Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi
Düşünüyorum da, eğer hareket halindeyken mod değiştirmenin bir zararı olsaydı, muhtemelen imalatçılar belirtirdi. Dolayısıyla sayın tolga efe, mod değişikliği için durmanın gerekli olduğunu düşünmüyorum. Durma, mekanik yolla kilitlemenin olduğu araçlar için geçerlidir.
Haaa, siz aşırı tedbirli davranmışsınız/davranıyorsunuz, kuşkusuz yararı olur.
Ama sorun, şanzumanın zarar görmesi/görmemesi meselesi ise, aktarmanın elektromanyetik bağlantılarla gerçekleştiğini düşünürsek, zarar göreceği kanaatinde değilim.
Diğer yandan, yüksek hızda (diyelim ki 60) birdenbire 4x4 e geçmenin zaten mantığı yok. Çünkü 4x4 gerektirecek yollarda zaten 60 km/s ile gitmezsiniz. Biliyorzunusz, zaten 60'ı geçince 4x4 devre dışı kalıyor otomatik olarak .
Yavaş gidersiniz, fazla gaza yüklenmezsiniz, gerektiği anda 4x4 e geçtiğinizde, zaten düşük devir vs. şartları gerçekleşmiş olur. Kurallar gereği (mekanik kurallar gereği), 4x4 ile zaten yavaş gidilir. Yani diyorum ki, kasmaya gerek yok, çok da tedirgin olmamak lazım.
Bişey olmaaaaaz. ;D
Ben sürekli 4x2 de kullanıyorum. Bozuk yollara girdiğimde, hele çamur, kum-çakıl, tümsek vs. ise, daha girmeden önce 4WD alıyorum. Yol rahatlayınca ama yine de bozuksa OTO modu. Çok rahatsa 4x2...