Cj2a-cj3a Yardım!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan maziwillys Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,898

maziwillys

Ana Kamp
Mesajlar
81
Tepkime Puanı
0
Cj2a ve cj3a arasında dış görünüş itibariyle ön siperin ilkinde ikiye ayrık vaziyette olması dışında bir fark var mıdır. bu modellerde trafikteki kaydına bakarak model yılı 48 ve öncesidir, o halde bu cj2adır demek yanıltıcı olabiliyor. Örneğin kontak yeri benim gördüğüm bazı cj3alarda direksiyonun sağında kalıyor bazısında da solunda kalıyor. acaba hangi yılda farklılaştı bu yer. Bu iki model arasındaki ayrım konusunda yardımcı olabilecek varsa memnun olurum.
 

Etiketler
Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

Bir üst model üretimi başladığında alt model üretimi ve/veya o modele ilişkin bir takım detaylar bıçakla keser gibi birden sonlanmamış.Söz gelimi savaştan hemen sonra başlayan CJ2A larda kaporta tamamen MB kaportası olurken başta şanzuman olmak üzere içe dönük değişiklikler yapılmış.Hatta ilk üretilenlerde vites kolu direksiyon borusu üzerine monte edilmiştir ( Column Shift).Üretim devam ederken bir yandan çeşitli değişiklikler de ayrıca yapılmış ve aynı yıl üretilmiş olan modellerde de bir takım değişiklikler gözlenmiştir.1948 de CJ3A üretimi başladığında CJ2A üretimi sona ermemiş sanırım stoklardaki parçaların eritilmesi amacıyla her iki model bir süre atbaşı üretilmiş sonra sadece CJ3A olarak devam etmiştir.
 

Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

sağolun hocam, belgesel gibisiniz:smiley: o zaman dış görünüşten yola çıkarak ayırmamız mümkün değil mi bu iki modeli. kontak girişi modele göre mi yoksa üretim yılına göre mi direksiyonun sağında ya da solunda yer alıyor acaba hocam. teşekkür ederim.
 

Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

MB ve CJ 2A larda şasenin ön kısmında ve tamponun hemen gerisinde üzerinde seri numarası ve araç modelinin yazılı olduğu aliminyum etiket vardır( zaman içinde yok olmuş olma ihtimali kuvvetli). O etiket üzerinde gömme olarak CJ2A yazar.Sonra ise göğüs üzerine konulan pirinç veya aliminyum etiket üzerinde yine model gömme olarak yazılmıştır.Ancak bunlar araç sahipleri tarafından veya araç el değiştirdikçe değişikliğe uğrayabiliyor.
Biraz uzaktan bakıldığında ayırıcı ilk fark ön siperdir.CJ2A larde siper yuvarlak boru ve üst köşeler sivri olup ayrıca iç havalandırma çerçevesi ( ventilating windshield) bulunur.CJ 3A larda ise boru yerine köşeli profil kullanılmaya başlanmış ve iç havalandırma konulmamıştır.Bunun yerine ortada ve camın hemen altında dışa doğru açılan küçük bir sac kapak yer alır.
Üzeri açıldığında tente boruları sol taraf( şofor tarafı) sol arka tekerleğin hemen üzerine gelecek şekilde karşılıklı iki adet bir tür "cep" diyebileceğimiz yerlere konulurak araç üzerinde bulundurulur.
Siz de ayrıca internet üzerinden bu modellere ilişkin farklı açılardan çekilmiş bolca resmi incelerseniz göreceksiniz.
 

Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

Siperlik ve seri no etiketi, gibi detaylar zamanla kaybolabiliyor. Aslinda en kolay nokta eger tadilat gormemis ise camurluk boylari. Cj2a surucu mahalli 2-3 cm kadar daha dar hatirladigim kadariyla camurluklar daha genis oldugu icin. O mesafe olculerek tam bilgi alinabilir, arastirirsaniz bulursunuz tam olculeri aklimda yok.
 



Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

seyit' Alıntı:
MB ve CJ 2A larda şasenin ön kısmında ve tamponun hemen gerisinde üzerinde seri numarası ve araç modelinin yazılı olduğu aliminyum etiket vardır( zaman içinde yok olmuş olma ihtimali kuvvetli). O etiket üzerinde gömme olarak CJ2A yazar.Sonra ise göğüs üzerine konulan pirinç veya aliminyum etiket üzerinde yine model gömme olarak yazılmıştır.Ancak bunlar araç sahipleri tarafından veya araç el değiştirdikçe değişikliğe uğrayabiliyor.
Biraz uzaktan bakıldığında ayırıcı ilk fark ön siperdir.CJ2A larde siper yuvarlak boru ve üst köşeler sivri olup ayrıca iç havalandırma çerçevesi ( ventilating windshield) bulunur.CJ 3A larda ise boru yerine köşeli profil kullanılmaya başlanmış ve iç havalandırma konulmamıştır.Bunun yerine ortada ve camın hemen altında dışa doğru açılan küçük bir sac kapak yer alır.
Üzeri açıldığında tente boruları sol taraf( şofor tarafı) sol arka tekerleğin hemen üzerine gelecek şekilde karşılıklı iki adet bir tür "cep" diyebileceğimiz yerlere konulurak araç üzerinde bulundurulur.
Siz de ayrıca internet üzerinden bu modellere ilişkin farklı açılardan çekilmiş bolca resmi incelerseniz göreceksiniz.
teşekkürler hocam. kontak yeri hususu muğlak bir konu anlaşılan. sağolun seyit hocam
 

Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

sinannasirli' Alıntı:
Siperlik ve seri no etiketi, gibi detaylar zamanla kaybolabiliyor. Aslinda en kolay nokta eger tadilat gormemis ise camurluk boylari. Cj2a surucu mahalli 2-3 cm kadar daha dar hatirladigim kadariyla camurluklar daha genis oldugu icin. O mesafe olculerek tam bilgi alinabilir, arastirirsaniz bulursunuz tam olculeri aklimda yok.
önemli bir ayrıntı. o noktadan tam tespiti mümkün olabilir. teşekkür ederim sinan bey.
 

Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

bende 2 adet 49 alçak kaput var, birinin orjinal etiketi duruyor ve üzerinde willys overland yazıyor hemen altında cj2a yazıyor, siperlik köşeli değil ve camın altın da 3 adet cep var ortada ki cep hareketli içeriden 2 veya 3 kademeli mandallı 3 devirli fan gibi düşünebiliriz :smiley:
 

Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

arkadaşlar toplamda 3 adet alçak kaput geçti elimden, şimdilerde cj5'e sarmış vaziyetteyim, kendine ve zamanına güvenen arkadaşlar için elimde bir adet toplanmayı bekleyen 51 model alçak kaput var bilginize...
 

Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

araçla ılgılı daha detaylı bılgı verırmısınız nerde bu araç ve gormek ıcın detaylı resım koyabılırmısınız
 



Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

araç Adana'da arkadaşlar görmek isteyene yardımcı olurum...

10553480_371866502972125_9203645603486536268_n.jpg


10628251_371866779638764_4943087473448013652_n.jpg


10704159_371866579638784_6079141297397108698_n.jpg
 


Ynt: Cj2a-cj3a Yardım!

ıyı gunler kardesım arac guzelmıs benımde var aynısı ruhsatı yok. cok memnunum bırde ruhsatlı topluycam mumkunse fıyatı ne olur ruhsat durumu nedır bılgı verırsen sevınırım canım kardesım
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst