Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mete Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 48
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,506
Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

Sağolun Yunus Bey, 4 çekerlerin neden bu kadar ekonomik araçlar olduklarini da anlamış oldum.
 

Etiketler
Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

vosdost' Alıntı:
1- unimog yanina binek ucuz bir arac( tuplu sahin ):smiley:
2- 110 kamyonet ucuz ve tuplu sahin
3- parca sorunu yasayabilirim ama seri 2 veye seri 3 ve tuplu sahin

Normal kasa land bana cok gurultulu geliyor arka taraftan ses kesilmiyor.
Benim bindiklerim hep ayni sekildeydi :smiley:
Unimogu tek gecerim biraz yakacak ama hakkini verecek
110 kamyonet ucuz arazide parcalanincaya kadar binmek gerek
Seri 2-3 cok guzel arazide hor kullaninca ne olur.parcayi nasil buluruz.
Seri alirsam kurtlar sofrasina duserim gibi geliyor. :smiley:

Ahmet abi benim asfalt lastiğiyle ambulansın kaldığı her yerden çok rahat geçti :smiley: . Yürüyen aksamın 0 parçaları var, bazı şeyleri defender kadar ucuz değil ama ben seviyorum kısa şasiyi.. Hem sen benzinliyi dizele tercih ettiğinden Seriesleri seversin, lpgde de fena değiller :D
 

Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

Mete abi, eğer arabanıza uzun yıllar binmek, ilerde satıp farklı bir şey almak istemiyorsanız, motor zayıflık göstermeye başladığı zaman, 2.5 düz dizeli kendi şanzımanlarıyla aracınıza takarsanız çok güzel olur, İzmir'de bir abimiz yaptı hem ucuza mal oldu hem çok güzel oldu, tabi motor değişikliği işletmesi falan nasıl olur bilmiyorum. Çıkan şanzımana da talip olabilirim :D
 

Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

ozcour' Alıntı:
Mete abi, eğer arabanıza uzun yıllar binmek, ilerde satıp farklı bir şey almak istemiyorsanız, motor zayıflık göstermeye başladığı zaman, 2.5 düz dizeli kendi şanzımanlarıyla aracınıza takarsanız çok güzel olur, İzmir'de bir abimiz yaptı hem ucuza mal oldu hem çok güzel oldu, tabi motor değişikliği işletmesi falan nasıl olur bilmiyorum. Çıkan şanzımana da talip olabilirim :D

Özgür benim sıkıntım sadece dişli aralıklarında 1ve 2. viteslerden memnunum ama dağ yolunda 2 vites çok ağır kalıyor hızlanmak isteyip 3'e taktığında bu seferde araba çekmiyor. 2.5 vites yokki ona atalım :D
 




Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

Ozgur suana kadar duzenlenen gezilerde iki yerde arac cikamadi.
Biri urlada oda asfalt lastiginden kaynaklanan tutunma problemi yuzunden.
Ikincisi karagolde.
Orda aracin agirligindan kaynaklanan gomulme yasamistim. Hatirlarsan benim camurda gomuldugum yerde sende kaldin,
Bunun disinda ambulans kasa defenderin kalipta serinin gecebildigi yer hatirlamiyorum.
Ve ambulans kasa agir camur etabi disinda normal def ciktigi heryere cikar.
 

Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

edaghan' Alıntı:
"Arazide, arazi vitesi kullanılır" derler..

Ne yani şimdi asvalt dağ yolunda 3. vitese atabilmek için arazi vitesi kullanmamı tavsiye ediyorsun engin gardaş.
 

Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

toprağı görünce araziye geçin diyorum... parçalar çalışsın, yağlansın... onların da yıkanmaya ihtiyacı var :smiley:
 

Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

edaghan' Alıntı:
toprağı görünce araziye geçin diyorum... parçalar çalışsın, yağlansın... onların da yıkanmaya ihtiyacı var :smiley:

Peki hemen sorayım denememe gerek kalmasın araziye taktığımda malum LR tam bir canavara dönüşüyor o zaman yakıtta katlanmayacakmı? (Benim bu konudaki politikam(az yakıt harcama konusunda) Mecbur olmadıkça arazi vitesine ve hatta 4x4 atmamak gidebildiğim sürece 2x4 te kalmak sence yanlış bir politikamı
 

Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

Mete abi,
Gül ve diken... seçeneklerini sen belirleyeceksin... ya 3. vitesin uzun olduğunu bilerek hareket edeceksin; ya da "iyi ki araziye çıkmışım. 4. viteste kalkıyor, gidiyor, tırmanıyor, ve eve dönüyorum" diyeceksin :smiley:
 



Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

400 KM geziye gurup halinde gittik ve(başka araçların sürekli 4x4 kullandıkları yerlerde dahi) bir defa olsun 4x4 ihtiyacı hissetmedim aracın bu yönü hoşuma gidiyor. Ama ben genelde arabayı hızlı kullanan biriyim o yüzden yayla yolunda(asvalt) 3. vitesi kullanamamak beni sıkıntıya sokuyor. Aslında yaşlı başlı emekli biri olduğumu düşünüp 2 vitesin verdiği sürate razı olsam mesele kalmayacak :D
 


Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

aslen tırmanış, zorlu engebe gibi ufak yükseltiler bile olsa Low range özelliğinin kullanımı aracın baskı balatasının ve yürüyen aksamının sağlığı açısından iyidir. Farketmesek ve ne kadar iyi sürücü olsak da, çoğu zaman bir engebeyi aşarken hızlı tepki veren bir araçta High seçili iken aracı debriyaj balatasının kısmı kullanımı ile kontrol altında tutuyoruz. Arazide araç kullanımında en riskli ve en aracı hırpalayan durum budur.

Eğer low range olur ise hemen debriyaj bırakır, istediğimiz kontrollü hızı yakalayabiliriz.

Ancak aracın kullanıldığı zeminin durumu tabi ki yorumun doğru olması için bilinmesi gerekenlerin başında geliyor.
 

Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

Bu defa giderken senin dediğini deneyeceğim yayla yoluna girdiğimde arazi vitesine takıp 3-4 vitesle dağı tırmanacağım bu şekilde yaklaşık yarım saatlik bir yol almam gerekecek sence sürekli arazi vitesinde gitmenin mahsurları ne olabilir.
 

Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

Series aracınızda, mutlaka gevşek ve kaygan zeminde arazi vitesinizi kullanmalısınız.
Part-time çekiş sisteminde ortada Diferansiyel bulunmadığından, sonucu tamir edilemez yürüyüş takımı arızaları gerçekleşecektir.
Series araçlar için çok riskli bir durum.

Kasılma olduğunda lastiğin boşa dönmesini sağlayacak kadar gevşek zemin olmalı...
 



Ynt: Benzinli Seri lll'ü 5 İleri Vites Yapmak Mümkünmüdür?

Mete abi bizim araçlarda yol düzgünse 4*4 e takmayın yazıyor, araziden düz yola çıkınca hemen 2H moda dönmemiz lazım. Bir de hızlı gidersek asfalt gibi bir zeminde iyice kastırır bizim şanzımanı, çünkü diğer araçların orta kilidi açılmış gibi bir durum oluyor biz 4 çekerken ..

Ben de başka araç bilmediğimden karagöle tırmanırken dik yerlerinde Ahmet abi demişti sanırım Low a geç öyle git diye ama ortayı da kilitliyor diye takmamıştım, ama bizim araçların yapısı öyle vites oranlarından dolayı yokuşlarda falan lowa geçmeden 1 le kalkıp 2yle tırmanabiliyoruz. Zaten low range deyken 3. vites 1. vites oranına yakın bir şey yapıyor bende. Low 4 de high range in 1. ile 2. vitesi arasında bir oran yapıyor. Bizim araçlarda high daki 2. ve 3. viteslerdeki hızı low rangede 4. vites bile vermiyor Engin abi. Sizi çok iyi anlıyorum Mete abi, 2. viteste 3000 devir 3. viteste 2000 devir yapıyor. 3. viteste çekiş az geliyor, 2.viteste hızlı gitmiyor :D O yüzden Mete abi siz bence bir devir saati takın ona göre 2. vitesteki hız da az değil o şekilde devam :D overdrive sanırım 2 vitesin arasında bir vites sağlıyordu. iyi güzel ama kim bulacak takacak standart haliyle bizim araçlar güzel tasarlanmış :D

Şanzımanımı seviyorum :smiley: geçenlerde arkadaşın 206 sını kullandım bizim vites kolu o kadar uzun olduğu halde 2 vites arası o kadar kısa ki 1den 2ye takarken elimi 206'daki kadar geri çekmek zorunda kalmıyorum. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,070
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst