Cherokee Kk Kızdırma Bujisi Açmıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Cyb Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,563

Cyb

Ana Kamp
Mesajlar
61
Tepkime Puanı
4
Arkadaşlar merhaba. Aslında aracım Dodge Nitro ama birebir aynı aksam olduğu için ve burası daha aktif olduğu için buraya yazmak istedim.

Özellikle kışın sabahları zor çalışan aracımın öncelikle enjektörleri tamir gördü, sonra basınç regülatörü değişti ama kontağı açınca kızdırma bujisi devreye girmiyormuş, usta en son buna kanaat getirip bir düğme koydu ve kontağı açınca önce onunla ısıtıp sonra çalıştırabiliyorum. Bilgisayara bağlayınca arıza da vermiyor araba

Usta sebebini bulamadı, yardımcı olabilecek kimse var mı neresine baktırayım?
 
Son düzenleme:

Etiketler
kızdırma bujilerinin 1 tanesi bile arıza yapsa tamamı+ röle değiştirilir sistem motor ısısını çlçer ecu ya yollar ecu kızdırmalara gereken süre kızdırmaları çalıştırır kış aylarında kızdırma ışığı bir süre yanmasına rağmen yaz aylarında hiç yanmaya bilir yada kış aylarında motoru bir süre durdursanız bile tekrar çalıştırdığınızda kızdırmalar ya devreye girer yada girmez bu ecunun işidir öyle tesisata ara kablo düğmeyle olmaz buji + röle değişimini yaptırıp düğmeyi iptal edin tesisatı düzelttirin başka bir arıza varsa bilen bir ustaya yaptırın tavsiyem budur kolay gelsin
 

kızdırma bujilerinin 1 tanesi bile arıza yapsa tamamı+ röle değiştirilir sistem motor ısısını çlçer ecu ya yollar ecu kızdırmalara gereken süre kızdırmaları çalıştırır kış aylarında kızdırma ışığı bir süre yanmasına rağmen yaz aylarında hiç yanmaya bilir yada kış aylarında motoru bir süre durdursanız bile tekrar çalıştırdığınızda kızdırmalar ya devreye girer yada girmez bu ecunun işidir öyle tesisata ara kablo düğmeyle olmaz buji + röle değişimini yaptırıp düğmeyi iptal edin tesisatı düzelttirin başka bir arıza varsa bilen bir ustaya yaptırın tavsiyem budur kolay gelsin

Tamir gördü enjektörler. Usta da ecu beyniyle alakalı bir şey var ama bilgisayarda hiçbir hata görünmediği için bir şey yapamıyorum diyor. Röleyi değiştirmeye gerek görmedi, sistemi iptal edip düğme takmış. Özetle bulamadı sıkıntıyı, buradan bir sormak istedim bakılması gereken yerler nelerdir arıza nerededir diye. Zira şu an eski arabalar gibi düğmeyle ısıtıp öyle biniyorum, kaldım öyle.
 

Tamir gördü enjektörler. Usta da ecu beyniyle alakalı bir şey var ama bilgisayarda hiçbir hata görünmediği için bir şey yapamıyorum diyor. Röleyi değiştirmeye gerek görmedi, sistemi iptal edip düğme takmış. Özetle bulamadı sıkıntıyı, buradan bir sormak istedim bakılması gereken yerler nelerdir arıza nerededir diye. Zira şu an eski arabalar gibi düğmeyle ısıtıp öyle biniyorum, kaldım öyle.

Selamlar

manifold ısı sensörü / müşürü baktırdınızmı ? ecuya normal ısı değeri yolluyordur bu durumda ecu kızdırmaları devreye sokmaz arızayada geçmez röle değişimine gerek görülmemeside şu şekilde kızdırma bujilerinden 1 tanesi bile bozulsa bunların tamamı ve röle değiştirilir sırayla bozulması yada rölenin arıza yapıp devamlı açık / kapalı kalması beklenmez aynı antifiriz / fren hidroliğinin 3 senede 1 değiştirilmesi gerektiği gibi antifirizin / fren hidroliğinin özelliğini kaybetmesinin beklenmediği gibi bunlar tavsiye niteliğinde ama en doğrusu kişinin kendi bildiği aklının ve kalbinin onayladığıdır kolay gelsin
 

Selamlar

manifold ısı sensörü / müşürü baktırdınızmı ? ecuya normal ısı değeri yolluyordur bu durumda ecu kızdırmaları devreye sokmaz arızayada geçmez röle değişimine gerek görülmemeside şu şekilde kızdırma bujilerinden 1 tanesi bile bozulsa bunların tamamı ve röle değiştirilir sırayla bozulması yada rölenin arıza yapıp devamlı açık / kapalı kalması beklenmez aynı antifiriz / fren hidroliğinin 3 senede 1 değiştirilmesi gerektiği gibi antifirizin / fren hidroliğinin özelliğini kaybetmesinin beklenmediği gibi bunlar tavsiye niteliğinde ama en doğrusu kişinin kendi bildiği aklının ve kalbinin onayladığıdır kolay gelsin

Bilgiler için teşekkürler, yeni götürdüğüm ustayla paylaşacağım.
 




kızdırma bujisinin kontrol ünitesi ayrı mı? ayrı ise o bozulmuştur. ancak elektronik olarak bağlantısı tamdır, akımı bujilere gönderemez arıza da vermez. WK jeep grand cherokee de bu oldu. kontrol ünitesini açıp tamir ettim, yeni ve orijinal dengi (magnetti marelli) sanayi kızdırma bujhileri taktım o kış işi çözdü. ertesi kış yine aynısı oldu araba çalışmadı, çalışsada 2 dk heryer beyaz duman içinde kaldı. kontrol ünitesi yine bozulmuş. yenisini aldım. sorun çözüldü.

yani kaliteli buji ve doğru çalışan kontrol ünitesi lazım. tam olarak bozulmadıysa arıza vermiyorlar. bujiler ısınamıyor yeteri kadar ama direnç olarak sınırlar içinde. arıza çıkmaz. birde bu tip bujilerin votlajı değişkenlik gösterir, 4.5 volt 7 votl gibi. yanlış buji varsa aaç çalışmaz, buji ısınamaz çünkü.
 

kızdırma bujisinin kontrol ünitesi ayrı mı? ayrı ise o bozulmuştur. ancak elektronik olarak bağlantısı tamdır, akımı bujilere gönderemez arıza da vermez. WK jeep grand cherokee de bu oldu. kontrol ünitesini açıp tamir ettim, yeni ve orijinal dengi (magnetti marelli) sanayi kızdırma bujhileri taktım o kış işi çözdü. ertesi kış yine aynısı oldu araba çalışmadı, çalışsada 2 dk heryer beyaz duman içinde kaldı. kontrol ünitesi yine bozulmuş. yenisini aldım. sorun çözüldü.

yani kaliteli buji ve doğru çalışan kontrol ünitesi lazım. tam olarak bozulmadıysa arıza vermiyorlar. bujiler ısınamıyor yeteri kadar ama direnç olarak sınırlar içinde. arıza çıkmaz. birde bu tip bujilerin votlajı değişkenlik gösterir, 4.5 volt 7 votl gibi. yanlış buji varsa aaç çalışmaz, buji ısınamaz çünkü.

evet sorun o çıktı sanırım, ancak şimdi kızdırma bujilerim de yanmış görünüyor ve onları da değiştirmem gerekiyor. marka olarak öneriniz var mı? et.1 germany ve bosch var sadece piyasada ve aralarında ciddi bir fiyat farkı var, karar veremedim hangisini alacağıma.
 







hiçbir fark olmuyor. mercedes om642 motorda fark etmedi. ama ucuz yan sanayiler hemen bozuluyor almayın.
 

hiçbir fark olmuyor. mercedes om642 motorda fark etmedi. ama ucuz yan sanayiler hemen bozuluyor almayın.
Birinin tanesi 30 lira, diğerinin tanesi 200 lira, bütçemi zorlayabilir şu ara :smiley: araca zararı olmazsa ucuzundan alayım şimdilik, tekrar arıza yapması halinde kaliteli olandan alırım.
 

orijinal magneti marelli o kadar ucuz olamaz. almayın. yüzde 25 filan ucuz olması lazım.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,010
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst