Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan brothers Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 154
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,206

Etiketler
Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

77pickup110' Alıntı:
Herkese Selamlar
Benim külüstüründe direksiyonunda ilk başlarda ufak bir boşluk vardı, daha sonrasında bu boşluk bir karıştan fazla olunca birşeyler yapmanın zamanı geldi dedim ve kısa hikayemi anlatayım ona gör siz bir yol çizin.
İlk olarak direksiyon sistemim düz. Sıfır fiyat ve işçilik araştırması yaptım direksiyon kutusunun sıfırı 700 ila 800 civarı fiyaat veren var ve işçilik içinde 100 ila 250 arası isteyenler oldu. Bende direksiyon kutusunu söktürtüp İstanbul bostancıda yalnızca direksiyon kutusuyla uğraşan bir yere tamir ettirdim. Ancak bir süre sonra eski haline döndü. Daha sonra forumdaki Engin Dağhan arkadaşımızın tavsiyesiyle Ümraniye oto sanayisinde çıkma sağlam bir kutuyla direksiyon kutusunu değiştirdim 1 aydır memnunum geçen gün yine boşluk olmaya başladı, dikkatli bir şekilde inceleyerek boşluğun ana rot kolu bağlantısındaki bağlantı topunun (orjinal ismi joint ball) boşluk yaptığını bulldum. Şimdide onu değiştiricem. Benim size tavsiyem önce kendiniz adam akıllı bir kontrolden geçirin. Bende ilk başlarda sürekli tamirci yolunu izliyordum ancak birazcık özveri ve dikkatle landroverın ne kadar basit ve sağlam bir düzeneğe sağip olduğunu anlıyorsunuz. Şimdiden başarılar. Yardımcı olabileceğim bir kısım olursa sevinirim. Arabanızı gerçekten sevip biraz mesai harcarsanız inanılmaz uygun fiyatlara tamir ve restorasyonunuzu halledebilirsinzi. Saygılar.

Arkadaşlar uzun yolda yol durumuna göre hissediliyor festival dönüşü bende bakcam sanırım bu direksiyon meselesine. Güzel olan herşeyi paylaşalım sıkıntıları bırakalım SAYGILAR.
 

Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

Arkadaşlar hepimiz aynı amaç için buradayız bildiklerimizi paylaşalım bilmrdiklerimizi öğrenelim ama bunu yaparken lütfen birbirimizi kırmayalım
 

Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

merhaba arkadaşlar
benim aracımada direksiyon kutusu değişmeli dediler ama yaşadığım sorunlar 77pickup110 arkadaşın yazdıklaryla benzer bende geçenlerde mafsalları değiştirdim biraz düzelir gibi oldu ama birde ben baktırayım şu ana rot kollarına belkide kutuyu değiştirmeye gerek kalmaz
 

Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

yunus bager arkadaşımız her sorunumuzda bize yardımcı olmaya çalışan biri kendisine burada teşekkür ediyorum
gomera arkadaşımızı tanımıyorum konuyu da bilmiyorum ama bu dostluk ve paylaşım ortamında (yanlış anlaşılmasın) herkesi saygı ve hoşgörüye davet ediyorum ben pompanın kasnagını değiştirmedim preste sıkıştırma ile takıldığından söktüremedim
 



Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

arkhem1' Alıntı:
yunus bager arkadaşımız her sorunumuzda bize yardımcı olmaya çalışan biri kendisine burada teşekkür ediyorum
gomera arkadaşımızı tanımıyorum konuyu da bilmiyorum ama bu dostluk ve paylaşım ortamında (yanlış anlaşılmasın) herkesi saygı ve hoşgörüye davet ediyorum ben pompanın kasnagını değiştirmedim preste sıkıştırma ile takıldığından söktüremedim

Çektirmeyle denediz mi? Arkadaşımın amerikanının devir daiminin kasnağını kaydırmamız gerekiyordu benim şasenin altına sıkıştırıp alttan krikoladık vs her şey denedik mm kıpırdadı anca ama iş görmedi, komple devirdaim sanayiye götürüldü esnaf prese bir şekilde sokup doğru yerine kaydırdı onu, sizinkinin de hallolamayacak bir şey olduğunu düşünmüyorum
 

Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

arkadaşlar bu nisanda hidrolik yapan biri olarak direksşyon kutusu 750-800 , pompa 300 , support ve flansh (pompanın oturtulduğu eleman ve ayar yapabilmen için önüne koyduğun eleman) 200 yağ kutusu 40-50 lira gibi ben hortumlar hariç 1400 lira nakit paraya aldım adwest marka yani land rover tedarikçisi pompa oorjinal pompa ,support yani braketi kendileri imal ettirmiş flanshıda kenileri yaptırmış sanırım deve boynu üzerinde geliyor kasnağı biraz taşlatmam gerekti vantilatör kasnağı ile izalayabilmek için onu taşlayınca pompanın kasnağıda olmadı onuda anadol kasnağı ile değiştirdim hortular için yaklaşık 70 lira kasnak için 20 lira diğer set 1400 lira ustayada 120 lira verdim (beğenmedi kavga etti ama arkadaş işte razı geldi sonunda)
1600 liraya araca takılı çalışır hale gelebilirdi :smiley:) benim usta ters bağladı öyle böyle derken 3 kutu atf yağ 3 kere boru yapımı bana 150 daha koydu . yaptıracak arkadaşlar aslında yapım işi çok kolay lego gibi bağlantları iyi seçebilriseniz zaten yağ haznesinin bile delikleri hazır , herhangi bir işlem yapmadan sök tak yapıyorsunuz durum bundan ibaret , bu birinci kısım
gelelim ikinciye , elimde bir tane daha def 110 var onu hidrolik direksiyonlu aldım, kutu çakma bir kutu oturtmak için ahmetin dediği gibi taa arabanın önüne takmışlar bu yüzden tampon gelmiş öne kutu öyle gözüküyor ,kasnakları üç kasnağı tek kayışla bağlamışlar kasnak sürekli elastik deformasyona maruz kopma zamanı diğerine göre çok çok daha kısa olacak ama bunu yapacaksanız en azından kasnakların tur zamanlarını bir birine en yakın zamana ayarlamanız gerek sanırım.rot başları uydurma olduğu için sanayinin tamamını gezip usta bu hangi arabanın diye sormak zorunda kaldım.
gelelim yol performansına orjinal kutulu diğerine göre biraz daha sert ama yolda doğrusal olarak gittiğiniz durumlarda daha sert olması bu ağırlıkta ve yükseklikte araç için daha güvenilir daha sakin sürüş sağlıyor.buna rağmen tur açısından malum bu araçlar fakir , dönüşlerde bazen ileri geri manevraya ihtiyaç duyuyorsunuz.gelelim öteki kutuya direksiyon çok hafif yolda manevra sırasında bazen insanı ürkütebiliyor,tur olarak çok iyi neredeyse 90 derece tur yapacak şekilde tabii bu benim araçtaki kutu ve rot kollarının mağrifeti ,fena değil sanırım odukçada ucuza malolabilir .
muayene açısından ; orjinal kutuya laf söyleyecek adamın alnını karışlarım , diğer kutu yerinde değil şase üzerinde oynama var büyük ihtimalle beni çok uğraştırırlar.
sonuç; iki kutu arasında 7 fark yok :smiley:) ama kutu orjinal olsun çıkma olsun 300 lira verir mil yaptırır gene binersiniz pompa zaten işin salata kısmı .
 

Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

1987 model defender 110 um var...hidrolik direksiyonlu....kaca mal oldugunu ne yazikki hatırlamıyorum fethiyede bi ustamız topladı tamamen aracı...arac askeri ihaleden alınma.....bayan oldugumdan mecburi hidrolik direksiyon yaptık ancak hic memnun kalmadım...cunku surekli bi bosluk var direksiyonda ve sallantı....aracın hakimiyetini cok zorlastırıyo bana.....aracımı deneyen herkezde hakimiyet problemi yasadı.....ne yazikki hidrolik olmayıncada ben ceviremiyorum o direksiyonu....o yuzden size hic tavsiye etmiyorum....kisisel dusuncem olarak.....
 

Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

jaidevi' Alıntı:
1987 model defender 110 um var...hidrolik direksiyonlu....kaca mal oldugunu ne yazikki hatırlamıyorum fethiyede bi ustamız topladı tamamen aracı...arac askeri ihaleden alınma.....bayan oldugumdan mecburi hidrolik direksiyon yaptık ancak hic memnun kalmadım...cunku surekli bi bosluk var direksiyonda ve sallantı....aracın hakimiyetini cok zorlastırıyo bana.....aracımı deneyen herkezde hakimiyet problemi yasadı.....ne yazikki hidrolik olmayıncada ben ceviremiyorum o direksiyonu....o yuzden size hic tavsiye etmiyorum....kisisel dusuncem olarak.....
Ben aracımda hic boşluk yaşamadım fakat hızınız 90-100 olunca direksiyon hakimiyetini gercekten zorlaştırıyor.
 

Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

scubaman' Alıntı:
Ben aracımda hic boşluk yaşamadım fakat hızınız 90-100 olunca direksiyon hakimiyetini gercekten zorlaştırıyor.

Arkadaşlar, araçlarınızı yükseltiyorsanız bu kaçınılmaz her bir inch yükseltme için 1.5 derece kaster açısını düzeltmeniz gerekir, ayrca her 1 inch yükseltme için aracın lastiklerini king pin açısını düzeltmeniz için 1.5 cm dışa almanız gerekir, bunları yapmıyorsanız yükseltmeyin, yokuş aşağı araçlarınız yolda gezer, izlere kapılır 100 km üzerinde kontrolü zorlaşır, ani manevralara aşırı tepki verir.

Açılı kol veya castor correction burç ve flanş kulanarak bu olumsuzlukları giderebilirsiniz.

Selamlar
 



Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

Gene dayanamadım
Direksiyon kutusunda boşluk yoksa
rot ve rotillerdede boşluk yoklsa
Eger hala araç yolda durmuyorsa sırasıyla kontrol etmeniz gerkenler
(standart donanımlı bir araç ise )
1- ön karpuzlar kiriko ile kaldırıp dikey boşluk varmı diye kontrol edilmeli raynallarla ayarlanmalı yada merkezleme pimi değişmeli (serieslerdede geçerli)
2-ön arka gergi kolları kontrol edilir lastiklerde deforme varsa yenisiyle değiştirilir
3-arka diferansiyelin üstündeki armutcukda boşku varmı diye kontrol edilir yenisiyle değiştirilir
4-amortisorlerin çalıştıgı kontrol edilir eger amortisor lastiklerinde çalışma belirtisi varsa kontrole gerek yok çalışıyor demektir
lastiklerde bozukluk varsa degiştirilir (serieslerdede geçerliş)
(standart donanımlı degilse )
önce bu saydıklarım kontrol edilir sonrada Yavuz abi (discovery-v8) nin yazdıkları uygulanır
 

Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

Bahsi geçen yükseltme işleminden sonra sadece Defender diğer araçlar da yolda hakimiyeti zorlar hale geliyor. Caster Correction yaptırmakta fayda var.
 


Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

arkadaşlar yaklaşık bir haftadır bu konuyu araştırıyorum ve bu işte hatırı sayılır kişiler kesinlikle sonradan takılma hidrolik tavsiye etmiyor hem arazide hem yüksek hızda direksiyon hakimiyetinin zor olacağından bahsettiler bende direksiyon kutusunu orjinaliyle değiştirmeye karar verdim
 




Ynt: Defender 110'a Hidrolik Direksiyon

Deneyim sahibi arkadaşlardan görüş almakta fayda var. Ben yaptım oldu düşüncesi ile değilde komplike düşünerek aracın uygunlugu,araçta oluşan olumlu,olumsuz yanlarını konuşmak denemiş kullanıclardan bilgi almakta fayda var.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,838
Mesajlar
1,531,404
Kayıtlı Üye Sayımız
166,940
Kaydolan Son Üyemiz
acelyakaratas

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst