Çekme Karavan Araç Uyumu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan irfan933 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 69,200
750 kg altı karavanların tamamı boş.
Genelde ticari icin idealler.

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler
1600 cc ve 115 HP gücündeki bir otonun çekebileceği karavanın ağırlığı 1200 kg civarıdır...Bu karavanın boyu da 5 mt civarıdır.....
Ancak önemli başka bir kiriter daha vardır...
Arabanın ağırlığı ile karavanın ağırlığı arasında ki orantı...
Yani karavanın ağırlığı arabanın ağırlığının %85 inden fazla olmamalıdır.. Bu nedenle her 2 aracın ağırlıklarını da dikkate almak şattır..
Bunu bir örnekle göstereyim.
10 ay önce(2016 oağında) Dacia Duser 4x4 araba aldım...Arabanın 1460 cc net motor gücü ve 110 HP gücü vardı ve ağırlığı 1350 kg civarında idi..... Çektiğim karavanın boyu Pino Jazz modeli ve dolu ağırlığı 1150/175 kg vardır... Bir aksilik oldu ve ağustos sıcağında güneye gitme gafletinde bulunduk...Hava sıcaklığı 37-39 derece gösteriyordu. Biz yolda 2-3 km lik rampaları çıkarken motor zorlandı ve hararet göstergesi kırmızı ikaz verdi.
Bunu tüm gezi boyunca 3 kez yaptı...Her kaldığımız kampingin bulunduğu ilçedeki otosanayide servise soktuğumda arabada hiç bir kusur bulunamadı..Aracın ısı ile ilgili her parçası sorunsuz çalışıyor raporu verildi.
En sonunda İstanbul'a geldim ve yetkili Dacia servisine soktum. Orada motorun ısı müşiri her ihtimale karşı görev yapmayabiliyordur şüphesi ile (kesin teşhis değildi) değiştirldi.. Ustabaşının verdiği rapora göre 2 alternatifim vardı.... 1- Radyatörü değiştirmek... 2- Araba güçsüz, karavan çekemiyor..
Ben radyatörü değiştirmek istemedim ve karavanı takıp Şile yolunda son haliyle arabayı denedim.. Ömerli civarındaki uzun rampada hararet yine yükseldi , tavan yaptı fakat kırmızı ikaz lambası yanmadı...Üstelik güneye gittiğimizde yoldaki ısı 37 derecede iken bu hatayı yapmıştı ama İstanbul'da iken ısı 29 dereceydi.
Sonuç olarak arabanın ve karavanın ağırlıklarına başvurdum. Aradaki fark beni tatmin etmedi.
Ve arabayı takasta kullanıp sattım ve yerine 1600 (1565 net) cc ve 115 HP güçte başka bir araba aldım..Torku da Dacia'ya göre +10 nM farklı. Bununla henüz karavan çekmedim ama sorun olacağını düşünmüyorum. Göreceğiz.

İşte bu örneğe bakıldığında çeken arabanın sadece motor güçlerinin değeri üzerinden sonuca ulaşmak mümkün değil..Araçların ağırlıkları arasındaki farkı da göze almak yerinde olur.

Genel kanıya göre , 750 kg altındaki bir karavanın çekmek için 90 HP motor gücünde bir araba yeterlidir.
900- 1000-1250 kg aralığındaki bir karavanı çekmek için ise ilk bakılacak faktör tork değeridir.. Sonra aracın motor hacmı gelir...HP değerindeki faktör 3 ncü plandadır. Ve araçlar arasındaki ağırlık oranı..
 

Motordan cikan ve olculen deger tork ve devirdir. Cikan torku o anki devir sayi ile carpip belirli bir katsaya bolunce o anki guc hesaplanir. Dizel motorlar dusuk devirde, benzinli motor yuksek devirde yuksek tork uretir. Yuksek devirde hem yakit tuketimi artar hem sogutma ihtiyaci artar. O nedenle dizel motorlar tercih edilir cunku rampalarda ihtiyacimiz olan yuksek torktur.
Yalniz 2019 sonrasi yeni kurallarla dizel motoru araclarda kim kullanacak o sorun.
Ayrica hararet ikazinin yanmasi durumuna gelinmesi motorun omrunden yer. Olmamina dikkat edin.
Ikinci aracinizin motoru daha dusuk devirde yuksek torka sahipse problem olma olasiligi azdir.
 
Son düzenleme:

Sn.Bartek , 2019 dan sonra dizel motorların kullanılmayacağı konusunu açarmısınız...
Arkadaşlar da bilsinler..
 

2019 yilindan sonra dizel motor kullanilacak ama egzoz emisyon kurallari icin cok kati bir esige gecilecek. Maliyet artacak. Dizel motor kullanimi azalacak diye dusunuyorum. Vw sahtekarlik yapdiginda yakalandigi icin bu yola basvurmaya da korkacaklar. Benzinli motorlarin daha onem kazanacagini dusunuyorum.
 



Bu durum Almanya’da uzun zamadır tartışılan ve emisyonu yüksek dizel kullananların canını sıkan bir konu. Bugün bir çok şehir merkezi emisyon değeri yüksek dizel araçlara kapalı. Ayrıca dizel araçların vergisi benzinliden daha yüksek. Yapılan araştırmalara göre trafikte oluşan emisyon genel emisyon miktarının sadece % 20‘ sini oluşturuyor. Emisyonun % 35`inden endüstri sorumlu, % 18’i de ev bacalarından çıkıyor. Konu sadece biz dizel araç kullananların sorunu değil. Bu nedenlede çözümü uzun yıllar alacaktır diye düşünüyorum.
 

407 1.6 aracımla 14 ülke gezdim.... Arkasında ,her ne kadar 600 kg lık karavan olsada dolu agırlığo 1050 kg idi.... Gatta İtalyada yoku şaşırarak alğlere cıktım..Çekişle ilgili bir sorun yaşamadım.... Ancak dikkat edilmesi gereken tek konu... Arabanın elektronik olması.... Karavanın park ve stop lambalarını kaçak gibi görüyor.... Sonuçta elektrik beynini yaktım ve değiştirmek zorunda kaldım..... Mutlaka karavanda elektrik harcamalarını minumuma indirerek kontrol edin... Bunun dışında kesinlikle 100 hızı gecmeyin.....yaptığım 16.000 km boyunca hiç bir sorun yaşamadım....
 

407 1.6 aracımla 14 ülke gezdim.... Arkasında ,her ne kadar 600 kg lık karavan olsada dolu agırlığı 1050 kg idi.... Hatta İtalyada yoku şaşırarak alplere cıktım..Çekişle ilgili bir sorun yaşamadım.... Ancak dikkat edilmesi gereken tek konu... Arabanın elektronik olması.... Karavanın park ve stop lambalarını kaçak gibi görüyor.... Sonuçta elektrik beynini yaktım ve değiştirmek zorunda kaldım..... Mutlaka karavanda elektrik harcamalarını minumuma indirerek kontrol edin...( led yaparak çözümledim bu tecrübe pahalıya patladı bana ) Bunun dışında kesinlikle 100 hızı gecmeyin.....yaptığım 16.000 km boyunca hiç bir sorun yaşamadım.... Sorusu olan arkadaşlar 5052374545 telim
 





Herkeze merhaba.2010 model 5008 sahıbı olarak arkadasımızın bahsettıgı kılolarda karavan cekmenın sağlıklı bır 5008 de sıkıntı yaratacagını dusunmuyorum.Kullanma klavuzunda aac doluyken frenlı 1200 kg cekebılır arac agırlıgını dusurursenız(yolcu sayısını dusurursenız cekme kapasıtesı artar fakat yol tutusunuz zayıflar anlamına gelen bır acıklama var.
Aracın klavuzunuda bır kenara bırakırsak arac bos agırlıgıyla zaten 1600 kg cıvarında.auto 6 tamamen alıskanlık gerektıren bır sansıman alıstıktan sonra ben bır sıkıntı tehlıkelı sınır bozan bır kararsızlık yasamadım.Çengelkoyun ara sokaklarında asırı dık (yururken sıkıntı cekebıldıgımız derecede :smiley: ) rampalarda 7 kısı dur kalk yaptım yapıyorum zaman zaman.Sıkıntı yasamadım .(Baska bır kısı aynı aracla aynı rampada belkı sorun yasayabılır tecrubeyle orantılı olarak)Bır kac kere onden kısa surelı patınaj yasadım.Antıpatınaj sıstemı devreye gırdı.Aynı rampayı edc vıteslı fluance ve duz vıtes dci nissan note ıle daha dıkkatlı cıktıgımı hatırlıyorum.
Özetlersek daha önce karavan çekmememe rahmen kendi gözlemlerimle auto r sanzımana alısmıs gerektıgı gıbı kullanan bır kısının 1000 -1300 kg arasında bır cekme karavanı cekerken esıt motor gucune sahıp baska araclardan bır eksıgı olacagına extra sıkıntı yasatacagını kesınlıkle dusunmuyorum
 

Merhabalar,

1.380 kg ağırlığında 1.5 Dizel otomatik, 110 beygir, 250 nm torka sahip önden çekişli bir araç ile
1.500 kg ağırlığında 5.25 uzunlukta bir karavan çekebilir miyim?

Düzenleme : aracımın resmi değerlerini buldum, araç 1.400 kg, kendi üzerindeki yük max 1.900 kg olabilirmiş. Römork dahil ise 3.400 kg olabilirmiş.

yani araç (1400), karavan (1500) ve ailem (2 yetişkin 2 çocuk 200 kg toplam desek) toplam 3.100 kg ediyoruz üzerine bavullar, eşyalar, su, tüp, çanak çömlek vs ile çok çok sınırlarda gezecek malesef durum.. çift kavramalı şanzıman için ise bu sınırlarda gezinmenin güzel sonuçlar doğurmayacağı yazılıyor :smiley:
 
Son düzenleme:

Merhaba arkadaşlar aracım;
"1.6 e-HDi 115 hp Auto6R Start Stop
Peugeot 5008 1.6 e-HDi 115 hp Auto6R Start Stop, dizel motoru ve otomatik şanzımanı ile sınıfında başarı arayan bir modeldir. Aracın 1560 cc hacimli motoru, 3600 d/d’de 115 hp güç üretirken, 1750 d/d’de 270 Nm olan maksimum torkunu vermektedir. Motorun gücü tekerleklere 6 kademeli yarı otomatik şanzıman ve önden aktarma ile iletilmektedir. Durağan halden 100km/s hıza 13.3 sn’de ivmelenen aracın maksimum hızı ise 183 km/s’dir. Şehir içinde 100 km’lik bir kullanımda yaklaşık 5.3 litre yakıta ihtiyaç duyan araç aynı mesafeyi şehir dışında 90km/s sabit hız ile kat ettiğinde 4.5 litre yakıt tüketmektedir. Bu değerlere göre aracın ortalama yakıt tüketimi 100 km boyunca yaklaşık 4.8 litre olarak gerçekleşirken bu sürede aracın CO2 salınımı 125 gr olmaktadır. Boş ağırlığı 1520 kg olan Peugeot 5008 1.6 e-HDi 115 hp Auto6R Start Stop, 2070 kg’lık maksimum ağırlığıyla 550 kg’lık yükleme kapasitesi sunmaktadır. Aracın 60.0 litrelik yakıt deposu hacmi ise kendisine 1250 km’lik bir menzil sağlamaktadır." özelliklere sahiptir. 750 kg ve altı karavanları çekmeye uygun bir araç mıdır? ve uygun ise 750 kg ve altı 4 kişilik çekme karavan önerilerinizi bekliyorum.
Ben araçla ilgili sizin kadar bilgili değilim..Ancak pejo 407 aracımla 750 kg bir karavanla 16.000 km tura cıktım... Bir süre sonra elektrikle (ışıklarla) ilgili sorun yaşamaya başladım Sürekli uyarı veriyordu... ama inip kontrol ettiğimde sorun görünmüyordu... Zannedersem fransada frene bastığımda uyarı verdiğini fark ettim... Kısa keseyim Türkiyeye geldiğimde Elektrik beyninin yandığını ögrendim... Yaptığım hatayı araştırınca karavana giden elektriği kaçak olarak görüyor olmasından kaynaklı imiş... Bir tamirci bu arabaya karavan yazılımı attırmam gerektiğini söyledi... Bilginiz olsun bu konuyu araştırarak hareket edin Sorma istediğiniz bir şey olursa 05052374545 telim
 

Pwershift 6 ileri yarı otomatik şanzımanla karavan çeken varmı? Aracım 1.5 dizel focus 120hp 300nm tork. Önden çekiş
 

merhana arkadaşlar. araç pazarlığındayım fakat bulduğum araçta çeki demiri olması beni huylanırdı. pejo 308 dizel otomatik. satıcı zodiac sahibi olduğunu ve onu çektiğini söylüyor.
bu baskı balataya ve turboya zarar vermiş olabilir mi?
 



Bir kaç yerde bu 750 kg altı 4kisilik karavan yoktur açıklamasını duydum.
Motokaravan alma konusundaki düşüncelerim son zamanlarda çekme karavana evrildi ve incelemelerimde Sally karavan, carpento karavan gibi üreticilerin modellerinde 600, 690, 710 kg a kadar karavanlar var. Bunların akü biraz giysi ve biraz su dolu haliyle 787,5 kg da tutulması mümkün değil midir?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst