mrtvural
Zirve
Bu arada şunu da belirteyim SuperTenere 1200cc'dir Tenere 660cc'dir..
5 yıl 660 kullanmış birisi olarak tavsiyem,bir kaç ay en azından 250 cc enduro(crfl,wr 250,klx 250) ile başlamanız kendinize güvendiğiniz an tenere ye geçebilirsiniz.başlangıç büyük cc motor ,sizi motordan soğutabilir.küçük cc tecrübeniz sizin büyük cc de daha rahat va güvende hissetmenizi sağlar.660 dan sonra şuan 250 cross motor kullanıyorum enduro olarak.çok kötü arazilerde bile çok keyif alıyorum.660 da özlüyorum tabi ki de.çünkü 660 her yolun motorudur,ister uzun yol,ister enduro,dağ yolları.allah gönlünüze göre versin.Teşekkür ediyorum yorumlarınız için. Boyum 1.88 o konuda sıkıntım yok. Her koşulda rahatlıkla ilerleyebilecek bi motosiklet olduğu için tenereyi uygun gördüm. Genelde rotasiz yola çıkarım. Bu motorla buradan gidemem dememem lazım. Aşırı konfor arayan birisi değilim. O yüzden doğru seçim olduğunu düşünüyorum
+1Merhaba,
Öncelikle Motosikletten beklentiniz ve hangi amaçla kullanacağınızı belirtseydiniz yorum yapan arkadaşlar daha rahat yorum yaparlardı diye düşünüyorum.
Tenere'nin sele yüksekliği oldukça fazla bir motordur, bu da sizin boyunuzun yaklaşık 1.80mt ve üzeri olduğu anlamına gelmektedir. genel yapısı itibari ile Tenere Saf kan bir Endurodur ve arazi şartlarında kullanmaya uygundur. Fakat bu demek değildir ki size arazide konfor salayacak, bastı mı gidecek. Anladığım kadarıyla motosiklet ve arazi tecrübeniz olmadığı için arazi şartlarında size çok büyük sıkıntılar yaşatacağı kesindir ama Asvaltta da rahatlıkla kullanılabilir. Enduro sınıfı olması nedeniyle sürat beklemeyin. Motor oldukça ağır ve şehir içinde trafikte sizi yoracaktır. Bu modellerin motorları düşük devirde yüksek tork verdikleri için size heyecanlı dakikalar yaratacağı kesindir. O yüzde şehir içinde dolanmak için pek uygun değildir.
Eğer sık sık şehir dışı uzun yol yapacaksanız uygundur ama günlük kullanım şehir içi ve trafikte kullanacam, hafta sonları kısa soluklu geziler diyorsanız yaktığınız benzine değmez derim.
Genel olarak motosiklet camiasında bir yüksek cc. motor takıntısı vardır. 89 yılından beri motosiklete binen biri olarak bu camiadaki cc takıntıları ve sidik yarışları bana gerçekten çok komik gelmektedir. gerçekten motorcular ile, para ile motorcu kılığına girmişleri birbirinden ayırmak bizim gibi uzun süre bu camiada olanlar için gerçekten kolay. Ben bu gün 200 cc'lik bir Enduro kullanıyorum ve o kadar da memnunum ki. Gezimi de yapıyorum, yolumu da yapıyorum. benim motorumu gören bazı arkadaşlar ise burun kıvırmakta kendi 600cc ve üzeri motorlarını överek. Gülüyorum onların bu hallerine.
diğer bir konu ise katalogtan, fotoğrafta veya başkalarının bindiği motoru beğenerek işte bu benim motorum demek çok yanlıştır. Üzerine oturup kendinizi ölçüp biçmeniz gerekmektedir. Çünkü onunla bazı durumlarda birkaç sat yol alınacaktır . Altın kaplı olmasına rağmen rahatsız ve ergenomik olmayan bir motorun değeri benim gözümde sıfırdır.
Şimdiden hayırlısı olsun derim.