Bozuk Yolda Kullanım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VitaEsMorte Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,266

VitaEsMorte

Zirve
Mesajlar
2,896
Tepkime Puanı
39
h220front20ucp20offroadnw6.jpg


- Mutlaka birinci vitesi ve düşük arazi vitesi konumunu kullanın.
- Yokuş aşağı inerken vites küçültüp ayağınızı gazdan çekin. İlerlerken gazı kullanmanız gerekebilir. Her zaman ayağınızı debriyaj pedalından uzak tutun.
- Mutlaka aracınızı yavaş ve dikkatli kullanın. Kayaların, nesnelerin üstünden debriyaj pedalını kullanmadan geçin. Kaymaya veya spin atmaya başlarsanız, biraz gaz verin ve aracın hareket etmesini sağlayın.
- Aracınız otomatik şanzımanlı ise, arazi vitesi konumunu ve düşük vitesi kullanın. Sol ayağınızı frende, sağ ayağınızı gaz pedalı üstünde tutun. Sadece ihtiyacınız olduğunda gaz verin.
- Büyük kayalarla pek fazla uğraşmayın. Aracın bir lastiğini kayanın üstüne koyun ve yavaşça ilerleyin. Gaz pedalını ihtiyaç duyarsanız kullanın.
- Bu tip yerlerde sabit hızla ilerlemeniz hem aracınızı hem de çevreyi korur.
- Sizi zorlayan herhangi bir durum karşısında aracınızı durdurmak son çare olmalı. Uygun ivme ve düzgün yol tutuş, ilerlemek için çok önemlidir.
 


Ynt: Bozuk Yolda Kullanım

Ayrıca son maddeyi pek anlamadım, özellikle zeminin çok bozuk olduğu, kayalarla dolu bir zeminde, zemin çok zorlaştıysa durup, araçtan çıkarak zemini analiz etmek şart! yoksa aksınızı kırabilirsiniz!!
çamur veya kum olsa doğru tabi, saplanmamak için hiç durmamalıyız.
 

Ynt: Bozuk Yolda Kullanım

Deep' Alıntı:
çok önemli bir nokta daha: Parmaklarınızı direksiyon simidi içinde tutmayın, parmaklarınız kırılabilir!!

Abicim bu madde hakkında biraz daha ayrıntılı bilgi alabilirmiyim? Parmaklar direksiyon simidi içindeyken aşırı sallantıdan nasıl kırılabilir ki? Yeterince iyi biçimde kafamda canlandıramadım.
 

Ynt: Bozuk Yolda Kullanım

Ağır bir off-road sürüşünde direksiyonun sert dönüşü sonucu parmaklarınız sıkışarak incinebilir ve hatta kırılabilir de, çünkü o sırada vücudunuz da kontrolsüz bir şekilde hareket ediyor olacak
Bir uçuş sonucu belimi sakatladığımdan bunu da tahmin etmek pek zor değil ;)
 



Ynt: Bozuk Yolda Kullanım

Mert çok haklı.Özellikle ağır devirli ve torku yüksek araçlar kar,çamur ve benzeri durumlardan çıkarken direksiyon eski konumuna gelmek için boşalır ve süratle döner.İşte tam bu sırada el,parmak ve bilekleriniz hasar görebilkir.Mert bunu anlatmak istiyor.Ancak bazı şeyleri anlamak için bizzat yaşamak gerekiyor.
 


Ynt: Bozuk Yolda Kullanım

Sayenizde daha motorlu araç sahibi olmadan dört çekerler hakkında önemli bilgiler ediniyorum. Bu bilgiler bir süreliğine işime pek yaramayacak olsada zamanı geldiğinde bu değerli bilgileri almış olmanın çok önemli faydalarını göreceğim. Nadir Hocamızında dediği gibi bazı şeyleri öğrenmek için o bazı şeyleri yaşamam lazım.
 

Ynt: Bozuk Yolda Kullanım

baymineral' Alıntı:
Abicim bu madde hakkında biraz daha ayrıntılı bilgi alabilirmiyim? Parmaklar direksiyon simidi içindeyken aşırı sallantıdan nasıl kırılabilir ki? Yeterince iyi biçimde kafamda canlandıramadım.

http://www.gezenbilir.com/forum/index.php?topic=96.0
 

Ynt: Bozuk Yolda Kullanım

Şimdi tamam oldu. En tehlikeli guruba başparmaklarımız giriyormuş. Normal biçimde direksiyonu kavramak çok tehlikeli değilmiş. Önemli olan parmaklarımızı çemberin içi yada dışına paralel olarak yerleştirmememizmiş.
 




Ynt: Bozuk Yolda Kullanım

Selamlar
İşte bu video tecrübe için bire bir her zaman böyle zeminlerde inip yolu analiz etmek faydalıdır birde yolun neresinden gideceğinizi bilmek
 


Ynt: Bozuk Yolda Kullanım

ya benim merak ettiğim bir şey var otomatik viteslerde daha doğrusu tipronik diye geçen şanzımanlarda düşük vitese alıp kompresyon ile inmek bazı markalarda mümkün olmuyor motoru yüksek devirden korumak için bir üst vitese kendi geçiyor. arazi araçlarında da bu durum böylemidir. yada bunun için ekstra bi donanımmı mevcuttur?
 




Ynt: Bozuk Yolda Kullanım

Bu öneriler kaya tırmanışı ağırlıklı off-road için verilmiş. Bu sebeple durmak ve spin en istenmeyen konular.
Bu durumda çünkü araç engelin üstünde duramıyor ve çekişi kaybediyor, genelde takla ile neticeleniyor.
Kaya tırmanışında araçlarda kilit bulunuyor veya TC ile yol alıyor. Gazdan düşen araç bir anda tutunma
dengesini yitirebiliyor, bu sebeple de momentumu kaybolan aracın ağırlık merkezi onu devrilmeye sebep olacak bir açıda bırakabiliyor.

Bizim genelde gerçekleştirdiğimiz off-road ile alakalı değil durum :smiley:
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,906
Mesajlar
1,525,379
Kayıtlı Üye Sayımız
166,707
Kaydolan Son Üyemiz
mcanerf

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst