Çekme Karavanla Hangi Köprüden Geçmeliyim..??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cevizkabugu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,519

cevizkabugu

Kamp I
Mesajlar
108
Tepkime Puanı
38
Şu an avrupa tarafındayım.. İstanbuldan anadolu tarafına geçerken 15 temmuz köprüsü çekme karavanlara yasak sanırım.. Fatih Sultan Mehmet Köprüsünden ceza yemeden geçmek mümkünmü..??

Karavanım 750 kg. altı olup, üzrinde çektiğim otomobilin plakası takılı durumda.. Daha olmadı Yavuz Sultan Selim Köprüsünden mi geçmeli..

Çekme karavanla geçiş ücretleri ne kadardır kıyaslama için o da gerekli tabii..
 

Şu an avrupa tarafındayım.. İstanbuldan anadolu tarafına geçerken 15 temmuz köprüsü çekme karavanlara yasak sanırım.. Fatih Sultan Mehmet Köprüsünden ceza yemeden geçmek mümkünmü..??

Karavanım 750 kg. altı olup, üzrinde çektiğim otomobilin plakası takılı durumda.. Daha olmadı Yavuz Sultan Selim Köprüsünden mi geçmeli..

Çekme karavanla geçiş ücretleri ne kadardır kıyaslama için o da gerekli tabii..

FSM'den geçebilirsiniz. 3 Akslı araç tarifesinden ücretlendirme yapılmaktadır. Sirkeci Harem feribotunu da kullanabilirsiniz
 

Cevabınız için teşekkür ederim. Çekme karavan ile kullandığım araç 3 asklı olduğuna göre otobüs veya tır statüsünde 3.4. sınıf araç sınıfına girmiyor mu ki..??

Hem 3 asklı araç tarifesi uygulanıp hemde 1. sınıf otomobil sınıfı nasul oluyor kafam karıştı..

Ayrıca yukarıdaki basın açıklamasını okudum çekme karavanlarla ilgili bir şey yazmıyor.. Sadece karavan ruhsatlı motorlu taştlar geçebilir yazıyor..
 

Cevabınız için teşekkür ederim. Çekme karavan ile kullandığım araç 3 asklı olduğuna göre otobüs veya tır statüsünde 3.4. sınıf araç sınıfına girmiyor mu ki..??

Hem 3 asklı araç tarifesi uygulanıp hemde 1. sınıf otomobil sınıfı nasul oluyor kafam karıştı..

Ayrıca yukarıdaki basın açıklamasını okudum çekme karavanlarla ilgili bir şey yazmıyor.. Sadece karavan ruhsatlı motorlu taştlar geçebilir yazıyor..
Ücretlendirme aks sayısına göredir. Mesela 6 akslı 40ayak kamyonlar boşken 3 aksı kaldırıp geçerler ve 3 akslı araç bedeli öderler yani tek akslı römork çeken otomobil gibi. Siz sınıfa takılmayın. 2 akslı karavanla geçerseniz sistem sizden 4 akslı araç bedeli tahsil eder.
 





Arkadaşlar FSM köprüsünden çekme karavan ile geçtim. Şu ana kadar bir ceza gelmedi.. e-devlette herhangi bir ceza ya da yaptırım görünmemekte..

Nedense sistem çekme karavanı görmemiş olacak ki 24 tl gibi bir ücret görünmekte.. 1. sınıf araç (otomobil) olarak tarifesi uygulanmış.
 

Arkadaşlar FSM köprüsünden çekme karavan ile geçtim. Şu ana kadar bir ceza gelmedi.. e-devlette herhangi bir ceza ya da yaptırım görünmemekte..

Nedense sistem çekme karavanı görmemiş olacak ki 24 tl gibi bir ücret görünmekte.. 1. sınıf araç (otomobil) olarak tarifesi uygulanmış.
Ceza yetersiz bakiyenin süresi içinde yatırılmaması durumunda tahakkuk eder. Limitiniz müsait olduğu müddetçe ceza tahakkuk ettirilmez. Sistem sizi 2 akslı araç olarak görüp tahsilat yapar. sensörler 3 aksı görür ve otomatik hesaptan tahsil eder. HGS hareketlerinizi her ay başı kontrol ederseniz hangi tarihte hangi gişelerden geçtiğinizi takip edebilirsiniz. Bunun bir başka yararı ise sahte plakalı araç geçişiyle hesaptan tahsilat yapılıp yapılmadığını görürsünüz. O gişeden o tarihte geçmediğinizden eminseniz itiraz edersiniz ve görsel kayıtlar kontrol edilir ve kayıtlı araçla eşkal örtüşmüyorsa tahsil edilen ücret iade edilir. Sahte plakalı araç renk, model vs detaylarıyla ayırt edilemediği hallerde yapılan itirazda ispat araştırmasını nasıl yaptıkları hakkında bilgim yok. Ama siz kendi kayıtlarınızla ispat ederseniz (o tarihte başka yerde bulunma hali) gene iade alırsınız
 

Ücretlendirme aks sayısına göredir. Mesela 6 akslı 40ayak kamyonlar boşken 3 aksı kaldırıp geçerler ve 3 akslı araç bedeli öderler yani tek akslı römork çeken otomobil gibi. Siz sınıfa takılmayın. 2 akslı karavanla geçerseniz sistem sizden 4 akslı araç bedeli tahsil eder.
Bu ücretlendirme adil değil. O2 belgeli bir römork yada karavanının ayrı plakası oluyor. Bu durumda her ikisi içinde ayrı HGS etiketi alınırsa çok daha ucuza gelecektir.
Çeken Araç + Römork 3. sınıf olarak ücretlendiriliyor. Her iki araç 1. sınıf etiket olsa çok daha ucuza geliyor.

Römorkun yada karavanın 2 dingilli olduğu durumda durum daha da vahim, size resmen Tır tarifesi uyguluyorlar. Oysa Çeken araç 2 aks + Römork 2 aks her biri için ayrı etiket alınması durumunda aşağıdaki örneğe göre 440 TL yerine 140 TL ödüyorsunuz

Örnek YSS Köprü geçiş ücretlerine göre;
1. Sınıf araç 70 TL
3. Sınıf araç 175 TL (3 Aks)
4. Sınıf araç 440 TL. (4 Aks)
 

Bu ücretlendirme adil değil. O2 belgeli bir römork yada karavanının ayrı plakası oluyor. Bu durumda her ikisi içinde ayrı HGS etiketi alınırsa çok daha ucuza gelecektir.
Çeken Araç + Römork 3. sınıf olarak ücretlendiriliyor. Her iki araç 1. sınıf etiket olsa çok daha ucuza geliyor.

Römorkun yada karavanın 2 dingilli olduğu durumda durum daha da vahim, size resmen Tır tarifesi uyguluyorlar. Oysa Çeken araç 2 aks + Römork 2 aks her biri için ayrı etiket alınması durumunda aşağıdaki örneğe göre 440 TL yerine 140 TL ödüyorsunuz

Örnek YSS Köprü geçiş ücretlerine göre;
1. Sınıf araç 70 TL
3. Sınıf araç 175 TL (3 Aks)
4. Sınıf araç 440 TL. (4 Aks)
Köprü ve otoyollarda ücretlendirme aks sayısına göre tarifelendirilir. Zemin sensörleri algıladığı aks sayısına göre ücret tahakkuk eder. Taşıtın katar olup olmadığına bakılmaz. Boş kamyonların arka dingillerini kaldırma nedeni budur. TIR Dorseleri de plakalıdır!. sistem çeken aracı ayrı dorseyi/römorku ayrı değerlendiremez.
 



Ücretlendirme aks sayısına göredir. Mesela 6 akslı 40ayak kamyonlar boşken 3 aksı kaldırıp geçerler ve 3 akslı araç bedeli öderler yani tek akslı römork çeken otomobil gibi. Siz sınıfa takılmayın. 2 akslı karavanla geçerseniz sistem sizden 4 akslı araç bedeli tahsil eder.
Bu ücretlendirme adil değil. O2 belgeli bir römork yada karavanının ayrı plakası oluyor. Bu durumda her ikisi içinde ayrı HGS etiketi alınırsa çok daha ucuza gelecektir.
Çeken Araç + Römork 3. sınıf olarak ücretlendiriliyor. Her iki araç 1. sınıf etiket olsa çok daha ucuza geliyor.

Römorkun yada karavanın 2 dingilli olduğu durumda durum daha da vahim, size resmen Tır tarifesi uyguluyorlar. Oysa Çeken araç 2 aks + Römork 2 aks her biri için ayrı etiket alınması durumunda aşağıdaki örneğe göre 440 TL yerine 140 TL ödüyorsunuz

Örnek YSS Köprü geçiş ücretlerine göre;
1. Sınıf araç 70 TL
3. Sınıf araç 175 TL (3 Aks)
4. Sınıf araç 440 TL. (4 Aks)
Köprü ve otoyollarda ücretlendirme aks sayısına göre tarifelendirilir. Zemin sensörleri algıladığı aks sayısına göre ücret tahakkuk eder. Taşıtın katar olup olmadığına bakılmaz. Boş kamyonların arka dingillerini kaldırma nedeni budur. TIR Dorseleri de plakalıdır!. sistem çeken aracı ayrı dorseyi/römorku ayrı değerlendiremez.
Cevap için teşekkürler ancak,
HGS müşteri hizmetlerini aradım sordum,
Römork için etikete gerek yok diyorlar,
Gişeden geçtiğinde Çeken araç için 1. Sınıf etiket tarifesi uygulanacak, Römork plakası olduğu için onun içinde geçiş ihlali sayacak diyor, bizi arayıp kayıt oluşturduğunuzda römork içinde 1. Sınıf tutar çeken aracınızın etiketinden düşecek bilgisini verdiler.
Yarın tekrar arayıp bir başka yetkili birinden cevap isteyeceğim..

Hakkaniyete uygun olan da bu değil mi? Öndeki araç motorlu, daha aĝır bir taşıt, römorkun motoru yok ve çok daha hafif, römork çift olsa bile çeken araç ile aks sayıları eşit neden ikisini de 1.sınıf saymak yerine çok daha yüksek 3 veya 4. Sınıf üzerinden ödeme alınıyor?

Römork ruhsatlı ve plakalı yani bir taşıt ise ona da hgs etiketi alınmasına hukuki bir engel olmamalı.

Mototu arızalı bir otomobil aracı çeken başka bir araç ile birlikte gişeden geçilmesi durumunda her ikisine de 1.sınıf tarifesi uygulanmıyor mu?
4 aks saydı sistem deyip neredeyse 6 katı ödeme yapmak saçmalık. Bu dava konusu olursa mutlaka haklı çıkılacaktır. Çünkü römork başlı başına bir araç sayılıyor.
 
Son düzenleme:

@69A033

Evet haklı olabilirsiniz bu konuda.. Size katılmamak mümkün değil gayet hakkaniyetli olur da; bizim ülkemizde dövlet baba hep bizim arkamıza geçip çiviyi bize çaktığı için biz haksızız..

Para lazım bütçede açık var ''radar araçlarını boşta tutmayın'' şeklinde talimatlar verilebiliyor..
En ilginci ise bütçeye gelir olarak trafik cezaları konulabiliyor.. Hiç bir sürücü hata yapmazsa ne olacak..??

750 altı karavanla TEM otoyolunda (edirne -istanbul) ve FSM köprüsünde sadece 1.sınıf ücret alınmış.. Sistem çeken aracın plakası olan römorku görememiş.. Aynı araçla İstanbul-Ankara-Mersin tarafına giderseniz otoyolda sistem 3 dingil parası düşmekte burada römork görülmüş bu da ilginç bir durum değil mi..???
 

750 altı karavanla TEM otoyolunda (edirne -istanbul) ve FSM köprüsünde sadece 1.sınıf ücret alınmış.. Sistem çeken aracın plakası olan römorku görememiş
Evet ilk işlemi "hatalı geçiş yada kaçak geçiş" olarak kaydeder, sonra düzeltir, hesabınızdan farkı çeker.
HGS aracınızın sınıfına uygun verilir. Römork takıyorsunuz diye 4 akslı taşıt HGS'si verilmez. TIR'da 2 akslı araç HGS'si taşır. Paralı geçişte sensörün kaydettiği aks sayısına göre ücret tahakkuk eder. Bu nedenle uzun çok akslı araçlar boş kasayla geçerken dingillerini kaldırarak seyahat eder.
5 akslı TIR böylece 3 akslı kamyon bedeli öder. Kısaca 2 akslı karavandan az öder.
Gereksiz yere aracınızın HGS'ini değiştirmeyin.
Bu bilgi bizzat deneyimlemiş tecrübeli kişi tavsiyesidir.
Ayrıca KOİ illetmesi otoyol ve köprü geçişinde mutlaka Nakit gişeyi kullanın. HGS'den yaptığı tahsilatı iptal ettirin kartla ödeyin. İleriye dönük hatalı işlem vs cezalara muhatap olmazsınız
 

750 altı karavanla TEM otoyolunda (edirne -istanbul) ve FSM köprüsünde sadece 1.sınıf ücret alınmış.. Sistem çeken aracın plakası olan römorku görememiş
Evet ilk işlemi "hatalı geçiş yada kaçak geçiş" olarak kaydeder, sonra düzeltir, hesabınızdan farkı çeker.
HGS aracınızın sınıfına uygun verilir. Römork takıyorsunuz diye 4 akslı taşıt HGS'si verilmez. TIR'da 2 akslı araç HGS'si taşır. Paralı geçişte sensörün kaydettiği aks sayısına göre ücret tahakkuk eder. Bu nedenle uzun çok akslı araçlar boş kasayla geçerken dingillerini kaldırarak seyahat eder.
5 akslı TIR böylece 3 akslı kamyon bedeli öder. Kısaca 2 akslı karavandan az öder.
Gereksiz yere aracınızın HGS'ini değiştirmeyin.
Bu bilgi bizzat deneyimlemiş tecrübeli kişi tavsiyesidir.
Ayrıca KOİ illetmesi otoyol ve köprü geçişinde mutlaka Nakit gişeyi kullanın. HGS'den yaptığı tahsilatı iptal ettirin kartla ödeyin. İleriye dönük hatalı işlem vs cezalara muhatap olmazsınız
HGS müşteri hizmetlerini aradım sordum,
Römork için etikete gerek yok diyorlar,
Gişeden geçtiğinde Çeken araç için 1. Sınıf etiket tarifesi uygulanacak, Römork plakası olduğu için onun içinde geçiş ihlali sayacak diyor, bizi arayıp kayıt oluşturduğunuzda römork içinde 1. Sınıf tutar çeken aracınızın etiketinden düşecek bilgisini verdiler.
Yarın tekrar arayıp bir başka yetkili birinden cevap isteyeceğim..
Doğru bilgi, sizin başvurunuza gerek yok sistem kontrolünü yapar ve eksik kısmı tahsil eder. TIR'da 2 akslı HGS taşır, dorseli geçişleri dingil sayısına göre tahsil edilir. Dolu dorseyle 5 sks ücreti öder, boş dorse 2 dingil havaya kalkık 3 akslı araç bedeli öder. Siz sadece ara sıra HGS hesap hareketlerinizi sayfasına girip kontrol edin, kopya pkakalı başka araç geçiş hareketi vs olursa onları da görürsünüz. Tabii yetersiz bakiyenin zamanında hesaba yatırılmamasından doğan cezalı durumu da önlersiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,755
Mesajlar
1,523,208
Kayıtlı Üye Sayımız
166,567
Kaydolan Son Üyemiz
ozcandervis

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst