Avrupa Birliğinde araçlar 3.500 kiloyu geçince neler oluyor?
1. 3,5 tona kadar olan motokaravanlar genellikle otomobil kabul edilir. 3,5 tonu geçince azami sürat 100 km olur.
2. Bir çok Avrupa ülkesinde otoban ücretleri artar.
3. Bazı Avrupa ülkelerinde (Avusturya, Slovenya) 3,5 tonu geçen araçların otobanda Trasponda kutusu, gidilen kilometreyi sayan cihaz kullanması gerekir.
4. Bir çok ülkede bazı ara yollara 3,5 tonu geçen araçlar giremez. Güzel, sakin, görülmeye değer bir çok yere genellikle böyle yollardan gidilir.
5. Bazı ülkelerde araç vergisi azami ağırlığa gör hesaplanır.
6. 3,5 tonun üzerindeki araçlar çoğunlukla 2 yıl sonra her yıl tüve girmek zorunda.
Araṣtırsam belki sayı çoğalabilir.
Avrupa Birliğinde 3.500 kilo sınırını biraz Türkiye’de çekme karavanlardaki 750 kilo sınırına benzetmek mümkün. Yönetmelikler motokaravancıları 3,5 tonun altında kalmaya zorluyor.
Alkoven ve benzeri motokaravanlarda boṣ ağırlık 3 tona yakın. 3,5 ton araçlar için yükleme payı 500 kilo civarında. Buna yolcular da dahil (sürücü hariç).
Motorlu karavanların kilo vermekten baṣka ṣansları yok gibi.
Almanya’da tatil baṣlangıcında ve bitiminde akaryakıt fiyatları hemen yükselir. Hatta haftanın çok araç kullanıllan belirli günlerinde bile. Arz ve talebin fiyatı belirlemesi yalnız kapitalist ülkelerde mi var bilmiyorum.