Defender 110 Hardtop 300tdı (2005)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 135
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 72,571
Herkese merhaba,
Yeni jantlarla birlikte flanş taktığımdan beri aracın yanlarındaki çamurla baş edemiyordum.

Dodiklerin devamı niteliğinde, aşağıdaki linteki gibi paçalıklar var, ama çok pahalı.
Dirt D-Fenders products at rimmerbros.co.uk



Önce kartondan, sonra tenekeden taslak çıkardım. Elimde, önceki projeden artan alüminyum plaka vardı. Laser ile kesildi.




Mat sprey boya iyi tutunsun diye parlak yüzeyleri zımparaladım.
En kritik nokta, dodiklerin altına denk gelecek şekilde bükümleri ayarlamak. Taslakları sol tarafa göre almıştım, diğer taraf simetriktir kabulüyle. Ancak egzoz borusundan dolayı sol ve sağ arka mevcut paçalıkların yeri farklıymış ayrıca dodiklerin uçları da fark edebiliyor. Benzerini yapacak olanlara tavsiyem her biri için ayrı taslak çıkarmaları olacak.
 

Paçalıklar perçin ile sabitlendi.

İsteyen olursa ve üzerinde çalışıp kendi aracına göre uydurmayı göze alıyorsa taslak halinin autocad dosyasını gönderebilirim. Kesim ve büküm yerlerini kendisi ayarlar.

 


Çok narin ve nazik bir yaklaşım bu daha önce pek alışık olmadığımız cinsten...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Umut hocam, Emre hocam teşekkürler.



SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Arkadaşlar ben resim göremiyorum tekrar yollama imkanınız varmı bende yaptırıyorum da fikir olması açısından...
 

Arkadaşlar ben resim göremiyorum tekrar yollama imkanınız varmı bende yaptırıyorum da fikir olması açısından...
Paçalıkla ilgili fotoğrafları mı göremiyorsunuz?
Yoksa daha önceki sayfalardaki fotoğrafları mı? Eski fotoğraflar, güncelleme dolayısıyla gözükmüyormuş. Ancak yeni yüklenenlerde problem olmaması lazım.
 

Bahsettiğim autocad dosyası ektedir. Arka paçalıklar için girinti kesim yerleri ve tamamı için büküm işini, yapacak kişiye bırakıyorum.
 

Ekli dosyalar

  • Paçalık-rev.rar
    9.9 KB · Görüntüleme: 254

Paçalık işe yarıyor gibi.
Normalde geçtiğimiz toprak ve çamur yoldan sonra tüm yan cephe pislenirdi.
Her geziden sonra aracı yıkamaya gerek kalmadı artık.

 



Güncelleme;
Epey süre forumda İngiltere'den defender için çeşitli aksesuarlar getireceğini belirten bir arkadaşın, kabin tavanına monte edilen, teyp telsiz vs. için kullanılan plastik malzemeden konsol bekledikten sonra kendim bir şey yapmaya karar verdim.


 

Güncelleme;
Araç için 100W gücünde iki solar panel ve şarj kontrol ünitesi alındı.
Panelleri taşımak için uygun yer olarak araç üstü çadırın altını düşündüm. Göz önünde olmaması, atıl alanın değerlendirilmesi ve tavan sepetinde başka bir şey taşımaya mani olmaması kriterlerine en uygun yerdi.

12mm çapında ve 1,6m boyunda iki çelik çubuğun ucuna, tavan sepetine tutturulmasını sağlayacak lamalar bükülüp kaynatıldı.
Panellerin alüminyum çerçeveleri, bu çubukların içlerinden geçecek şekilde delindi.
Tavan sepetine sürtüp panel yüzeyleri çizilmesin diye panellere brandadan kılıf yapıldı.
İki panel sırayla çelik çubuklara geçirildikten sonra uçlarına sadece birer kilit bağlayıp emniyete alırım diye düşünüyordum ancak iki panelin birbirine temas ettiği noktada bel verince, paneller için ayrı dikine polyester spanzet bağlandı.
Bu sayede sarsıntı ile yukarı tavan sepetine veya aşağı araç tavanına sürtmesi/vurması engellendi.
Yaklaşık 1.800km yol yaptıktan sonra paneller ve taşıyıcı bağlantılar testi geçmiştir.





 


Güneş panelinin güneş görmesi gerekmiyor mu?
Umut hocam,
Taşıma yeri bu. Panellerin 6m kadar kabloları var ve bu sayede kamp esnasında güneş gören uygun bir yere, uygun açıda yerleştirileceği öngörüldü.
Böylelikle aracı da güneşe bırakmaya gerek olmayacak.


Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 

Anladım, sadece kamp esnasında kullanılacak. Ben de her daim sistemi beslesin diye karavancılarınki gibi birşey sandım