quickcan' Alıntı:burada aracın kilitli diferansiyele sahip olduğu söyleniyor. bazı abilerim kilitli diferansiyel yok demişlerdi hangisi doğru?
TTamer' Alıntı:Değerli arkadaşlar,
Yukarıda yazışageldiğimiz otomatik diferansiyel kilidi ve bilhassa bizim Duster'larda kullanılan Nissan elektromanyetik diferansiyel kilidi hakkında nefis bir açıklama yine her zamanki gibi wikipedia ingilizce'de yapılmış: http://en.wikipedia.org/wiki/Locking_differential
burada bilhassa vurgulamak istediğim hususu da belirtmeye çalışmışlar: "...Un-skilled drivers often put massive stress on driveline components when leaving the differential in locked operation on terrain not requiring a locker." Yani kısaca çevirirsek, "...acemi sürücüler genellikle aslında kilit gerektirmeyen yol koşullarında lüzumu olmamasına rağmen sürüş takımlarına son derece fazla yük getiren bu kilidi açarak kullanma eğilimi gösterirler."
Özellikle anılan yazının "A "selectable" locker allows the driver...." diye devam eden kısmını okumanızda fayda var. Artıları (Pros.) ve Eksileri (Cons.) pek güzel dile getirmişler.
quickcan' Alıntı:öncelikle yardımınızdan dolayı çok teşekkür ederim.. ancak bende söylediğiniz gibi videoları izlemiştim daha sonra bir video daha izledim ve bu araçta kilitli diff. olmadığını düşünmeye başladım
buyrun video ==> http://www.youtube.com/watch?v=WtoCGpDERg4&feature=related
quickcan' Alıntı:kusura bakmayın ama benim yine aklım karıştı. madem bu arabada kilit yok burayı nasıl çıkıyor o zaman.. :S
==>
http://www.youtube.com/watch?v=J2sQ0oEq_FY&feature=bf_play&playnext=1&list=QL&index=1
umiterkan' Alıntı:Can kardeşim, karıştırılan nokta zaten burası. Önce "Askıda Kalmak" ne demek onu açıklayalım, daha iyi anlaşılır. Aracın ön sol tekeri ile arka sağ tekeri yere tutunamıyorsa araç askıda kalmış demektir veya Aracın ön sağ tekeri ile arka sol tekeri yere tutunamıyorsa araç askıda kalmış demektir. Yani çapraz yere tutunamama durumu.
Gelelim videoya, videodaki aracın arka sağ tekeri havada olmasına rağmen diğer tüm tekerler yerle temas ettiği için ilerlemesi gayet normaldir. Umarım anlatabilmişimdir.
Saygılar
quickcan' Alıntı:teşekkürler.. bazı abilerim araçta kilit var diye ısrar etmişlerdi de onun için bu videoyu koymak zorunda kaldım.
selamlar CAN...
fbmy' Alıntı:Duster de merkez haricinde ön yada arkada diff.. kilidi olmadığı konusunda hemfikiriz. Ben var diyeni duymadım da okumadımda. Benim videolardan anladığım kadarı ile askıda kalan tekerleğe fren yaptıran ve gücü diğer tarafa atan bir sistem var. Bu sistem sadece ESP li modellerde olabilir ESP nin çalışma mantığı da tekerlekler arasındaki dönüş farklarını hesaplayıp gerekli tekerleğe gerektiği kadar fren yaptırıp aracı dengelemektir. Özellikle Test Drive Dacia Duster 2 videosunda arka tekerleğe dikkat edin. Askıda kaldıktan sonra geri gelirken yere deymeden önce dönmüyor sabit duruyor normalde askıdaki arka tekerleğin geriye giderken boşta dönmesi lazım.Buda sadece ön dingilin çalışması ve aracın 2 çekişe düşmesi demektir. Yere deydiği an tekrar aktarma sağlanıyor. Bu yazdıklarım videolardan edindiğim izlenimlerdir. Duster kullanma fırsatım olmadı. Açıklığa kavuşturmanın en güzel yolu ESP'li 4*4 kullanıcılarının test edip sonucu söylemeleridir.Veya işten anlıyan bir Dacia yetkilisine sormaktır.