Bize Her Yer Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan albartos Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,839
Teşekkür ediyorum. PSA grubunun tercih sebeplerininden en büyüğü bu iç genişlik oluyor. O yüzden özellikle sordum.

Aslında çok uzun boylu değilse birey, diğer araçlar içinde de enine yatağı gayet rahat kullanabilir demek oluyor.

ben izolasyonu biraz kalın kullandım, (poliüreten köpük+bizofol+izoboz+mdf+ayna) eğer istenirse 190 a kadar bu kısmı düşünebilirsiniz, psa grubu ne veriyor bilmiyorum ama Ford oldukça geniş iç ölçülere sahibp.
 

Etiketler
Herkese Merhaba,

Araç seçimi ve yapım sürecimi anlatmaya devam edeyim. Böylelikle yaşadığımız süreç size de bir ayna görevi görür düşücesindeyim.

Bu süreci yaşadıkça gördüğüm hata yapmadan bu süreci atlatmak imkansız. Hele de ilk defa bir işe başlıyorsanız. Ben her ne kadar araç seçerken iyi bir araç seçtiğimi düşünsem de aracı aldıktan sonra fark ettiğim iki kişilik ruhsata sahip bir araç olduğuydu. İçinde tekli ve çiftli üç kişilik olmasına rağmen araç ruhsatta iki kişilik. aracı aldığım kişi tekli koltuğunu da aracı aldıktan sonra bana verdi. Bu durum koltuk ekletmek projesi ile hal edilebiliyor. biraz maliyetli oluyor. Fakat önde tekli koltuk olması karavanların iç hacmi için oldukça kullanışlı. Görüştüğüm karavan üreticileri önde tekli koltuğu olan araçları aradıkları. Aşağısı sakal yukarısı bıyık. Ben şimdilik proje ile ciftli koltuğa döneceğim ama tekli olarak kullanmaya devam edeceğim. üç kişi olduğumuz için.

Yapım sürecin de okula ilk başlayan öğrenciler gibi her şeye ilk başta yeşilleniyorsunuz. Birde doğru adreste aramıyorsanız dolandırılma ihtimali çok yüksek. Herkes bir şey satma derdin de.

Özellikle ben araç camları için takıntılı bir şekil de yuvarlak düşünüyordum. Bunun için pek çok satıcıyı aradım. Hem pahalı ürünler hem de ne geleceğini bilmiyorsunuz. Fiber glass dan kestirip menteşeli bir cam modeli yapmayı düşündük. Yapan kişi yine bu forumda antalya da. Her nekadar tarif etse de içime sinmedi. Sürekli de fikir beyan eden insanlar oluyor. yuvarlak cam mı olur gibisinden. En son aşama açılmayan cam montajı yapmak hem ergonomik hem de amaca yönelik oldu. Burda mersinde durucam işimi çözdü. tavana da bir havadanlık. yaptılar. motifli. camdan ziyade E belgeli camı bulmak fabrika da onu kestirmek nakliye yaptırmak oldukça uzun bir süreç oldu. bir de tam karantina günlerine denk gelmesi işi iyice uzattı.

Aklınız da olsun pek çok kişi sizi bu yolda yoracak, Kulağınızı kapatmanız ve doğru adım atmanız her şeyden önemli.

Camlar için durum bu şekilde. 60 lık dört adet 2 yan iki arkaya. 60x90 tavana da havadanlık yaptırdık.

durcam.jpg


yuvarlak cam.jpg


Screenshot_2020-06-12-22-50-14-1.jpg
 
Son düzenleme:

Karavan da cam Montajının aşamalarını tek tek video kaydı aldım aynalamak isteyenler için ve izlemek isteyenler için, 2 bölümü de youtube bizeheryerkaravan kanalımdan izleyebilirler...
ufak bir intro buraya bırakıyorum Selamlar...

Video: https://youtu.be/NcrWxcL-0po
 

Herkese Merhaba,

Araç seçimi ve yapım sürecimi anlatmaya devam edeyim. Böylelikle yaşadığımız süreç size de bir ayna görevi görür düşücesindeyim.

Bu süreci yaşadıkça gördüğüm hata yapmadan bu süreci atlatmak imkansız. Hele de ilk defa bir işe başlıyorsanız. Ben her ne kadar araç seçerken iyi bir araç seçtiğimi düşünsem de aracı aldıktan sonra fark ettiğim iki kişilik ruhsata sahip bir araç olduğuydu. İçinde tekli ve çiftli üç kişilik olmasına rağmen araç ruhsatta iki kişilik. aracı aldığım kişi tekli koltuğunu da aracı aldıktan sonra bana verdi. Bu durum koltuk ekletmek projesi ile hal edilebiliyor. biraz maliyetli oluyor. Fakat önde tekli koltuk olması karavanların iç hacmi için oldukça kullanışlı. Görüştüğüm karavan üreticileri önde tekli koltuğu olan araçları aradıkları. Aşağısı sakal yukarısı bıyık. Ben şimdilik proje ile ciftli koltuğa döneceğim ama tekli olarak kullanmaya devam edeceğim. üç kişi olduğumuz için.

Yapım sürecin de okula ilk başlayan öğrenciler gibi her şeye ilk başta yeşilleniyorsunuz. Birde doğru adreste aramıyorsanız dolandırılma ihtimali çok yüksek. Herkes bir şey satma derdin de.

Özellikle ben araç camları için takıntılı bir şekil de yuvarlak düşünüyordum. Bunun için pek çok satıcıyı aradım. Hem pahalı ürünler hem de ne geleceğini bilmiyorsunuz. Fiber glass dan kestirip menteşeli bir cam modeli yapmayı düşündük. Yapan kişi yine bu forumda antalya da. Her nekadar tarif etse de içime sinmedi. Sürekli de fikir beyan eden insanlar oluyor. yuvarlak cam mı olur gibisinden. En son aşama açılmayan cam montajı yapmak hem ergonomik hem de amaca yönelik oldu. Burda mersinde durucam işimi çözdü. tavana da bir havadanlık. yaptılar. motifli. camdan ziyade E belgeli camı bulmak fabrika da onu kestirmek nakliye yaptırmak oldukça uzun bir süreç oldu. bir de tam karantina günlerine denk gelmesi işi iyice uzattı.

Aklınız da olsun pek çok kişi sizi bu yolda yoracak, Kulağınızı kapatmanız ve doğru adım atmanız her şeyden önemli.

Camlar için durum bu şekilde. 60 lık dört adet 2 yan iki arkaya. 60x90 tavana da havadanlık yaptırdık.

14 yıl önce aldığım Sprinter’de sürücü yanında iki kișilik koltuk vardı. Bu iki kișilik koltuğu söktüm ve orijinal sprinter tek kișilik koltuk taktım. Tek kișilik koltuğun altındaki kasanın araca vidalanacağı yerler hazırdı. Yani araҫta hem tek hem de iki kișilik koltuk iҫin vidalanacak yerler vardı. Almanya’da TSE ve proje iҫin mühendislere gitmek gerekmediği iҫin doğrudan TÜV’e gittim. TÜV görevlisinin elinde aracın ruhsatı olduğu iҫin önde daha önce iki kișilik koltuk olduğunu gördü ve sadece nasıl vidalandığına baktı ve raporuna tek kișilik koltuğu aldı. Almanya’da TÜV aracın karavana dönüșümü hakkında bir uzman raporu yazar ve araҫ kayıt bürosu da bu rapora göre karavan ruhsatını verir. Benim aracında karavana dönüșümü sırasında iki kișilik koltukta kolaylıkla tek kișiliğe ҫevrilmiș oldu.

Anladığım kadarıyla sizin aracınızda tek ve iki kișilik koltuk konulabilecek șekilde yapılmıș. Bir orijinal koltuğu ҫıkarıp bașka bir orijinal koltuğu takmak iҫin proje istenilmesini anlamak zor, yoksa yanılıyor muyum?:smiley:
 

14 yıl önce aldığım Sprinter’de sürücü yanında iki kișilik koltuk vardı. Bu iki kișilik koltuğu söktüm ve orijinal sprinter tek kișilik koltuk taktım. Tek kișilik koltuğun altındaki kasanın araca vidalanacağı yerler hazırdı. Yani araҫta hem tek hem de iki kișilik koltuk iҫin vidalanacak yerler vardı. Almanya’da TSE ve proje iҫin mühendislere gitmek gerekmediği iҫin doğrudan TÜV’e gittim. TÜV görevlisinin elinde aracın ruhsatı olduğu iҫin önde daha önce iki kișilik koltuk olduğunu gördü ve sadece nasıl vidalandığına baktı ve raporuna tek kișilik koltuğu aldı. Almanya’da TÜV aracın karavana dönüșümü hakkında bir uzman raporu yazar ve araҫ kayıt bürosu da bu rapora göre karavan ruhsatını verir. Benim aracında karavana dönüșümü sırasında iki kișilik koltukta kolaylıkla tek kișiliğe ҫevrilmiș oldu.

Anladığım kadarıyla sizin aracınızda tek ve iki kișilik koltuk konulabilecek șekilde yapılmıș. Bir orijinal koltuğu ҫıkarıp bașka bir orijinal koltuğu takmak iҫin proje istenilmesini anlamak zor, yoksa yanılıyor muyum?:smiley:

Çok güzel açıkalmışsınız, normalde panelvan araçlara koltuk ekleme projesi yapılıyor eğer araç tadilat onay belgeleri var ise. Benim araç ford transit 350M. 350L ler minibüse dönüşümü çok yapıldığı için çok rahat bulunuyor fakat 350M ler 50 cm.kısa olan modeller de Projeci bulamadım. Bub şekilde koltuk tadilat projeleri 1000 tl civarı.

Benim önü ikili yapmam için Tüv Süd diye bir kuruluş ve bir kaç test yapan firma var Rapor hazırlıyor. Bu rapor Karavan projesine ekleniyor. Raporda araca orjinnal koltuk ve kemer takıldığı fotograflaniyor ve yaziyorlar. Enteresan bir sekikde bu işleme tüv bir ücret tarifesi koymuş diğer yetkili kuruluşlarda bunu uyguluyor gibi. Çünkü aynı fiyat söylüyorlar. Fiyat 4000 civarı. Neden bu kadar pahalı olduğunu sorguladigim da bana araç tadilat projesi sadece sizin araca göre yapılıyor olarak düşünün dediler. Biraz dalga geçer gibi. Zaten araçta orjinal vidalama yuvaları var. Henuz karavan mobilya aksamında oldugu için projeyi de raporu da hazirlatmadim ama durum cidden üzücü. Hani zaten karavan ürünleri çok pahalı. Camlar Tente Buzdolabı evye musluk güneş paneli. Birde böyle saçma bir rapora para ayirmak biraz düşündürücü. Bu şekilde insanlarin hevesi bile kaçıyor. Umarım düzelir.
 
Son düzenleme:



Karavan tenteleri çok pahalı. Hafiflik ve kalite avataji olsa da bende bunun benzeri bir uygulama yapmayı düşünüyorum. Kasetli Tente deniyor. 3metresi 100 kg civarı. Bu konuda fikir veredilecek kimse var mıdır.

Screenshot_2020-06-14-18-46-41-1.jpg


Screenshot_2020-06-14-18-46-16-1.jpg


Screenshot_2020-06-14-18-46-03-1.jpg
 

karavan tenteleri cok havali duruyor ama bence hem cok pahali hem de gorundugu kadar faydali degil. golgeyi takip etmek zorundasiniz. altinda oturmak cok mumkun olmuyor. golge cogunlukla baska yere dusuyor. ben seyyar semsiye kullaniyorum. bu sekilde masa ben nerede istersem orada kaliyor. gunesin durumuna gore semsiyenin yerini degistiriyorum. isi bitincede kapatip arac icine koyuyorum. calinacak tedirginligi de olmuyor. size de tavsiye ederim...
 


karavan tenteleri cok havali duruyor ama bence hem cok pahali hem de gorundugu kadar faydali degil. golgeyi takip etmek zorundasiniz. altinda oturmak cok mumkun olmuyor. golge cogunlukla baska yere dusuyor. ben seyyar semsiye kullaniyorum. bu sekilde masa ben nerede istersem orada kaliyor. gunesin durumuna gore semsiyenin yerini degistiriyorum. isi bitincede kapatip arac icine koyuyorum. calinacak tedirginligi de olmuyor. size de tavsiye ederim...

Bu konuda çok haklısınız. Bir alternatif de tenteye 2 çepheli bir çözüm bulmak. Tentenin bittiği yerden yeregelecek kadar ekbir parça olursa ve bu cephe genel olarak güneyli durursa anlamlı bir gölge sağlanabilir
 

İzolasyon malzemesi olarak İzoboz ve bizofol kullandım. Izoboz Uşak da bizofol Kocaeli'de uretiliyor. Her iki firmada paket üzerinden satış yapıyor. Dolayısıyla fazla fazla malzeme almak zorunda kaldım. Alırken umrumda değildi fakat sonra dan malzemenin kalmasın dansa bir karavancı nin işini görmesi için satışa koydum. Akabinde Aksaray'da karavan yapımına başlayan bir arkadaşa sattım. Ürünleri gönderirken nakliye firması 600 tl istedi. Hasi.. dedikten sonra Koksallar işimizi çözdü. Fırsaçılar her yerde.

Bu tarz isimize yaramayacak ürünleri elden çıkartmak birinin işini görmek güzel birsey.

2020-06-13 13.42.27.jpg


2020-06-13 13.46.44.jpg


2020-06-13 13.42.27.jpg


2020-06-13 13.46.44.jpg
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst