KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Hem offroad yapacak, hemde günlük hayatta bizi zorlamayacak bir araç düşündüğümüzü tekrar göz önünde bulundurursak zaten bir otomobil aramadığımızı hatırlamış oluruz.
offroad yaparken 80 km hızla viraja girmezsiniz heralde?
Günlük yaşantıda aracın sınırlarına göre hareket ediyoruz.. Çoğu offroad aracınında bahsettiğiniz testi geçebileceğini sanmıyorum.. Farkındaysanız bahsetmiş olduğunuz test otomobiller için yapılıyor, offroad amaçlı araçlar için değil.
O doğru da bu araç herhalde sadece hafta sonu off road parkurunda çamura batsın diye alınmıyor. Öyle ise mesele yok.
Öyle değilse biraz daha araştırıp emin olmak lazım. Şehir içinde 80 km hızla giderken o geyik testindeki duruma düşmek hiç te ender rastlanan bir durum değil. Ankara'da insanlar genelde çok kötü araba kullanıyorlar mesela ( Yolları boş bulduklarından olsa gerek. ) Sizin yaşadığınız yerde de yollarda direksiyon başında insanlar değil de evrimin unuttuğu 'ara formlar' varsa birdaha düşünün derim. Şehir içinde kim 80 le gider demeyin, hız sınırı 70 oldu ve genel ortalama hala böyle şeyleri ciddiye almayıp 90-100 ile gidiyor. Sinyal vermeden şerit değiştirenler, arkadan araba geliyor mu diye bakmadan yan yoldan girenler, kırmızıda dururken ışık yeşile dönünce yol ortasında arkadan gelen var mı diye bakmadan direksiyonu kırıp vızır vızır akan şeride girmeye kalkanlar, kör noktanızda kalıp siz tam şerit değiştirecekken verdiğiniz sinyali kaale almayayıp durup dururken tam da o anda gaza basacağı gelenler.. Ne ararsanız mevcut. Trafik kurallarına uyuyorsunuz ya da yeterli miktarda ihlal etmemişsiniz diye arkanızdan selektor yapıp kınayanlar bile var.
Evet bahsetmiş olduğum tam olarak budur.. Hatta hafta içi belkide sadece alışveriş yapmaya giderim...
İçinde bulunmuş olduğumuz dönem içinde, ekonomi en üst sırada bulunuyor bence.. ikiside aynı işi yapacaksa, neden daha fazla yakıt harcayalım? Samurai için tek çekindiğim nokta parça bulma durumu ve kaporta zayıflığı... Sanki kaporta çok çabuk dağılacakmış gibi geliyor..
Her arazi aracı takla atmaya megillidir bunu bir binek arac olarak düşünmeyin bugün yüzbin ödeyerek aldıgınız suv lar bile ortalama bir binek arac gibi bile viraja giremezler agırlık merkezi yüksek olan arazi aracları her zaman için kullanımda daha dikkat gerektirir akdeniz bölgesinde yüzlerce binlerce samurayi var turizim sektöründe rent olarak calışan sebebi düşük ,işletim maliyetleri kaportaya gelince samu tam şeseye sahip bir arac zaten cok fazla kaporta aksamı yok sade ve saglam dır sonuc her iki aracta arazide kendini ispatlamış başarılı araclardır her iki aracıda tercih sebebi kişilerin kullanım amclarıyla paralel olarak gelişir sonucta tam yapılı eksiksiz bir cJ ortalama 25.000 ila 30.000TL arasında fiyatlarla sahip ola bilirsiniz yapılı bir samurayiye 10.000 ila 15.000 TL arası fiyatlara sahip olursunuz bu kiriterlere hurdalar dahil degil son kullanım ömrünü doldurmuş araclar degil buna dikkat edin
Merhaba, sonuç nedir. At mı Eşek mi tartışmasından bir sonuç çıkmayacak anlaşılan :-\ Yani ne CJ, ne Samurai. Her ikisinin karışımı olan Katır'a ne dersiniz? Bu iki araç arasında tercih yapamıyorsanız bence Lada Niva alın derim. Ne dersiniz
Niva nın sürekli dört çeker olması, motorun büyük olması, çürük olmayan düzgün bir nivanın pahalı olması gibi sebepler nivayı karşılaştırma dışı bırakmamıza sebep oluyor.
bir aracı bir araçla kıyaslamak için 2 araçda eşit olmalı tarz olarak motor olarak tork olarak cj ile fj 40 kıyaslanır mesele
bu iş agır sklet bi dövüşcüyle tüy siklet misali oldu sonuçda ikiside dövişcü
bu at katırdan daha anlaşılır oldu dimi ;D ;D ;D ;D
kafama takılan burda neyi anlatmaya çözmeye çalışıyoruz
Neden kafaniza takildi anlamadiniz onu da ben anlamadim
Samurai/Jimny gayet makul fiyatli bir alet is gorecekse neden olmasin? Mesele is gorecek mi? Guvenli olacak mi? O cozulmeye calisiliyor.
Neden kafaniza takildi anlamadiniz onu da ben anlamadim
Samurai/Jimny gayet makul fiyatli bir alet is gorecekse neden olmasin? Mesele is gorecek mi? Guvenli olacak mi? O cozulmeye calisiliyor.
Farkındaysanız araçları gerçek anlamda tam olarak kıyaslamıyoruz...
Yanlızca hangisini tercih etmek daha uygun olur, tespit etmeye çalışıyoruz. İsterseniz ilk mesajı tekrar okuyun.
Konuyla ilgili görüş ve değerlendirmelerinizi bekliyorum..
40 yaşındaki araçlara, teknoloji olarak 40 yıl öncesinin teknolojisi ile 40 yıl önceki hayat şartlarına göre üretilmiş bir arac olan CJ için satış fiyatları çok yüksek buluyorum..
Evet gerçekten hakkı verilerek yapılan, el emeği olan araçlar var.. Gözle görülür şekilde emek verilerek yapılmış araçlar var.. Bu araçlar için bence değer biçilemez.. Gerçekten o kadar emek verip aracı o hale getirmiş olsam, ne kadar para verselerde CJ mi satamam..
Bir yandanda daha yeni teknoloji ile üretilmiş, günümüz hayat şartlarına daha uygun olarak dizayn edilmiş Samurai araçlar için fiyatlar oldukça makul seviyelerde. Fakat japon mantığı ile üretilmiş olan Samurai için masraf etmeye değermi? Belkide birazcık japonların kullan at matığı ile üretim yapmaları gözmüzü korkutuyor. CJ kadar emek harcanmış bir Samurai inanıyorumki en zor engelleri aşarak tatminkar bir performans sergileyecektir.
Bana sorarsaniz CJ ve Samurai`nin ikisini de elerdim. Ikisi de cok eski. Samura`nin yeni modeline bakilabilir (Jimny). Yenisi 30000 ytl civarinda. Ikinci elde makul fiyatlara duser cunku turkiyede cok tutulan araclar degil bunlar. Arac sehir icinde ve uzun yolda cok kullanilacaksa Jimny de cok iyi bir secenek degil ama sizin bileceginiz is sonucta arazi araci ariyorum diyorsunuz. Arazi araci olarak iyidir.
Samurayi arazi için düzgün modifiye edilirse 800 KG lik düşük agırlıgı yakın dingil acıları sayesinde teker başına düşen tork gücü cj den daha yüksektir. Saglam bir şaseye sahiptir ekonomiktir genelde ülkemiz şartlarında arazi yapısı geregi yümşak zeminli camur ve balcık sahalarda dar orman yangın yollarıdır iri cüsseli agır ve geniş bir araca göre daha avantajlıdır. Sonuc aracı kullanım tercihleri belirler aracı güzelce yapıp bir dünya para harcayıp caddede dev cüssesiyle güzel görüntü verip insanların bakışlarını üzerinde toplamak istiyorsan kesinlikle CJ diyorum . Arazide iş yapsın camurdan rahat cıksın battıgı yerden üç kişi itikledimi cıka bilsin gerektigindede hafta içi işe gider gelirim diyorsan Samurayi Ha bu arada dünyada en güzel gözler eşekte var ;D benim eşek gözlü yarim ;D
"Samurayi arazi için düzgün modifiye edilirse 800 KG lik düşük agırlıgı yakın dingil acıları sayesinde teker başına düşen tork gücü cj den daha yüksektir" Bu kanıya nerden vardın?
Ayrıca değerli arkadaşım "boxeralfa" siz "CJ" almayın bence yazık olur. (Kusura bakmayın) CJ kullanıcıları özeldir. CJ sahibini yolda bırakmaz (Tabi sahibi ekmeğini suyunu eksik etmezse)
Dediğiniz gibi; eski araç olmasının sebebiden dolayı önceden önlemini aldığınız zaman yolda kalmanız bence imkansızdır.
"40 yaşındaki araçlara, teknoloji olarak 40 yıl öncesinin teknolojisi ile 40 yıl önceki hayat şartlarına göre üretilmiş bir arac olan CJ için satış fiyatları çok yüksek buluyorum.. " Ama samurai'den çok satılıyor.
Tekrar kusura bakmayın ama bu karşılaştırma biraz gereksiz olmuş. Çünkü şuan 40 yaşında bir samurai yok.
Peşimizde 2 tane samurai değil iyi modifiyeli bir cj bence 3 tane çeker
CJ bir tutkudur. CJ aşkı olmayan insan CJ kullanamaz Daha çok yazmak isterdim ama ukalalık yapmayalım..
CJ ayrı bir araç teknolojiden uzak sorusuz bir canavar çok şükür 2 seneye yakın CJ üstündeyim hergün hemen hemen kullanıyorum ne dağda nede yolda bıraktı...
Samurai gelince 1.3 cc ile kupası hafifliği ile + bir araç ama CJ'nin tek karşılaştırılacağı araç yine CJ dir....