Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan katenerci Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,530

katenerci

Kamp II
Mesajlar
229
Tepkime Puanı
2
Yer
ANKARA
93 model grnd cher.nin frenlerinde sanki sorun var gibi hissediyorum 40-50 mil bir hızla giderken çok sert degil ama ani bir duruş istediğimde (örneğin 100 m. durmak gibi) aracın sanki durma degilde kendini kasarak durma mesafesinin olması gerekeninden fazla olduğunu hissediyorum..sanki bir şişme var gibi frene basınca sağa sola savrulmada yok ayrıca balatalarda bitmedi fren yağı ve abs de normal..tavsiyelerinizi rica ederim teş.
 

Etiketler
Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

Açıkcası benim sahip olduğum 1993 zj de hoşuma gitmeyen en önemli problemlerden biri zayıf fren sistemi ve ara ara sinirlerimi bozan check engine lambası (Uzun zamandır yanmıyor aslında ancak zamanında cok kızdırıyordu beni :smiley: ). Boylesine ağır ve hızlı bir arabanın fren sisteminin çok daha güçlü olması gerektiğini herzaman düşünmüşümdür. Belki de yeni nesil araçlardaki parmağının ucuyla bastığında dudrurabilen fren sistemlerine alıştığımızdan zj nin frenleme yeteneği bana hep yetersiz gelmiştir. Ani duruşlarda freni bütün gücümle köklüyorum ancak o şekilde işe yarıyor. Anlayacağınız biraz güç gerektiriyor bu aracı ani bir şekilde durdurmaya.
Zamanında fren hidroliklerini değiştirdim, havasını aldırdım ancak bir düzelme olmadı ben de alıştım zaten mevcut fren sistemine. Saygılarımla, Serdar Timur
 

Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

Hocam bence araçları iyi tanıyan bir servise göstermek lazım . Ben ne 5.2 de ne kendi aracımda böyle bir sorun yaşamadım . Mesela Ankaralı arkadaşlar bilir beypazarı-Bolu vardır . Bu yoldan boluya iniş kısmı hali viraj dik iniştir . Bu yolda salak gibi overdrive da kullanmayı unutarak frenle indim .Araçta 4 kişi , 10 tane akü ve kamp malzemesi vardı yan ağzına kadar doluydu . Ne bir zayıflık hissettim nede iniş sonunda ızınmaya bağlı zayıflama oldu .

Balatalar sertleşmiş vs olabilir , disklerde sorun olabilir , fren hidroliği eskmiş olabilir(max 2 yılda bir değişmeli) , fren merkezinde sorun olabilir ...

Özetle iki farklı aracı kullanmış ve kullanan biri olarak böyle bir şikayetim olmadı , tam aksine memnun kaldım frenlerden :smiley:
 

Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

Ben de aksine o kadar memnunum ki frenlerden, anlatamam! 97 Grand Cherokee sürüyorum. Daha önce kullandığım hiç bir arabaya benzemiyor diyebilirim. 2008-2009 araçlarım da var, G.Cherokee'ninki bambaşka bana göre! ABS'de tam yerinde tam olması gerektiği kadar çalışıyor. Ben biraz sert sürerim, 2008 aracın ABS'si hemen devreye girip takır takır beni sinir ediyor. Ama Grand Cherokee önce kendisi çok iyi tutuyor, sonra artık ben iyice zorladıysam kaymadan önce devreye giriyor. Bu arada lastiklerim de oldukça yeni. Onu da eklemem gerek. Bence bir bilene göstermekte fayda var.
 

Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

flying surfer' Alıntı:
Ben de aksine o kadar memnunum ki frenlerden, anlatamam! 97 Grand Cherokee sürüyorum. Daha önce kullandığım hiç bir arabaya benzemiyor diyebilirim. 2008-2009 araçlarım da var, G.Cherokee'ninki bambaşka bana göre! ABS'de tam yerinde tam olması gerektiği kadar çalışıyor. Ben biraz sert sürerim, 2008 aracın ABS'si hemen devreye girip takır takır beni sinir ediyor. Ama Grand Cherokee önce kendisi çok iyi tutuyor, sonra artık ben iyice zorladıysam kaymadan önce devreye giriyor. Bu arada lastiklerim de oldukça yeni. Onu da eklemem gerek. Bence bir bilene göstermekte fayda var.


Kerem çok haklı aynen benim de sorunum vardı frenlerle, zayıf geliyordu. Disklerin yüzünü hafifçe tornada sildirip, balataları da ince zımparayla (bitmemişse tabii) yüzünü tesviyeledikten sonra, sökülmüş disklerin bastığı yüzeyleri yani akis taraflarını dönen tel fırça yardımıyla pasını iyice aldırın öyle takın. Tam temas etmemesi durumunda problem çıkarır. Lastik, fren merkezleri ve hidrolik kalitesi de çok önemli. Kaliperlerin lastikleri (o-ring) şişmiş olabilir, kontrol ettirin. Benim GC iyice yavaşlayıp durmaya yakınken zorlarsam ABS devreye giriyor. Şimdiye kadar hiç kızaklamadı...
 



Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

teş.bülent bey kış gelmeden gözden geçireyim ..ufak ihmaller büyük kazalar doğurur..
 


Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

flying surfer' Alıntı:
Ben de aksine o kadar memnunum ki frenlerden, anlatamam! 97 Grand Cherokee sürüyorum. Daha önce kullandığım hiç bir arabaya benzemiyor diyebilirim. 2008-2009 araçlarım da var, G.Cherokee'ninki bambaşka bana göre! ABS'de tam yerinde tam olması gerektiği kadar çalışıyor. Ben biraz sert sürerim, 2008 aracın ABS'si hemen devreye girip takır takır beni sinir ediyor. Ama Grand Cherokee önce kendisi çok iyi tutuyor, sonra artık ben iyice zorladıysam kaymadan önce devreye giriyor. Bu arada lastiklerim de oldukça yeni. Onu da eklemem gerek. Bence bir bilene göstermekte fayda var.

Bunları yazmışsın, sonra, bayram gezinde frenlerine resmen nazar değmiş Kerem.....
 

Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

Bizim araçların fren hidroliği DOT3' tür. ama o yıllarda DOT4 yoktu.
DOT4, DOT3 sistemlere uyumludur. Ama, DOT3, DOT4 sistemlere konmamaldır. Bildiğim kadarıyla, DOT4, DOT3 sistemlerdeki fren pistonları lastiklerini bozmuyor, ama DOT3, DOT4 sistemin fren pistonları lastiklerini bozuyor. Ve, DOT4 çok daha yeni teknoloji ürünüdür tabiki.

İkisi kesinlikle karıştırılmamalıdır.

Açılmış hidrolik kutusu, kapağı çok iyi kapansada 1yıl sonra kullanılmamalıdır. Benzer şekilde, aracınıza koyduğunuz sıfır kutu hidroliğin üretim tarihi 4 yıldan fazla olmamalıdır.
Fren hidroliği kimyasal yapısı itibariyle nem çeker ve bu nem hem hidroliğin yapısını bozar, hem de dolaştığı yerlerde karıncalanma/paslanma yapar.

Fren hidroliğinin belirli km' de veya belirli yılda kesinlikle, sorun yoksa bile değiştirilmesi lazımdır.
Ben 127.000' de aldığım ve bu konuda hikayesini bilmediğim 5.2' nin hidroliğini, sorun olamamsına rağmen değiştirtim. Tüm sistemi çok titizce DOT4 ile doldurduk. Liftten indiği ilk metrelerde bile hissetiğim farkı anlatamam.

Bu konuyu paylaşmıştık geçmişte, linki bu, tümünü okursanız bayağı faydalı....
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=24764.msg269655#msg269655

Sonraki araştırmalarımda öğrendim ki, bizim ağır araçlarlardaki diskler küçük geliyor. Dolayısı ile çok çabuk ısınıyor. Sıcak soğuk ani değişimlerinde hemen yamuluyor. Tornalattırıyoruz, biraz daha idare ediyoruz, ama, tornalanmış, biraz daha inceltilmiş diskler daha çabuk ısınmaya başlıyor bu sefer.

Piyasada ve benim Ankara' da bulduğum disk markaları çok güzel, illada Mopar kullanılacak diye bi kaide yok. Ama, e bay' da gördüm, ünlü Brembo markası dahi bizim için Disk üretiyor. Keşke bi imkan bulsam da Brembo disklerden alabilsem.

Balata konusunda tavsiyem seramik katkılı Raybestos' tur. Çok kaliteli mal yapar. Ama, Tar oto, Tarkan abide, titanyum alaşımlı balatalar da var. Detaylarını bilmiyorum. Ararsanız kendisini şahane bilgi verir. Lütfen selamımı söyleyin.

Tavsiyem, bu araçlarda çok frene yüklenmemeniz, devamlı pedala basıp ezmemeniz, uzun/dik inişlerde yüksek süratler için O/D Off modunu kullanarak 3. viteste kalmanız. Düşük süratler içinde ana şanzmanın 2 veya 1 seçeneklerini kullanabilirsiniz.
 

Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

Evet bende İlkbaharda Hidroliği değiştirtmiştim . DOT4 ile değişti . Dediğim gibi Çok ciddi uzun süreli virajlı inişlerde yüklü halde test ettim ama bir şişme zayıflama olmadı .

Bu arad jeep in sitesinden Aracın Id sini sorgulatıyorum disklerim de hata varmış (Gerçi değişlmiştir şimdiye belkide özel serviste bakmadım servis kayıtlarına) ve servise uğrarsam değşecekmiş . Türkiyede servislerin bunu kabul edeceği konusunda hala tereddütlerim var ama ilk değişim gerektiğinde kopnunun üzerine düşücem ;)
 



Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

ssbman' Alıntı:
Evet bende İlkbaharda Hidroliği değiştirtmiştim . DOT4 ile değişti . Dediğim gibi Çok ciddi uzun süreli virajlı inişlerde yüklü halde test ettim ama bir şişme zayıflama olmadı .

Bu arad jeep in sitesinden Aracın Id sini sorgulatıyorum disklerim de hata varmış (Gerçi değişlmiştir şimdiye belkide özel serviste bakmadım servis kayıtlarına) ve servise uğrarsam değşecekmiş . Türkiyede servislerin bunu kabul edeceği konusunda hala tereddütlerim var ama ilk değişim gerektiğinde kopnunun üzerine düşücem ;)

10 15 yıl önceki geri çağırmayı şimdi yaptırırsan olay olur.... Helal olsun valla ;D
 

Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

Valla beni bağlamaz diycem jeep resmi sitesinde git yaptır diyor ... Zamanı gelsin konuşucam servisle ... Değişrise tadından yenmez valla ... Beleş disk hemde mopar ;D
 

Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

Alfonse' Alıntı:
Bunları yazmışsın, sonra, bayram gezinde frenlerine resmen nazar değmiş Kerem.....

Evet arkadaşlar, resmen nazar deydi!... ???

Tam bunları yazdım, o kadar parça var, hiçbirine birşey olmadı, frenlerim arıza yaptı. Karadeniz gezisinde yaylalardan inerken biraz fazla frene bastım, Sanırım fren merkezleri sıkışmış, balatalar şişti, araba gitmez oldu, 100 km çektirdik. Sabah soğuduğunda açılmıştı. Ama yetkili serviste biraz temizlediler, yağladılar, fazla birşey yapmadan tekrar yolladılar.

Bu hafta Akgün ustaya bir göstereceğim. Aslında balatalar daha yeni değişmişti!... :(

Bu arada tayfun61 kardeşim memleketi olan Trabzonda bize bayram günü o kadar yardımcı oldu ki, anlatamam! Buradan kendisine çok teşekkür ediyorum. Teşekkürler Tayfun!!! :smiley:
 

Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

ssbman' Alıntı:
Valla beni bağlamaz diycem jeep resmi sitesinde git yaptır diyor ... Zamanı gelsin konuşucam servisle ... Değişrise tadından yenmez valla ... Beleş disk hemde mopar ;D

Bende araştırmıştım, hiç bi geri çağırma yok benim şase no' ya..... Vallahi üzülmüştüm ;D Keşke bişey çıksada beleşe değiştirtsek diye.... ;D

Yüklen Yetkili servise..... Çök üstlerine :D
 

Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

flying surfer' Alıntı:
Evet arkadaşlar, resmen nazar deydi!... ???

Tam bunları yazdım, o kadar parça var, hiçbirine birşey olmadı, frenlerim arıza yaptı. Karadeniz gezisinde yaylalardan inerken biraz fazla frene bastım, Sanırım fren merkezleri sıkışmış, balatalar şişti, araba gitmez oldu, 100 km çektirdik. Sabah soğuduğunda açılmıştı. Ama yetkili serviste biraz temizlediler, yağladılar, fazla birşey yapmadan tekrar yolladılar.

Bu hafta Akgün ustaya bir göstereceğim. Aslında balatalar daha yeni değişmişti!... :(

Bu arada tayfun61 kardeşim memleketi olan Trabzonda bize bayram günü o kadar yardımcı oldu ki, anlatamam! Buradan kendisine çok teşekkür ediyorum. Teşekkürler Tayfun!!! :smiley:

Kerem' in sorununa bakılır, çözüm bulunur... Eyvallah...

Ama,
Reklam yapmak istiyorum :smiley:
Her türlü ev tadilatı, ev tamiri, inşaat, sıvası bitmiş evin tamamlanması konusunda 1 numara Kerem... Markaya para ödemeyeceğiniz, çok güzel bi markası dahi var dostumuzun. işler markalıdır yani.... ;) ;) ;)

İkincisi,

Yarın öbürgün, Kerem' in Grand Cherokee' sinin ön tamponuna vinç için, tabiki şaseden, ayak yapmaya başlayacığız. Fikri ve Zikri ile yardım etmek isteyenleri bekleriz ;) ;D İhtiyacı olanları ilgiye davet ederiz.. Anlatabildim mi? Saygılar ;D ;D ;D ;D ;D
 



Ynt: Cherokee Zj'nin Frenlerinden Memnun musunuz?

ssbman' Alıntı:
Valla beni bağlamaz diycem jeep resmi sitesinde git yaptır diyor ... Zamanı gelsin konuşucam servisle ... Değişrise tadından yenmez valla ... Beleş disk hemde mopar ;D

Bende de geri çağırma vardı dikkat etmemiştim biraz araştırdım ve aşağıdaki yazıyı buldum tam anlamadım ama sanırsam ön disklerde bi bozulma veya yıpranma oluyomuş galiba onun yerine korozyon kaplamalı diskler takılması gerekiyormuş :eek: inşallah değiştirirler ankara'ya dönünce binecem servislerin tepesine ;D

---------

Summary:
VEHICLE DESCRIPTION: PASSENGER AND MULTI-PURPOSE VEHICLES ORIGINALLY SOLD OR CURRENTLY REGISTERED IN THE STATES OF CONNECTICUT, ILLINOIS, INDIANA, MAINE, MARYLAND, MASSACHUSETTS, MICHIGAN, NEW HAMPSHIRE, NEW JERSEY, NEW YORK, OHIO, PENNSYLVANIA, RHODE ISLAND, VERMONT, OR WISCONSIN, AND THE DISTRICT OF COLUMBIA. THE FRONT DISC BRAKE ROTORS CAN EXPERIENCE SEVERE CORROSION IF OPERATED FOR AN EXTENSIVE PERIOD IN THE "SALT BELT." IF THE ROTORS ARE NOT REPLACED, THE CORROSION CAN EVENTUALLY COMPROMISE THE STRUCTURAL INTEGRITY OF THE STAMPED STEEL CENTER HUB SECTION OF THE ROTOR.
Consequence:
THE REDUCED STRENGTH CAN ALLOW THE CAST IRON WEAR SURFACE TO SEPARATE FROM THE HUB, REDUCING THE BRAKE EFFECTIVENESS OF THE VEHICLE.
Remedy:
DEALERS WILL REPLACE THESE ROTORS WITH ROTORS THAT ARE COATED WITH A CORROSION PROTECTION.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,847
Mesajlar
1,524,533
Kayıtlı Üye Sayımız
166,645
Kaydolan Son Üyemiz
nevzat köprü

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst