Bürstner Premio Life 430 Ts Mi Yoksa Weinsberg 390 Qd Mi? Yardım Lütfen

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozen_12 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 215
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 70,934

Etiketler
çok daha
Bu arada ben bu linkten alırken 19 dolar + 9,7 dolar kargo fiyatı vardı. Fiyat artmış sanırım.
 

Gümrük vergisi ne kadar tuttu? Her şey dahil size toplam maliyetini hatırlıyor musunuz?
 





Teşekkürler @Prok.

Bu videodaki arkadaş da bidonu taşımak için kendisi icat yapmış.
Bunu daha önce görmüştüm. İyi düşünmüş ama bahsi geçen taşıma arabasının fiyatı şu an uçuk. Bir de arabanın ağırlığını hatırlamıyorum ama o ağırlığı sürekli taşımaya değer mi bilemedim. Ben onun gibi sabit bir yere kalıcı yerleşecek olsam en yakındaki musluğa bir çoklayıcı takarım, bir ucundan kendi karavanıma hortum çekerim. City water bağlantım varsa bağlarım. Yoksa da karavanın yakınına bırakırım hortum ucunu. Bittikçe doldururum. En azından para harcadım ama taşıma yapmıyorum artık derim.
 


Merhabalar,

Öncelikle umarım karavan yaşantınızı seversiniz ve uzun yıllar devam edersiniz diyeyim. Ben de kendimce önemli gördüğüm birkaç konuyu eklemek istiyorum.

Büyük karavan her zaman iyi değil: (@Prok Arkadaşımız da güzel açıklamış)

Karavanı ilk aldığımızda küçük seçmemizin en büyük nedeni ekonomik nedenlerdi diyebilirim. Ancak kullandıkça gördüm ki giriş için çok doğru bir tercih yapmışız. 360 karavan 4 kişilik (2 + 2 (7-2 yaş)) tüm ihtiyacımız karşıladı. Bundaki en büyük neden zamanın büyük bir kısmının zaten dışarıda geçmesi tabiki. Kış dahil fırtına olmadığı sürece hep dışarıdaydık.

Küçük karavan daha hafif:

En önemli şeylerden birisi yol güvenliği ve bu nedenle karavan ne kadar hafifse o kadar çeken aracı az etkiler. Yolda dış etkenlerden etkilenen karavanın araca etkisi az olur. Ayrıca çeken aracında daha az yoracaktır. Ağır karavan aldıktan sonra aracıyla problem yaşayıp çeken aracı değiştiren çok kişi duydum.

Ayrıca büyük karavanlarda manevra yapmak da zorlaşıyor. Bazı yollara bile giremeyebiliyorsunuz. Kampın kapısından giremeyip geri dönenler bile duydum.

Tabiki bu büyüklük konusu karavanla devamlı başka yerlere gidenler için geçerli. Eğer yazın 10-15 gün dışında sabit bir yerde kalacaksanız büyüklük çok problem olmayabilir

İlk karavanda her şey olmalı mı?

Herkesin hayat tarzı ve ihtiyaçları farklı. Benim için önemli olmayan klima başkası için çok elzem olabiliyor. Ayrıca eklenen her ekipman karavanın ağırlığını da arttırıyor. Aksesuar fiyatlarını karavan fiyatına yaklaştığı örnekler de duydum. Ama dediğim gibi herkesin ihtiyaç ve zevkleri farklı. Bunun dışında satacağınız zaman aksesuarların fazla olması aynı orantıda fiyatı arttırmayabilir. Bu nedenle özellikle sonradan eklenebilen aksesuarları bir süre deneyimledikten sonra almak da iyi bir seçenek olabilir.

Tabiki bana katılmayanlar da olabilir. Kendi tecrübelerim ve isteklerim doğrultusunda yorumlarımı paylaşmak istedim

Sağlıcakla kalın…
 

Büyük karavan her zaman iyi değil
Yazınızı okumadan önce zaten 390 mı 430 mu diye karasızdık. Sonra incelemeye gittiğimizde 460 ts yi beğenince çıtayı biraz yükselterek 20.000 € bandının üzerine çıkma hayaline kapıldık. Dün akşam şöyle bir liste hazırladım. Tam onu buraya mı yükleyeyim yeni bir konu başlığı ile mi yayınlayayım diye düşünürken sizin yazınızı okuyunca biraz durdum açıkçası.
Bizim için önemli olan tecrübelerinizden faydalanmak. İlk defa karavan alıyoruz.Acaba dedim kendi kendime 430 ts yerine 460 ts alsam nasıl olur veya muadillerini. Ama yol güvenliği manevra vb gibi güvenlik endişleri tekrar düşünmeye balattı bize
 





Bence soru fiyattan ziyade ,aradaki 107 cm ye ihtiyac var mı yok mu ? Karavan uzadıkca , manevra kabiliyeti ve yere carpma acısı düşecek ve agırlık artacak . 2 cekerden , 4 ceker e gecmek sart. 2000 cc bir dizel 4 çeker . 420 yi , 2 ceker ve 150 hp kurtarır. Yani işin sınırı yok . Yukarı cıktıkca , ihtiyaclar artıyor.
 

her zaman 430 ts ile 460 ts arasında 5000 € var Soru şu değer mi?
@Merküryapı, teknik donanım olarak bu farka değecek belirgin farklar var tabii ama bu donanımı siz kullanacak mısınız?

Ayrıca 25.000€'ya kadar bütçenizi genişletirseniz hem karşılaştırma kriterleri değişiyor ve genişliyor hem de marka&model seçenekleri çok artıyor. Bu kadar seçenek ve başlangıçtaki sınırlı bilgi ve tecrübe saç baş yoldurabilir diye düşünüyorum.

Daha önce tekne maceranızdan bahsetmiştiniz. Naçizane tavsiyem, küçük ve az ekstralı bir karavan alıp en az bir yaz ve bir kış tecrübe edinin. Baktınız bu iş sizi sardı, zaten kazandığınız tecrübelerle otomatikman ihtiyacınız olan karavan gözünüzde canlanır. Mevcut küçük olanı da az ekstralı olduğu için fazla zarar etmeden rahatça satarsınız diye düşünüyorum.

Mover, tente gibi ekstralar sonradan kolayca takılabiliyor. Ama karavanı yeni alırken takılan moverler fiyat/performans açısından verimsiz gibi duruyor. Mesela, Enduro marka tam otomatik mover'lar 1400€ civarı. Truma ve Al-ko'nunkiler 2100€ civarı.
 

Haklısınız.Yeni başlayan bir karavan meraklısı olarak 850-900 kg başlamak lazım. Hem bilgimizi arttır ve tecrübesizliğimizi gideririz.
 

.
Somut bir örnek için değil, @utasdemir ‘in yukarıdaki isabetli iletisine ilave olarak, genel anlamda yazıyorum.

Bence tüketim ekonomisi reflekslerimizin, karavanı karavancılığın önüne geçirmesine izin vermememiz lazım. Yoksa anlamsız bedeller ödeniyor.
Nerden bildiğimi sormayın..

Yeni başlayanlar karavancılık yaşamına uygunluklarını, evlerindeki gereksiz eşyaların sayısını sayarak, şimdiden kolaylıkla tahmin edebilirler.
Eh, bu da müneccimlik sayılmamalı ?




*Başlıktaki karavanlara olan ilginizle, bizim karavan üretimciliğimize en yararlı uyarıyı veriyorsunuz..
* Ayrıntılara verdiğiniz önemi saygıyla karşılasam da inanın, onların şaşırılacak bir yüzdesinin sahada anlam kaybetmesi söz konusu.
Zaten çoğumuz bize uymayanları, onlara uyarak atlatmayı karavancı onurundan sayıyor..

Pek öyle gözükmüyor ama park yeriniz bol olsun..
 
Son düzenleme: