Ben ve 4 arkadaşım buggy işine heveslendik. Olay şöyle oldu ki bir arkadaşımın çapa makinesini inceledim. Sürüşünü de beğendim. Güçlüydü de. İnternetten baktım çapa motorlarına şöyle birşey buldum
Sizce bu 2 kişilik buggy'i çeker mi ? Ne kadar hız yapar ? (Bu arada bu motorun fiyatı 351 Lira) Yolda gidecek çok offroad olmayacak şekilde istiyoruz ama yollarımız köy yolu çakır çukur onları da geçebilecek bir şey yapmayı planlıyoruz 2 kişiyi kırılmadan taşıyacak bir Profil lazım demir kalınlığı ve boyutları olarak ne önerirsiniz ?
Bu tarz bir iş için ayırdığınız bütçeyi bilmiyorum ama kazalı bir motorsiklet alırsanız aktarma,vites kutusu,fren tarzı şeylere para harcamadan çok daha ucuza maledersiniz.40X40 1.5 mm çelik profil yeterli olur ama yapımla ilgili biraz örnekleri araştırmanızı,kaynak konusunda da muhakkak mig (ülkemizde gazaltı deniyor) kullanmanızı tavsiye ederim.Elektrod kaynağı kullanacaksanız muhakkak bazik veya selülozik elektrodla yapmanız lazım,piyasada satılan rutil elektrodla "kesinlikle" yapmamanızı öneririm.Rutil elektrod statik (masa,bahçe kapısı vs.) yapılar için uygundur.Kolay gelsin.
Değerli cevabınız için teşekkür ediyorum.
Büyük bir araç peşinde değiliz açıkçası. Maksat hobi. Motosiklet motoru benimde kafama yattı. Peki önerebileceğiniz bir motosiklet var mıdır. Bizim buralarda genelde 103 105 diye tabir edilen motosikletlerden bolca var. Onlar işimize yarar mı acaba ? Dediğim gibi 2 kişilik bir araç yapmayı düşünüyoruz. Off-Road'dan ziyade Çakıllı yolda ve asfaltta biraz hızlanabilecek bir şey istiyoruz tabi 90 - 100 kilometre gibi bir hız değil. 50 60 civarı. ama 90 - 100 e de hayır demeyiz
Düzenleme: Kaynak önerisi için ayrıca teşekkür ediyorum.
103-105 ten kastınız nedir tam olarak bilemiyorum ama 2 kişilik bir buggy için 350 cc kanuni motorunu kullanabilirsiniz.Şanzımanı da uygundur yapacağınız işe.Arkayı sabit aks yapabilirsiniz arazide çok daha keyifli olur.Ön taraf için bir frene daha ihtiyacınız olacak sadece.Parçaları ucuz ve sağlamdır.
90-100 lere niyetleniyorsanız muhakkak üstünüzde bir rollcage olmalı ve kaskları da unutmayalım tabii Başka sorularınız da olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.Kolay gelsin
İnternetten baktım bahsettiğiniz motorlar 50 ve 70cc. bu motorlardan iki yetişkini taşıyacak 4 tekerli bir araç yapamazsınız.Küçük bir çocuk için çok keyifli bir buggy olabilir sadece.Deneme amaçlı o tür bir şeyle başlarsanız projenize çok şey katar aslında.
Bir şey soracağım. Peki bu motorları nereden bulabilirim birde fiyatı ne kadar olur? Vitesli ya da vitessiz yapmak konusunda kararsız kaldık. Vitesli motorların fiyatı ne kadar olur ? performansı ne kadar olur ? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
O dediginiz capa makinlarina uygun 3 tekerli arac iskeletleri mevcut kaan makinanin sitesinden inceleye bilirsiniz . 10 hp lik dizel ve uzerinde sanzumani (2ileri 1 geri olanlar ve 4 ileri 1 geri olanlar mevcut ) bulunan capa makinasi ikinci el alip uygulaya bilirsiniz . Hatta 4 ileri tofas sanzumani baglayabilirsiniz ve arac 8-10 vites olacaktir . Motor arka tarafta kalacagi icin kilitli diferansiyelinizde olacaktir . Bende yapmayi baya planladim vakit bulamadim .
http://www.kaanbahce.com/ATV-APARATI-BENZINLI,PR-162.html
Bu urune benzer sase yapip on tarafa iki teker tasarlanabilir . Tabi buggy goruntusu icin ust tarafada kafes yapmak lazim . Guc olarak 9 beygir dizel motor tek sanzuman ile (2 ileri ) 500 kg yuku römork ile tirmalayarak rampa yukari cekiyorum . Yakit masrafida yok gibi birsey
Bir şey soracağım. Peki bu motorları nereden bulabilirim birde fiyatı ne kadar olur? Vitesli ya da vitessiz yapmak konusunda kararsız kaldık. Vitesli motorların fiyatı ne kadar olur ? performansı ne kadar olur ? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Fiyat konusunda bir fikrim yok ama ikinci el araç sitelerinde ve hurdacılarda kazalı bir çok motor var.Vitesli yapmanızı tavsiye ederim ama isterseniz scooter tarzı bir newton kavrama da (gaza basınca giden frene basınca duran) kullanabilirsiniz,daha kolay olur.Hatta ön tarafı olmayan bir scooter alın;motor,kavrama,benzin deposu vs. herşey arka taraftadır.Gerisi sizin becerinize ve araştırmanıza kalmış
Not; daha önce kaynak tavsiyesinde bulunmuştum,demirciye yaptıracağınızı öğrenince tekrar uyarmak isterim.Kesinlikle rutil elektrodla yaptırtmayın "birşey olmaz abi" laflarına kanmayın.Rutil elektrodla kaynak yapmak epoksiyle yapıştırılması gereken yeri uhuyla yapıştırmaya benzer.Yapışmış gibi görünür ama güvenilmezdir.
Merak etmeyin kaynağı bizzat dediğiniz gibi yapacağız. O öneri bizim için çok önemliydi. Sormamıştım ama aklımdaydı. Mesajlarınızı okudum. Cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim. Araştırmalarıma devam edeceğim gelişmeleri buradan yazarım.
http://www.kaanbahce.com/ATV-APARATI-BENZINLI,PR-162.html
Bu urune benzer sase yapip on tarafa iki teker tasarlanabilir . Tabi buggy goruntusu icin ust tarafada kafes yapmak lazim . Guc olarak 9 beygir dizel motor tek sanzuman ile (2 ileri ) 500 kg yuku römork ile tirmalayarak rampa yukari cekiyorum . Yakit masrafida yok gibi birsey
ayni sitede homdanin 7hp motoruda var galiba sadece ileri vitesi var sase hafif olursa kaldirmaz mi acaba ? Gokartlarin bazilari 4-5 hp ile baya hiz yapio
Bir soru sormak istiyorum bu konuda hiç bilgim yok. Vites dediğimiz olay Motorda mı olmak zorunda yoksa vitessiz bir motora da vites eklenebilir mi ? İnternette bir videoda Motoru ayrı vitesi (Transmission) ayrı bir kutu olarak gösteriyordu da. Birde bir video da debriyajsız fakat vitesli bir go kart gördüm. R1 motoru vardı sanırım. O Tür sistemler daha ucuza elde edilebilir mi ? Debriyajın avantajları nelerdir ?
Bir soru sormak istiyorum bu konuda hiç bilgim yok. Vites dediğimiz olay Motorda mı olmak zorunda yoksa vitessiz bir motora da vites eklenebilir mi ? İnternette bir videoda Motoru ayrı vitesi (Transmission) ayrı bir kutu olarak gösteriyordu da. Birde bir video da debriyajsız fakat vitesli bir go kart gördüm. R1 motoru vardı sanırım. O Tür sistemler daha ucuza elde edilebilir mi ? Debriyajın avantajları nelerdir ?
Vites motorda olmak zorunda değil tabii ki,Ankara'da bir firma çok kompakt yapıda vites kutuları yapıyordu "sahibinden" veya benzeri sitelerden birinde vardı,o tür bir sistemi motora ekleyebilirsiniz.Vites motorun devrinden bağımsız olarak sizin tekerlek devrinizi ayarlar,bisiklet vitesi gibi düşünün.
Debriyajsız denilen sistemler scooterlardaki gibi newton kavramayla çalışır fakat onlar da çalışma şekli açısından normal debriyajdan farklı bir iş yapmazlar.Tek fark normal debriyajı siz manuel olarak kontrol ederken diğeri motorun devrinin yarattığı merkezkaç kuvvetinden faydalanarak otomatik olarak yapar (otomatik vitesli otomobillerin türbin sistemini anlatmıyorum ihtiyacınız olmadığı için).
Debriyajın avantajı en başta sizin daha kolay fren yapmanızı ve motor devrinden bağımsız olmanıza imkan tanır.
R1 gibi bir motoru debriyajsız olarak kullanabileceklerini pek zannetmiyorum ki zaten o motor şanzımanla bütünleşik olarak imal edilmiştir.Debriyaj pedalı yerine vites kolu üzerinden manetle kontrol edildiği için farketmemiş olabilirsiniz.