Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozkanakar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,138

ozkanakar

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara
Forumlardan okuduğum ve okuduğumu anladığım kadarı ile kamping dışındaki enerji sorununu uygun bir jenaratör alarak karşılayacağımız kaçınılmaz gibi görünüyor.Karavanda kullanabileceğim elektrikli aletleri düşünerek alacağım en uygun jeneratörün gücünü tesbit etmem gerekiyor.Bu konuda tavsiyelerinize ihtiyacım var.Karavanımda şu an için küçük boy bir buzdolabı mevcut...ve klima yok...ileride klima olabileceğini düşünerek bir tercih yapmam gerek...Pratikerde Attlas marka , 42 kilo ağırlığında, 15 litre benzin alan ve bu benzinle 17 saat çalışan 4 zamanlı çıkış gücü 2.2 KWA olan bir jenaratör gördüm...Kampanyada olduğunu söylediler ...Fiyatı 439.00 Ytl Bu konuda yeterince bilgim olmadığı için karar veremedim....Yardımlarınızı bekliyorum...Şimdiden teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

Özkan Bey,

Jeneratörler enerji üretmenin ucuz ve kolay ama en gürültülü yolu. Mümkün olan en sessiz modeli tercih etmelisiniz. Kamp yaptığınız yerde bir tek siz varsanız ses fazla sorun oluşturmayabilir. Başkaları da olduğunuda bu ses sizi ve çevrenizi rahatsız edecektir. Hele gece sessizliğinde jeneratörü hiç düşünemiyorum. Belki gündüzleri birkaç saat klimayı çalıştırmak ve aküleri doldurmak için kullanıp daha sonra klimayı kapatıp akünüzle buzdolabınızı çalıştırabilirsiniz. Kamp dışında enerji üretimi gerçekten büyük bir sorun. Alternatif olarak güneş enerjisi veya yakıt hücresi yöntemleri kullanılabilir ama bu yöntemler klima için uygun çözüm oluşturmadıkları gibi ilk kurulum maliyetleri yüksektir.
 

Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

Jeneratör konusunda Ferhat Bey'in görüşlerine ben de katılıyorum.

Kampingde jeneratör gereksiz. Kamping dışında kullanımı ise sanıldığı kadar pratik ve konforlu değil. Yaydığı gürültü sebebiyle ıssız bir yerde kalsanız bile sizi de rahatsız etmeye başlıyor. Temmuz Ağustos'ta güney sahillerinde gölge bulamazsanız klima kurtarıcı olabilir. Bunun dışında klimasız idare etmek çok zor değil. Hele ki bu konfor için yanınızda 42 kg ilave yük taşımak bence az eziyet de değil. 12-15 kg arası 4 zamanlı 1000 wattlık çanta tipi bir jeneratör bence ideal. Ancak klimada ısrar ederseniz Kiporun çanta tipi modellerinin 2000 ve 3000 likleri var :

http://www.kipor.com.tr/tr/?x=3&t=1

Fiyatları sizin görüş sorduklarınızdan daha yüksektir ancak çok daha pratik olacağından eminim.

Benim karavanımdaki durum şöyle :

Karavanımda 90 Ah'lik bir akü ve 1.2 Kw'lık kipor jeneratör var. Buzdolabım 220 volt büro tipi 107 W.
Karavan aküsü ve araçtan gelen besleme ile (invertör aracılığıyla) buzdolabını yolda çalıştırabiliyorum. Vardıktan sonra eğer 220 v yoksa karavan aküsünden enerji ihtiyacını gideriyorum.
Televizyon vcd vs. elektrik kullanımını zorlamazsam akü haftasonlarında yeterli olabiliyor.
Jeneratörü 3 yıldır sadece bir kez kullandım.
Akü ömrünü doldurduğu zaman jel ya da kuru akü tipine geçip kapasitesini de biraz daha (140-220 Ah) arttırmayı düşünüyorum.

Selamlar,

Doğan Böncü
 

Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

Karavanınıza ilave üç sistem bir buzdolabı ve derin deşarjlı 180 veya 200 amper bir akü alırsanız enerji sorununuz olmaz. Derin deşarjlı aküye örnek olarak Mutlu Akünün Full Energy modelini gösterebilirim. Ampullerinizi enerji tasaruflu ledli ampul ile değiştirebilirsiniz. Klima yerine 12 volt ile çalışan vantilatörle idare edebilirsiniz. Veya Ufo nun soğuk buharlı vantilatörünü kullanabilirisinz. Bu vantilaltör için de 100 - 150 Watlık bir invertör kullanmanız yeterlidir. Tüm bu tasarruf yöntemleri ile günlük maksimum 50 amper tüketiminiz olur. Akünüz sizi 3 - 4 gün idare edebilir. 3 - 4 günde bir de aracınızı 1 - 2 saat çalıştırarak akünüzü şarj edebilirsiniz. Veya günlük 50 amper enerji üreten bir güneş panelini aracınıza monte edebilirsiniz.
 

Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

Ahmet abi verdiğiniz bilgiler için teşekkürler bu saydığınız donanıma sanırım benim ihtiyacım olacak çünkü ben çok zor durumda kalmasam kampinglere girmeyi düşünmüyorum zaten birtane küçük jeneratörüm var ondanda faydalanmayı düşünüyorum.
 



Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

İnşaallah tereciye tere satmıyoruzdur Yusufcuğum. :smiley: Karavanım yok ama eski karavancılar gibi bilgi veriyoruz,yanlış - doğru :D ...Ama mesleğim gereği de gerçekten bu konularda oldukça araştırma yapmıştım. Derin deşarjlı aküler uzun süreli çalışan makinalarda gerekli olan enerjiyi aynı güçte üniform olarak veriyor. Karavan için de çok uygunlar. Senin jenaratöründe varmış. Sana bir tane de hızlı şarj yapan redresör gerekli. 3-4 günde bir jeneratörünü çalıştırarak akünü şarj edersin. Başka bir şeye de ihtiyacın yok gibi gözüküyor.
 

Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

Ahmet abi bilgi sahibi olmak için illa yaşamak gerekmez uygulamalı yaşamak bilginin pekişmesine sebep olur bilgi araştırmakla oluşur sizinde bu konuda çok araştırdığınızı biliyoruz ve teşekkür ediyorum araştırmalarınızı bizimle paylaştığınız için.Abi aslında 2 tane jeneratör var bir tanesi 5kw lık ama küçük benim işimi görür zaten akü şarj redresörümde var hemde 0 değerden dolduran tip 5 ayrı kademesi var bir tane yadek akü almam lazım gerisini zamanla hallederiz atalar ne demiş kervan yolda dizilir hele bir çıkalım o yola yarın kısmetse yan camları ve üst havalandırmaları taktırmayı düşünüyorum projem onaylandı şükür darısı diğer dostların başına.
 

Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

Yusuf projenin onaylanmasına çok sevindim. Bundan sonrası kademe kademe gelir. Gönlüne göre yapman dileği ile...
Oguz
 


Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

Çok sevindim Yusuf. En zor kısmını atlatmışsın. İnşallah en yakın zamanda tamamlarsın. Bitmiş karavanını biyerde buluşup görmek isterim.
 



Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

Akü konusunu epey araştırdım.
1- Jel aküler. Kuru , tam bakımsız aküler. Gaz çıkışı yok. (ya da ihmal edilebilir seviyede)Avantajı akmıyor, ters bile çalışıyor, kırılınca dökülen bir şey yok, adı üstünde jel. Deep Cycle (derin şarj ) aküler. Sürekli dolup boşalmaya uygun. Dezavantajı şarjına dikkat etmek gerekiyor. İlk önce 14.4 -14.1 Volt (12 saat) sonrası 12-16 saat 13.8 Volt şarj etmek gerekiyor. Uzun süreli şarja uygun. Bu voltaj değerleri imalatcısına göre değişebiliyor. 200 AH exide akü 1100 TL civarı. Trojan, Yuasa gibi iyi markaların yanında yarı fiyata çin versiyonları da var. Exide akü satanlar akülerinin araçlar için olduğunu, arabadan şarjının problem olmadığını , redresör ile şarj edilirken 13.8 V ile sürekli şarj olabileceğini söylüyorlar.
2- AGM aküler. Jel akülerin tüm avantajlarının yanında şarjına da çok dikkat etmeniz gerekmiyor, hızlı şarja uygun. Deep cycle olanını tercih etmek şartıyla. Mutlu akü 100 AH 500 TL civarında. Gaz çıkışı agm akülerde de yok. (ya da ihmal edilebilir seviyede)
3- Deep Cycle 'a uygun sulu aküler de var. Gaz çıkışı var, sağa sola belli açının üzerinde dönerse akar. Fiyatları ucuz. Bu aküler sadece kaputun altına konuluyorsa iyi. Eğer yaşam alanının içine konuluyorsa mutlakaka gaz tahliye borusu konularak dışarı ile irtibatlandırılmalı.

Deep Cycle akü de olsa aküyü tam boşaltmamak gerekiyor. Örneğin Exide Gel aküyü % 40 boşaltarak kulanırsanız 1000 kere kullanabiliyorsunuz. % 80 boşaltarak kullanırsanız bu sayı 500 'e düşüyor. (Bu değerler düzgün şarj ve bakımla ) Bu sayılar normal starter aküler için çok çok düşük.
Bir de redresör- akü şarj cihazı alırken 1/10 kuralına uyun deniyor. 200 AH akü içi en az 20 amper çıkışlı akü şarj cihazı gibi

Ben henüz akü almadım, kararsızım. Deep cycle iyi marka agm aküler çok pahalı. 1000 ytl para verip excide jel akü alsam ve şarjını iyi yapamayıp 1 sene sonra çöpe atmam gerekirse ne yaparım . Sulu akü alsam aklım hep aküde olacak zehirlenecem diye .

Jeneratör alacak arkadaşlara tavsiyem Honda sessiz jeneratör veya yarı fiyatına çin ürünlerinin arasında daha iyi olan kipor marka sessiz jeneratör. Ben kendime alacak olsam paraya kıyar Honda alırım. 2 zamanlı bahausta filan satılan jeneratör kesinlikle almayın. Depoya koyacağınız yağ-yakıt oranını tam ayarlamazsnız hep duman görürsünüz bri de sesten kaçacak delik ararsınız :smiley:
 

Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

Akü almak steyen arkadaş varsa, yan taraftaki komşumda Ritar marka RA12-150 model 150Ah Stasyoner Kuru akü var. Dediğine göre kullanılmamış. 150TL ye isteyen olursa veririm diyor. İlgilenmek isteyen görüp alabilir. Bana fiyatı çok uygun geldi. Boyutları aşağıdaki sitede var.
http://www.gelaku.com/raserisiaku.html
 

Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

ilk çekme karavan kapımda eberspacher d2 webasto gece 3 de arabanın aküsünü bitirdi,20:30 da ısıtıcıyı açtmıştım,fırın gibi oturuyorduk,gece 24 de arabayı yarım saat çalıştırdım,04:30 da kalkıp arabayı çalıştıracaktım,çalışmadı,akü bitmiş,donduk,bu durumu çözecek en iyi yol nedir sizce,ikinci bir akümü,jeneratörmü,güneş enerjisimi,teiekkürler
 

Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

omnitemporal' Alıntı:
ilk çekme karavan kapımda eberspacher d2 webasto gece 3 de arabanın aküsünü bitirdi,20:30 da ısıtıcıyı açtmıştım,fırın gibi oturuyorduk,gece 24 de arabayı yarım saat çalıştırdım,04:30 da kalkıp arabayı çalıştıracaktım,çalışmadı,akü bitmiş,donduk,bu durumu çözecek en iyi yol nedir sizce,ikinci bir akümü,jeneratörmü,güneş enerjisimi,teiekkürler
Çekme karavanınıza bir yaşam aküsü takın. Araçla giderken şarj olur. Bir de redresör sisteminiz olursa kampta elektrik aldığınızda hiç bir sorununuz olmaz. Jeneratör ve güneş enerjisi bunun üzerine kurabileceğınız ilave çözümlerdir. Jeneratör ve güneş enerjisi olmazsa olmaz değil. Kamp tarzınıza göre uzun süreli konaklamalar ve elektriksiz ortamlarda duruyorsanız düşünebilirsiniz.
 




Ynt: Çekme Karavanda Enerji Sorunu?

kusura bakmayın,çok yeniyim bu işte,araçla giderken çekme karavandaki akü nasıl şarj olacak,aküyü redresöremi bağlayacağız ,onu arabaya nasıl takacağız,anlamadım
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,675
Mesajlar
1,521,970
Kayıtlı Üye Sayımız
166,526
Kaydolan Son Üyemiz
Tuncaytuna02

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst