Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alkanzar1 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,757

Etiketler

Ynt: Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

unal' Alıntı:
cj serisinde 3.8 ve 4.2 motora sahiptir willyslerde 4 silindirdir onlarda 2.2 dir fakat araçlar tanınmadığından wllyslerde cj diye ilanlarda vardır veya dizel diye bahsedilir cj serisinde dizel araç orjinalinde asla olmamışdır ve cj hakkında sitetede araşdırma yaparsanız teknik koulardar başta olmak üzere herşeyi bulabilirsiniz

Geçmiş olsun Ünal Bey,

Söylediklerinizin hepsi doğru fakat sanırım 1960 larda a uzun şasi CJ6 larda Perkins motorlu jeep ler varmış. O yıllarda Elbistan -Maraş arasında taşımacılıkta kullanılırmış.

http://www.jeeptech.com/engine/perkins192.html
 

Ynt: Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

alkanzar1' Alıntı:
3)4000cc üstü cj lerin yıllık vergileri ne kadar
4)4.2 lpgli cj tahmini ne kadar yakar

3) 2014 yılı MTV indirimine esas alınacak Kasko Değer Listesi açıklandı. 79 model CJ7 için 6500TL kasko değeri belirlenmiş. Yıllık 1514TL olan vergiyi 1080TL olarak ödeyeceğim. Aracınızın indirime esas kasko değerini gösteren listeyi aşağıdaki linkten excel dosyası olarak indirebilirsiniz. Tüm CJ'ler WILLYS-JEEP olarak listelenmiş. 801.ci sırayı benim aracıma özel tahsis etmişler :smiley:
http://www.tsb.org.tr/motorlutasitvergisi.aspx?pageID=847

4) 4,2L motor, 235x15 lastikle 100 km'de 16 litre benzin harcıyorum (ortalama). LPG kullanmıyorum, çakmağım bile benzinli :smiley:
 

Buggy' Alıntı:
3) 2014 yılı MTV indirimine esas alınacak Kasko Değer Listesi açıklandı. 79 model CJ7 için 6500TL kasko değeri belirlenmiş. Yıllık 1514TL olan vergiyi 1080TL olarak ödeyeceğim. Aracınızın indirime esas kasko değerini gösteren listeyi aşağıdaki linkten excel dosyası olarak indirebilirsiniz. Tüm CJ'ler WILLYS-JEEP olarak listelenmiş. 801.ci sırayı benim aracıma özel tahsis etmişler :smiley:
http://www.tsb.org.tr/motorlutasitvergisi.aspx?pageID=847

4) 4,2L motor, 235x15 lastikle 100 km'de 16 litre benzin harcıyorum (ortalama). LPG kullanmıyorum, çakmağım bile benzinli :smiley:

Zengin adamın hali başka :smiley:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 



Ynt: Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

osman bey 1960 model zaten cj 6 yok ondan dizelide olamaz muhtemelen uzatılmış tuzla kasa araçdır o yıllardaki ve dizel motor sonradan konulmuşdur muhtemelen ki 1980 lerden sonra mazot cok ucuzken birçok araca dizel motor takılmışdır sadece jeep değil hatta eski klasik Amerikanlarda bile dizel motor vardı 1990 kadar dolmuş olarak çalışan
 

Ynt: Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

Buggy' Alıntı:
3) 2014 yılı MTV indirimine esas alınacak Kasko Değer Listesi açıklandı. 79 model CJ7 için 6500TL kasko değeri belirlenmiş. Yıllık 1514TL olan vergiyi 1080TL olarak ödeyeceğim. Aracınızın indirime esas kasko değerini gösteren listeyi aşağıdaki linkten excel dosyası olarak indirebilirsiniz. Tüm CJ'ler WILLYS-JEEP olarak listelenmiş. 801.ci sırayı benim aracıma özel tahsis etmişler :smiley:
http://www.tsb.org.tr/motorlutasitvergisi.aspx?pageID=847

4) 4,2L motor, 235x15 lastikle 100 km'de 16 litre benzin harcıyorum (ortalama). LPG kullanmıyorum, çakmağım bile benzinli :smiley:
emin abi merhaba ayna mahruti oranin ve sanzimanin nedir kendi aracima 41 10 ayna mahruti taktim ve yakit tuketimim 235/75/15 lastikler ile acayip artti 33 dusunuyorum hem yakit tuketimi dussun hem arabam suratlensin diye teorik olarak boyle dusundum sizin fikriniz nedir?
 

Ynt: Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

cj5 ci' Alıntı:
emin abi merhaba ayna mahruti oranin ve sanzimanin nedir kendi aracima 41 10 ayna mahruti taktim ve yakit tuketimim 235/75/15 lastikler ile acayip artti 33 dusunuyorum hem yakit tuketimi dussun hem arabam suratlensin diye teorik olarak boyle dusundum sizin fikriniz nedir?

Şanzıman T150, Transfer Case Dana 20, Ön akslar Dana30, Arka akslar AMC 20
Ayna mahruti değiştirmedim. Ön ve arka diff'ler için fabrika çıkışı gear ratio 3,54 verildiğine göre önlerde 46/13, arkalarda 39/11 ayna mahruti kullanılmış.
33 olarak düşündüğün lastik ebadı ise en düşük genişlik 33*10,5*15 olduğuna göre lastik genişliğini 265 yapıyorsun demektir. Bu yakıtını daha da arttırır.
 

Ynt: Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

ercanaslan' Alıntı:
Zengin adamın hali başka :smiley:

Bunu iltifat olarak aldım, sağol. Ama zenginlikle alakam yok, fazla masrafı olmayan bir emekliyim sadece.
Aracımı sürekli kullanmıyorum. Yılda ortalama 1000 - 1500 km yol yapıyor. Bu durumda takacağım LPG sistemi kendini ancak 20 yılda amorti eder.
Şaka bir yana çalışma hayatımda 26 yılım benzin-lpg üretimi ile geçti. LPG'nin riskleri bir yana teknik olarak da bizim motorlara uygun olduğunu düşünmüyorum. Taksici olsaydım ve yılda 150-200 bin kilometre yapsaydım belki düşünebilirdim
 

Ynt: Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

Buggy' Alıntı:
Şanzıman T150, Transfer Case Dana 20, Ön akslar Dana30, Arka akslar AMC 20
Ayna mahruti değiştirmedim. Ön ve arka diff'ler için fabrika çıkışı gear ratio 3,54 verildiğine göre önlerde 46/13, arkalarda 39/11 ayna mahruti kullanılmış.
33 olarak düşündüğün lastik ebadı ise en düşük genişlik 33*10,5*15 olduğuna göre lastik genişliğini 265 yapıyorsun demektir. Bu yakıtını daha da arttırır.
sizin oranlar 3.54 benimkiler ise 4.10 a tekabul ediyor ve lastik capi buyufukce daha az devirle daha yuksek surat yapmazmibu sayedede yakitta dusus olmazmi ?
 



Ynt: Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

unal' Alıntı:
osman bey 1960 model zaten cj 6 yok ondan dizelide olamaz muhtemelen uzatılmış tuzla kasa araçdır o yıllardaki ve dizel motor sonradan konulmuşdur muhtemelen ki 1980 lerden sonra mazot cok ucuzken birçok araca dizel motor takılmışdır sadece jeep değil hatta eski klasik Amerikanlarda bile dizel motor vardı 1990 kadar dolmuş olarak çalışan

Ünal Bey, 80ler değil 60 lı yıllardan bahsediyorum. Karadenizdeki gibi sonradan uzatılmış değil orjinalinden uzun, dedemlerde vardı ondan biliyorum. İsterseniz aşağıdaki linki hepbirliklte sorgulayalım.

http://www.jeeptech.com/models/cj-6.htm
 

Ynt: Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

cj5 ci' Alıntı:
sizin oranlar 3.54 benimkiler ise 4.10 a tekabul ediyor ve lastik capi buyufukce daha az devirle daha yuksek surat yapmazmibu sayedede yakitta dusus olmazmi ?

Hüseyin, mantığın teorik olarak doğru. Lastiğin bir turunda 10 - 12 cm fazla yol alırsın ama lastiğin basma yüzeyi genişleyeceği için sürtünmeden dolayı da güç kaybedersin. Böyle bir tüketim oranını hesaplamak zor, denemek lazım.
 

Ynt: Cj Kullananlar Tavsiye Lazım

linki biliyorum ama orda arjial yazıya sadık kalınırsa dizel motorun isteğe bağlı olduğunu görürsünüz ayrıca türkiyeye gelen willysler bize marşall yardımları ile gelmişdir orda dikkat e derseniz bahsettiği şanzıman modellerined e isteğe bağlı diyor ki bahsettiği bazı modeller sadece wagonerr den çıkar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst