Ynt: conta değişimi ACİL
Yahu arkadaşlar yapmayın Allah aşkına.Kaçıncı anlatışım.
Freelander 1.8 ler hararet ve conta konusunda sıkıntılı araçlar.
Sizin bu araçlar için kullanıcı olarak yapabileceğiniz en iyi şey bu araçları daha önce onarım yapmış tabiri caizse Land rover tamircisi diyelim anlamanız için. Senelerce belki onlarca 1.8 silindir kapağı onarımı yaptım bir tanesi de geriye gelse ya.nasıl olup da bu işi kıvıramıyorlar anlamıyorum.Ama şundan eminim ki;Land Rover yetkili servisine başladığımda zaten lr den anlıyordum.Ama asla burnumun dikine gidip kafama göre işlem yapmadım.çünkü bütün teknik değerler sökme takma kılavuzları ve gerekli tüm teknik bilgi elimin altında idi ve sonuna kadar kullandım bu bilgileri ve çok faydasını gördüm.Yani motoru İngiliz yaptı ise onarımda da kusura bakmayın İngilizi dinleyeceksin.Hele böyle nazik bir motora sahipse bu bilgiler altın değerinde oluyor.Şimdi size tek sorum şu olacak.
Her tamirci bu aracın silindir kapak contasınını değiştirebilir.fakat malesef marifet bu değil.Kapak söküldüğünde silindir gömleklerinin blok yüzeyinden nekadar mesafede olacağını söyleyebilecek kapakçı yada rektefiyeci gösterin bana alnından öpücem.İşte bütün yanlış taaaa burdan başlıyor.
1-Silindir gömlek çıkıntı miktarı ölçülmüyor.Yada es kaza ölçüldü ise de bu değeri yorumlayacak kişi yok.
2-Her kapak sökmede silindir kapak saplamaları değiştirilmiyor.
3-Bu cıvatalar kendi derece ve torkunda sıkılmıyor(ki en önemlilerindendir.)
İşte bu üç maddeden herhangi birini atlayan olursa sonuç
1-Araç hararet yapmaya devam ediyor.
2-Motor soğutma suyuna motor yağı karışıyor
3-Motor yağına motor soğutma suyu karışıyor.
Velhasıl Freelander 1,8 i yi ben anlata anlata bıktım siz aracın silindir kapaklarını söktürmekten bıkmadınız.Bu yazı bazılarına ışık tutabilir diye düşünüyorum fakat bu sitede tevcit pilavı gibi bu konular da döner durur.