Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan airboat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 180
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,306

airboat

0 506 747 33 33
Mesajlar
2,211
Tepkime Puanı
16
Yaş
78
Yer
Ankara /Ostim/
Web
www.karavanekipmanpazari.sahibinden.com.tr
Karavan Dostlarım,

Hobi çalışmalarım 2000’li yılların ortalarına doğru başladı. Yaptığım çalışmaların her birinin en az bir gerekçesi vardı.

Donanım Haber Forum’a üyeliğimle birlikte; rüzgârdan enerji elde etmenin yol ve yöntemlerini araştırdım ve çalışmalara başladım.

Amacım Ankara’dan uzaklaşıp, en azından hafta sonları gidebileceğim, akarsu, ırmak, gölet veya göl kenarında küçük bir kulübe edinmek; büyük şehrin karmaşasından hafta sonları, iki gün de olsa uzaklaşmak, deyim yerinde ise “kafayı dinlemek” ti.

Yerleşmede birincil isteğim, olmazsa olmazım; SU idi. Hele de akarsu olursa değmeyin keyfime. Su akacak, ben de bakacaktım. Bakmakla kalmayacak balık da tutacaktım.
Su kenarında bir kulübe! Ya enerji, en azından aydınlatma. Rüzgâr enerjisinden yaralanma!

O gün bu gündür, Japonlardan esinlenerek yaptığım dikey eksen 3 pal’li üreteç, çatımda enerji üretmese de, her rüzgâr estiğinde Mevlevi gibi döner durur.

Bir gün ters bir rüzgâr esti ve hobim yön değiştirdi.
Derin göl ve denizlerden korkuyordum; ama, suyu ve balık tutmayı da seviyordum. Su kenarında; çadırı kurup, kamp ateşini yakıp, aleve ve yalımına bakarak hayale dalmak en büyük dinlencemdi.

Bu gezilerimde bana eşlik eden Murat Usta (80’ li yıllar Bulgar Göçmeni) Balık Tutma Ustası idi (onu rahmetle anıyorum), kampçılığı öğrenmemde ve sevmemde büyük katkısı olmuştur.
Kısaca; sudan korkan; ama, onu korktuğum kadar seven felsefi bir yapım vardı.
Ters esen rüzgâr, beni SIĞ SU (airboat) teknesi yapmaya itti.

Önce sacdan, sonra alüminyumdan, son olarak da -Projesine uygun – Marin Kontra üzeri polyester kaplamalı olarak ürettim. Gölbaşı ve Kesik Köprü barajında denemelerini yaptım.

Patent Enstitüsün’den “FAYDALI MODEL BELGESİ” aldım.
Tekneme bir pompa koyacak; suyu bulunduğum yerden çekip, sazlıklarda çıkabilecek yangınları söndürme amaçlı olarak kullanılmasını sağlayacaktım. Ne yazık ki sponsor bulamadığımdan hevesim kursağımda kaldı.

Ahşapla çalışmayı seviyordum. Kışları boş da duramıyordum. Atölyem de çalışmama uygundu.

Su ile oynamaya devam ettim. Sığ su teknesi ile başlayan çalışmalarımı bir adım daha ileri taşıdım. Sırada howercraft vardı.

Howercraft ; (Hava yastığı üzerinde hareket eden tekne) Suda, buzda, karda, karada hareket edebilen, tek veya biri kaldırma, diğeri itme olmak üzere iki motorlu araçlardır. Gerektiğinde sportif, kurtarma, taşıma, büyük ve güçlü olanları; askeri amaçlı olarak çıkarma gemileri görevinde kullanılan araçlardır.
Son dönemde bu araçlar üzerine delta kanat monte edilerek 5 - 15mt yükseklikte uçabilen modelleri de yapıldı.

Bu araçlardan Çift motorlu Amerikan Expolorer modeli ve Fransız Tornado tek motorlu üzerinde çalıştım.
Maddi olanaklarımın elverdiği ölçüde, kendimce %70 başarı elde ettim.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=69976.0

2009 yılı başlarında; rastlantı sonucu GEZENBİLİR’e yakalandım. Tam da benim aradığım forumdu. Üye oldum. Benim hobilerime uygun tüm konular yer almıştı. Canlı, günlük, saatlik tartışılan, değerlendirilen, üyelerine değer verilen, arkadaşlık ve dostluk köşesi idi.

Üyeler birbirlerini bilgilendirme yarışına girmişler, en iyi ve doğrunun nasıl yapılacağına dair yapılan her işe eleştiri taşıyorlardı.

Nisan 2011 tarihinde; Oğlumun arkadaşı Ankara İvedik Hurdacılar Sitesinde iki adet çekme Karavanın satıldığını söylediler.
Karavanların Emniyet Genel Müdürlüğünce gezici Büro olarak kullanılmış olduğunu söylediler. İyi durumda olanını aldım. Can Karavan tarafından 1997 yılında üretimi yapılmıştı.
Hiç kullanılmamış buzdolabı ve Ön Bölümü Banko olarak yapılmıştı. Bu bölümü iki kişilik yatma bölümü olarak hazırladım. Diğer bakımlarını yapıp tatile gittim. Tatil dönüşünde Müşteri çıkınca sattım.
Merak eden karavan dostlarımız aşagıdaki konu başlığımdan resimli olarak, onarım çalışmalarımı izleyebilirler.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=73352

Karavandan iyi huylu Virüs kapmıştım. Yıllarca Çadırcılık yapan, Öğretmen Evlerinde bir haftalık tatil yapan eşim ve ben karavanı sevmiştik.

2011 yılı sonun da Motokaravan yapmak üzere 2000 Model Ambulans görevini bitirmiş
Citroen/Jumperi çekme belgeli olarak aldım.
Jumperi, ben ve Atölyemde çalışanlarımla birlikte Motokaravan yaptık,
Nasıl yapılırmış, diye düşünen arkadaşlarımız;Yapım aşama ve öyküsünü aşağıdaki konu başlığında izleyebilirler.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=82842.0

2012 yılı sonuna doğru Hobilerim yüzünden kaşınmaya başlamıştım.
Başkentin ayazın da kış uykusuna mı yatmalıyım, yoksa yeni bir şey mi üretmeliydim?

Emekliydim, evde kalamazdım gün boyu. Eşim tarafından; Günümüzde bile; evde ne oturuyorsun. Adam’ım çık git bir yerlere doğru diyen, 49 yıllık ev daşım tarafından kış kışlanma olasılığı da vardı.

“Un var , yağ var, şeker var. Helva yapsana” diyen Hobilerim dürttü.

Ne yapmalıydım?
Genç ve orta yaşlılık yaşamımda ; arkadaşlarımın yazlık edinmeye çalıştığı dönemlerdi. Çadır kamplar yaptık.Çocuklarımla birlikte.
Yazlıkçılığı zoraki bir abonelik diye düşünmüştüm.
Ülkemizde gezilecek görülecek çok yer vardı. Neden kısa bir süre için hep aynı yer olsun du.

Buldum sonunda!
Gözyaşı (teodolaptrailer) diye tanımlanan; mini karavan yapmayı planladım. Doğa ile baş başa olmayı düşünen; Avcı, balıkçı, Gezmeyi seven orta gelirli çekirdek aileye hitap eden yapıda ve alım gücü içinde olmalıydı. İç dizaynı ile; iki yetişkin ile bir çocuk barınmalıydı. Dinlenme için Yatağı, Yemek için mutfağı, oturma gurubu olmaydı. Doğal olarak, bunların yanında; Buzdolabı, Kış için soba,Aydınlanma için Yaşam aküsü, 12 Voltluk mini ekran Bir TV ,Dış duş, portatif kasetli VC olmazsa olmazlardı.
Bu karavanla gezmeye gidebilmek için; otomobile bir çeki demiri taktırmak yeterli olacaktı.

Projelendirdiğim bu mini Çekme Karavan’ın adı; Memleketim olan Orta Karadeniz’in
iç kesimlerinde; Yumurtadan çıkan ördek veya kaz yavrularına verilen isimdi.
Yemleme anında öyle çağrılırlardı. Vücut görüntüleri yapacağım (gözyaşı) karavanla tıpa tıp eşleşiyordu.

Çekme Karavan’ımın adı; “badi’k” olacaktı ve de oldu!

CIMG1756.JPG
 

Etiketler
Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

Hayırlı olsun hocam, merakla takip edeceğim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 


Ynt: Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt



Hocam kolay gelsin..ilgiyle izleyecegim bu güzel projenizi...
 




Ynt: Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

Şimdiden aramıza hoşgeldin "badi"k.
Hocam kafasına koyduysa yapar.
Kolay gelsin hocam.....
 

Ynt: Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

Seyettin hocam, yeni projeniz şimdiden hayırlı olsun.
Sizin el attığınız herşey iyi sonlanır, biliyorum.
Kolay gelsin.
Selamlar, saygılar
 

Ynt: Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

Hocam yeni projeniz hayırlı olsun. Merakla ve dikkatle izliyor olacağız. Selamlar.
 

Ynt: Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

Yeni Başlığımı açtığımdan bu yana 22 saat geçti.
Bu konuda çalışmalarımı izleyen,beni destekleyen,bilgi ve birikimleri ile bundan böyle bana yardımcı olan ,gelecekte bu eleştirileri ile katkıda bulunacak Tüm;dostlarıma,arkadaşlarıma ve kardeşlerime şimdiden teşekkür ederim.

Amacım;konu açış yazımda da belirttiğim gibi,


"Doğa ile baş başa olmayı düşünen; Avcı, balıkçı, Gezmeyi seven orta gelirli çekirdek aileye hitap eden yapıda ve alım gücü içinde olmalıydı.
İç dizaynı ile; iki yetişkin ile bir çocuk barınmalıydı. Dinlenme için Yatağı, Yemek için mutfağı, oturma gurubu olmaydı.
Doğal olarak, bunların yanında; Buzdolabı, Kış için soba,Aydınlanma için Yaşam aküsü, 12 Voltluk mini ekran Bir TV olmazsa olmazlardı.
Bu karavanla gezmeye gidebilmek için; otomobile bir çeki demiri taktırmak yeterli olacaktı"

Bu duygu ve düşüncelerden hareket ederek işe başladım.
Yukarda sıralanan istekleri karşılayan mini bir karavan (yaz/kış-İlkbahar/sonbahar) dört mevsim kullanılmalıydı.
İstediğim projeyi internette gezinirken buldum.

Koyduğum Adı:badi'k yöresel çağrı yapan
mini bir ad olacaktı.

Bu Hikayenin anlatımında;Başlangıçtan günümüze,günümüzden üretimin sonuçlanmasına kadar devam edilecektir.
Eylemin yapıldığı zamanı görsellerde yer alan; Gün/ay/yıl/saat sayacı ile izleyebileceksiniz.

Ben projeden şablon çıkarmaya çalışırken,aynı zaman içinde Usta başım profil şasesini çatıp yapmaya başlamış bile.

CIMG1586.JPG


CIMG1589.JPG


CIMG1590.JPG


CIMG1591.JPG
 

Ynt: Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

Bu arada dostlarıma; Hobilerini yaşama geçirmek için çalışmalar yapmak isteyenlere;satın almış olduğum,Airboat Sığsu Teknesi,USA ve Fransız Hovercraft,USA 6mt lik Çekma karavan model Projelerinden yararlanmaları için, az bir ücretle gönderebilirim.

"badi'k" projeme esas olan,Şablonların hazırlanmasına devam ediyorum.

CIMG1592.JPG


CIMG1593.JPG


CIMG1594.JPG


CIMG1595.JPG


CIMG1599.JPG
 



Ynt: Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

Usta başımında; şase üretim çalışmalarına başlamış olduğunu söylemiştim,önceden.
(Metal işinde kesim yapabilirim ama kaynak yapmayı (göz alması nedeniyle) bir kerenin dışında hiç denemedim. Neme lazım işi ustasına bırakmak gerekir.
Her işide ben yapacak değilim ya! İmece ve paylaşım geleneği!

CIMG1558.JPG


CIMG1559.JPG


CIMG1567.JPG


CIMG1576.JPG


CIMG1577.JPG
 


Ynt: Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

"badi'k" Üretimini yaptığıma göre onu en üst düzeyde güvenli tutmalıydım.
Projeden şaşmamalıydım. Ostim Organize sanayi sitesinde Ce belgeli Romork üreten 80 li yıllardaki arkadaşımın oğlu ile görüştüm.Bana yardımcı olacağını Almanyadan ithal ettiği ürünlerden verebileceğini söyledi.
Fiyatta anlaştık.
750kg Kapasiteli KNOT Markalı Torsiyon Dingil, ALBE Markalı Çekme kaplini,48 lik Ön Denge Tekeri ve
Bir Çift Arka Denge (kol ile kaldırmalı) ayağı aldım.
Üretimimde güvenlik en önde gelmeliydi.

CIMG1568.JPG


CIMG1566.JPG


CIMG1562.JPG
 


Ynt: Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

Seyfettin Bey,
Kolay gelsin.
Her gün bir kaç karavan yaparmış kolaylığıyla öyle güzel anlatıyorsunuz ki.
Hoş hergün yapıyor olmasanız da, belli temeller çok sağlam.
Hayranlıkla izliyeceğim... :smiley:
Alpaslan
 



Ynt: Çekme Karavan Yapıyorum "badi'k" Seyfettin Başkurt

Seyfettin hocam kolay gelsin, imalatınız şu an hangi aşamada bilemiyorum fakat şunu belirtmeden edemeyeceğim,Kaplini bağlamış olduğunuz profil arkaya doğru en azından römorkun orta kısmına kadar yekpare (eksiz) ulaşması daha sağlıklı olurdu, kaynağa fazla güvenmeyiniz,yapıldığı yere,malzemeye, kullanış amacına göre imalatlarda tercih edilir, sonuçta kaynak yapılan yer bir nevi saç
Kasislerde,hatta titreşimden dolayı bile bu malzemede yırtılma, burkulma hatta kırılma olabilir
Tekrar kolay gelsin...

ATTDSML01 (600x298).jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,928
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst