bu uygulama ne işe yarıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BBOYTED Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,812

BBOYTED

MEKANİK DAHİ
Mesajlar
399
Tepkime Puanı
1
Yer
balıkesir ılıca kaplıcaları
öndeki disk olayı

427918_159637637509495_1896521739_n.jpg


557097_159756500830942_1082398130_n.jpg


560669_160787404061185_2104710862_n.jpg
 

Etiketler

Ynt: bu uygulama ne işe yarıyor

defransiyelden fren yaptırsa hangi teker daha iyi tutunursa zamine o durur diğeri ise geri döner buda aracı dik inişlerde döndüre bilir tehlikeli tahminimce farklı bir işe yarıyor bence ama olayı anlayamadım.
 





Ynt: bu uygulama ne işe yarıyor

Bende merak etmiştim...
Eski reo ların frenleride bu şekildeymiş..
ilk resime dikkat ederseniz arka ortada da bir disk var..

Fren olsa neden başka bir şaft daha gelsin.. normal şaftın üzerine bağlarsın diski olur biter..
Farklı birşeyse bende ogrenmek isterim..
 


Ynt: bu uygulama ne işe yarıyor

İşlerimi bitirdim huzurlu huzurlu gezeyim forumu dedim görmez olaydım konuyu,Çılgın gibi merak ediyorum şimdi nedir ne değildir diye huzurum kaçtı :(
 

Ynt: bu uygulama ne işe yarıyor

http://www.partsmike.com/store/store.php?crn=199&rn=1481&action=show_detail

http://www.arazideyiz.com/showthread.php?t=8891

çok güçlü arazi şanzımanlarını durdurmak için normal disk frenlerin yetersiz kalması neticesinde bir çözümmüş ben de bilmiyordum...
 

Ynt: bu uygulama ne işe yarıyor

Uzmanı değilim ama anladığım,

Bunlar aks üzerinde disk freni. Aks uçlarında teker içlerinde yok. Özellikle çok yükseltilmiş çamur araçlarında çokça görüyorum Youtube üzerinde. Bu makinalar özel ve büyük ihtimal %100 diff lock ile gidiyorlar her daim, kaynaklı bile olabilir diffler. tek bir yerden durdukma kafi yani.

Gözüken şaft gibi şey ise, 4 link süspansiyon yüzünden, aks dönmesin diye. En azından RC crawler yaparken ben öyle yapıyordum, bunların da öyle olduğunu tahmin ediyorum.
 



Ynt: bu uygulama ne işe yarıyor

Fotoğraflardan anladığım kadarıyla, diferansiyelleri 90 derece çevirerek tahrik girişini üstten yapmışlar.
Şanzımandan çıkan şaft ise diferansiyel üzerine ilave edilen bir başka şanzımana giriyor. Burada devir bir kademe daha düşürülüp diferansiyele üstünden giriş yapıyor.
İlave şanzımanın diğer ucuna da disk fren bağlamışlar, yani devir bir kademe düşüp diferansiyelden geçtikten sonra iyice düştüğünde aktarılan tork normal fren ile zaptedilemeyecek hale galiyor anlaşılan. Dolayısıyla daha devir düşüp tork çok artmadan, nispeten küçük çapta bir disk ile frenleme yoluna gitmişler diye düşünüyorum.

defxdef.jpg
 

Ynt: bu uygulama ne işe yarıyor

Hocam onun ne işe yaradığını size net olarak söyliyeyim,
5-6 sene önce bizim dolmuş camlarına yapıştırılan CD modasının fren diski modeli o :smiley:
yolda radar falan olunca parlıyormuş o diskler, cd ler gibi :D
 

Ynt: bu uygulama ne işe yarıyor

diferansiyeller rockwell marka , askeri eskisi reolarda çıkar yurdumuzda , arka arkaya bağlı iki çekişi olan dingilleri bağlamak için gerekli şaft bağlantısına disk ve kaliper ilavesiyle fren dengesi ve güvenliği sağlanmış, benzeri sistem otobüs ve kamyonlarda vardır adı retarder dir.

offroad'un üst limitlerinde ihtiyaç olan bir uygulama.
 

Ynt: bu uygulama ne işe yarıyor

nakturk' Alıntı:
Uzmanı değilim ama anladığım,

Bunlar aks üzerinde disk freni. Aks uçlarında teker içlerinde yok. Özellikle çok yükseltilmiş çamur araçlarında çokça görüyorum Youtube üzerinde. Bu makinalar özel ve büyük ihtimal %100 diff lock ile gidiyorlar her daim, kaynaklı bile olabilir diffler. tek bir yerden durdukma kafi yani.

Gözüken şaft gibi şey ise, 4 link süspansiyon yüzünden, aks dönmesin diye. En azından RC crawler yaparken ben öyle yapıyordum, bunların da öyle olduğunu tahmin ediyorum.
Herkeze teşekkürler Nakturk ün yorumu daha yattı kafama birazdaha rahatım şimdi :D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst