Crd 2.8 2006 Hızlı Kalkışta Yalpalama

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DirtDiver Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,972

DirtDiver

Ana Kamp
Mesajlar
35
Tepkime Puanı
5
Merhaba arkadaşlar

Aracım 4x2 de iken durur pozisyonda. Gaza biraz yüklenerek hızlı kalkışta araba yalpalıyor sağa sola doğru. 4x4'teyken böyle bir sorun yaşanmıyor. Bunun sebebi ne olabilir?

2006 CRD Cherokee Limited'larda ESP var mı? ESP varsa kapalı ya da açık olduğunu nasıl anlayabilirim?
 

yalpalama arkasının gezmesi mi? esp olsa da gezer, esp yanal ivmelenmelerde belirgin şekilde müdehale eden bir sistem zaten.
 

Evet yalpalamadan kastım arkasının gezmesi,

Tam durur haldeyken biraz hızlı kalkışta yapıyor arka taraf sağa sola kaçıyor, mesela çok yavaşken direksiyonu şerit değiştirecek kadar kırıp gaza bastığımda da aynı şekilde ama bu durum 4x4'teyken yok.

Dipnot: İlk Jeep deneyimim 4x4 performansına hayran kaldım:sunglasses:
 

gayet normal. çok sert yüklenince gaza yalpalar.

sen yine de bi arka salıncak burçlarını kontrol ettir boşluk var mı diye.
 

KJ oldukça tehlikeli bir araçtır, özellikle iki çeker modu olduğundan ötürü ıslak zeminde çok feci şekilde arkasını atar. alışana kadar acele etmeyin.
 



Günaydın,

@DEŞİFRE

Jeep Control'de expertiz yaptım birkaç masrafı var. Bilye, direksiyon kutusu gibi ama bugün bi uğrayayım servise olmazsa teşekkür ederim.


@KLL

Dün bunu çok güzel deneyim ettim ve kıl payı kazadan kurtuldum. 30 derece yokuş aşağı bir yolda, ıslak zeminde biraz fazla gazladım yalpaladım frene bastım daha çok yalpaladım. Durup yola 4 çeker devam ettim. O zaman sorun olmuyor.

Ben daha önce x-trail kullanmıştım biraz arazi aracı deneyimim var ama bu başka birşeymiş. :smiley:

Binek araç ile süratli kullanan birisiydim. 100km yol yapayım öyle odaklanmış olarak inerdimki arabadan yorgunluktan bitmiş olurdum.

300km yol yaptım KJ ile ne yorgunluk ne zombi gibi odaklanmışlık hiçbirşey yok. Bir tek işte virajlarda arka atar mı tedirginliği :smiley:

Bir konu da daha danışmak istiyorum, hiç bilgim yok lastik tercihim ne olmalı? Ekseriyetle günlük şehir içi, keyfi olarak da araziye çıkabilmek istiyorum. Böyle birşey tek lastik tipi ile mümkün mü?
 
Son düzenleme:


AT lastik işini görür bence. marka olarak BF öneririm ama biraz pahalıdır.

Teşekkür ederim, şimdi inceledim, görüntü gayet başarılı. Youtube'dan videolarını da izledim.

Beni tek endişelendiren aynı gün Tuzla'da ve Beylikdüzü'nde olmam gerekebiliyor. İstanbul trafiğinde problem yaşar mıyım? Yani bu lastiklerle 120-140 yapabilir miyim bu araçla ( 100 km ile gidiyorum ya max zaten KJ ile üstünü göremedim henüz :smiley:) )
 

Bfg ta/ko asvalt kullaniminda seslidir ve islakta kayar. Onun yerine o parayi vermeye raziysaniz yokohama ats ga15 alin. Her kosulda cok iyi bir lastiktir. 4 sene yaz kis binersiniz.
 

@KLL inceledim lastikleri gerçekten başarılı gözüküyor, youtube'da videoları filan çok iyi. Teşekkür ederim.

Biraz masraflı bir araç olacağı belli ama değer :smiley:

Tavsiye edebileceğiniz şunu yap araca gerek performans, gerek güvenlik her konuda bilgilendirmeye açığım. Uzun yıllar kullanmak istiyorum...
 



Teşekkür ederim, şimdi inceledim, görüntü gayet başarılı. Youtube'dan videolarını da izledim.

Beni tek endişelendiren aynı gün Tuzla'da ve Beylikdüzü'nde olmam gerekebiliyor. İstanbul trafiğinde problem yaşar mıyım? Yani bu lastiklerle 120-140 yapabilir miyim bu araçla ( 100 km ile gidiyorum ya max zaten KJ ile üstünü göremedim henüz :smiley:) )

siz fazla masraf etmeyn bence o araca çünkü o kafayla yakında bi yere patlayacaksınız gibi geliyor bana...
 

@KLL inceledim lastikleri gerçekten başarılı gözüküyor, youtube'da videoları filan çok iyi. Teşekkür ederim.

Biraz masraflı bir araç olacağı belli ama değer :smiley:

Tavsiye edebileceğiniz şunu yap araca gerek performans, gerek güvenlik her konuda bilgilendirmeye açığım. Uzun yıllar kullanmak istiyorum...

yavaş gidin ilk tavsiye bu. acele etmeyin özellikle dönüşlerde. araca orijinal jant yerine ZJ grand cherokee nin 16 jantını alabilirsiniz. onlar offsetlidir, jantlar daha dışarıda durur. yol tutuş iyileşir.
 

Bu tür yüksek araçlarla binek araçlardaki gibi hızlı kullanım yapamazsınız. Hem arazi aracım olsun hem de hızlı araç kullanayım derseniz sıkıntı yaşarsınız. Bu araçlar zaten yüksek araç olduğu için denge noktaları yüksektir. Dikkatli kullanmak lazım.
 


Alışmaya başladım şükür baya da yakıt tasarrufu yapıyorum 100km'de 5.8 lt ile rekora gidiyorum :smiley:)


yalnız bugün motor ışığı yandı sarı. Expertiz yaptırdığım servise götürdüm birşey bulamadılar şanzıman yağı eklediler yarım litre ışığı söndürdüler.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,064
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst