Benzin İstasyonları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mrstar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 108
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,975
Ynt: Benzin İstasyonları

İşte ben de onu diyorum Yaşar Bey, amaç yanlış...
Burada konu maddi zarar değil, sonuçta ihmal edilebilir bir tutar.
Konu tüketici haklarının korunması olmalıydı ama siz bile diyorsunuz ki "telafi edilseydi olay büyümeyecekti"...
Yani telafi edilseydi ne burada konu olacaktı, ne bizim haberimiz olacaktı ne de ana dağıtıcı Opet'in.
Yani telafi edilseydi adı geçen firma eski alışkanlıklarıyla devam edecekti!
O halde söyler misiniz o kadar görüşme ve yazışmanın ne manası kaldı?

Selamlar
 

Etiketler
Ynt: Benzin İstasyonları

SDC' Alıntı:
İlk görüşmede yakıt bedeli iade edilseydi konuyu kapatacaktınız, doğru mu anlıyorum?
Eğer öyle ise bu mücadelenin sonucunu "bilinçli tüketicinin zaferi" olarak tanımlamak yanlış bir yargı olur...
sevtap hn, bir elektronik eşya aldığınızda bozuk cıkarsa geri goturup ya paranızı yada yeni ürünü almıyormusunuz, ilk olarak bende hakkım olan parasını odediğim yayıtın yerine paramı geri istedim buraya kadar sorun yok sanırım
SDC' Alıntı:
Burada konu maddi zarar değil, sonuçta ihmal edilebilir bir tutar.
Evet o anda canpet müdürü havale yapmayı kabul etmişti zaten ve havale yapsaydı ben zaferi o an kazanmış olacaktım ama havale yapılmadı ve git nere istersen oraya şikayet et diye bir harşılık geldi buda bu konunun buraya açılması için en büyük sebeptir.
SDC' Alıntı:
Yani telafi edilseydi ne burada konu olacaktı, ne bizim haberimiz olacaktı ne de ana dağıtıcı Opet'in.
Yani telafi edilseydi adı geçen firma eski alışkanlıklarıyla devam edecekti!
O halde söyler misiniz o kadar görüşme ve yazışmanın ne manası kaldı?

Selamlar
ilk talepte para iadesi yapılsa evet burada konu olmazdı o anda tabiki gezenbilir aklıma gelmedi ve gayet iyi niyetli bir müdür ile karşı karşıyaydım adama ne olduysa patronuyla konuştuktan sonra oldu ve diyalog o an bitti sırada 444opet ve Gezenbilir. dolayısıyla ikinci talep sizlerin huzurunda direkt dağıtıcı firmaya oldu ve geçte olsa prosedür aşıldı para iadesi sözü ve özrü geldi oda olmasaydı
üçüncü sırada mahkemeler vardı (ki ben bunun için yorulmuştum )

Neyse
İlk anda adamları heryere şikayet etsek mahkemeler açsak
Dağ dağa küsmüş dağın haberi olmamış olmazmıydı Sevtap Hn?
 

Ynt: Benzin İstasyonları

SDC' Alıntı:
Yani telafi edilseydi ne burada konu olacaktı, ne bizim haberimiz olacaktı ne de ana dağıtıcı Opet'in.
Yani telafi edilseydi adı geçen firma eski alışkanlıklarıyla devam edecekti!
O halde söyler misiniz o kadar görüşme ve yazışmanın ne manası kaldı?

mrstar' Alıntı:
İlk anda adamları heryere şikayet etsek mahkemeler açsak Dağ dağa küsmüş dağın haberi olmamış olmazmıydı

Ümit Bey yanlış anlaşıldım sanırım...
Demek istediğim firma kusurlu hareketinin bedeli olarak 100TL ödeyip bunu yapmaya devam etmemeli, ilk anda iadenin yapılması firmanın ayıbını telafi etmiyor. Eğer iade gerçekleşseydi kişisel zaferiniz kişisel olarak kalacaktı. Kişisel zaferler yerine toplumsal tüketici hakları bilincinin yaygınlaştırılmasından bahsediyorum ben.

Selamlar
 


Ynt: Benzin İstasyonları

Gelişme; üstteki cümlemden 2 dk sonra telefon çaldı arayan ali bey istasyon müdürü
ilk telefondaki efendilikle kendini tanıttı ve aracımın nerde olduğunu hangi serviste olduğunu masrafın ne kadar oldugunu sordu ve gerekli masrafın karşılanacağını söyledi bu arada beni hatırlamadı :D kendimi hatırlattım git nere istersen oraya şikayet et cümlesini hatırlattım ve hatırladı hesap numaramı tekrar verdim isterlerse bakım faturasını ibraz edeceğimi söyledim ve oda beni sigortacılarının arayacağını bu tip arızalara karşı sigortalı olduklarını söyledi.
Efendilik maksimumda

Yani beklemeye devam
 



Ynt: Benzin İstasyonları

Sevtap Hanım para iadesi hatanın kabulüdür. Sizin kişisel zararınızın ödenmesi orada firma tarafından bir iyiniyet ve özür beyanıdır. Bu durumda hatalıyım malımda kusur olabilir özür dileriz canınızın sıkıntısının maddi karşılığı milyonlar tutsa da maddi zararınızın karşılığını ödeyerek özür beyanımızı kabul edin dendiğini düşünürüm. Bizde bu tür denetimler henüz adam gibi oturmadığından ve manevi tazminat müessesesi işlemediğinden böyle davranıyor bu insanlar. Yoksa benim canımı sıktın yolda kaldım başıma kötü şeyler gelebilirdi bu acımı 500 000 dolarcık biraz hafifletebilir gibi bir dava açma ve bunu kazanma ihtimali olsa zaten adama gününü gösterirsin. Bu işin teyakkuzda bekleyen avukatları olur adamı vekil edersin firma canını zor kurtarır. Dediğimde ısrarcıyım eğer satıcı malındaki kusuru kabul edip maddi zararımı karşılasa resmi şikayette bulunmam (çünkü işin gerisi yıllarca sürecek mahkemeler zaman kaybı ve işlemeyen bir adalet sisteminden kaynaklanan sonuca ulaşamama kızgınlık kırgınlık ve sinir başka bir sonuç çıkmaz). Nitekim yıllar önce kredi kartımı çalıp kullanan adamı kendi çabamla yakalatıp tüm maddi zararımı aldıktan sonra davadan vazgeçmiştim. Olay kamu davasına dönüşmüş ve adam bayağı bir çekmişti :D
 

Ynt: Benzin İstasyonları

yasarergun' Alıntı:
...Dediğimde ısrarcıyım eğer satıcı malındaki kusuru kabul edip maddi zararımı karşılasa resmi şikayette bulunmam (çünkü işin gerisi yıllarca sürecek mahkemeler zaman kaybı ve işlemeyen bir adalet sisteminden kaynaklanan sonuca ulaşamama kızgınlık kırgınlık ve sinir başka bir sonuç çıkmaz). Nitekim yıllar önce kredi kartımı çalıp kullanan adamı kendi çabamla yakalatıp tüm maddi zararımı aldıktan sonra davadan vazgeçmiştim. Olay kamu davasına dönüşmüş ve adam bayağı bir çekmişti :D


"Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın" diyorsunuz yani...


Toplumsal anlayisimiz



Kaderimiz, kendi karakterimizde yatar. Demek biz bunu hakediyoruz...
 

Ynt: Benzin İstasyonları

Bu kanunlarla satıcıya bir şey yapamıyorsanız omuzunuzla duvarı yıkmaya çalışmanın boşa enerji kaybı olduğunu söylemeye çalışıyorum. Bu durumda yapılabilecek şey kişisel maddi kaybınızı telafi etmektir. Kişisel manevi kaybı telafi etmeye yönelik kanunlar çıkarsa tabi ki sonuna kadar hak aranır.
 

Ynt: Benzin İstasyonları

Yaşar Bey bende bu ülkede yaşıyorum, yasalardaki eksik ve açıklardan ben de payımı alıyorum ama kabullenmiyorum :smiley:

Yaklaşık iki ay önce tali yoldan fırlamak suretiyle bana çarpıp kaçan ve sadece plakasını alabildiğim bir sürücüyü karakola şikayet ettim. Polisin "hanımefendi ne uğraşıyorsunuz, kaskonuz yok mu, gidin aracınızı yaptırın" şeklindeki önerisini kulaklarıma inanamayarak dinleyip reddettim. Daha sonra karşıma çıkarılan " Haydarpaşa'dan alkol raporu alınacak " gibi birsürü formaliteyi tamamladığım halde dilekçemi yazmakta hala isteksiz olan polisin şikayetten vazgeçmemi sağlamak için "şahitin yok, birşey çıkmaz bu davadan" veya "bak bu iş uzun sürebilir, işin yoksa git-gel" şeklindeki caydırma çabalarına rağmen vazgeçmedim, şikayetçi oldum...

Maddi bir kazanç da söz konusu değil bu olayda. Belki -dediğiniz gibi- üzüleceğim, kırılacağım, yorulacağım, tabi aynı şeyleri davalı da yaşayacak...
Ve kanunlardaki açıkları kullanmanın o kadar kolay olmadığını öğrenecek, bu ülkede bununla uğraşabilecek insanlar olduğunu da görecek ve bunu -kendisinede zarar verdiği için- tekrarlamayacak...

Bu benim küçük kişisel zaferim olacak...

Ama sizinkinden farkı, benim küçük kişisel zaferim toplum bilincine hizmet etmiş olacak :smiley:

Selamlar
 

Ynt: Benzin İstasyonları

Ben senelerdir İsrt Hasköy- Aynalı kavak Opetden alıyorum yakıtımı tıcarı calısıyorum ısmın olmadıgı zamanda burada zaman gecırırım bu zamana kadar kımseden bır sıkayetlen karsılasmadım. Bende sorun yasamadım
Burda Opet ve o bu deyıl sorun kotunun elıne dustunuzmu Bp, Opet su bu fark etmez yanarsınız
Ben 20 senedır tıcarı olarak yollardayım herzaman bır tane benzıncım oldu Her gordugum yerden almadım sehır dısına cıksanızda bellı yerlerdekı guvenılır ve ıslek benzınlıklerı secmenızde fayda var,
Gecmıs olsun.......
 



Ynt: Benzin İstasyonları


Salih bey teşekkürler ama herzamanki benzinciye bazen yettiremezsiniz ve o kocaman tabelaya güvenir girersiniz;
sonra ararsınız tabelanın sahibini gücünüzün ve sabrınızın elverdiğince hakkınızı ararsınız
benimki böyle birşeydi...
 

Ynt: Benzin İstasyonları

konuyu başından sonuna kadar okudum bu olayı yazdıgınız tarih 9 MART bu gün 31mart sanırım hala masrafınızı alamadınız azminize ve sabrınıza hayran kaldım sonununu merakla bekliyorum örnek teşkil edecek bir durum
 

Ynt: Benzin İstasyonları

yarına kadar süre verdim (kendimce) sigorta şirketi dönüş yapmadı hala,
yarın ilhan beyi arayacağım kısmet
 

Ynt: Benzin İstasyonları

Bu tarz sorunlarda yirmi günlük bir süre çok da önemli bir süre değil. En basit bir olayda bile hakem heyetine giden bir sorun, özellikle büyük şehirlerde beş-altı aydan önce çözümlenemiyor maalesef.
 

Ynt: Benzin İstasyonları

Burda konu şudur; son müşteri bayii, dağıtıcı firma filan bilmez, Opetten benzin aldım sulu çıktı der. Opet büyüklüğünde ve kurumsallık iddiasında bir şirketin, ismini bu şekilde zedeletmemek için elinden geleni yapması beklenir ancak bu durumda onu da pek görmüyoruz. Gerçekten müşteri memnuniyeti düşünülse, daha hızlı aksiyon alınırdı, bayiinin yanında taraf olmak yerine müşterinin yanında taraf olunurdu (zira maliyeti çok daha az), numunedeki benzin bizim ama su bizim değil şeklinde, müşterinin "yani ben mi kattım benzine suyu bana yalancı mı diyorsunuz??" demesine yol açacak talihsiz açıklamalar yapılmazdı vs.

mrstar'ın haklı davasını destekliyorum. Tüm OPET bayiilerini karalamak gibi bir düşünce asla sözkonusu değildir ama OPET genel olarak bayiilerinden sorumludur, onlar başka şirket ben başka şirketim diyemez, isminin geçtiği her yerde müşteri memnuniyetini sağlama mecburiyeti var, değilse müşteri kaçar, neticede OPET tekel değil memlekette.. Aslında dürüst düzgün çalışan bayiilerin bu duruma daha da fazla tepki vermesi gerekiyor, onlar OPET'e demeli ki, "dandik bayiilere doğru dürüst yaptırım uygulamadığın için arada biz de karalanıyoruz, müşteri kaçıyor.."
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,496
Mesajlar
1,518,844
Kayıtlı Üye Sayımız
172,158
Kaydolan Son Üyemiz
aysekayan95

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst