.
Orhan bey sanırım konu biraz karışık. Hazineye giren para ile ilgili
burada bir yazı var.
Buradan da 2022 yılı akaryakıt vergisiyle ilgili olanı okunabilir.
Teşhis ve tedavi ile ilgili olanın birine de
buradan erişilebilir.
Vaktiniz varsa okuyun derim. Bazı noktalar benim sandığımdan karışıkmış.
Benim ilginç bulduğum bir nokta da Türkiye'de yakıt ücreti üzerine gelenlerden sadece KDV yüzde olarak alınmakta. Diğerleri nedense litre başına Lira olarak alındığından (?) enflasyon dolayısıyla hazineye giren paranın asıl değerlerin böylelikle düşüyor olması.
Norveç ile aşık attığımız yıllarda hazine, dolaysız vergilerle tahsil edemediğini bu şekilde almaya çalışıyordu. Şimdi perakende yakıt fiyatları da artık yükseltilemiyeceği için devletin yani bizim artık bundan sonra düşündüğümüzden fazla hazine açığımız olacağını hesap etmemiz gerekiyor. Dünya piyasasındaki petrol fiyatı ülkelere göre pek fark etmiyor ama vergi narhlarının ayni olması ne ülkelerin ekonomisine ne de sosyolojisine uygun olmakta..
Bu yüzden Almanya’da yakıt ücretleri Türkiye’nin iki mislinden fazla.
Covid akaryakıt fiyatlarını düşürüyor diye saf saf sevinirken durumun ekonomik krize dönüşmesiyle ile karşılaştık. Tabi bunda Covid yanında ekonomi bilimine yabancı teorilerin de oldukça rolü var. Daha bütün bunların şokunu atlatamadan, bu sefer de Putin musibetine paçayı kaptırmış durumdayız.
Bilmem bu günlerde karavan almayı veya yapmayı düşünmek ne kadar akla uygun dersiniz ?
Covid geçiyor ama mazotun düşeceği yok gibi ?
Ben konuya teknik açıdan bakmaya ve bilgi toplamaya çalıştım.
Umarım öyle anlaşılır ?..