Murat hocam akü sorunu sık sık bende yaşıyorum.. Uzun süreli yatışlardan dolayı akü zayıflıyor, sonra basmıyor.
Daha önce her yıl bir akü alıp tazeliyordum fakat boşu boşuna almışım diye düşünüyorum şimdi..
Akü şarj ve koruma aleti ile kurtuldum sayılır, 2 yıldır akü almıyorum, böylece akülerimden maximum süre verim alabileceğim.
Geçtiğimiz hafta İstanbuldaydım, Hasanpaşa'da Motomax'da akü şarz ve koruma cihazı gördüm
fiyatıda 24,90-TL. gayet uygun tavsiye ederim
5,5 amperlik akü zayıf kalırmı emin değilim zira 2 x 55w ampül çalıştıracak,
ama ustasına bir sormak lazım tam olarak bilmiyorum, konjöktör koyup verimli çalıştırabilirler sanırım..
Ben motorumu pek yatırmıyorum fakat anide basmamaya başladı. Akü şarj cihazı aldım, dün şarj ettim. Orijinal aküsü 5 yıl çalıştı, bu aküyü geçen sen aldım 1 sene de cır cır cır .. tırt.. bitti. Eğer şarj ile idar edeceksen bi süre böle gidelim bakalım.
Motosiklet elektriğinden pek anlamıyorum tesisatı kendim yapmadığım için de güvenemiyorum. İşi bilen birilerine danışıp ona göre hareket etmek lazım eğer olmaz sa mevcut farımı değiştirip daha büyük taslı ve camlı bir far takıcam, kafayı da kendim uyduracam polyester-fiberden.
Herkese merhaba. Bu lambalar sizim motor için büyük gelir. Hatta bunun bir hesabı var. Bunlar 12 volt ile çalışıyor. Sizin akü 5 volt. Lambalar sadece yanar ama ışık vermez. Ampuller parlamaz bile. Ama 5 volt ile çalışan ampul buna uygulanır mı bilemem.
Özür dilerim. Yanlış anlamışım. 12 voltX 5.5. ampere=66 watt/hour. Sizin batarya bu aydınlatmayı yaklaşık yarım saat taşıyabilir teoride. Birşekilde akünün dolması gerek yoksa bir müddet sonra motor marşa basabilecek elektrik bile bulamaz. Bu süre kurşun asit bataryalarda daha da düşer.
Dediğim gibi fırınlık işi yok. Ben motosikleti götürdüm. Sizin şu andaki cam resimdeki cam mı? Sanki vida yerleri kırık, çatlak gibi duruyor.
Ben resimdeki lambalardan taktıracağım. Hella Micro De.
Çatlak yok, sadece girinti var, ön grenajı vidalar kısa geldiği için çıkartmak zorunda kaldım. Uzun vida alıp öngrenajı da tekrar takacağım, daha sağlam olur gibi geliyor. Bu farlar da güzel.
Hocam benim motosikletin aküsü bunları kaldırır mı. Şu an 5.5 Amp'lik akü var üzerinde ama göçtü galiba bu yoklukta yeni akü almak durumunda kalıcaz.
Motosikletimin farı küçük, tası ufak, 35W H4 ampül var. istediğim aydınlatmayı pek sağlamıyor. Farı ve ön plastik kafayı söküp, kendim bir tasarım yapmayı düşünüyordum.
Bu farları eğer benim makinaya uydurabilirsem sorun kalmıyacak herhalde. Ayrıca fiyatları nedir, uçuk ise başka yollar deniyecez.
Normal far için daha iyi aydınlatma olsun diye Osram Night Breaker veya Vision gibi modelleri kullanmayı deneyin. Ben kullanıyorum, hem aküyü yormuyor hem de daha iyi aydınlatma sağlıyor.
Senin motosiklet bu farları kaldırmaz Murat abi.Burda önemli olan akü değil alternatörün kapasitesi zaten.
XL 200 ün alternatörüde 200 wattın üstüne çıkamaz maksimum kapasitede çalışsa bile tahminimce.
Benim motorda normal far harici bir tane 50 wattlık ekstra aydınlatma var.Onu açtığımda bile alternatör beslemekte zorlanıp aküden çekmeye başlıyor elektriği.
Sen en iyisi GEzenGen arkadaşın tavsiye ettiği gibi daha kuvvetli bir ampül tak.Night Breaker ın aydınlatması çok iyi bence.
Sayın GezenGen; ısıtmalı elcikler ile buraya bakabilirsiniz. Umarım faydası olur. Takıldığınız birşeyde sorabilirsiniz.
http://faq.f650.com/FAQs/HotGripsInstallationFAQ.htm