Çekme Karavanın Düz Zeminde Yana Yatık Durması Hk.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan burakkkkkoca Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,293
Selamlar,

Öncelikle karavanınızı iyi gülerde kullanmanız dileğiyle.

İlk bakışta karavanınızın genelinin sağa yatık olması hakkında ancak ağırlık dağılımı ihtimali üzerinde durabilirdim.

( Fakat, aşağıdaki açıklamalarım nedeni ile bu durum söz konusu olabilir. )

Pilot tekerlekte bariz bir eğrilik söz konusu. Yanlış montaj diyeceğim ama o da değil gibi.

Şase'nin sağ kolunda içe doğru bir eğrilik olabilir. Çünkü 10 derecelik bir açı görünüyor.

Bu eğim şasenin kendinde hissedilmeyecek kadar küçük ama pilot tekerde merkezden uzaklaştığı için eğimi (fazlasıyla) görebiliyoruz.

Önerim; Genel olarak şasenin kontrol ettirilmesi olur. Çünkü sürüş güvenliğini olumsuz etkileyebilir.

Ayrıca, bir metre ile sağ ve sol dingillerin yere bakan yüzlerinden yere kadar olan ölçülerini karşılaştırın.

(Mutlak düz zeminde) Bu eğrilkte buna sebep olabilir.

Dingillerde montaj eğriliği var ise bu ölçümden sonra rahatlıkla anlayabilirsiniz.

Son olarak sağ ve sol tekerleğin aşınma durumunu gözlemleyin.

Muhtemelen her iki lastiğinde sol tarafında daha fazla aşınma olmuş olabilir.

İlk kez kullandığınızı yazmışsınız. Bu kadar az kullanma ile lastiklerde aşınma olmaz (Aşırı yatmalar hariç) ama kontrol etmenin faydası olur.

Keyifli sürüşler 🖐️
şase görsel.jpg

Aşağıda, görsellerden çıkardığım açı ile pilot tekerinizi temsili olarak çizdim.
Şase ön görünüş.jpg
 

Şimdi pilot tekeri kaldırıp , 4 ayak üzeri dengeye almak yanlış mı? Esas yük tekerlerde ama ayaklara da fazla yük gelmesin diyor.
Yere değsin yeter diyor ayaklar. Bir tur daha döndürme diyor anladığım.

Araçların kullanım klavuzunu iyi okumak lazım. Bir kaç tane karavan markasının kullanım rehberlerini okudum. Farklı ifade ṣekilleri olsa da aracı terazilerken destek ayakları ile karavanı kaldırmamak gerektiği hemen hepsinde var



Fendt çekme karavanların kullanım klavuzunda destek ayakların kullanımı açıklaması.

(Fendt Wohnwagen Bedienungsanleitung)

„Ausdrehstützen dürfen nur zum Abstützen und nicht

zum Ausrichten bzw. zum Anheben verwendet werden.“

Google tercümesi:

Destek ayaklar yalnızca destek için kullanılabilir.

Terzileme veya kaldırma için kullanılmaz.

https://www.fendt-caravan.com/filea...ungen/2023_BEDIENUNGSANLEITUNG_Fendt_WW_D.pdf



Dethleffs kullanım klavuzu:

Die angebauten Kurbelstützen nicht als Wagenheber verwenden. Die Kurbelstützen dienen nur der Stabilisierung des abgestellten Fahrzeugs. Die Fahrzeugräder dürfen nicht entlastet werden.

Google tercümesi:

Destek ayakları kriko olarak kullanmayın. Bu ayaklar yalnızca aracın sağlam durması için kullanılır. Araç tekerleklerinin yükünü azaltmamak gerekir.

https://ogy.de/dddq
 


Araçların kullanım klavuzunu iyi okumak lazım. Bir kaç tane karavan markasının kullanım rehberlerini okudum. Farklı ifade ṣekilleri olsa da aracı terazilerken destek ayakları ile karavanı kaldırmamak gerektiği hemen hepsinde var



Fendt çekme karavanların kullanım klavuzunda destek ayakların kullanımı açıklaması.

(Fendt Wohnwagen Bedienungsanleitung)

„Ausdrehstützen dürfen nur zum Abstützen und nicht

zum Ausrichten bzw. zum Anheben verwendet werden.“

Google tercümesi:

Destek ayaklar yalnızca destek için kullanılabilir.

Terzileme veya kaldırma için kullanılmaz.

https://www.fendt-caravan.com/filea...ungen/2023_BEDIENUNGSANLEITUNG_Fendt_WW_D.pdf



Dethleffs kullanım klavuzu:

Die angebauten Kurbelstützen nicht als Wagenheber verwenden. Die Kurbelstützen dienen nur der Stabilisierung des abgestellten Fahrzeugs. Die Fahrzeugräder dürfen nicht entlastet werden.

Google tercümesi:

Destek ayakları kriko olarak kullanmayın. Bu ayaklar yalnızca aracın sağlam durması için kullanılır. Araç tekerleklerinin yükünü azaltmamak gerekir.

https://ogy.de/dddq
Ben, eski bildiğimiz gibi, karavanımı tüm kış boyunca, hatta kullandığım topu topu 15 gün hariç, tüm yıl boyunca destek ayaklarının üzerine ağırlığının %80-90'ını vererek park ettim. İki defa da, her iki tekerleği söküp lastik değiştirmek üzere lastikçiye götürdüm. Yani iki defa, lastiksiz olarak destek ayaklarının üzerinde kaldı. Bütün bunlardan sonra da 15 günlük yolculuğumu gerçekleştirdim ve karavanda hiç bir sorunla karşılaşmadım, ne şaseye ne gövdeye en ufak bir zarar vermedi.

Üstelik Türkiye'nin en dandik ve uyduruk karavan imalatlarından olan "Mega Karavan" olduğu halde... Sanırım şase bu işe yarıyor ve bu yükü karşılamaya elverişli olunca sorun çıkmıyor (şase Knott).

Şimdi karavanımı değiştirdim, daha kaliteli bir karavana sahibim ama yine de daha uzun süre bu şekilde kullanılırsa ne olur, bilinmez. Bu konu aklımda olacak, teşekkürler.
 

Ben, eski bildiğimiz gibi, karavanımı tüm kış boyunca, hatta kullandığım topu topu 15 gün hariç, tüm yıl boyunca destek ayaklarının üzerine ağırlığının %80-90'ını vererek park ettim. İki defa da, her iki tekerleği söküp lastik değiştirmek üzere lastikçiye götürdüm. Yani iki defa, lastiksiz olarak destek ayaklarının üzerinde kaldı. Bütün bunlardan sonra da 15 günlük yolculuğumu gerçekleştirdim ve karavanda hiç bir sorunla karşılaşmadım, ne şaseye ne gövdeye en ufak bir zarar vermedi.

Üstelik Türkiye'nin en dandik ve uyduruk karavan imalatlarından olan "Mega Karavan" olduğu halde... Sanırım şase bu işe yarıyor ve bu yükü karşılamaya elverişli olunca sorun çıkmıyor (şase Knott).

Şimdi karavanımı değiştirdim, daha kaliteli bir karavana sahibim ama yine de daha uzun süre bu şekilde kullanılırsa ne olur, bilinmez. Bu konu aklımda olacak, teşekkürler.
Üstad bütün ayaklar aynı anda kaldırılamadığı için ilk önce kaldırılan ayağa fazla yük binebilir bence.
 




Arka ayaklar sadece denge için yük vermeden kullanılabilir. Ama ön ayaklar ve pilot teker ters çalışıyor. İkisi aynı anda yere bastığı zaman şaseyi kasıyor. Pilot teker o nedenle yukarı kaldırılıyor. Eğim varsa, eğimi takozlar ile alın, denge ayaklarına yük vermeyin diye anladım. Ana yük her zaman iki tekerde olsun isteniyor. 4 ayak kriko gibi kullanırsa , ağırlık merkezi iki teker uzerinde olduğu ve şase de uzun olduğu için bel verebilir.
Düzgün olmayan bir alanda bir kez park etmiştim.
Ön ayakların biri boşken diğerine çok fazla yük gelmişti. İçinde kalmak hoşuma gitmemiş ve yer değiştirmiştim. Pilot tekeri yine kaldıracağım ama 4 ayağın sadece boşluklarını alacağım yere basarken.

.
 

.
Burak bey başlığı açmadan evvel bizle değil üreticisiyle konuşması lazımdı.
Sıra atlanmış.

Birkaç durum tespiti:
* Akaryakıt istasyonlarının dolum alanları, imar yönetmeliğine göre tam yatay olmak zorunda.

* Karavanın az sağa yatkınlığı en doğru, istasyonun çatı kenar çizgisine kıyasla görülebilmekte. (Katarın pompa kaidesine parelel olduğundan yola çıktım)
1692698011545.png


* Kaplinin delta (Δ) kollarını pilot tekerlekle birleştiren tutucu kelepçe bu şasenin orijinal parçası değil (galiba). Yan vida delikleri kolun enine uymayacak uzaklıkta olduğundan 6 vidalı bu kelepçe ancak 2 vida ile tutturulmuş, emin olunmadığından da pilot tekerleği üzerinde olmadan eğimli kaynak yapılmış.

1692686085079.png
1692686171514.png


Orjinal tutucu kelepçesi ise söyle biri olmalı ?

1692686763092.png


Gerçi iki kelepçenin de kaideleri 7 cm eninde, fakat kaynaklananın fazladan hem 4 deliği var hem de delta kolun eni onların vidalarını, kolun statiğini yeni 4 delikle bozmadan alabilecek genişlikte değil.

Peki bu yamuk pilot tekerlek bize ne demek istiyor ?
Başta dediğim sırayla bu da üreticisine sorulacak bir soru olmalı..



Benim aklımda bir iki senaryo var ama
Burak bey tekrar foruma girer de,
üreticisiyle konuşmuş olur da,
sonucu bize bildirir ise,
ancak ondan sonra yazmak daha doğru olurdu diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

... Eğim varsa, eğimi takozlar ile alın, denge ayaklarına yük vermeyin diye anladım. Ana yük her zaman iki tekerde olsun isteniyor. 4 ayak kriko gibi kullanırsa , ağırlık merkezi iki teker uzerinde olduğu ve şase de uzun olduğu için bel verebilir.
...
AL_KO.PNG

ALKO Sasi.PNG

AL-KO Hubstützensystem UP4
Teoman Bey resimler sizin yazdıklarınızı destekliyor gibi.
Bu resimlere baktığımızda aṣağıdaki ikazları anlamak mümkün.

AL-KO UP4.PNG

Birinci Ikaz: Beschädigungen am Wohnwagen:
Destek sistemi karavanı altına takoz koymak veya teker değiṣtirmek için kaldırmaya uygun değildir.

Ikinci Ikaz:
Farklı karavan şasileri ve karavan zeminleri özellikleri ve tasarımları bakımından farklılık gösterir. Bireysel destekler için fonksiyonun dikkatsiz kullanımı, karavanın zeminine veya şasisine zarar verebilir. Konuyla ilgili ayarlar kaldırma yükü motoru ve denetleyiciyi korumak içindir, ancak bu sizin karavanınızın ve şasisinin hasar görmesini önlemez.
https://ogy.de/k5c2
 
Son düzenleme:

Bu videodaki kişi çok konuşuyor ama verdiği bilgileri farklı .

Sağ,sol dengesini sadece iki tekerden yapıyor.
Ön arka dengesini önce pilot teker ile yapıyor. Sonra da sadece gereklşi ayağı indiriyor. Ayaklar denge sağlamak için değil de diyor sanırım. Sadece boşluk al diyor.

Video: https://youtu.be/PDjEJBes2o8
 
Son düzenleme:



Konu başlığından farklı bir yerlere geldik, konuşuyoruz ama sanırım bu biraz da konuyu açanın foruma pek uğramamasından kaynaklandı.

Denge (destek) ayakları konusunun bana kazandırdığı son kanaat, bu işin ideal bir çözümü olmadığı. Çünkü çekme karavan, az yer değiştiren, çok yatan bir taşıt. Yattığı uzun süreler boyunca da ağırlığını ya dingile, ya da destek ayaklarına verecek. Başka olasılık yok.

Dingile yüklenip destek ayaklarını rahat bıraksak, lastiklere ve torsiyona zarar verebiliriz. Destek ayaklarına yüklenip dingili rahat ettirsek, şasiye zarar verebiliriz. Öyle anlaşılıyor.

Sanırım çekme karavan her durumda park edilmeye uygun bir yapı değil, oysa aylarca park halinde durmak zorunda. Belki de en iyi çözüm, örneğin 1000 kg. olan ağırlığı, olabildiğince eşit bir şekilde (tahmini olarak) 4 ayak, 2 lastik ve 1 pilot tekere paylaştırmak. Yani 1000 / 7 = 143 'er kg.

Bu da hepsini birden elden çıkartmaya mı yarar acaba? :smiley:
 

Konu başlığından farklı bir yerlere geldik, konuşuyoruz ama sanırım bu biraz da konuyu açanın foruma pek uğramamasından kaynaklandı.

Denge (destek) ayakları konusunun bana kazandırdığı son kanaat, bu işin ideal bir çözümü olmadığı. Çünkü çekme karavan, az yer değiştiren, çok yatan bir taşıt. Yattığı uzun süreler boyunca da ağırlığını ya dingile, ya da destek ayaklarına verecek. Başka olasılık yok.

Dingile yüklenip destek ayaklarını rahat bıraksak, lastiklere ve torsiyona zarar verebiliriz. Destek ayaklarına yüklenip dingili rahat ettirsek, şasiye zarar verebiliriz. Öyle anlaşılıyor.

Sanırım çekme karavan her durumda park edilmeye uygun bir yapı değil, oysa aylarca park halinde durmak zorunda. Belki de en iyi çözüm, örneğin 1000 kg. olan ağırlığı, olabildiğince eşit bir şekilde (tahmini olarak) 4 ayak, 2 lastik ve 1 pilot tekere paylaştırmak. Yani 1000 / 7 = 143 'er kg.

Bu da hepsini birden elden çıkartmaya mı yarar acaba? :smiley:

Konuyu açan üyeye problemin nedenini söyleyemiyoruz. Onu servisinde öğrenecek ama karavanda bundan sonra nelere dikkat etmesi konusunda oldukça bilgi edindi sanırım.

Bu konu Almanya’daki forumlarda da tartıṣma konusu. Dikkatimi çeken üç çözüm ṣekli var.

1. Resimde görüldüğü gibi krikonun takılabileceği özel yeri olan karavanlarda kriko kullanmak. Böylece dingilin tekere yakın olan yerlerini takozla desteklemek.
ALKO Wagenheber.PNG


2. Karavanı, kriko ile dingilin tekere yakın bir yerinden kaldımak.

3. Karavana, kullanılmadığı zamanlarda eski jant ve lastikler takmak. Bu Almanya ṣartlarında kolay olacak bir çözüm. Ucuz Jant ve kullanılmıs lastik bulmak zor değil. Hatta yeni lastik aldığımızda eskileri atmaz kıṣ aylarında karavanda kullanırız. Yola çıkarken iyi lastikleri takarız. Iyi lastiklerde kıṣı bodrumda serin olarak güneṣi görmeden geçirirler. Böylece bakımlı lastiklerimizle yolda lastik patlaması riskini azaltırız.
 
Son düzenleme:

Konuyu açan üyeye problemin nedenini söyleyemiyoruz. Onu servisinde öğrenecek ama karavanda bundan sonra nelere dikkat etmesi konusunda oldukça bilgi edindi sanırım.

Bu konu Almanya’daki forumlarda da tartıṣma konusu. Dikkatimi çeken üç çözüm ṣekli var.

1. Resimde görüldüğü gibi krikonun takılabileceği özel yeri olan karavanlarda kriko kullanmak. Böylece dingilin tekere yakın olan yerlerini takozla desteklemek.
Ekli dosyayı görüntüle 642697

2. Karavanı, kriko ile dingilin tekere yakın bir yerinden kaldımak.

3. Karavana, kullanılmadığı zamanlarda eski jant ve lastikler takmak. Bu Almanya ṣartlarında kolay olacak bir çözüm. Ucuz Jant ve kullanılmıs lastik bulmak zor değil. Hatta yeni lastik aldığımızda eskileri atmaz kıṣ aylarında karavanda kullanırız. Yola çıkarken iyi lastikleri takarız. Iyi lastiklerde kıṣı bodrumda serin olarak güneṣi görmeden geçirirler. Böylece bakımlı lastiklerimizle yolda lastik patlaması riskini azaltırız.
4. Dingile yakın, şasenin ortası gibi bir yerlere sağa ve sola birer destek ayağı daha takmak. :smiley:
 

Tekrar merhaba,
Foruma sık sık giriyorum, konu benden bağımsız ilerlediği için konuşmalarınızı pek bölmek istemedim. Üretici firma Ankara'da, ben İstanbuldayım. Günlerdir iletişim kurmaya çalışıyorum fakat yetkili kişi şehir dışındaymış. Döneceklerini söylediler. Açıkçası firmaya pilot teker kelepçesinin kaynak ile tutturulduğunu, şasenin kazalı olabileceğini vs. nasıl anlatıcam pek bilmiyorum. Dediğim gibi ilk karavanım ve pek bilgimde yok bu konuda. Ama çizmiş olduğunuz grafikler vs. çok işime yarayacak. Herkese emekleri için çok tesekkur ederim. Firma döndüğünde sizi bilgilendireceğim.
 

Pilot tekerin şaseye bağlantı yerinde kaynak var, normalde kaynaksız(bildiğim kadarı ile) civata somun olarak montajlı olması gerekiyor, bu durum şasenin kazalı olabileceğini düşündürüyor.Ekli dosyayı görüntüle 642670
Sizin bu mesajınızdan sonra bende biraz araştırma yaptım. Sanırım gerçektende kaynak olmaması gerekiyor. Bu durum şasenin kazalı olabileceğini daha çok düşündürttü bana.
 



.
Yahu birader sadece Ankara’daki karavan şirketlerinin sayısına bak.
Bu muhteşem bir bilgi ve tecrübe birikimi anlamına gelmeli.
Gel şimdi Almanya’nın yerinde ol da kıskanma..

1692775142942.png
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,027
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst