Ynt: Daihatsu Diff Lock
İki tekeri birbirinden uzaklaştıracağınız her milimetre teorik olarak tekeri tutan bağlantı noktalarına olan momenti arttıracaktır, bu da oralara gelen yükün artması anlamına gelir, siz tekeri dışarı alma işlemini jantın ofsetini değiştirerekte yapsanız, araya flanşta koysanız etkisi aynıdır. İşinize karışmak istemem ama 2 inch'in yaratacağı yük fazla olur gibime geliyor, genede siz bilirsiniz.
Parça imalatı konusunda fazla zaman harcamışlığım yok, lise ve üniversitede makina okudum, 20 yıldır da makina üretiyorum, elimde oldukça geniş imkanlar var, bazen bir şeyleri yapmak zorunda kalıyorum. Kilitli diferansiyel konusunda çalışıyorum, niyetim manual olarak %100 kilitlenebilen (Unimog'da ki gibi) bir arka differansiyel yapmak, bu sebepten çıkma Feroza arka differansiyeli arıyorum. Bulamadığımdan hipoid helisel konik dişli diye bildiğimiz ayna mahrutileri araştırdım, mağlesef Feroza'nın 5,285 çevrim oranına uyanı yok, Vitara'nın çevrim oranı 5,83. Bu oran farklılıkları çeviren ve çevriler dişlilerin diş sayılarından geliyor, diş sayıları farklı olunca dişlilerin çapları ve pek çok ölçüsü farklı oluyor, diş boyutunu belirleyen modül ölçüleri farklı bile olsa aynı dişli ölçüleri yakalamak imkansız, birde bu tip dişlilerde çeviren ve çevrilen dişlilerin eksenleri aynı değildir, siz ben hem öne hem arkaya 5,83 çevrim oranı olan dişliyi takayım bile deseniz, eksen yeri farklıysa (ki farklıdır) differansiyel gövdesine (karpuzda deniyor) dişlileri oturtamazsınız. Böyle bir modifikasyonu ölçüler müsade ediyorsa yapabilirsiniz ama iyi bir mühendislik ve konstrüksiyon bilgisine ihtiyac vardır, birde hassas CNC makinalara.
Yabancı bir Foroza-Rocky fan sitesinde okumuştum, ön differansiyele kaynak atmış (kesinlikle önermem), normal yolda 2H kullandığı için ön differansiye ihtiyacı olmuyor, böylece ön differansiyeli sadece arazide kullanıp kilitli olmasından faydalanıyormuş.