Bir zamandır çift dingil çekme karavan düşüncesi ile satın almak mı,yoksa yapmak mı düşünceleri proje aşamasına dahi geçemeden,yine düşünce ile bekleme şekline dönüştü.
Şahıs olarak imal edilen bir karavan sistemine tip onay belgesi zor;
Tip onay yönetmeliğine gör
-Prototip numune hazırlanır
-Numuneyi hazırlayanın
a)İmalata yeterlilik belgesi
b)Marka tescil belgesi
c)Sorumlu teknik personel makina-elektrik
d)Teknik dökümanlar
İş yeri aç daha iyi......
Tüm bunlar oldu ve halihazırda varsayalım.....prototip numunede yapıldı....
Muayene ve testleri yapılacak,yasal kurum TSE veya onay almış üniversite veya benzeri kurum..
tüm testlerden olumlu vize alan sistemi yapan kuruluşun üretim yeri incelenip o sisteme özgü tip onay belgesi düzenlenir.Onaylanmış tip uygunluk müracaat edilen yapıya özel düzenlenir.
750 kg için alınan tip onay 3500 kg için geçerli değildir.Tip onaydan sonra fatura satış ve trafik tescil.
Garanti şartları,yedek parça temini,servis yeterlilik konularını yazmadım.İşi yapan kuruluşun bu sorumlulukları garanti süresince olmalı.
Bu römork karavan sistemleri;
0 1 750 kg ağırlık ve altı
0 2 750 üzeri 3500 kg sınırı
0 3 3500 - 10 ton
0 4 10 ton üzeri
burada çekme karavan için 0 1 ve 0 2 genel bilgi alanı içinde yer alıyor.
buna göre Avrupa direktifleri ve TUV kontrollerine göre
0 1 - 0 2 modül numara ve koda göre her iki kapasite için istenen ve olması gerekenler
-Arka koruma tertibatları
-Arka tescil plaka yeri
-Fren sistemi
-Elektromanyetik uyumluluk
-Zorunlu etiketler (ön-arka-yan işaretler)
-Aydınlatma ve ışıklı sinyal cihazların yerleştirilmesi
-Arka tescil plaka ışıkları
-Arka sis lambası
-Geri vites lambası
-Emniyet camı
-Lastikler
-Kütle ve boyut etiketi
-Bağlantı tertibatı
0 2 için ilaveler 750-3500 kg
-Üst yapı kodu
-Rengi
-Kapı saysı ve düzeni
-Çeki tertibatının onay numarası ve onay işareti
-Azami hız
-Dingil ve tekerlek sayısı
-Dingil aralığı
-Uzunluk-genişlik-yükseklik
-Aracın arka ucu ile,çeki tertibatının merkezi arasındaki mesafe mm
-Yükleme alanının uzunluğu
-Aracın yüklü haldeki ağırlığı
-Teknik açıdan izin verilen azami ağırlığı
-Römork bağlantı noktasına teknik açıdan izin verilen statik yük
-71/320/EEC fren direktifi
yakın zamanda 750 kg karavanlar içinde vize olabileceği konuşuluyor. AT direktifinde 750 kg için fren zorunluluğu var.
Şahıs olarak imal edilen bir karavan sistemine tip onay belgesi zor;
Tip onay yönetmeliğine gör
-Prototip numune hazırlanır
-Numuneyi hazırlayanın
a)İmalata yeterlilik belgesi
b)Marka tescil belgesi
c)Sorumlu teknik personel makina-elektrik
d)Teknik dökümanlar
İş yeri aç daha iyi......
Tüm bunlar oldu ve halihazırda varsayalım.....prototip numunede yapıldı....
Muayene ve testleri yapılacak,yasal kurum TSE veya onay almış üniversite veya benzeri kurum..
tüm testlerden olumlu vize alan sistemi yapan kuruluşun üretim yeri incelenip o sisteme özgü tip onay belgesi düzenlenir.Onaylanmış tip uygunluk müracaat edilen yapıya özel düzenlenir.
750 kg için alınan tip onay 3500 kg için geçerli değildir.Tip onaydan sonra fatura satış ve trafik tescil.
Garanti şartları,yedek parça temini,servis yeterlilik konularını yazmadım.İşi yapan kuruluşun bu sorumlulukları garanti süresince olmalı.
Bu römork karavan sistemleri;
0 1 750 kg ağırlık ve altı
0 2 750 üzeri 3500 kg sınırı
0 3 3500 - 10 ton
0 4 10 ton üzeri
burada çekme karavan için 0 1 ve 0 2 genel bilgi alanı içinde yer alıyor.
buna göre Avrupa direktifleri ve TUV kontrollerine göre
0 1 - 0 2 modül numara ve koda göre her iki kapasite için istenen ve olması gerekenler
-Arka koruma tertibatları
-Arka tescil plaka yeri
-Fren sistemi
-Elektromanyetik uyumluluk
-Zorunlu etiketler (ön-arka-yan işaretler)
-Aydınlatma ve ışıklı sinyal cihazların yerleştirilmesi
-Arka tescil plaka ışıkları
-Arka sis lambası
-Geri vites lambası
-Emniyet camı
-Lastikler
-Kütle ve boyut etiketi
-Bağlantı tertibatı
0 2 için ilaveler 750-3500 kg
-Üst yapı kodu
-Rengi
-Kapı saysı ve düzeni
-Çeki tertibatının onay numarası ve onay işareti
-Azami hız
-Dingil ve tekerlek sayısı
-Dingil aralığı
-Uzunluk-genişlik-yükseklik
-Aracın arka ucu ile,çeki tertibatının merkezi arasındaki mesafe mm
-Yükleme alanının uzunluğu
-Aracın yüklü haldeki ağırlığı
-Teknik açıdan izin verilen azami ağırlığı
-Römork bağlantı noktasına teknik açıdan izin verilen statik yük
-71/320/EEC fren direktifi
yakın zamanda 750 kg karavanlar içinde vize olabileceği konuşuluyor. AT direktifinde 750 kg için fren zorunluluğu var.