Dacia Duster Testleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 89
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,352
Ynt: Dacia Duster Testleri

devam...
[attachment=1]

Not: Testi yapmışlar ama araçtan haberleri yok, hala daha kilitli difransiyel var diyor adamlar, gel de bu adamların testine güven. Araçta kilitli difransiyel yoktur.

[attachment=2]

duster-6.jpg


duster-7.jpg
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Testleri

burada aracın kilitli diferansiyele sahip olduğu söyleniyor. bazı abilerim kilitli diferansiyel yok demişlerdi hangisi doğru?
 

Ynt: Dacia Duster Testleri

quickcan' Alıntı:
burada aracın kilitli diferansiyele sahip olduğu söyleniyor. bazı abilerim kilitli diferansiyel yok demişlerdi hangisi doğru?

Sevgili Can,

Araçta kilitli diferansiyel var ama bildiğimiz klasik anlamda dişli kilidi şeklinde değil. Bir tür elektro manyetik kilit sistemi. O nedenle 4WDlock moduna alınca kilitli diferansiyel etkisi gösteriyor. Bazı off-road videolarına havada kalan tekerin aynı dingil üzerinde yere basan tekerle aynı oranda döndüğünü görmek de mümkün zaten.

Ayrıca daha önce "Bir Duster Aldım" başlığında yer alan mesajıma da belki göz atmak istersiniz:
TTamer' Alıntı:
Değerli arkadaşlar,

Yukarıda yazışageldiğimiz otomatik diferansiyel kilidi ve bilhassa bizim Duster'larda kullanılan Nissan elektromanyetik diferansiyel kilidi hakkında nefis bir açıklama yine her zamanki gibi wikipedia ingilizce'de yapılmış: http://en.wikipedia.org/wiki/Locking_differential

burada bilhassa vurgulamak istediğim hususu da belirtmeye çalışmışlar: "...Un-skilled drivers often put massive stress on driveline components when leaving the differential in locked operation on terrain not requiring a locker." Yani kısaca çevirirsek, "...acemi sürücüler genellikle aslında kilit gerektirmeyen yol koşullarında lüzumu olmamasına rağmen sürüş takımlarına son derece fazla yük getiren bu kilidi açarak kullanma eğilimi gösterirler."

Özellikle anılan yazının "A "selectable" locker allows the driver...." diye devam eden kısmını okumanızda fayda var. Artıları (Pros.) ve Eksileri (Cons.) pek güzel dile getirmişler.
 





Ynt: Dacia Duster Testleri

quickcan' Alıntı:
öncelikle yardımınızdan dolayı çok teşekkür ederim.. ancak bende söylediğiniz gibi videoları izlemiştim daha sonra bir video daha izledim ve bu araçta kilitli diff. olmadığını düşünmeye başladım

buyrun video ==> http://www.youtube.com/watch?v=WtoCGpDERg4&feature=related

Video'da sol arka ile sağ ön yere tutunamadığı için askıda kalmış sayılmakta ve ilerleyememektedir, bu ne demektir yani araçta diff kilit yok. Bu videodaki aracın askıda kalmaması için yapılacak bazı şeyler şunlar olabilir:

1. Araca kar lastiği takmak (İyi Tutunması için)
2. Aracı lastik veya getle yükseltmek ( Aracın esnekliğini arttırmak için)
3. Diff kilit takmak (Şu anda mümkün değil ileride belki)

Saygılar...
 

Ynt: Dacia Duster Testleri

teşekkürler.. bazı abilerim araçta kilit var diye ısrar etmişlerdi de onun için bu videoyu koymak zorunda kaldım.

selamlar CAN...
 


Ynt: Dacia Duster Testleri

quickcan' Alıntı:
kusura bakmayın ama benim yine aklım karıştı. madem bu arabada kilit yok burayı nasıl çıkıyor o zaman.. :S
==>
http://www.youtube.com/watch?v=J2sQ0oEq_FY&feature=bf_play&playnext=1&list=QL&index=1

Can kardeşim, karıştırılan nokta zaten burası. Önce "Askıda Kalmak" ne demek onu açıklayalım, daha iyi anlaşılır. Aracın ön sol tekeri ile arka sağ tekeri yere tutunamıyorsa araç askıda kalmış demektir veya Aracın ön sağ tekeri ile arka sol tekeri yere tutunamıyorsa araç askıda kalmış demektir. Yani çapraz yere tutunamama durumu.
Gelelim videoya, videodaki aracın arka sağ tekeri havada olmasına rağmen diğer tüm tekerler yerle temas ettiği için ilerlemesi gayet normaldir. Umarım anlatabilmişimdir.

Saygılar
 

Ynt: Dacia Duster Testleri

yardımınız için çok teşekkür ederim. olayı anladığımı düşünüyorum..

sevgiler CAN..
 



Ynt: Dacia Duster Testleri

bu gün dusterin 85 hp.lik modelini test ettim araç çok stabil ve dengeli kullanıma sahip , direksiyon birz fazla hassas gibi ve koltukta yükseklik ayarı yok,ve kalite hissi vermiyor araç ,işciliktede ufak tefek şişirmeler mevcut.
fakat araç bu paraya alınacak en iyi araçlardan biri, kullanımı keyifli , çok az yakıyor ve hobi amaçlı kullanmak isteyenler için biçilmiş kaftan.
 

Ynt: Dacia Duster Testleri



Sayın bayayhan,

Diğer modelleri bilmiyorum da, 4x4 dci'de direksiyon ve koltun ayarı mekanizması var. Gerçi diğerleri kadar teknik değil, ama iyi kötü alçaltıp yükseltebiliyorsunuz. 4x2 de olmadığını biliyorum.

Bilgine.
 

Ynt: Dacia Duster Testleri

umiterkan' Alıntı:
Can kardeşim, karıştırılan nokta zaten burası. Önce "Askıda Kalmak" ne demek onu açıklayalım, daha iyi anlaşılır. Aracın ön sol tekeri ile arka sağ tekeri yere tutunamıyorsa araç askıda kalmış demektir veya Aracın ön sağ tekeri ile arka sol tekeri yere tutunamıyorsa araç askıda kalmış demektir. Yani çapraz yere tutunamama durumu.
Gelelim videoya, videodaki aracın arka sağ tekeri havada olmasına rağmen diğer tüm tekerler yerle temas ettiği için ilerlemesi gayet normaldir. Umarım anlatabilmişimdir.

Saygılar

quickcan' Alıntı:
teşekkürler.. bazı abilerim araçta kilit var diye ısrar etmişlerdi de onun için bu videoyu koymak zorunda kaldım.

selamlar CAN...




Duster de merkez haricinde ön yada arkada diff.. kilidi olmadığı konusunda hemfikiriz. Ben var diyeni duymadım da okumadımda. Benim videolardan anladığım kadarı ile askıda kalan tekerleğe fren yaptıran ve gücü diğer tarafa atan bir sistem var. Bu sistem sadece ESP li modellerde olabilir ESP nin çalışma mantığı da tekerlekler arasındaki dönüş farklarını hesaplayıp gerekli tekerleğe gerektiği kadar fren yaptırıp aracı dengelemektir. Özellikle Test Drive Dacia Duster 2 videosunda arka tekerleğe dikkat edin. Askıda kaldıktan sonra geri gelirken yere deymeden önce dönmüyor sabit duruyor normalde askıdaki arka tekerleğin geriye giderken boşta dönmesi lazım.Buda sadece ön dingilin çalışması ve aracın 2 çekişe düşmesi demektir. Yere deydiği an tekrar aktarma sağlanıyor. Bu yazdıklarım videolardan edindiğim izlenimlerdir. Duster kullanma fırsatım olmadı. Açıklığa kavuşturmanın en güzel yolu ESP'li 4*4 kullanıcılarının test edip sonucu söylemeleridir.Veya işten anlıyan bir Dacia yetkilisine sormaktır.
 

Ynt: Dacia Duster Testleri

fbmy' Alıntı:
Duster de merkez haricinde ön yada arkada diff.. kilidi olmadığı konusunda hemfikiriz. Ben var diyeni duymadım da okumadımda. Benim videolardan anladığım kadarı ile askıda kalan tekerleğe fren yaptıran ve gücü diğer tarafa atan bir sistem var. Bu sistem sadece ESP li modellerde olabilir ESP nin çalışma mantığı da tekerlekler arasındaki dönüş farklarını hesaplayıp gerekli tekerleğe gerektiği kadar fren yaptırıp aracı dengelemektir. Özellikle Test Drive Dacia Duster 2 videosunda arka tekerleğe dikkat edin. Askıda kaldıktan sonra geri gelirken yere deymeden önce dönmüyor sabit duruyor normalde askıdaki arka tekerleğin geriye giderken boşta dönmesi lazım.Buda sadece ön dingilin çalışması ve aracın 2 çekişe düşmesi demektir. Yere deydiği an tekrar aktarma sağlanıyor. Bu yazdıklarım videolardan edindiğim izlenimlerdir. Duster kullanma fırsatım olmadı. Açıklığa kavuşturmanın en güzel yolu ESP'li 4*4 kullanıcılarının test edip sonucu söylemeleridir.Veya işten anlıyan bir Dacia yetkilisine sormaktır.

Sayın fbmy, bu bahsettiğiniz özellik, araçta ASR ile birlikte ESP oluşundan kaynaklanıyor. Bir örnek vermek gerekirse daha önce kullandığım Suzuki Jimny'de ASR ve ESP olmadığı için buzlu zeminlerde rampa çıkışlarda AT sert lastiklerle gitmek imkansız oluyordu. Tekerlek sert ve tutunamadığı için Araç durduğu yerde sürekli 4 tekerlekten patinaja giriyordu. Ama Duster'da bulunan ASR ve ESP özelliği sayesinde aracın boşta kalan tekerleklerine fren yaparak diğer tekerlere gaz vererek vs. dengeli bir fren-gaz sistemi kullanarak ilerlemesi mümkün oluyor. Ama bu söylediklerim askıda kalan aracı ilerletmek için yapılmaz, askıda kalma olayı bambaşka bir olay. Videodaki olayda araç askıda kalmamakla birlikte ASR özelliği devreye girerek araç patinaja düşmeden dengeli fren-gaz olayı ile ilerleyebilmektedir. Arazi aracında ASR ile birlikte ESP özelliği gerçekten olmazsa olmaz özelliklerden biridir, bunu ancak kullanan bilebilir. Bu sistem sayesinde Duster karlı ve buzlu yollarda müthiş bir çekiş sağlıyor. ESP'nin ne kadar faydalı olduğuna güzel iki örnek

http://www.youtube.com/watch?v=g3XiBjDHoSE

http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg
 

Ynt: Dacia Duster Testleri

Sayın Ümit Erkan,

Tahminlerimin doğruluğunu teyit etmişsiniz. Asr esp veya her ne olursa bu sistemler tekerleğe fren yaptırıp birnevi kilitli dif. gibi çalışmasını sağlarlar.Hummer veya toyota fj cruiser da da benzer sistemler mevcut FJ nin sitesinde güzel animasyonlar mevcut bu konu hakkında. Askıda veya tekerleğin boşta kalması hemen hemen aynı durumlardır askıda kalınan durularda 4 lastik kesilirse kurtulmak zaten kilitli diff. de olsa mümkün değildir.2 tekerlek basıyosa araç bu elektronik sistemlerle de bir şekilde yürür.

Gelelim kilitli differansiyele.Kilitli differansiyel neden daha iyidir ? Madem elektronik olarak gücü diğer tekerleğe iletebiliyoruz kilitli diff. ne gerek var gibi bir soru çıkabilir.Bildiğim kadarı ile anlatayım. Kilitli diff. mekanik olduğu için bozulma ve devre dışı kalma olasılığı daha düşüktür. Ayrıca her koulda %50-%50 güç verdiği için askıda kalan tekerlekte yere basan kadar döner. Bunun yararı şudur.Askıda kalan tekerlek boşta dönerken lastik üzerindeki çamuru atar ve kendini temizler yere bastığında daha iyi tutunma sağlar.Belli başlı yararları bunlardır.

Fj Crusiser çekiş sistemi animasyon

http://www.toyota.com/fjcruiser/demos.html

Neticede asr ve esp de hem fikiriz ayrıldığımız nokta askıda kalma durumu.Ben askıda kalma durumunda da belli koşullarda asr esp nin iş göreceğini düşünüyorum...

Selamlar...

Mesud
 



Ynt: Dacia Duster Testleri

Yukarıda verdiğim link açıldığında ''available active traction control'' isimli demoya tıklayınız...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,847
Mesajlar
1,524,475
Kayıtlı Üye Sayımız
166,644
Kaydolan Son Üyemiz
sailortr

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst