Merhaba,konuya bodoslama girmek istemedim ama basindan beri takip ediyorum.Bir iki bildigimi burada paylasayim.Blazer kullanicisi degilim fakat sanzimandaki P,R,N,kare D,D,2,1 siralamasiyla P,R,N,D,3,2,1 siralamasinin aslinda pek farki yoktur. Islevsel olarak sanzimanlariniz dort ileridir.1 konumunda kullandiginiz zaman sadece 1inci vitesi,2 konumunda kullandiginiz zaman 1ve 2inci vitesleri,3 yada kare D pozisyonunda kullandiginiz zaman 1,2 ve 3uncu vitesleri ve son olarak D konumunda ise 1,2,3 ve 4uncu vitesleri kullanirsiniz.Yollarin yada arazinin durumuna gore devamli bir alt bir ust vitese girip cikmamak icin ornegin surekli tirmanma olan rampali yolda suratinize gore 3 konumuna alirsiniz yada bozuk toprak,dag yollarinda 2 konumunda,eger arazide romork ceker durumda iseniz veya cok yavas gitmeniz gereken kayalik bir yuzeydeyseniz 1 konumunda surersiniz.Bunlar zaten zamanla ve alistikca kendiliginden sizlerin en dogal kullanma sekli olarak hayatinizda yer edeceklerdir.Burada amac hem sanzimani korumak hemde arac icindekilerin emniyet ve konforunu saglamaktir.Yok ben otomatik arac aldim,ikide bir bu viteslerle oynamam yada sanzimana zarar vermek istemiyorum,otomatik araclarda sanzimanla oynamak dogru degil diyebilirsiniz.Evet o zamanda pek bir problem cikmaz cunku araclarinizin sanzimani bu gibi dusunenlerin kullanmasi icin son derece saglam yapilmistir.Siz ileri giderken D ye alir gidersiniz,gerisini sanziman kendi kendine halleder.
Yeterki sanzimanin yagini ve dogru yagi zamaninda degistirin,bir yerlere vurmayin,kulaklarini koparmayin,durmadan parka veya geriye gecirmeyin.
Sahsi bilgi ve tecrubelerimden derlenmistir.Bilgi olmasi amaciyla yazdim.Faydali olmasini umarim.