KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim askeriyeden ihale ile defender aldim 8 senedir kullaniyorum henuz motoruna elletmedim ama bir sorunum var arac onceki gibi gitmiyor bosa aldigimda egimli bir rampadan inerken cok guzel gidiyodu ama simdi gitmiyor sanki kendi kendine fren yapiyor gibi fren merkezi yani weesterhaus denilen seyi degistirdim bozulmustu ama araba yine ayni duzelmedi ne yapmam gerekir yardimci olurmusunuz.
Fren ayarı yapıldıysa eskiye göre sıkı olabilir.
Tekerlek rulmanlarinda bozulmuş olan olabilir.
Diferansiyel ve sonrasında Sanzuman da mekanik aşınma vb birşey olmuş olabilir.
Dıştan içe doğru yukarıdaki sıralamaya göre kontrol edebilirsiniz.
Şanzumanda ilk aldigimdan beri 3 ten 2 ye ve 2 den 1 e vites duserken zor geciyor ve sanki disli sesi geliyor ama bu aldigimdada vardi. Dediklerini kontrol edecem yorumun icin tesekkurler bir sorum daha olacak 1991 model 2.5 duz dizel dir aracim motor yag dolum kapaginin ordan yag atiyor ne yapmam gerekir neden yag atar ordan ve bu dedigim aractaki gitme skntsna etki edermi
Motoru tanimiyorum genel olarak birbirine benziyor dersek
Motorun yağ dolum yerinin olduğu kısım külbürütor kapağı yanı subapların bulunduğu kısımdan bahsediyorsak. Bu kapağın contasını degisebilirsiniz. Genelde kolay ulaşılır bir kapaktır sogukken değişmeli
Aracın gitmemesine sebep lastiklerinizin ölçüsü değiştirdiyseniz bu da etken olur.
Genelde 1 vitese arac tam durmadan takılmamalı. En düşük ikinci vitese almalı.
Bozuk rulman vs varsa uğultu olur. Asfaltta kullanılan dıştan bir etki ( çukur vs) olmayan araçta önce sag arka tekerlek rulmanindan bozulma baslar. Zaman icinde sag değiştiyse şimdi sola sıra gelmiştir.
Aracı krikoyla kaldırıp tekerlekleri tek tek çevirerek kontrol edilebilir. Ayrıca kaldırıldığında tekerleği elinizle yukarıdan ve aşağıdan tutup içeri dışarı ustteki ve alttaki elinizle hareket ettirmeye çalışın. Bir eliniz içeri iterken digeri dışarı çekecek sekilde çapraz kuvvet uygulayarak boşluk varmı kontrol edebilirsiniz.
Bu sekilde de birşey bulamazsak saft söküp dinginleri mekanik olarak ayırıp kontrollere devam edilebilir.
Arkadaşlar bugun hafif bir egimi olan rampada denedim araci arazi vitesini bosaa alinca birazdaha rahat gitti arabaama tam istedigim gibi degil araba siyah duman atiyo nedeni neler olabilir
Şanzıman sağ altta h konumunda normal yerinde yani ses var lastikleri degistirmistim 750 ye16 lastik vardi onceden suan 650 ye16 var lastik disli oldugu icin ses geliyor diye dusunduk cunku lastigi takinca basladi o ses
lastik sesi rulman veya şanzıman uğultusundan farklıdır belli eder kendini hatta cam açıp kapatınca seste artma diğer seslere nazaran daha çok artar veya azalır lastik sesi
siz aracınızı her bir lastiğini kaldırtıp balans ayarında finisher denilen makinede çevirtip tek tek lastik kontrolü yapın bence ardından lastikçilerde dört lastiği havaya kaldırabilen bir kriko cinsi var oraya kaldırtıp mekanik sesleri bir dinleyin bunlara sahip değilseniz çevrenizde iyi bir mekanikçi ile yol tecrübesi yapın
arkadaşlar yeni konu açmak istemedim bir sorum olacaktı bu defender lerde kapı boyutları aynımı benim kapıda üstten çok az bi açıklık var yağmurlu zamanlarda su giriyor buna ne gibi bi çözüm bulabilirim.
arkadaşlar yeni konu açmak istemedim bir sorum olacaktı bu defender lerde kapı boyutları aynımı benim kapıda üstten çok az bi açıklık var yağmurlu zamanlarda su giriyor buna ne gibi bi çözüm bulabilirim.