Cherokee 3.7 Renagede Sorun Yardımm

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan unnamede08 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,132

unnamede08

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Yer
artvin
merhaba arkadaşlar bende 2003 model 3.7 renegade mevcut. Araçla bodrumdan artvine dönerken yolda vites takıldı yada ustanın dediği şanzumanı korumaya almış. aracı kenara çektim arabayı açtım kapattım düzeldi yaklaşık bi 100 km sonra yine rampa çıkarken yine yaptı. yine açıp kapattım düzeldi. daha sonra ankarada sanayiye uğradım. bilgisayara bağladılar Selenoid arızası vermiş deyip değiştirdiler. aynı zamanda şanzıman yağınıda değiştirdim. Fakat ağrıza düzelmedi. artvine dönerken bir kez daha yaptı. Selenoid değiştirdik den sonra arabanın vites geçişlerini daha çok hissetmeye başladım. Birde şimdi uzun rampalarda 3 viteste sanırım titreme yapıyor hafiften , gaza yüklenince vites küçültüyor ve hızlanıyor gazı biraz kesinçe vites atıyor ama rahatsız edecek düzeyde değil titreme . Ankarada arabanın dengesini bozdular . sizce sorun ne olabilir şimdiden teşekkür ederim...
 

Etiketler
doğru yağı koyduklarından eminmisiniz? o araçlardaki iki tür vites kutusu da mutlaka Mopar ATF 4 yada ATF4+ kullanılması lazım. Titreme tork konvertöründen olabilir yada onu kontrol eden başak bir selenoidden olabilir.
 

Ankara’da hangi usta yaptı bunu?

Arıza kodunu görmeden ve DRB elinde olmadan uzaktan tavsiye vermek çok zor.

Otomatik şanzımanın canı yağıdır, atf4 veya muadili bir yağ gerekir ve doğru miktarda olmasına dikkat edin. Araç çalışırken ve motor sıcakken yağ çubuğundan seviyesini kendinizde kontrol edin.

Şanzıman beyni hangi yazılım versiyonunda acaba?

Solenoid yan sanayi mi acaba? Üzerindeki Valvebody yeni versiyon mu eskimi gibi birçok ayrıntınında bilinmesi lazım.

Solenoid değişiminden sonra adaptasyon yapıldı mı? Yapılmadıysa bu da vuruntu yapar.

Titreme , TCC diye tabir edilen O/D de 80km/h dan sonra tatlı gazda devreye giren bir kavrama yüzünden olma ihtimali yüksek. Tam dediğim aralıkta yapıyorsa konvektör de bulunan balatalarda problem olabilir.

Bu şanzıman arızaları ike birebir uğraşmış ve bu şanzımanlardan onlarca toplamış biri olarak en iyi yolun iyi bir ustadan geçtiğini söylemeliyim. Otomatik şanzımancılardan uzak durun mutlaka.

Ankara’da eğer gitmediysen, HMC veya Akgün&Aydın bütün problemlerini çözer.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,907
Mesajlar
1,525,459
Kayıtlı Üye Sayımız
166,709
Kaydolan Son Üyemiz
Mete26

SON KONULAR



Geri
Üst