Çekme Karavanda Torsiyon Sistemli Dingil

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cst.sami Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,194

cst.sami

Ana Kamp
Mesajlar
48
Tepkime Puanı
1
TORKSİYONLU DİNGİL HAKKINDA BİLGİSİ OLAN PAYLAŞIRSA SEVİNİRİM.ÖZELLİKLE ÇALIŞMA SİSTEMİNİ MERAK DİYORUM. BİRDE ÇEKME KARAVANIN FREN SİSTEMLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK İSTİYORUM.MANEVRA VE GERİ SÜRÜŞLERDE YAŞAYACAĞIM SIKINTILAR NELERDİR...SLM VE SAYGILAR
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavanda Torsiyon Sistemli Dingil

Torsiyonlu dingilin, yay ve amartisörü dingilin içindedir diyebiliriz, avantajı sağ ve solun bağımsız hareket etmesidir, buda tek lastik bir çukura düştüğünde veya bir kasisten geçerken salınımı en kısa sürede sonlandırma anlamında faydalı bir dingil cinsidir...Karavanın araca takılan mekanizması olan kaplinin hemen arkasında 15 cm kadar bir mil vardır, bu mil üzerinda kaplin ileri gweri hareket eder, araç frene bastığında doğal olarak karavan araca yaklaşmaya başlar, milin 1/3'ü boşluk almak içindir, ikinci 1/3'e geldiğinde karavanın frenlerini tetikler karavan fren yapar, son 1/3 ise sert bir frende karavan araca darbe ile vurmaması için yine boşluk sertliğini almak içindir....Frenli bir karavan ile geri gitmeye kalkınca doğal olarak geri gitmeye başlayınca fren mekanizmasında tarif ettiğim mil üzerinde bu sefer araç karavana yaklaşmak isteyince karavan yine fren yapma konumuna gireceği için, geeri gitmeye karar verdiğinizde araçdan inerek karavanın mil üzerinde hareket etmesini kısıtlayacak bir çubuğun olduğunu dgöreceksiniz bu çubuğu yerine takınca artık karavanın fren tertibatını geçici olarak iptal etmiş olacaksınız, işiniz bittiğinde bu çubuğu serbest bırakarak karavanın fren sisteminin tekrar aktif olmasını sağlamış olacaksınız...Karavanla geri gitmek tamamen tır kullanma sistemi ile bire birdir, kendi aracınızda aracınızı sola yanaştırırken doğal olarak sol yaparak geri gider ve yanaşırsınız, karavan çekerken bu biraz farklı, karavan ve arabanın bağlantı noktasındaki geri gidecekken o andaki düz durma konumunu bağlı olarak sol arkaya gitmek istiyorsanız ve karavan araç açısı sol tarafta 180 dereceden küçükse yine sol yaparak sola yanaşabilirsiniz, ama karavan araç açısı 180 dereden büyükse önceki örnekdeki gibi sola yanaşmak için araç ile sol yaparak geri gelirseniz karavan sağa yanaşır, su sefer sola yanaşmak için sağ yaparak geri gelmeniz gerekir, araç karavan açısı 180 derecenin altına indiği noktada tekrar aracınızda sol yaparak sola yanaşablirsiniz, yani sağa sola ne tarafa gitmek istiyorsanız önce araç karavan düzlemine göre hareket edip sonra yanaşmak istediğiniz tarafa göre hareket etmeniz gerekir...

Böyle anlatınca deneyimsizlere sanki uzay aracı kullanmayı tarif etmek gibi bir izlenim ortaya çıkmasın, ilk anda bilinmeyen insana karmaşık ve zor gelebilir, dünyada milyonlarca incan bu şekilde araç kullanıyor, sizin onlardan ne eksiğiniz var. hatta köylerde traktörün arkasına takılan römorkda aynı şekilde kullanılıyor....Konuya açıklık getirmeye çalışırken korkutmuş olmayayım, bir iki denemeden sonra çok basit gelecektir...
 

Ynt: Çekme Karavanda Torsiyon Sistemli Dingil

Verdiğiniz bilgiler benim için çok değerli.tşkler atilla bey.slmlar
 





KON-YALIM OTO FREN servisi olarak karavan ve tekne römorklarina hem daha güvenli olmak şartı ile hem muayeneli olan römorklarin muayene sırasında fren tutuşlari daha oranlı olsun diye karavan ve tekne römorklarina hidrolik fren sistemi yapıyoruz halata bağlı olmadan normal bir araç freniymis gibi monte ediliyor ve halat sistemine göre daha etkili ve daha kaliteli bir fren tutuş güvenliği veriyor bu tür bir fren sistemi yaptırmak isteyen arkadaşlar benimle iletişime geçebilir.
 

Şu anki karavanım torsiyonlu dingil aşırı zıplıyor bozuk yolda bağımsız süspansiyon helezon amortisör olsa daha iyi olur bence
 

forumdaki arkadaslara merhaba


forumda bahsedilen dingil markalarindan torsiyonlu dingil ariyorum. alko knott cayirova var galiba.. 750 alti karavan yapimi icin. frenli torsiyon 2. el dingil... bu konuda yardim edebilecek birileri var mi.
 

KON-YALIM OTO FREN servisi olarak karavan ve tekne römorklarina hem daha güvenli olmak şartı ile hem muayeneli olan römorklarin muayene sırasında fren tutuşlari daha oranlı olsun diye karavan ve tekne römorklarina hidrolik fren sistemi yapıyoruz halata bağlı olmadan normal bir araç freniymis gibi monte ediliyor ve halat sistemine göre daha etkili ve daha kaliteli bir fren tutuş güvenliği veriyor bu tür bir fren sistemi yaptırmak isteyen arkadaşlar benimle iletişime geçebilir.
Selam bende bır karavan var torsiyonlu fren sıstemı yaptırmak ıstıyorum telefon yazabılırmısınız goruselim
 

merhaba çekme karavan kullanıcısıyım çekme karavan da geri geri giderken fren sistemini devre dışı bırakma ile ilgili bilgi verebilecek var mı
 



Ynt: Çekme Karavanda Torsiyon Sistemli Dingil

Torsiyonlu dingilin, yay ve amartisörü dingilin içindedir diyebiliriz, avantajı sağ ve solun bağımsız hareket etmesidir, buda tek lastik bir çukura düştüğünde veya bir kasisten geçerken salınımı en kısa sürede sonlandırma anlamında faydalı bir dingil cinsidir...Karavanın araca takılan mekanizması olan kaplinin hemen arkasında 15 cm kadar bir mil vardır, bu mil üzerinda kaplin ileri gweri hareket eder, araç frene bastığında doğal olarak karavan araca yaklaşmaya başlar, milin 1/3'ü boşluk almak içindir, ikinci 1/3'e geldiğinde karavanın frenlerini tetikler karavan fren yapar, son 1/3 ise sert bir frende karavan araca darbe ile vurmaması için yine boşluk sertliğini almak içindir....Frenli bir karavan ile geri gitmeye kalkınca doğal olarak geri gitmeye başlayınca fren mekanizmasında tarif ettiğim mil üzerinde bu sefer araç karavana yaklaşmak isteyince karavan yine fren yapma konumuna gireceği için, geeri gitmeye karar verdiğinizde araçdan inerek karavanın mil üzerinde hareket etmesini kısıtlayacak bir çubuğun olduğunu dgöreceksiniz bu çubuğu yerine takınca artık karavanın fren tertibatını geçici olarak iptal etmiş olacaksınız, işiniz bittiğinde bu çubuğu serbest bırakarak karavanın fren sisteminin tekrar aktif olmasını sağlamış olacaksınız...Karavanla geri gitmek tamamen tır kullanma sistemi ile bire birdir, kendi aracınızda aracınızı sola yanaştırırken doğal olarak sol yaparak geri gider ve yanaşırsınız, karavan çekerken bu biraz farklı, karavan ve arabanın bağlantı noktasındaki geri gidecekken o andaki düz durma konumunu bağlı olarak sol arkaya gitmek istiyorsanız ve karavan araç açısı sol tarafta 180 dereceden küçükse yine sol yaparak sola yanaşabilirsiniz, ama karavan araç açısı 180 dereden büyükse önceki örnekdeki gibi sola yanaşmak için araç ile sol yaparak geri gelirseniz karavan sağa yanaşır, su sefer sola yanaşmak için sağ yaparak geri gelmeniz gerekir, araç karavan açısı 180 derecenin altına indiği noktada tekrar aracınızda sol yaparak sola yanaşablirsiniz, yani sağa sola ne tarafa gitmek istiyorsanız önce araç karavan düzlemine göre hareket edip sonra yanaşmak istediğiniz tarafa göre hareket etmeniz gerekir...

Böyle anlatınca deneyimsizlere sanki uzay aracı kullanmayı tarif etmek gibi bir izlenim ortaya çıkmasın, ilk anda bilinmeyen insana karmaşık ve zor gelebilir, dünyada milyonlarca incan bu şekilde araç kullanıyor, sizin onlardan ne eksiğiniz var. hatta köylerde traktörün arkasına takılan römorkda aynı şekilde kullanılıyor....Konuya açıklık getirmeye çalışırken korkutmuş olmayayım, bir iki denemeden sonra çok basit gelecektir...
merhaba forumda bilgilendirmenize yeni rastladım çekme karavan kullanıcısyım güney marka karavanım var torsiyonlu dingil alko fren şase güney karavanın geri geri giderken fren sistemi devreye girer demiştiniz bunu devreden çıkarmak için ilgili mekanizmayı gösterme şansınız var mı
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,735
Mesajlar
1,522,942
Kayıtlı Üye Sayımız
166,556
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmet_Ali

SON KONULAR



Geri
Üst