Defender D Cab

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan can1can5 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,310

can1can5

Yeni Üye
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
1
Herkese merhaba değerli forum üyeleri aranıza yeni katıldım.Arazi araçlarına küçüklükten bu yana bir ilgim var ailemde avcı çoktur bu sebeple elimizden lada nivadan hiluxa bir çok araç geçti.Benim defender sevdam spectre filmi ile başladı ve hala devam ediyor bir iki sitede bu şekilde araçlar buldum ancak fiyatlar çok yüksek bende kendim bu şekilde kısa kasa çift kabin bir kasa alıp restore ederek hem gündelik hemde arazi kullanımı için sizden yardım almak amacıyla yazıyorum yardımcı olursanız sevinirim vereceğiniz cevaplar için teşekkürler.
 

Etiketler
 

Tüm yazdıklarım silinmiş tekrar yazıyorum.
Spectre filmindeki Defender kısa kasa değil, 110'luk ve DCPU olarak geçer yani Double Cap Pick Up.
Normal şartlarda böyle bir restorasyon yapamazsınız. Çünkü aracın modeli şasi seri numarasında belirtilmiştir. Her harf ve numaranın bir anlamı var. Örnek olarak; şasi numarasının SALLDHAC8NF666666 olduğunu farz edelim:
SAL.... Manufacturer code: Land Rover
LD..... Model: Defender (90 110 130)
H...... Wheel base 110inch
A...... Body type: 2-door pickup, hood cab, truck cab, soft/hard top
C...... Engine type:2.5 düz dizel
8...... soldan direksiyon, 5 vites manuel (LT85, LT77, LT77S, R380 vs.)
J...... Model yılı:1992
F...... Montaj yeri: CKD (bu A olursa Solihul, UK; V olursa South Afrika, CKD olursa montaj fabrikası: Completely Knocked Down)
666666..... aracın seri numarası

Üstten 4. sıradaki body type'tan örnekle, A harfi içindeki modellerde restorasyon yapabilirsiniz. Her harfin içndeki modellerde bu olası. Ancak DCPU'nun simgesi F'dir. DCPU'yu en güzel 5 kapı station wagon'dan restore edebilirsiniz anacak onların da simgesi M harfidir, yani şaside uyuşmayacaktır.
Normal şartlarda diye belirttim yukarıda çünkü ülkemizde proje çizilirken veya trafikte onaylanırken bu seri numaralarına ne kadar dikkat ediliyor bilmiyorum. Restorasyon çok meşakkatli ve riskli bir iş, bir o kadar da masraflı. Ustasını bulmanız şart.
 

Ülkemizde aeacın VIN kodunun trafik açısından bir hükmü olduğunu sanmıyorum.
İngiltere için bile durum aynı olabilir.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 

Selamlar, evet o tip defender benim de toplamak istediğim 2 modelden biri. Motor olarak da 4.6 V8 kullanmak istiyorum. Günlük kullanım için değil tabi. Durumum o işle ilgilenmeye biraz daha müsait olduğunda niyetim bir ingiliz kapalı kasa edinip onu modifiye etmek. Aklıma takılan soru arka blok, özellikle de camlar. Türkiye'den kolay bulunabileceğini zannetmiyorum (inşallah yanılıyorumdur). Bahsettiğim parçanın fotoğrafını ekledim. Ama bunun çift kabin versiyonu tabi.

Size de kolay gelsin, ayıracak zaman ve maddi imkan olduktan sonra defender'la yapılabilecek çok şey var tabi.