yrtugr
Yeni Üye
Ynt: dacıa duster 9000 km de
Merhabalar,
yaklaşık 4-5 sene önce 2 yıl kadar kullandığım ve sıfırından itibaren bende olan 2006 model megane II 1.6 aracımda bende benzeri debriyaj sorunları yaşamıştım.
Problem; gaz pedalının tel ile değil, potansiyometre ile digital olarak bilgi aktarımı yapmaktadır. Bu nedenle Geç tepkilenen motor ve hidrolik ayarlı olan debriyaj baskı ve disk grubunda da geç bir kavrama meydana gelmekteydi. Bu geç kavrama nedeniyle disk üzerinde oluşan ilk kavrama baskısı fazla olmakta, normalden fazla bir sarsıntıya meydan vermekteydi. Bu sarsıntının fazla olmasının diğer bir nedenide, Asbest den arındırılmış olan çevre dostu haline getirilmiş balata diskin eskiye oranla daha elastik bir yapıya sahip olmasıydı.
O dönemde ilk kullanım zamanlarımda oldukça yüksek devirli ilk kalkışlar ve balata kokulu bir debriyaj nedeniyle servise gidildiğinde, kullanım tarzımıza dikkat etmemiz gerektiği ve benzinli motorlarda bu tür yaşanan sorunların renault tarafından "kullanıcı hatası" olarak değerlendirildiği söylenmişti. Bu gün aynı sorunlar, aynı debriyaj balatasının asbestsiz ve elastik olması nedeniyle WV caddy (otomotaik şanzuman hariç) ve Toyata Corolla modellerinde var olduğu bilinmektedir.
Servisde tanıdığımız bir yetkilinin; Renault'un bu asbestten arındırılmış balata disklerini tüm üretilen arabalarda değil, bir dönem deneme amaçlı bazı parti üretimlerde kullandığını söylesede, Renault Bursa fabrikasında üretim mühendisi olan kuzenimin bu konuyu yalanladığınıda belirtmekte fayda var.
Ama şu bir gerçekki, Otomotik renault şanzumanlı araç sahibi olanlar, kronik şanzuman problemleri yüzünden servislerle oldukça fazla muhatap olmak zorunda kalmışlardır.
Saygılar-selamlar
Uğur YURTSEVEN
Merhabalar,
yaklaşık 4-5 sene önce 2 yıl kadar kullandığım ve sıfırından itibaren bende olan 2006 model megane II 1.6 aracımda bende benzeri debriyaj sorunları yaşamıştım.
Problem; gaz pedalının tel ile değil, potansiyometre ile digital olarak bilgi aktarımı yapmaktadır. Bu nedenle Geç tepkilenen motor ve hidrolik ayarlı olan debriyaj baskı ve disk grubunda da geç bir kavrama meydana gelmekteydi. Bu geç kavrama nedeniyle disk üzerinde oluşan ilk kavrama baskısı fazla olmakta, normalden fazla bir sarsıntıya meydan vermekteydi. Bu sarsıntının fazla olmasının diğer bir nedenide, Asbest den arındırılmış olan çevre dostu haline getirilmiş balata diskin eskiye oranla daha elastik bir yapıya sahip olmasıydı.
O dönemde ilk kullanım zamanlarımda oldukça yüksek devirli ilk kalkışlar ve balata kokulu bir debriyaj nedeniyle servise gidildiğinde, kullanım tarzımıza dikkat etmemiz gerektiği ve benzinli motorlarda bu tür yaşanan sorunların renault tarafından "kullanıcı hatası" olarak değerlendirildiği söylenmişti. Bu gün aynı sorunlar, aynı debriyaj balatasının asbestsiz ve elastik olması nedeniyle WV caddy (otomotaik şanzuman hariç) ve Toyata Corolla modellerinde var olduğu bilinmektedir.
Servisde tanıdığımız bir yetkilinin; Renault'un bu asbestten arındırılmış balata disklerini tüm üretilen arabalarda değil, bir dönem deneme amaçlı bazı parti üretimlerde kullandığını söylesede, Renault Bursa fabrikasında üretim mühendisi olan kuzenimin bu konuyu yalanladığınıda belirtmekte fayda var.
Ama şu bir gerçekki, Otomotik renault şanzumanlı araç sahibi olanlar, kronik şanzuman problemleri yüzünden servislerle oldukça fazla muhatap olmak zorunda kalmışlardır.
Saygılar-selamlar
Uğur YURTSEVEN