanslı arkadaşlar bu konuda tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim.
 


Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Serdar Bey,
Merhabalar,

Yaklaşık olarak 7 aylık bir Defender 110 SW sahibiyim. Kıymetli kardeşlerimin ve üstatlarımın müsaadesi ile kendi naçizane fikirlerimi beyan etmek isterim.

Bahse konu ilandaki aracın neden usun süredir satılmadığını bilemiyorum. Bizde Defender arayışları zamanında ilan süresi çok fazla asılı kalmış araçlardan uzak durulması tavsiyesini değerli arkadaşlardan öğrendik. Bir defasında İzmit galeride bir 110 SW gördük. Aracın bir çok şeyi çok güzel. Ama galerici bey efendi sürekli gelin aracın başında konuşalım diyor ve ciddi indirim yapacağını belirtiyordu. Atladık gittik, bir de gördük ki aracın şase numarasında oynama varmış. Muayeneden geçmiyormuş araç.

Bunu gibi ruhsatında, satışında, motor numarasında, şase numarasında bir sürü problem olan araç var. Bunları yazmandaki maksat araçları kötülemek değil, bu denli ticaret amaçlı bir alet olarak kullanılması. Tabi ki de ticaret olacak birileri bu işten ekmek yiyecek ama adaletsizliğinde lüzumu yok. Sahibinden, off-road yapmış veya yapmamış orijinalmiş değilmiş vs. bunlar teferruat bence. Bütçenize göre araç alır toplarsınız yavaş yavaş. Kesin ama kesinlikle aceleye gelecek işler değil kim hobisini aceleye getirmek ister ki, bu araçlar (bence) sabır isteyen bir meleke. Zaten Defender hali hazıra getirilecek bir araç değil. Siz o araca bir şey ekleyip çıkartamıyor veyahut ta üzerinde keyfinize göre değişiklikler yapamıyorsanız bu işe % 50 eksik yada 1 - 0 mağlup başlamışsınız demektir.

linkini verdiğiniz ilana gelince; bence satıcı arkadaşa olduğunca dürüst davranmış olabilir; şöyle ki;

Cümle cümle kendimce değerlendireceğim;

"Sıfır motor yapılmış , aksesuarsızdır. İsteyene resim gönderilir. Römork çeki demiri ruhsata işlidir ." Bunlar olabilitesi yüksek ihtimaller. Araştırmak ustyaya bir bilene göstermek gerekir.

"Dikkat:: VİNÇ VE PORTBAGAJ HARİÇ olarak araç SATILACAKTIR.!!" Bu noktada, bir araçtan port bagaj ve ön vinci çıkarttığınız zaman aksesuarın % 40' ını çıkarmış oluyorsunuz. Bugün bir port bagaj Defender gibi bir aracın tüm aksesuarlarını ekleyebileceğiniz bir ana parça . Warn vinç (aracın üzerinde olan) diğer britpart (bende olan) vinçlerden çok daha iyi bir vinç diye biliyorum. Bu da bir arazi aracının olmazsa olmazı.

"Arac ojinal hidrolik direksiyon" ; Araç mı orijinal, hidrolik direksiyon mu ? Biraz cümle düşüklüğü olmuş, aracın orijinalliği ise ikinci bakılacak faktör bence. Fakat sağlam orijinal bir hidrolik direksiyon gerçekten de önemli. Bende ki de sonradan takılma şu aralar bir sıkıntısı yok ama sonradan takılanlarda yağ kaçağı vs. olduğu söyleniyor.

"yeni akü yeni far komple v.s pek çok yeni parça takılmıştır ." Olağan... her yeni Defender sahibinin yaptığı ufak tefek eklentiler vs.

"Kamyonet, ambulans , ve benzinli modellerine göre fırsattır. " Kapalı kasa 90 veya 110 en çok tutulan modeli olduğu için bu tür bir yorumda bulunmuş olabilir.

"Açıklamada yazılanların üstüne garip anlamlar katıp boş muhabbet için karşılıklı zamanımızı harcamayalım . alacak olan aracın başına gelir bakar 23 yaşında araba fazlada birşey hayal etmeyin..! Çok sorulan sorulara istinaden cevap. Araçta çizikler vardır. ilk sahibi değilim, nissan motorlu falan değildir,nakit paraya satılıktır. takas yok, 5 bin kilometre hiç durmadan gidemez. 1aylık deneme yada farklı süreler için asla verilmez.!!! Eğer absürt tuhaf tekliflerinizi burdan okumak istemiyorsanız benide kendinizide yormayın.."

Nissan BD30 motorlar bu araçlar için düşük maliyette eklenebilecek "2,5 düz dizellerden" daha iyi bir motor diye duydum ve bir çok yerde de okudum. Herkes Nissan BD30 motorlu araç arıyor ve kendi aracına uyguluyor. Şayet bu fiyata Nissan BD30 motorlu bir araç bulurlarsa ne ala :smiley:. 23 yaşında bir aracın şasesi, motor kondisyonu ve hareketli aksamları önemli. Şase' de ciddi anlamda bir korozyon (paslanma) yoksa yürü aksamında da ciddi bir vuruntu, ötme ve viteslerde geçişlerinde ciddi bir problem yoksa bakılabilecek bir araç.

Araç kamu çıkması (TSK vs. gibi) ise tek sıkıntısı ruhsatında problem olursa biraz uğraş gerektiriyor. Bende oldu aracın ruhsatında N1G1 yazıyordu ama sistemde araç M1G1 (arazi taşıtı) Kamyonet olarak gözüküyor. Gittik şubeden aynı gün değişimini yaptılar.

"5bin kilomtere gidemez" cümlesi biraz kapalı kalmış; 5bin kilometere hİç durmadan giden varsa guinnes rekorlar kitabına girebilir. Ama araç 5 bin kilometere' den fazla gidemez denilmek isteniyorsa ilanın başındaki "motor sıfır yapılmış" cümlesi ile paradoks yaşıyor. Bırakın hiç durmadan 5 bin kilometreyi hiç durmadan 300 km gibin göreyim ben sizi :smiley: Ben Ankara'dan hiç durmadan en fazla 175 km gelebildim içim dışıma çıktı :D. 4825 km eksiğim kalmış demek ki :D Onunda yaparız inşallah bir gün ;D

Şaka bir yana ilanı veren arkadaş ilan açıklamasını güncellerken ki ruh halini göz önüne alırsak biraz bunalmış durumda olabilir, biraz pazarlık ile bakılabilecek bir araç olduğu düşüncesindeyim.

Bunlar benim kendi şahsi görüşümdür, herkesin yorum ve görüşlerine açıktır...

Selamlar
Murat
 





Ynt: Defender Hakkında Yardım Lütfen.

Yorumlar ve öneriler için tekrar tekrar teşekkür ederim.
O uzun süredir duran araç sahibi ile ben görüştüm ve içime fazlasi ile kuşku düştü ve konuşmayı durdurdum. Geçen diyalog çok da uzun degildi fakat verdiği cevaplar bana yetti.

Tayfun Sengul
merhaba Can Bey. Aracın yapım asamasındaki fotografları mevcutmu ?

02:34
Tayfun Sengul
Çok özür dilerim eklemeyi unuttum. eger imkanınız var ise daha detaylı resimler çekip atabilme şansınız varmıdır acaba.

02:42
Can Fırat
hayır mevcut durumu budur

01:09
Tayfun Sengul
Özür Dilerim Geç Cevap Verdiğim İçin. Mevcut durumunu gösteren detayli fotoğraflar atabilme şansınız varmıdır acaba ve birde Ruhsat ve tüv işlemleri total de Ne kadar a gelir herhangi bir bilginiz varmıdır acaba ?

07:18
Tayfun Sengul
araç için fazlasıyla ciddi düşünüyoruz istanbul büyükçekmece tepecik de ikamet ediyorum. eger kafamdaki soru işaretlerini giderebilirsek görüşmek icin gelmek istiyorum.

07:19
Can Fırat
muameleci ile görüşün.Ruhsat plaka için; 10 +1 veya hususi jeep olmasına göre ir 3500 ile 6000 tl arası değişiyormuş. Mevcut fotoğraflar ilanda.

Benim her soruma aydınlatıcı cevaplar vermeyip görüşme talebimide neredeyse reddeder gibi muameleci ile görüsün öyle konusalim gibi kelimeler sarfetti. Uzak durmak icin yeterli oldu bana bu konusmalar.

degerlendirmeye aldigim birkac ilan daha var araştırmaya devam ediyorum. Linklerini buradan paylaşayım sizinde nacizane görüşlerinizi almış olalim.

umut401' Alıntı:
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Satılık malım var deyince ..... ....... istedikleri için canım ülkemde arkadaş bunalmış olabilir. Normaldir. ;D ;D ;D ;D

Güldürdün üstad :D hakkında var yani.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,903
Mesajlar
1,525,310
Kayıtlı Üye Sayımız
166,701
Kaydolan Son Üyemiz
GanemL

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst