Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan foremost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,865

foremost

Zirve
Mesajlar
1,435
Tepkime Puanı
139
Yer
adana
Benim aracım defender 93 model debrıyaj üst ve alt mekezleri değişti ancak debriyaj yinede yumuşama göstermedi ayrıca 1. viteste ve 2.viteste debriyajdan ayagımı kaldırınca öne doğru bir vurultu yapıyor 3 , 4,5 ci viteslerde bir problem yok aynı debriyaj aralıgı ile çekiyorum bir sorun yok ama 1 ve 2 vitesler de debriyaj çok sert ayarlıyamadım ustam düzelir diyor ama ben sanmıyorum çok ağır debrıyaj kaldırımlarında normale dönüyor bir sorun yok ama yol da ve trafıkte bana sorun yaratmakta aracımın ağrızalımı yoksa kullanımdan kaynaklanan bir problemmı bilemiyorum bana bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim bir de adanada land ustası arıyorum cevap yazanlara şimdiden teşekkür ederim saygılar
 

Etiketler
Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

Debriyajın sertliği baskı balatadandır muhtemelen, bende aynı sorunları yaşıyorum ama benim debriyajım o kadar sert değil fakat vuruntu var. Bu arada debriyaj pedalına bağlı yay varsa o da sertleşmiş olabilir. Ben çıkarttım ve debriyajın yumuşaklığı abrtısısz yarı yarıya fark etti...
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

peki o dediğiniz yayı kople çıkardınız mı yoksa yenisi ile değiştirdiniz mi birde baskı balatayı değiştirmemi lazım
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

foremost' Alıntı:
peki o dediğiniz yayı kople çıkardınız mı yoksa yenisi ile değiştirdiniz mi birde baskı balatayı değiştirmemi lazım

Komple çıkardım ben yayı, debriyajın ağırlı baskı balatadan olur diyor tüm ustalar, merkezler yeniyse tabi...
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

ben o zaman yayı söktüreyim ve baskı balatayı bir kontrol ettirim peki bu yayı söktürmek uzun bir işmi acaba yanı baskı balata ve yay motorun kalbine doğru bir yerdemi gittiğimde hemen sökülüp takılabilirmi ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim
 



Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

foremost' Alıntı:
ben o zaman yayı söktüreyim ve baskı balatayı bir kontrol ettirim peki bu yayı söktürmek uzun bir işmi acaba yanı baskı balata ve yay motorun kalbine doğru bir yerdemi gittiğimde hemen sökülüp takılabilirmi ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim

Yay debriyaj pedalının üstünde, varsa görünür zaten, sadece çengellerini çıkaracaksınız çok basit... Baskı balatayı değiştirmeniz içinde motorun inmesi gerekiyor...
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

Sanırım iyi bir ustaya rast geldim şimdik baskı balata seti komple aldım değiştiriyorum böylece pamuk gibi olacağını söyledi ustam zaten üst ve alt merkezleride değiştirmiştim şimdi baskı ve balata takımınıda değiştirince debriyaj sistemim komple yenilenmiş olacak zaten balata ekdiğinden usta ayırmadığını söyledi bu şekilde sanırım sorunum çözülecek
birde vurultuyu sordum onuda kontrol etti gözümün önünde arka difransiyel dişlide boşluk olduğunu bunun bir problem olmayacağını kırılma yapmayacağını söyledi ben gelişmelerden sizi haberdar ederim hayırlı günler saygılar dilerim
 


Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

foremost' Alıntı:
Sanırım iyi bir ustaya rast geldim şimdik baskı balata seti komple aldım değiştiriyorum böylece pamuk gibi olacağını söyledi ustam zaten üst ve alt merkezleride değiştirmiştim şimdi baskı ve balata takımınıda değiştirince debriyaj sistemim komple yenilenmiş olacak zaten balata ekdiğinden usta ayırmadığını söyledi bu şekilde sanırım sorunum çözülecek
birde vurultuyu sordum onuda kontrol etti gözümün önünde arka difransiyel dişlide boşluk olduğunu bunun bir problem olmayacağını kırılma yapmayacağını söyledi ben gelişmelerden sizi haberdar ederim hayırlı günler saygılar dilerim

Kolaylıklar...
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

merhaba öncelikle debriyaj baski balata değişti ancak sertlik gitmedi derken biraz fark etti ama istediğim gibi değil olmadı ancak ustam değişmeseydin seni yarı yolda birakırdı çünkü çok eskimiş ve hiç değişmemiş dedi yani ilk günkü baskı balata üzerindeki bende bizzat gözümle gördüm gerçekten yıpranmış ve erimiş toz halınde mekanızmanın içine birikmiş tozu usta pek ihtimal vermedi ancak havasını alalim birde o şekilde bakalımdedi belki biraz daha yumuşama olabilir ama fazla güvenme bundan daha fazlasına en son bu sertlık dahada yumuşamaz dedi bunuda baskı balatanın büyüklüğüne bağladı büyük oldugu için basmak güç ve sert oluyormuş gelelim işin civcivli kısmına baskı balata takımı tamamı 250 tl ustanın el işçiliği 250 tl yanı kısa hesap 500 ve %20 yumuşama tam başarı sağlanamadı ve şu an memlun değilim çünkü istediğim gibi olmadı yanı parçacının ve ustanın dediği gibi pamuk yumuşaklığı olmadı desenizki yahu hiçmi faydası olmadı oldu debriyaj seti tümden yenilendi aıt merkez üst merkez baskı balata tamamen değişti
tek tesellim bu oldu ayrıca bu dediğin yay ben söktüm dediğin pedalın üstünde gözle görünen yaymı eğer o ise onuda sökeceğim peki o zaman pedal düşmezmi balatanın üstüne benim yapabileceğim bir durummu yoksa yine ustayamı dideceğim bana bu konuda bilgi verirseniz sevinirim umarım yazdıklarım faydalı olur saygılar kolay gelsin
 



Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

Araba pedalı yumuşaklığı beklemeyin defenderdan, benim motor farklı olduğu için debriyaj olayıda biraz farklı.( Benim debriyajda yumuşak sayılmaz) Ama bir abim de aynı şekilde yaysız kullanıyor, zaten bu araçlarda bilyalı sistem var yanılmıyorsam. Sürekli temas halinde baskıyla. Pedaldaki o yayı çıkarıp deneyin siz, bir de ustanıza sorun ne olur ne olmaz. Saygılar...
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

Peki bu şekilde yayı çıkartıp deneyeceğim teşekkür ederim
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

hayırlı günler dilerim akşam aracı aldım mucizevi bir şekilde yumuşama var hayret ettim bu nasıl oldu dedim ustaya oda benim anladığım kadarıyla bana anlattı debriyaj pedalının yerini değiştirmiş nasıl derseniz pedalın pasılan bömlümünü uzatmış bu şekilde daha rahat basılabiliyor umarım bu şekilde devam eder şu an memlunum ama bunu yapmak için motoru kople indirmişler yanlız tekrar toparlarken ölümcül bir hata yapmışlar benzin hortumunu motor bloğuna değirmişler bunu sabah benzin azalınca ve ısınınca fark ettim allah korudu facıadan döndük şimdi benzin hortumu değişiyor ve başka bir bölgeden geçecek hepinize kolay gelsin saygılar dilerim
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

foremost' Alıntı:
hayırlı günler dilerim akşam aracı aldım mucizevi bir şekilde yumuşama var hayret ettim bu nasıl oldu dedim ustaya oda benim anladığım kadarıyla bana anlattı debriyaj pedalının yerini değiştirmiş nasıl derseniz pedalın pasılan bömlümünü uzatmış bu şekilde daha rahat basılabiliyor umarım bu şekilde devam eder şu an memlunum ama bunu yapmak için motoru kople indirmişler yanlız tekrar toparlarken ölümcül bir hata yapmışlar benzin hortumunu motor bloğuna değirmişler bunu sabah benzin azalınca ve ısınınca fark ettim allah korudu facıadan döndük şimdi benzin hortumu değişiyor ve başka bir bölgeden geçecek hepinize kolay gelsin saygılar dilerim

Baskı balatayı değiştirmek için zaten motorun komple inmesi gerekiyor. Yalnız pedal uzatma işi nasıl merak ettim. Basılan pedalı aşşağıya doğrumu uzatmışlar. Mantıklı gibi duruyor aslında. Kolaylıklar tekrar...
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

pedalın dişardaki görüntüsünde bir değişiklik yok ne yapmişsa içeriden gerçeklerştirmiş tornaya girmiş malzemeler parçaların bazılarını eye ile düzeltilip o şekil de bir işlem yapılmış
ama garantılı bir iş yapıldı bunu eminim
 



Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

foremost' Alıntı:
pedalın dişardaki görüntüsünde bir değişiklik yok ne yapmişsa içeriden gerçeklerştirmiş tornaya girmiş malzemeler parçaların bazılarını eye ile düzeltilip o şekil de bir işlem yapılmış
ama garantılı bir iş yapıldı bunu eminim

Bu kısmı anlayamadım tabi ama, debriyajın yumuşaması sevindirici. Güle güle kullanın...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,519
Mesajlar
1,519,185
Kayıtlı Üye Sayımız
172,177
Kaydolan Son Üyemiz
cengoboy

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst