Çekme Karavan (ruhsat-tip Onay-vize)mevzuat

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bulenttg Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,448

bulenttg

electricianACDC
Mesajlar
415
Tepkime Puanı
334
Yaş
61
Yer
Bornova/İzmir, Türkiye
Web
www.elektrikci.webnode.com.tr
Telsiz Çağrı Kodu
TA3ATW
Bir zamandır çift dingil çekme karavan düşüncesi ile satın almak mı,yoksa yapmak mı düşünceleri proje aşamasına dahi geçemeden,yine düşünce ile bekleme şekline dönüştü.
Şahıs olarak imal edilen bir karavan sistemine tip onay belgesi zor;
Tip onay yönetmeliğine gör
-Prototip numune hazırlanır
-Numuneyi hazırlayanın
a)İmalata yeterlilik belgesi
b)Marka tescil belgesi
c)Sorumlu teknik personel makina-elektrik
d)Teknik dökümanlar
İş yeri aç daha iyi......
Tüm bunlar oldu ve halihazırda varsayalım.....prototip numunede yapıldı....
Muayene ve testleri yapılacak,yasal kurum TSE veya onay almış üniversite veya benzeri kurum..
tüm testlerden olumlu vize alan sistemi yapan kuruluşun üretim yeri incelenip o sisteme özgü tip onay belgesi düzenlenir.Onaylanmış tip uygunluk müracaat edilen yapıya özel düzenlenir.
750 kg için alınan tip onay 3500 kg için geçerli değildir.Tip onaydan sonra fatura satış ve trafik tescil.
Garanti şartları,yedek parça temini,servis yeterlilik konularını yazmadım.İşi yapan kuruluşun bu sorumlulukları garanti süresince olmalı.

Bu römork karavan sistemleri;
0 1 750 kg ağırlık ve altı

0 2 750 üzeri 3500 kg sınırı

0 3 3500 - 10 ton

0 4 10 ton üzeri
burada çekme karavan için 0 1 ve 0 2 genel bilgi alanı içinde yer alıyor.

buna göre Avrupa direktifleri ve TUV kontrollerine göre
0 1 - 0 2 modül numara ve koda göre her iki kapasite için istenen ve olması gerekenler
-Arka koruma tertibatları
-Arka tescil plaka yeri
-Fren sistemi
-Elektromanyetik uyumluluk
-Zorunlu etiketler (ön-arka-yan işaretler)
-Aydınlatma ve ışıklı sinyal cihazların yerleştirilmesi
-Arka tescil plaka ışıkları
-Arka sis lambası
-Geri vites lambası
-Emniyet camı
-Lastikler
-Kütle ve boyut etiketi
-Bağlantı tertibatı

0 2 için ilaveler 750-3500 kg
-Üst yapı kodu
-Rengi
-Kapı saysı ve düzeni
-Çeki tertibatının onay numarası ve onay işareti
-Azami hız
-Dingil ve tekerlek sayısı
-Dingil aralığı
-Uzunluk-genişlik-yükseklik
-Aracın arka ucu ile,çeki tertibatının merkezi arasındaki mesafe mm
-Yükleme alanının uzunluğu
-Aracın yüklü haldeki ağırlığı
-Teknik açıdan izin verilen azami ağırlığı
-Römork bağlantı noktasına teknik açıdan izin verilen statik yük
-71/320/EEC fren direktifi

yakın zamanda 750 kg karavanlar içinde vize olabileceği konuşuluyor. AT direktifinde 750 kg için fren zorunluluğu var.
 


Hocam ben çekme karavan üretimi yapmak istiyorum modelin felan hazır gibi . 750 kg altında olacak . Bu bahsettiğiniz yasal teferruatlara detaylı bisekilde nerden ulaşabilirim . Yani herşeyi yasal yapmak istiyorum bu bilgilerin tamamına ihtiyacım var . Bunlara nerelerden ulastiniz Türkiye için yada Avrupa için üretim konusunda farklılıklar oluyomu. Saygilarimla
 

Merhaba, verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Konuyu hortlatmak istedim çünkü ben de aynı işi yapmak istiyorum. Kendi çekme karavanımda yaşama fikri sürekli kafamda dolaşıyor ne zamandır. Bir prototip imal edip satmak ve piyasa araştırması yapmak istiyordum daha sonra da tanıtım amaçlı fuarlara katılma gibi düşünceler vardı kafamda vesaire...
Fakat araştırdıkça fikirden uzaklaşmaya başladım gerekli işlemler, prosedürler, maliyet hesapları derken umutsuzluğa kapılmış durumdayım şu sıralar! Bu iş için işimden ayrılmıştım 10 ay önce Kosgeb girişimci destek programına katıldım geçen yıl sırf bu iş için, ama dediğim gibi hesap kitap ve mevzuat yüzünden cesaret edemiyorum bu işe kalkışmaya hala!
Gerek maliyet hesaplarım, gerekse istenilen şartlar kafamda oluşturduğum şartlara uymuyor, daha doğrusu ben bunların tek başıma üstesinden gelebileceğimden fazla olduğu kanısına vardım. Şayet her şeye rağmen işi kurmayı başarıp bir prototip ürettim diyelim bu defa da gereken pazarı bu ülkede bulmak gözüme çok uzak görünmeye başladı... Gerek imalat kısmı gerekse alıcı için son derece meşakkatli bir yol açıkçası.
Ben "0 2 750-3500 kg çift dingil" üretim düşüncem vardı ama gereken şartlar maddi açıdan beni zorluyor.
Bu işle ilgilenen ya da üretim yapan insanlar var mı bilgi almak amacıyla yazıyorum. Daha başka bilgi, tecrübe, konu ile ilgili her türlü görüşü duymak isterim.
Verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkürler. Görüşmek üzere...

Edit "Şasi üzerine Ahşap Ev" Google da Tinnyhouse - Cabinhouse- Cabinwoods diye aratabilirsiniz örenkler için"
 
Son düzenleme:

Moto karavanlarda böyle bir sorun yok,proje yapımı,onay ve vize tamamdır.
Çekme de durum farklı.
Yapanlar yine yapıp yollarına devam ediyorlar. Teknik detaylar, malzeme kalitesi,emniyet ve güvenlik şöyle dursun, yaptım oldu şeklinde.
Bu işleri ticari yapan firmalar tıp onay belgeleri ve yasal mevzuata uygun üretim yaparak pazara çıkarıyorlar.AT uyum ve direktifleri doğrultusunda diye söyleniyor, yine de son tahlilde bakma ve inceleme gerektirir.
İşini en iyi yapan ve ekonomik olarak uygun olanı satın alarak yola çıkmak doğru karar olacaktır.
 



İşini en iyi yapan ve ekonomik olarak uygun olanı satın alarak yola çıkmak doğru karar olacaktır.
--------------------------------------------------------------

Bülent Bey'in bu kıymetli önerisi, bu işe heves edenlerin başucu direktifi olsun.
Takip edenler bilir, ben bir özel üretim yaptım,
fakat mevzuat yüzünden pişman oldum.
Karavan adeta yeni baştan imal edildi.
Alt yapı elden geçti, üst yapı montajı değişti,
Al-KO çekme ve emniyet takımları monte edildi. v.s.

Tabii bu bana beklemediğim kadar pahalıya ve zamana ve de uğraşıya maloldu..
Bir de, bazı arkadaşlarımız O1 veya O2 belgesinin kanıtı nedir, diye soruyor.
Belge alüminyum plaket üzerinde, genel bilgilerin yanında ,
en az 7 mm, lazerle veya kalem puntolarla çakılmış, bu karavan özel
şasi numarasını ihtiva eder.
Ayrıca bu karavana özel bu şasi numarası, aynı şekilde ve şasi üzerine, puntolar ile çakılır.


Boş plaketin hiç bir değeri yoktur.
Plakette ve şaside şasi no sunun çakılı olması şarttır.

Özel karavana belge almak çok çok zor.
Aynı şekilde sıra imalatı karavanlara belge alınması çok çok zordur.
Var diyenleri iyi inceleyin
 
Son düzenleme:

Arkadaşlar merhaba, aranızda en acemi benim sanırım. 750kg üzeri O2 belgeli Ortiz çekme karavanımı teslim almama az kaldı. Bu arada çeki demiri ve BE ehliyet işlemlerim de tamamlanmak üzere. Aklıma takılan bir konu var. Çeki demiri ruhsata işlendikten sonra şu ibareyi okudum: Araç net ağırlığı:1520kg Azami yüklü ağırlığı:3300kg Katar Ağırlığı: 2000kg. Motor gücü:102kW Sorum,Katar Ağırlığı ne demektir? Şimdiden teşekkürler.
 



SELAMLAR..750 kg altı karavan üreten firmalar içinde TİP onay belgesi almaları gerekiyormu.. MOTO KARAVAN gibi iç dizaynını yapan firmada TİP ONAY BELGESİ almalımı..teşekürler..
 



Katar Ağırlığı, aracın çekebileceği karavanın maksimum ağırlığıymış, bilginize.
 

O1 tıp onay belgeli 750 kg alti karavanimi temmuz ayında teslim alacağım. 750 kg olduğu için ruhsata gerek yok, biliyorum fakat dilersem ruhsat çıkartabilir miyim?
Ruhsat cikartilabiliyorsa teslim aldıktan sonra belli bir süre içinde mi yapmak gerekiyor ruhsat çıkartmayı?
Ruhsat cikartirsak muayeneye her yıl girmek zorunda mıyım?
Ruhsat cikartirsak artık 750 kg sınırına tâbi olmaz miyim? Yada ruhsat cikartma sırasında dilersem O2 olsun diyebiliyor muyum?
Bunları karavanin aksesuarlı ağırlığı 850-900 kg olacağını tahmin ettiğim için trafikte sorun yasamama adına düşünüyorum.
Bu konularda çok yeni ve bilgisizim. Araştırdım fakat bunların güvenilir yerlerden cevaplarını bulamadım. Bilgi sahibi üstadlar yardımcı olursa çok memnun olurum. Teşekkür ederim şimdiden.
 

Dilerseniz ruhsat çıkarabilirsiniz.
Ruhsatınız O belgenizde ne yazıyor ise onun üzerine çıkarılır.
Eğer firmanın O2 belgesi yoksa, benimkini O2 kaydedin diyemezsiniz.

Bu her sene, TÜV e muayeneye girme çok korkulacak bir şey değil.
En azından karavanınız bir güvenlik testinden geçmiş oluyor.

İnşallah gerekli cevapları bulmuşsunuzdur.
 

Dilerseniz ruhsat çıkarabilirsiniz.
Ruhsatınız O belgenizde ne yazıyor ise onun üzerine çıkarılır.
Eğer firmanın O2 belgesi yoksa, benimkini O2 kaydedin diyemezsiniz.

Bu her sene, TÜV e muayeneye girme çok korkulacak bir şey değil.
En azından karavanınız bir güvenlik testinden geçmiş oluyor.

İnşallah gerekli cevapları bulmuşsunuzdur.
Çok teşekkür ederim Akın Bey. Peki karavanı aldıktan 1 yıl sonra bile ruhsat çıkartabilir miyim?
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,668
Mesajlar
1,521,862
Kayıtlı Üye Sayımız
166,520
Kaydolan Son Üyemiz
ozlergokhan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst