Çekmekaravan Desem Değil, Motokaravan Desem Hiç Değil. Bence Birde Bu Karavanı Konuşalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dolphin_ayvalık Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,658

dolphin_ayvalık

Yeni Üye
Mesajlar
17
Tepkime Puanı
2
Yer
Balıkesir
Merhabalar çekme karavanı olan bir forumdaşınız olarak siz değerli ve tecrübeli üyelerinin bilgi ve tecrübelerinden faydalanmak için bu konuyu açıyorum. Daha önce forumlarda ne böyle bir karavan gördüm ne de konusunun geçtiğine şahit oldum. Ülkemizdeki karavancıların (gerek çekme gerekse motokaravancıların) vergi, ehliyet,muayene vs. gibi problemlerini düşündükçe, çekme mi alsam yoksa moto mu tartışmaları yapılrken bu karavanın (Heku Car Camp) ikisinin arasında kendine ayrı bir yer bulacağını tahmin ediyorum.

Bence artıları; çekme karavan gibi salınım yapmaz, geri giderken tepeden de bağlı olduğu için ters manevra tecrübesi gerektirmez, 4 kişilik yatma kapasitesi sunup 750 kg altı olacağı için tüv/ plaka, ehliyet (ileride daha ne zorluklar çıkarılır bilinmez) zorunluluğu gerektirmez. Moto karavan konforu sunup 2. bir araç bulundurma zorunluluğu olmaz.

Bence eksiler; diyeceğim ama çok değil bir tane, o da aracınızı değiştirdiğinizde yenisi ile nasıl uyum sağlanır.

Merek ettiğim hususlar; Ne ülkemizde ne de Avrupa da böyle bir karavan neden çok görülmüyor. Ülkemizde kendine çekme karavan yapanlar var, böylesine tevessül eden yok. Opel den başka yapan bir firma göremedim. Akla gelen teknik olarak tutulmuyor, sürüş güveni mi vermiyor?

Edindiğim bilgiler ışığında 5.25m çekme karavanımı satarak böyle bir şey yaptırmaya karar vereceğim.

Şimdiden ilgilenen ve bilgileri ile katkı sağlayanlara teşekkür ediyorum.
17329_1156770891171.jpg
 
Son düzenleme:

Etiketler
Farklı bir model , kendimi bu aracı kullanırken düşündüm olumlu ve olumsuz yanları ne olabilir diye.
Bütün tek parça bir araç ,çeken aracın testleri binek araç statüsünde yapılıyor fakat bu şekilde neredeyse boydan ve yükseklikten 2 katına çıkıyorki buda rüzgarlı yagışlı havalarda hiç güven vermiyor .

Çekme karavanda bunu çeken araca çok az hisetirir çünkü çekilen araç ok yardımı ile çekildiginden yanlara ve öne dogru esnemelerde çeki okunda bu sarsıntı ve vibrasyon minumuma iner fakat düşünüyorumda sanki binek bir araçda hiçde güvenli ve konforlu yolculuk olmayacakmış gibi duruyor .

Resimdeki şekilde tek parça oldugundan binek aracı sanki yelkenliye dönüştürmüş gibi duruyor :smiley:

Yanılıyor olabilirim nacizane fikrimdi belkide avantajlarıda vardır bilemedigimiz.
Birde böyle birşeyi kime yaptıracaksınız ki araç anlışıldıgı kadar fibergılas çalışılarak yapılmış yani bu büyüklükde kalıp yapmak gerekecektir ,bizim ustalar sagolsunlar yapmam demez yapıncada çok agır olup 750 kg geçebilir .

Birleşik yerlerin çok iyi bir birini karşılaması lazım bir miktar fazla basan yerde iki tarafada zarar verip ezilme ve kırılma yapabilir.
 

İlk önce eşime sordum böyle bir karavan istermiydin ilk bakışta ve çok kesin bir ifade ile hayır dedi bende böyle bir karavanım olsun istemem nedenini bilmiyorum ama benim gönlüme hiç sinmedi gözüme hoş gelmedi.teknik olrsk çok mükemmel olsa bile. Ayrıca bende Ayvalıkta yaşıyorum görüşmek dileği ile
 

Bunu kime yaptırmayı düşünüyorsunuz?
Türkiyede imali mümkün değil.
Özel uğraşılsa bie ruhsat alması mümkün değil.
Yurt dışından komple ithal etseniz çok pahaliya malolur.
Ve bunun dahi ruhsatında çok zorlanırsınız.

Bence standart çekme karavana yönelin.
Selamlar.
 
Son düzenleme:

Gelen ve Gelecek yorumlar için teşekkürler. Yorumlara yorum yaparken bu karavanı savunduğumu yada yorumlarınıza eleştirisel yaklaşmak peşinde olmadığımı bilmenizi isterim.

Sn.İstanbultex; Tereddütelerinize katılıyorum, yaptırma girişimim olsa hafif Avrupa şase üstüne demirden çerçevesini yaptırıp kaplama cihetine giderdim, birbirini karşılayan yerlerden karavan tarafında ki kısmın branda malzemesine benzeyen esnek bir malzeme olduğunu bilmenizi isterim.

Sn. Hüseyin Gelici;Balıkesir merkezde yaşıyorum. Ailem Ayvalık da. Tanışmayı bende arzu ederim.

Sn. Frigotek; Halen 5,25 karavanımla aktif olarak yollardayım. Motokaravanlara 50-60 bin gibi rakamlar verildiğini düşünecek olursak ikinci bir araç masrafına girmemek, yüksek karavan sigorta maliyetleri ile karşılaşmamak için normalin az fazlası ile imal ettirilebileceğini düşünüyorum. Ruhsat konusuna gelince amacım zaten 750 kg altı ve ruhsatsız olması.

Katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ediyorum. Ek olarak karavanla ilgili 2 resim daha ekliyorum. Anladığım kadarı ile standart çeki demiri haricinde araca sağ ve soldan 2 bağlantısı daha var. Paylaşımlarınızı bekliyorum.

images.jpg
normal_792416.jpg
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst