Bosphorus Cup

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lemanja Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,931

lemanja

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
Bu yıl sekizincisi düzenlenen Shop & Miles Bosphorus Cup 22 Mayıs-23 Mayıs tarihlerinde düzenleniyor. İlk gün Ceddebostan-Adalar Etabıyla başlayacak olan yarış, ikinci gün İstanbul Boğazı'nda devam edecek.
 

Etiketler
Ynt: Bosphorus Cup

Bosphorus Cup'ta iki gün dolu dolu yarış var

Bu yıl 8. kez düzenlenecek olan Shop&Miles Bosphorus Cup yarışları 22 Mayıs Cuma günü Caddebostan parkurundaki sosis rotalı iki yarışla başlıyor.

23 Mayıs Cumartesi günü de yatlar Boğaz parkurunda mücadele verecek. Marmara Yelken UNO Kulübü ev sahipliğinde gerçekleşecek yarışlardan sonra ödül töreni Reina’da yapılacak.


Türkiye Yelken Federasyonu, İstanbul İl Yelken Temsilciliği, Shop&Miles ve ORG Sports işbirliğinde ve Marmara Yelken UNO Kulübü (MYK-UNO) ev sahipliğinde gerçekleşecek yarışlar IRC sınıflarındaki yatlara açık. Destek sınıfındaki tekneler ise katılamayacak.


KOG TROFESİ’NE DAHİL

Shop&Miles Bosphorus Cup aynı zamanda KOG (Kulüpler Ortak Girişimi) Trofesi’ne dahil olan bir mücadele.

22-23 Mayıs günleri gerçekleşecek yarışlar için 21 Mayıs Perşembe günü saat 12.00’a kadar MYK-UNO’da açılacak Yarış Ofisi’ne kayıt verilebilecek. Kayıtlar kapandıktan sonra aynı gün (21 Mayıs, Perşembe) saat 19.00’da MYK-UNO’da skipper toplantısı yapılacak. Toplantıda yarışlar hakkında teknik bilgilerin yanı sıra yarış talimatı ve rota kartları dağıtılacak.


ÖNCE CADDEBOSTAN, SONRA BOĞAZ

Shop&Miles Bosphorus Cup’ın ilk gününde Caddebostan-Dalyan-Adalar parkurunda saat 14.30’dan itibaren sosis rotalı iki yarış yapılacak.

23 Mayıs Cumartesi günü ise parkur İstanbul Boğazı’nda Dolmabahçe ile Anadolu Hisarı arasında kurulacak. Boğaz yarışının start saati ise 12.00 olarak belirlendi.

Yarışlarda IRC1 (sarı), IRC2 (yeşil), IRC3 (lacivert), IRC4 (mavi), IRC5 de (turuncu) renkli flama ile sınıfını belli edecek.


ÖDÜL TÖRENİ REINA’DA

Cumartesi günü yarışların tamamlanmasından sonra saat 17.00’dan itibaren Reina’da düzenlenecek törenle IRC sınıflarında genel klasmanda ilk üçe giren ekiplere ödülleri verilecek. IRC1-2-3-4 sınıflarında “Düzeltilmiş Zaman”a göre genel klasmanda birinci olacak ekip ayrıca Trofe Kupası’nı almaya hak kazanacak.


BOSPHORUS CUP PROGRAMI

21 Mayıs Perşembe
12.00: Kayıtların kapanışı
19.00: Skipper toplantısı (MYK-UNO)

22 Mayıs Cuma
14.30: Caddebostan Parkuru (2 yarış)

23 Mayıs Cumartesi
12.00: Boğaziçi parkuru (tek yarış)
17.00: Ödül Töreni (Reina)


TROFE GALİPLERİ

2004: Oğuzhan Too (Sedat Gülçağlayan)
2005: Provezza X (Ergin İmre)
2006: Oğuzhan Too (Sedat Gülçağlayan)
2007: Provezza 5 (Ergin İmre)
2008: MAT 12 (Toka Yelken Ekibi)

Turksail
 

Ynt: Bosphorus Cup

Bosphorus Cup’ta ilk ayak tamam

Shop&Miles Bosphorus Cup’un Caddebostan-Adalar arasındaki sosis rotalı ilk gün yarışları tamamlandı. Havanın oturması için start yaklaşık bir saatlik gecikme ile verildi.

Bosphorus Cup’un ikinci gün mücadelesi için yatlar bugün öğle saatlerinde İstanbul Boğazı’nda Dolmabahçe önlerinde buluşacak. Ancak hava oldukça zayıf görünüyor.

Bu yıl 8.’si gerçekleşen ve KOG İstanbul Trofesi’ne dahil olan Shop&Miles Bosphorus Cup’ta heyecan başladı. İki günde üç yarış olarak planlanan mücadelenin ilk gününde yatlar Caddebostan-Adalar arasındaki parkurda yarıştı.

Yarışlara IRC sınıflarında 56 yat kayıt verdi. Ancak günlerden Cuma, yani işgünü olması nedeniyle katılım daha düşük oldu.

[attachment=1]

PARKUR YENİDEN KURULDU

Güneyli rüzgarlar oldukça cansızdı. Ancak start saati yaklaşırken bir “kıpırtı” başladı ve 5-6 knot’lar görülür oldu. Ne var ki parkurun değişik bölgelerinde rüzgar farklı yönlerden esiyordu. Bu nedenle havanın “kendini belli etmesi” için bir süre beklendi.

Sonunda Kuzey’e oturan hava ile parkur yeniden kuruldu ve IRC1 ile IRC2’ler için start yaklaşık bir saatlik gecikme ile verilebildi. 5 dakika sonra da IRC3, IRC4 ve IRC5’lerin start etti. Hava 8-9, zaman zaman da sağnaklarda 11-14 knot’ları göstermişti.

İki pupa ve üç orsa kolundan oluşan yarış tamamlandığında zaman oldukça ilerlemişti. Ancak Yarış Komitesi’nde “ikinci yarışın iptal edildiği” yolunda bir uyarı yoktu. Bunun üzerine yarışı tamamlayan yatlar yeniden start hattının çevresinde toplanmaya başladı.



İKİNCİ YARIŞ İÇİN FİNİŞLER BEKLENMEDİ

Ne var ki IRC1 ve IRC2’lerin startının verilebilmesi için, halen yarışmakta olan IRC3, IRC4 ve IRC5 grubunun finişlerinin tamamlanması bekleniyordu.

Güneş ufuk hattına yaklaşırken ve hava da tükenirken teknelerden gelen “daha ne bekliyoruz” uyarıları üzerine Yarış Komitesi diğer sınıfların finişlerinin tamamlanmasını beklemekten vaz geçip IRC1 ve IRC2’ler için günün ikinci ve son startını verdi.

İkinci yarışta rüzgar 8 knot’ı geçemedi.

İlk gün yarışlarının tamamlanmasından sonra tekneler öğle saatlerinde Dolmabahçe’deki start hattında buluşmak üzere marinalarına çekildiler.


BOĞAZ’DA HAVA “GÖRÜNMÜYOR”

Boğaz parkurundaki ikinci gün mücadelesi ise “zor” geçecek gibi görünüyor. Tek teselli ve beklenti İstanbul Boğazı’nın “termik” rüzgarları. Zira tahminler halen 1-3 knot arasında bir havanın “esmeye çalışacağına” işaret ediyor.

Saat 12.00’da Kuzey yönüne ve akıntıya karşı verilecek startla beraber yatlar Anadolu Hisarı’na kadar yükselecek, buradaki şamandırayı dönüp tekrar Dolmabahçe’ye inecek, yeniden Anadolu Hisarı yapıp ödül töreninin düzenleneceği Raina’nın önünde finiş verecekler.

Boğaz parkurundaki yarışa IRC5 sınıfı katılmayacak. IRC3 ve IRC4 sınıflarının rotası, IRC1 ve IRC2’lere göre bir tur kısa olacak.


ZAMAN SINIRI DOLUNCA TÖREN BAŞLAYACAK

Yarışın zaman sınırı saat 17.00’da dolacak. Ancak ödül töreni de ilan edilen programa göre aynı saatte başlıyor olacak. Tekneler boğazda bağlanamayacakları ve demirleyemeyecekleri için marinalarına dönmek zorundalar. Bu durumda ekiplerin ödül törenine nasıl yetişebilecekleri merak konusu.

shop_miles_cbostan_01.jpg


shop_miles_cbostan_02.jpg


shop_miles_cbostan_03.jpg


shop_miles_cbostan_04.jpg


shop_miles_cbostan_05.jpg
 

Ynt: Bosphorus Cup

Bosphorus Cup’ta “retinamıza” takılanlar

Shop&Miles, 8 yıldır sürdürdüğü Bosphorus Cup etkinliği ile yelkenciliğimize farklı bir soluk ve ayrı bir heyecan getirdi. Geçtiğimiz yıl eklenen Turgut Reis Cup da coşku düzeyini daha alevlendirdi.

Ancak 8 yıllık geçmişe sahip bir organizasyonun finalinde yaşananlar doğrusunu söylemek gerekirse Shop&Miles’ın yarattığı olumlu havaya yakışmadı.



Bir Bosphorus Cup etkinliği daha sona erdi. Tahminlerde oldukça “nazlı” görünen hava, yarışçıların coşkusunu yarım bırakmamak için elinden geleni yaptı ve yelkenler hiç rüzgarsız kalmadı.

Organizasyona adını veren Shop&Miles ana sponsorluğunda, Türkiye Yelken Federasyonu, İstanbul İl Yelken Temsilciliği ile ORG-Sports işbirliğinde ve MYK-UNO ev sahipliğinde 22-23 Mayıs tarihlerinde yapılan yarışlara 59 tekne kayıt verdi.


CUMA OLMASI ŞART MIYDI?

İlk gün “kapışma alanı” Caddebostan parkuruydu. Gün içinde sosis rotalı iki yarış yapılacaktı. Ne var ki günlerden Cuma olması yarışa katılımı olumsuz yönde ve ciddi şekilde etkiledi. Ekiplerden çoğu yarış heyecanı içinde yanıp tutuşmalarına rağmen mesailerini bırakıp gelemedi. Bu yüzden bazı tekneler “yedek” ekiplerle yarışmak zorunda kaldı ve hedefledikleri derecelere ulaşamadı.

Hemen her yıl yaşanan “Cuma günü yarış koyma” konusundaki ısrarın nedeni ise net değil. Oysa iki günlük yarış Cumartesi ve Pazar olarak haftanın tatil günlerine yerleştirilebilseydi eminiz pek çok kişi memnun olacaktı.

Ödül töreninin gerçekleşeceği Reina için rezervasyonun Cumartesi akşamı için yapılması “tatminkar” bir açıklama olarak görülmedi. Bu arada Reina’daki törenin Shop&Miles Bosphorus Cup’a kolay unutulmayacak bir damga vurduğunu belirtmeden geçmek de mümkün değil.

Ama ödül törenine gelmeden “retinamıza takılan” birkaç ayrıntıya daha değinelim önce..

sm_retina_sigorta_01.png


sm_retina_sigorta_02.png


SİGORTA ŞİRKETİ NEYİ SİGORTALADI?

Shop&Miles Bosphorus Cup organizasyonu tarafından yapılan duyurularda “Tüm yarışmacılara Eureko Sigorta güvencesiyle başarılar dileriz” denildi. Bu çok “akıllıca” bir adımdı. Zira geçtiğimiz yıl Turgut Reis Cup’ta yaşanan kaza halen herkesin hafızasında tazeliğini koruyor.

İskele-Sancak konulu bir çatışmadan sakınma manevrası sırasında Goblin yatındaki Cengiz Düşünceli’nin ağır yaralanması ve geçirdiği yoğun tedavi süreci sonunda sağlığına yeniden kavuşması “yarışlarda güvenlik” konusunu gündeme getirmişti.

Dahası, kazada ölümden dönen Cengiz Düşünceli bunu “mesele” edinmiş ve ciddi girişimlerde bulunmuştu. Bu açıdan bakıldığında “Bir sigorta şirketinin yarışa destek vermesi” çok anlamlıydı.

Ne var ki, yarış talimatındaki “Sorumluluk” konulu “14. Madde”nin sonundaki cümle kafaları karıştırdı: “Şahsi kaza ve sağlık sigortası her yarışçının tamamen kendi sorumluluğudur.”

O halde Eureko Sigorta verdiği destek karşılığında nasıl bir sorumluluk üstlenmişti? Güvence kapsamı sadece tekneleri mi içeriyordu? Anlaşılamadı.

Bunu herhalde en net bir şekilde Sacit Ertuğ söyleyebilir. Zira 22 Mayıs Cuma günü Haylaz-Ata Online’ın Caddebostan parkurundaki yarışta şamandıra dönüşü sırasında ıstralyası önündeki tekneye takıldı ve koptu. Direğin kırılarak güverteye düşmesi son anda önlendi. Bu kazadaki hasarın ”tazmini” kafalardaki sorulara yanıt verebilecek.

sm_retina_gecko.png


MUMM 30 HATASI DÜZELTİLDİ

Bir başka “ilginç” nokta…
Bosphorus Cup’ın “Katılımcılar Listesi”nde Gecko yatı IRC2 sınıfına yerleştirilmişti. Oysa bir Mumm 30 ya da yeni adıyla Farr 30 olan Gecko’nun tartışılmaz bir şekilde IRC1 grubunda yer alması gerekiyordu.

Durumu fark eden yarışmacılar tarafından yapılan itirazlar sonucumda yanlışlık düzeltildi ve Gecko yarışlara IRC1 grubunda katıldı.

Ancak Fair Wind konusunda yapılacak bir şey yoktu. Bosphorus Cup, aynı zamanda KOG (Kulüpler Ortak Girişimi) Trofesi'ne dahil bir yarıştı. Bu organizasyonda belirlenen bant aralıklarına göre IRC5’te yer alacaktı. Nitekim öyle de oldu. Ama ne var ki üç yarışı da birincilikle tamamlayan Fair Wind, ödül töreninde kupasını “Biz bunu hak etmedik. Ödülümüzü ikinciye verin” diyerek almadı. Organizasyon takdirini kullanırsa IRC5 grubundaki birincilik Fair Wind’in adeta “filikası” büyüklüğündeki Karides yatının olacak.


ÖDÜL TÖRENİNDE “SIKINTI”

Ve sıra geldi ödül töreni konusuna…

Buradaki, ilk “yanlış karar” ödül töreninin saati konusundaydı. Yarış talimatında Boğaziçi parkurundaki zaman sınırının saat 17.00’da dolacağı duyuruldu. Ama Kuruçeşme Reina’daki ödül töreni de 17.00-19.00 saatleri arasında yapılacaktı.

Neden ve nasıl soruları birbirini izledi.
Ödül töreni neden iki saatle sınırlanmıştı?
Yarışı tamamlayan tekneler Reina’nın önüne bağlanamayacağına göre Ataköy veya Fenerbahçe marinalarına gidecek, ekipler buradan Cumartesi gününün trafiğinde Reina’ya nasıl yetişecekti?

Bu soruların cevabı, ödül töreninde pek de “hoş olmayan” bir atmosferde alındı.

Bazı ekipler kupa törenine yetişemedi. Kupalarını istediklerinde de “zamanında gelseydiniz” sözleri ile karşılaştı. Oysa grubunda birinci olan bu ekip trafiğe takılmamak için “deniz taksi” ile yola çıkmış ancak yine de yetişememişti.


BİR BARDAK “SU BİLE” VERİLMEDİ

17.00-19.00 saatleri arasında yapılacağı duyurulan ödül törenindeki “ikram” ve “kabul” de aslında saat 18.00’da sona erdi. Gelenler, “Tören bitti” sözleri ile içeri alınmadı. Saat 18.00’dan itibaren bar törendeki konuklara kapatıldı ve “su bile” verilmedi.

Yanlış anlaşılmasın, bu “mecazi” bir anlam taşımıyor. Barmen kendisinden bir bardak su isteyen hanımı, “Saatlerdir burada bedava yiyip içiyorsunuz. Bar kapandı” sözleriyle tersledi. Sinirden elleri titreyen ve rengi atan bu hanım Reina’yı terk etti. “Su verilmeyen” üstüne bir de “azar işiten” bu hanımın kim olduğunu bilseniz eminiz dudağınız uçuklardı.

sm_retina_kapanis_01.png


REINA GECEYE HAZIRLANIYOR

İnsanlar birbirleri ile sohbet ederken ortalıkta hummalı bir faaliyet başladı. Kurulan standlar barın “kapandığı”, konukların kapıdan “çevrilmeye” başlandığı saat 18.00’dan itibaren sökülmeye, Shop&Miles bayrakları ve panolar indirilmeye başlandı. Sandalye ve masa taşıyanlar konuklara aldırış etmeden “mekanı geceye hazırlamaya” başladı.

Bu yazılanlar, bize anlatılsaydı eğer, “bu kadarı da olmaz” diyerek kuşkuya düşebilirdik. Ama yaşananlara gözlerimizle görerek, kulaklarımızla duyarak tanık olduk.


REINA’DAKİ TÖREN KİME YAPILDI?

Aslını söylemek gerekirse Reina’daki “ikram” gerçekten de saatler öncesinden başlamıştı. Shop&Miles, kıyıdaki Reina’yı “tribün” olarak kullanmayı düşünmüştü. Pek çok kişi de oradan yarışan tekneleri ve verilen mücadeleyi izlemişti. Hatta bu arada yat yarışı ile nasıl bir ilgisi var bilinmez, bir de defile düzenlenmişti.

Ne var ki, “küçük bir ayrıntı” atlanmıştı. O coşkuyu yaratan ve yaşatanlar yarışa katılan ve bunun için de ciddi sayılabilecek bir kayıt bedeli (220 TL) ödeyen tekne sahipleri ve yarışan ekiplerdi. Gün boyu güneşin altında rüzgarı “yakalama” ve “yönetme” konusunda ter döken bu insanlar karşılaştıkları tavrı içlerine sindiremediler.


SHOP&MILES BUNU HAK ETMEDİ

Reina’nın kendini “geceye hazırlama” gayreti kabul edilebilir. Ama o zaman da Reina’nın “yanlış bir seçim” olduğu ortaya çıkar. Zira bu durum Shop&Miles’ın kurumsal kimliğine de zarar veriyor.

Bugüne kadar kendini yelkenle özdeşleştiren Shop&Miles da böyle bir “finali” hak etmiyor.

Turksail
 

Ynt: Bosphorus Cup

CADDEBOSTAN YARIŞ 1 SONUÇLARI
IRC 1
Sıra Tekne Adı Düzeltimiş Zaman (sn) Fark (sn)
1 PROVEZZA-6 3957
2 FENERBAHÇE-1 3999 42
3 MAT-12 4035 78
4 PROVEZZA-5 4048 91
5 UNO 4185 228
6 BARBAROSSA 4227 270
7 TAKSİ JUNIOR-DIVARESE 4419 462
8 MAZDA 4433 476
9 J-SHAKER 4701 744
10 GECKO 4841 884
11 GILRAEN 5101 1144
12 DEFİNE 5589 1632
13 GOLDEN TOY DNC
14 ORIENT EXPRESS V DNC
15 ULUÇ/ PEPSI DNC

IRC 2
Sıra Tekne Adı Düzeltimiş Zaman (sn) Fark (sn)
1 GOBLIN 4176
2 AGGRESSIVO / KAHVE DÜNYASI 4227 52
3 MOBYDICK - UNO 4231 56
4 UZUN 4341 165
5 GARANTİ SAILING / ŞEF 4620 444
6 ENERGIE 4754 578
7 DHO AKOVA 4774 599
8 DHO ABOSA 4782 606
9 BLUE WIND 4806 630
10 DELIGHT 4865 690
11 CAPRICORN 4948 772
12 KARAEFE ŞAN 5049 873
13 SEABEE 5098 922
14 CİCİKO DNC

IRC 3
Sıra Tekne Adı Düzeltimiş Zaman (sn) Fark (sn)
1 KOMET 4259
2 SAKE 4492 233
3 BLUEMOON SLX 4531 272
4 ATILGAN 4589 329
5 CORBY 29 TR 4638 378
6 TURKCELL ALIZE 4690 430
7 EXIT - MAVİ EXIT 4816 557
8 HENI 5140 881
9 DHO ZIPKIN 5620 1361
10 BANDIDO DNC
11 GUARANA DNC

IRC 4
Sıra Tekne Adı Düzeltimiş Zaman (sn) Fark (sn)
1 KUPAKIZI / KAHVE DÜNYASI 5001
2 XL 5079 77
3 I-MARINE PAMUK 5397 396
4 YAPI KREDİ PORTFÖY / SAFİNAZ 5445 444
5 WOW ISTANBUL HOTELS / GALATEA 5551 549
6 HAYLAZ 5744 743
7 CHICA DNC
8 KEKLİK DNC
9 REVANSU / SERENITY DNC
10 NIAGARA / ADVENTURE REPUBLIC DNC

IRC 5
Sıra Tekne Adı Düzeltimiş Zaman (sn) Fark (sn)
1 FAIR WIND 2659
2 KARİDES 3342 682
3 POSEIDON 3452 793
4 HIMBIL 3506 846
5 GÖZÜM DNF
6 KAYACAN DNF
7 TANTANA DNF
8 NEFES DNC
9 MOANA VAHINE DNC
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst